Jump to content

Kinezi got serious


dovlagsi

Recommended Posts

sve užas do užasa od nasilnog kopiranja

  • Like +1 1

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, dovlagsi said:

Kolko smo se ranije sprdali, tolko danas Kinezi sabijaju auto industriju. Postali su najveće svetsko auto-tržište i proizvode između ostalog i ovako nešto:

 

Čitao sam negde, a sad ću da lupim godinu, ali mislim da su rekli da će do 2030 godine recimo 70% vozila na svetu biti na električni pogon, a glavni "krivac" je Kina gde će taj procenat biti još veći. Ili je možda tipa 50% elektro a u kini 70% u svakom slučaju vrlo dominantan broj kod njih.

A što se ovih kola tiče, pored ovoga što kaže hajli (doduše, nije da nemamo i slučajeve kod nas, tipa Kia kopira Porshe i to :)) moj glavni problem kod kineza je zapravo kvalitet izrade i to pre svega unutra. Dok ne vidim kako to izgleda ništa 🙂  Čak i da stave "premium materijale" koji se njima dopadaju, to meni deluje jeftino.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, dovlagsi said:

Kolko smo se ranije sprdali, tolko danas Kinezi sabijaju auto industriju.

Sprdamo se i dalje

10 hours ago, dovlagsi said:

Postali su najveće svetsko auto-tržište i proizvode između ostalog i ovako nešto:

Nisam siguran šta si ovde hteo reći, mislim to što su postali najveće svetsko auto-tržite nema veze sa time da li nešto proizvode ili ne - mogu oni biti najveće svetsko tržište i sa nula proizvedenih kineskih automobila

6 hours ago, Highl1 said:

sve užas do užasa od nasilnog kopiranja

qft

 

Ali mislim da je šansa za njih upravo ovo što @Luckypominje, ta ekspanzija EV priče - kontam to će im pre svega biti lakše da kopiraju :D, samo naravno moraju da porade na dizajnu i kvalitetu i to je to. Doduše moguće da im neko bitno unapređenje dizajna ni neće trebati, jer možda za fazon 10-15 godina nastane hipsterski trend tipa "nije bitno kako auto izgleda, samo da me preveze od tačke A do tačke B", automobili sa rokom trajanja od 5 god (ali ECO-FRIENDLY!), sa jako povoljnom cenom, koji se iznajmljuju itd...

Pa će možda jednog dana biti slična priča kao sa kineskim telefonima, fazon dobar kvalitet za mnogo nižu cenu u poređenju sa poznatijim brendovima.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, togFU said:

Ali mislim da je šansa za njih upravo ovo što @Luckypominje, ta ekspanzija EV priče - kontam to će im pre svega biti lakše da kopiraju :D, samo naravno moraju da porade na dizajnu i kvalitetu i to je to. Doduše moguće da im neko bitno unapređenje dizajna ni neće trebati, jer možda za fazon 10-15 godina nastane hipsterski trend tipa "nije bitno kako auto izgleda, samo da me preveze od tačke A do tačke B", automobili sa rokom trajanja od 5 god (ali ECO-FRIENDLY!), sa jako povoljnom cenom, koji se iznajmljuju itd...

dok nije stigao Tesla to je i bio trend. Kao da je neko rekao "e ljudi ove EV što pravimo ajd zezamo se na maks nije bitno kako izgledaju" - ne zna se šta je bilo ružnije 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lucky said:

dok nije stigao Tesla to je i bio trend. Kao da je neko rekao "e ljudi ove EV što pravimo ajd zezamo se na maks nije bitno kako izgledaju" - ne zna se šta je bilo ružnije 🙂

da lol, to sam totalno zaboravio 😄

ali nisam mislio na to, ranije je bilo da dizajn EV bio "bitan" u smislu da mora biti DRUGAČIJI po svaku cenu, pa makar bio užasan. Više sam mislio na one varijante iz SCI-FI filmova, fazon samo srebrna kutija za prevoz, svi automobili isti i tako to.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

da lol, to sam totalno zaboravio 😄

ali nisam mislio na to, ranije je bilo da dizajn EV bio "bitan" u smislu da mora biti DRUGAČIJI po svaku cenu, pa makar bio užasan. Više sam mislio na one varijante iz SCI-FI filmova, fazon samo srebrna kutija za prevoz, svi automobili isti i tako to.

iznajmljivanje EV kola već imaš za male pare po evropi (i svi su ružni :)) 

ovo za prevoz mislim da neće "nikad" doći do te tačke svakako ne u 10-15 god jer za to je potreban neki AI koji ono koči u milisekundi a unutar tih kola se aktivira vazdušni balon da ne bi onaj unutra zginuo od tog kočenja a sve to da "kutija auto" ne bi zgazio pešaka. Hoću da kažem, mislim da će još dugo zaštita pešaka i vozača diktirati dizajn vozila spolja, bez obzira što bismo svi želeli da idemo kolima kao u Westworld S3 ili tako nešto 🙂

Sviđa mi se ideja AI EV vozila koja rentiraš ili koja imaju izmenjive baterije ili tako neke kombinacije, a i koncept Tweezy-ja samo podignut na neki viši nivo bi mogao biti interesantan.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Lucky said:

iznajmljivanje EV kola već imaš za male pare po evropi (i svi su ružni :)) 

znam da postoji, ali to ipak nije HUGE TREND još uvek, a na to sam mislio. Naravno ide se u tom pravcu da se sve rentira, mnoge kompanije pokušavaju da proguraju tu priču jer bi voleli da budemo robovi koji ne poseduju ništa (!), ali ipak još nismo došli do toga, bar ne u nekoj značajnoj meri.

Link to comment
Share on other sites

Poenta topika je pre svega bio momenat gde smo pre nekoliko godina imali kineske automobile tipa kopija BMW-a X5 iz 2001 sa Micubiši 2,4 motorom iz osamdesetih. Recimo Geely je pre nekoliko godina proizvodio takve modele, a danas su vlasnici Lotusa i Volvoa, a imaju nekoliko svojih EV modela i bar na oko deluju vrlo kvalitetno.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, togFU said:

znam da postoji, ali to ipak nije HUGE TREND još uvek, a na to sam mislio. Naravno ide se u tom pravcu da se sve rentira, mnoge kompanije pokušavaju da proguraju tu priču jer bi voleli da budemo robovi koji ne poseduju ništa (!), ali ipak još nismo došli do toga, bar ne u nekoj značajnoj meri.

nikad nisam posmatrao neposedovanje ničega kao želju korporacija, zar nije upravo obrnuto? da posedujemo što više stvari, koje nam zapravo nisu ni potrebne? 🙂

7 hours ago, dovlagsi said:

oenta topika je pre svega bio momenat gde smo pre nekoliko godina imali kineske automobile tipa kopija BMW-a X5 iz 2001 sa Micubiši 2,4 motorom iz osamdesetih. Recimo Geely je pre nekoliko godina proizvodio takve modele, a danas su vlasnici Lotusa i Volvoa, a imaju nekoliko svojih EV modela i bar na oko deluju vrlo kvalitetno.

moraćemo da odemo u kinu da testiramo njihove lokalne modele, nema druge!

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lucky said:

nikad nisam posmatrao neposedovanje ničega kao želju korporacija, zar nije upravo obrnuto? da posedujemo što više stvari, koje nam zapravo nisu ni potrebne? 🙂

To sam napisao kao polu-sprdnju, pošto postoji takva teorija zavere, mislio sam da su svi čuli za to. Ali sa ozbiljne strane, to neki već rade - doduše za neke kao "luxury" stvari trenutno. Ali evo primer za "normalnu" stvar: ako sam ja Samsung, da li mi se više isplati da ti iznajmljujem TV za 10 evra mesečno (do kraja života fazon) ili da ti kupiš TV za 300 evra pa ga kupiš novi tek za 5 godina (al ćeš možda promeniti brand)?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, togFU said:

To sam napisao kao polu-sprdnju, pošto postoji takva teorija zavere, mislio sam da su svi čuli za to. Ali sa ozbiljne strane, to neki već rade - doduše za neke kao "luxury" stvari trenutno. Ali evo primer za "normalnu" stvar: ako sam ja Samsung, da li mi se više isplati da ti iznajmljujem TV za 10 evra mesečno (do kraja života fazon) ili da ti kupiš TV za 300 evra pa ga kupiš novi tek za 5 godina (al ćeš možda promeniti brand)?

hardware as a service je naravno postojeći model - imamo uspešni software as a service već deceniju unazad i svi ga koristimo manje više (u skladu sa afinitetima) ali i hardware as a service je sve prisutniji. Pa u krajnjoj liniji i rentiranje poslovnih prostora iako kao firma imaš mogućnost da kupiš zgradu (u teoriji). Sve više njih rentira a ne kupuje. Isto je i sa IT opremom, sve se više rentira, pa u krajnjoj liniji rentiraju i kola... ali mislim da u consumer svetu to neće još jer - iako je tvoja postavka tačna, zar nije bolje da se svake godine kupuje novi tv? 🙂 Kao što radi milijardu njih svake godine kad izađe novi iphone ili novi galaxy ...

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Lucky said:

ameri tako funkcionišu od vajkada, lizing pa menjaju auto posle 3-4 godine.

eto nisam znao da je operativni lizing svakodnevnica u amerikama, bio sam ubedjen da je u pitanju finansijski lizing (nakon otplate postajes vlasnik vozila koji posle prodajes ili menjas uz doplatu)

znam da je u pocetku kod nas  operativni lizing bio van nadleznosti NBS, i da je bilo mnostvo prevara, nemam pojma kakva je sad situacija 

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nije samo klasican lizing u pitanju, na zapadu(konkretno u nemackoj i ch) je sve zastupljeniji klasican car subscription, gde preko sajta narucite vozilo, dostave vam ga, i placate mesecno xyz (ubaciti valutu), i kad hocete da promenite, samo promenite vozilo, koriguje se subscription, i sve tako. 
U cenu je ukljuceno sve, osiguranje, vinjeta, servis, popravke, ukljucujuci i nove gume svakih par godina, osim goriva(a video sam da neki cak ubacuju i neke kartice za gorivo, gde moze da se sipa sa nekim popustima, samo na odredjenim pumpama). 

I nema nikakvog ucesca, osim "service fee", koji je tipa 200-300eur, zavisno opet od jednog do drugog.

Ovde u Svici ima cini mi se trenutno 3 solidna igraca koji to rade, i bice ih jos uskoro.

 

"Choose life..."

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, G!!! said:

eto nisam znao da je operativni lizing svakodnevnica u amerikama, bio sam ubedjen da je u pitanju finansijski lizing (nakon otplate postajes vlasnik vozila koji posle prodajes ili menjas uz doplatu)

znam da je u pocetku kod nas  operativni lizing bio van nadleznosti NBS, i da je bilo mnostvo prevara, nemam pojma kakva je sad situacija 

više je operativni nego finansijski, čak svi sa kojima sam pričao na pomen "ali ovako plaćaš pa posle auto postane tvoj" su na fazon "što, kad mogu da uzmem nov posle tih 3-4-5 godina?"

Ovo što priča @sttevannje rent što ima i kod nas sada što je možda pravno forma operativnog a možda se vodi i kao dugoročni rent a car, nisam siguran.

inače operativni je sređen sad donekle u odnosu na to pre što misliš.

Link to comment
Share on other sites

On 22.1.2021. at 3:49 PM, Lucky said:

više je operativni nego finansijski, čak svi sa kojima sam pričao na pomen "ali ovako plaćaš pa posle auto postane tvoj" su na fazon "što, kad mogu da uzmem nov posle tih 3-4-5 godina?"

Pa možeš i kod finansijskog, samo prodaš auto 🙂 mislim, ti i kod finansijskog i operativnog lizinga imaš učešće u startu, samo je operativni povoljniji sa anuitetima jer posle moraš da tiplaš ako hoćeš da otkupiš auto koji si koristio, zar ne? I ako si firma rate možeš da vodiš kao čist trošak...

Ovo što se koristi na zapadu je fora da nema učešća, nego samo rate na vremenski ugovor, right? 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

Pa možeš i kod finansijskog, samo prodaš auto 🙂 mislim, ti i kod finansijskog i operativnog lizinga imaš učešće u startu, samo je operativni povoljniji sa anuitetima jer posle moraš da tiplaš ako hoćeš da otkupiš auto koji si koristio, zar ne? I ako si firma rate možeš da vodiš kao čist trošak...

Ovo što se koristi na zapadu je fora da nema učešća, nego samo rate na vremenski ugovor, right? 

svi imaju neki downpayment, iako je naravno skroman u startu i može biti skroman (a nekad i ne mora 🙂 najbliži je onim našim forama "daj 1000 i vozi Tipo/Fiat500L" itd.

Ali ti i kod nas imaš sad dugoročni rent bez početnog plaćanja - https://europcar.rs/pravna-lica/operativni-lizing

U pravu si za ovo oko troška, plaćanja itd, ali to je taj "tipični" operativni, očigledno u nekoj polu sivoj zoni imaš te fore operativni bez učešća, bla bla.

Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2021 at 4:13 PM, dovlagsi said:

Ovo što se koristi na zapadu je fora da nema učešća, nego samo rate na vremenski ugovor, right? 

Koliko sam ja skapirao ne, samo narucis auto, i placas mesecno pretplatu, i cao.

Evo ovih par koji to nude u CH:

https://www.carvolution.com/

https://clyde.ch/en

https://www.carify.com/en (ovi imaju foru da platis 2 meseca unapred, sto mu dodje neko ucesce/depozit, a onda valjda krenes da placas normalno mesecno od treceg meseca)

Edited by sttevann
aj ne moram da im generisem backlinkove, kopirajte i otvorite

"Choose life..."

Link to comment
Share on other sites

On 1/25/2021 at 3:43 PM, sttevann said:

Koliko sam ja skapirao ne, samo narucis auto, i placas mesecno pretplatu, i cao.

Evo ovih par koji to nude u CH:

https://www.carvolution.com/

https://clyde.ch/en

https://www.carify.com/en (ovi imaju foru da platis 2 meseca unapred, sto mu dodje neko ucesce/depozit, a onda valjda krenes da placas normalno mesecno od treceg meseca)

koliko je to puta samo skuplje u EU (svakako CH) nego USA na primer 😞

Link to comment
Share on other sites

Ako baš ne kupiš neku Alfu i ne ćeraš ga baš 5 godina, deluje da je taj operativni bez učešća uvek skuplja opcija.

Fazon, pravno lice, nov auto 20k, učešće 5k, rata 280 eur - za 5 god auto vredi 12k, što ti bude novo učešće, ali sad sa ratom od 280 eur moš kupiš auto od 30k. Možeš i ranije otplatiti lizing - skuplje prodaš auto pa kapiram da si opet na tih nekih 12k za učešće. 

Operativni bez učešća sa 280 eur kupiš u oba slučaja auto od 20k i ostaneš buljaš. I to sve pod uslovom da je kamata slična finansijskom lizingu (niska)... 

Jel sam u pravu? 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...