Jump to content

Speed!

Deo foruma posvecen automobilima, brzini, svim fanovima cetvorotockasa i dvotočkaša. Cene, oglasi, novi modeli, prototipi.


451 topics in this forum

    • 6k replies
    • 432k views
  1. Avio saobraćaj 1 2 3 4 6

    • 134 replies
    • 24.7k views
    • 1.4k replies
    • 101.5k views
  2. Koji auto da kupim 1 2 3 4 142

    • 3.5k replies
    • 353.1k views
  3. Carbage 1 2 3 4 40

    • 992 replies
    • 178.5k views
    • 1.8k replies
    • 179.1k views
    • 261 replies
    • 53.7k views
  4. Golfisti 1 2

    • 48 replies
    • 4.8k views
  5. Kinezi got serious 1 2 3

    • 64 replies
    • 24.8k views
  6. Leisure /project car? 1 2 3

    • 69 replies
    • 13.5k views
    • 162 replies
    • 20k views
    • 75 replies
    • 23.6k views
    • 130 replies
    • 17.2k views
  7. Gorivo na NIS-u 1 2 3 4 22

    • 530 replies
    • 102.5k views
    • 28 replies
    • 8.5k views
  8. Letnje gume 1 2 3 4 15

    • 352 replies
    • 95.3k views
  9. Sajam automobila 2023 1 2

    • 47 replies
    • 13.3k views
  10. Zimske gume 1 2 3 4 17

    • 400 replies
    • 63.8k views
  11. Šta voze forumaši? 1 2 3

    • 74 replies
    • 25.7k views
    • 8 replies
    • 2.3k views
    • 127 replies
    • 78.2k views
  12. majstor za pezoa 1 2

    • 26 replies
    • 15.6k views
    • 385 replies
    • 53.8k views
  13. Kamera za kola - dash cam 1 2 3 4

    • 93 replies
    • 37.1k views
  14. BG CAR SHOW 2022 1 2 3

    • 72 replies
    • 37.2k views


  • Topics

  • Posts

    • Nije baš međuratna, ali ne uspedoh da nađem bolji topic. Uvek zanimljivo videti tako neke napredne stvari koje su radili ljudi tih davnih dana i onda posle toga raspad 😞 🙂 Ове године слави педесети рођендан. Пре пола века била је највиша и најпаметнија на Балкану. Грађани су јој можда и због тога дали надимак који је остао до данас – Београђанка је и даље један од симбола града. Некада највиша зграда на Балкану, са 24 спрата и висином од 101 метар. Прва паметна, са компјутерски управљаним грејањем и хлађењем. Уграђеним специјалним прозорима. И лифтови су били брзи, од приземља до врха стизали су за двадесетак секунди. „Тих 70-их она заиста била врло посебна и пратила неке трендове који су тада били актуелни у свету. Томе говори чињеница да је кула Момбарнас у Паризу од 200 метара тада била највиша зграда у Европи. Кула Сирс у Чикаго је имала 400 метара и била је највиша зграда у свету. А ова је била највиша зграда на Балкану. Тако да је то заиста импозантно“, каже Јована Томић из Палате Београд. И ентеријер и екстеријер Палате Београд, познатије као Београђанка, пројектовао је чувени архитекта Бранко Пешић. Али је за изградњу био задужен и још један Бранко Пешић, тадашњи градоначелник Београда. Док су је неки волели, некима је и сметала због своје тамне боје. „Било је отпора према томе зато што је црна зграда у белом граду. Била је највиша, некоме је можда нарушавала поглед. Архитекта Бранко Пешић је, према наводима његове ћерке, заправо звао Црна дама, јер је била витка и висока. Али су неки други, можда мало малициозни грађани звали Црна удовица. Ето, једина највиша црна зграда. Међутим, она није црна, тако да је то битно рећи. Она у зависности од доба дана, како на њу пада сунце и светло се не мења боју. Она иде од некакве бронзе, неко иде чак и до златне“, истиче Томићева. Због снега Београђанка је данас бела. Прошетали смо једином кружном терасом. У склопу реновирања уређен је и видиковац. „Због тога смо приказали фотографије које заправо осликавају њену градњу од 1969. до 1974. године и друга изложба је посвећена у том периоду када је она почела да живи, када је отворила своје капије. Јер је тих 70-их она заиста била врло посебна и пратила трендове који су тада били актуелни у свету. Током изградње темеља Београђанке наишли су на два подземна потока. То је било потребно да се сва та вода испумпа да би они могли даље да наставе да зидају“, наводи Јована Томић. A da budem iskren, nisam imao pojma da već 2-3 godine ponovo radi vidikovac na 22 spratu:  
    • ПУТНИЧКИ авион са 72 особе срушио се у Казахстану, саопштило је тамошње Министарство за ванредне ситуације. Авион Азербејџана ерлајнса летео је из главног града Бакуа за Грозни у Русији, али је због магле преусмерен. Срушио се у близини аеродрома Актау на западу земље.  
    • Čudno je to sve, slažem se. Dok sam čekao nešto na aerodromu nekom, vrti se na nekom od arapskih sportskih kanala kao recap svetskog u kataru i baš se pitam šta je bilo posle sa tim stadionima i skapirah isto kad sam malo proguglao. A za ovo oko saudijaca, nema nikoga u Rijadu ko ne zna za Mitrovića 🙂 Ali nekako mi to sve deluje kao "isforsirano" malo u fazonu kao da je neko došao i rekao im "ajd sad vi da se ložite na fudbal svi" i onda sad oni se lože na fudbal :))  Evo na primer jedan od (mnogih) novoizgrađenih "balona" za fudbal tj. terena za fudbal koji sam ufotkao. Nije ga ni bilo pre godinu dana ofc. Naravno da nije dovoljno da je jedan, mora da ih bude 10! 🙂 ja stvarno mislim da će to da bude katastrofa, ali ono AV gleda iz ugla "30% ugrađivanja na pet kvazilijardi evra je mnogo više nego 30% na običnu zgradu od milion evra" i onda će to tako da napravi i onda će to posle da bleji. ajd' makar će verovatno te neke stanove da prodaju, ali hotel u Surčinu koji naprave će sigurno biti uvek pun :))
    • videh ovo pre jedno 7 dana, baš sam se iznenadio 🙂 ako ništa drugo lokacija je gotivna za ovakav vid događaja 🙂
    • što kaže kili, pismenost mi ne uliva poverenje :)) ono očekujem mala garaža u borči, dva crnpurasta lika i laptop sa youtube tutorijalima :)) ali nema veze, ok je da postoje, svakako će i ih biti sve više kad nas dodatno preplave EV vozila. Imam neke vajbove ono druga polovina devedesetih, uvoz kadet suza preko crne gore, idemo :)) Kad nas preplave polu funkcionalni Zoe, Tesle, Voltovi i to 🙂
×
×
  • Create New...