Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

38 minutes ago, dovlagsi said:

Realno da prosečan srbin neće da puni baterije redovno.

Aj nemoj da se vređamo sa tim da sam prosečan Srbin, makar sam natprosečan!

Neke od tih tvojih stavki su validne, ne kažem, i na neke nemam odgovor svakako, pogotovu ne na to koliko će da mu opadne vrednost niti šta će se desiti sa sklopom za 5+ godina. A što se ovih nekih drugih stvari tiče nije teško proveriti - DSG služi za benzinca i radi samo na prednjim točkovima, na zadnjim su elektromotori, nema menjača. Sad kako kombinuje distribuciju snage nemam pojma, ali ne vidim da mi je toliko to bitno. Koliko će da troši kad radi kao hibrid nemam pojma, ali ne verujem toliko više nego klasičan benzinac, pogotovu što je ideja da to koristiš kad ideš negde dalje van grada, dakle nemaš problem sa stani-kreni vožnjom i čestim ubrzanjima i kočenjem. Ima naravno i regenerativno kočenje tako da dopunjuje bateriju u vožnji i kroz kočenje. Koliko su baterije zauzele mesto sam već odgovorio zašto mi je interesantna Octavia iV karavan jer sa sve baterijama prtljažnik dođe kao kod A4 Avant, dakle sasvim pristojno za klasu. 

Opet kažem interesantnan mi je koncept jer miri i ekologiju elektro-motora i funkcionalnost klasičnog benzinskog automobila. I mislim da ne postoji apsolutno niko na planeti ko trenutno razmišlja o ekonomskoj isplativosti elektro automobila ili hibrida. Osim ako nema nekih ozbiljnih povlastica (tipa možeš da uđeš u centar Londona, voziš žutom trakom, besplatan parking i sl), kao što kod nas naravno ništa nema, logike za takav automobil generalno nema. 

 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

On 11/5/2021 at 8:00 AM, Lucky said:

onda samo rokaj! doduše samo čekiraj još ovaj tehnički deo oko motora, težina, aktiviranja, što je već dovla pomenuo, deluje da bi baš bio minimalno ekološki svestan :))

a zapravo sad kad razmišljam, iz ugla komplikovanja, dobro bi bilo videti koliko zapravo ljudi onda koriste charging u odnosu na benzin. Opet, tamo imaš verovatno na svakom koraku, ali ono kao "a jao, zaboravih da napunim struju bmk imam benzin" - dal' se to pretvori posle u praksu, kao neki feature na bilo kom drugom uređaju koji prosto prestaneš da koristiš u jednom trenutku.

Ja sam jednostavan covek, meni bitno da mi se svidja i da ispunjava neke osnovne potrebe (tipa 1.8 umesto 1.2 i da nije klot) a eko momenat je samo plusic 🙂

A prilicno sam siguran da bi plug in punio bas retko ili nikako dok ne bi dobio parking mesto sa punjacem. Sto realno moze potrajati i par godina...

There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ZOLA said:

Ja sam jednostavan covek, meni bitno da mi se svidja i da ispunjava neke osnovne potrebe (tipa 1.8 umesto 1.2 i da nije klot) a eko momenat je samo plusic 🙂

A prilicno sam siguran da bi plug in punio bas retko ili nikako dok ne bi dobio parking mesto sa punjacem. Sto realno moze potrajati i par godina...

pa koj' će ti onda sad? 🙂 kako napreduje tehnika i tehnologija, a ako ništa i ti si čovek iz tehnike i tehnologije, bolje još tih par godina vozi "običan" dok ne vidiš šta i kako za parking mesto levo-desno i dok se još malo ne omasovi i onda pazari nešto, koliko pratim i baterije se rapidno razvijaju iz godine u godinu, ne samo što im opada cena nego i trajanje, kapaciteti, etc. Uvek je mač sa dve oštrice, kao što znaš, kad si "early adopter" a ovaj EV jeste tu i tamo tek na početku.

osim ako pod sviđanjem ne misliš da ti se baš dopada neki plug-in hibrid model koji ne postoji kao regulare pa kao to je to. Tipa meni je onaj plug in XC40 super u odnosu na običan, mnogo nekako gotivnije izgleda 🙂

ah da, nevezano za EV temu, zamis' ljusneš 100k evra za kola i ono nemaš touchscreen jer nema čipova :)))

Quote

 

BMW pulls touchscreen features from some models amid chip shortage
For now, some cars are going back to iDrive controls for the infotainment system.

One such company is BMW, which is taking other measures to cut down on silicon use and maintain current production levels amid the crisis. It confirmed to Autoblog that it's temporarily removing touchscreen functions from several models.

For now, BMW 3 Series, X5, X6, X7 and Z4 models will ship without touchscreen controls. BMW 4 Series Coupe, Convertible and Gran Coupe (but not the i4 EV) will also lose touchscreen features for the time being.

Owners of those affected models will need to use the center console's iDrive controller to navigate the infotainment system. If you receive a model without touch control when it should have had it, you'll receive a $500 credit due to "Deletion of Touchscreen."

Meanwhile, according to a post on the Bimmerfest forum, these models will not have the BMW Backup Assistant if owners opted for the Parking Assistant Package. That feature can automatically reverse the car along the path along which it drove into a spot. 

 

Ali nema veze, vratiće ti nazad 500$ :))))

 

  • Haha (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Lucky said:

pa koj' će ti onda sad? 🙂 kako napreduje tehnika i tehnologija, a ako ništa i ti si čovek iz tehnike i tehnologije, bolje još tih par godina vozi "običan" dok ne vidiš šta i kako za parking mesto levo-desno i dok se još malo ne omasovi i onda pazari nešto, koliko pratim i baterije se rapidno razvijaju iz godine u godinu, ne samo što im opada cena nego i trajanje, kapaciteti, etc. Uvek je mač sa dve oštrice, kao što znaš, kad si "early adopter" a ovaj EV jeste tu i tamo tek na početku.

osim ako pod sviđanjem ne misliš da ti se baš dopada neki plug-in hibrid model koji ne postoji kao regulare pa kao to je to. Tipa meni je onaj plug in XC40 super u odnosu na običan, mnogo nekako gotivnije izgleda 🙂

ah da, nevezano za EV temu, zamis' ljusneš 100k evra za kola i ono nemaš touchscreen jer nema čipova :)))

Ali nema veze, vratiće ti nazad 500$ :))))

 

Pa zato sto mi se svidja kako izgleda a nema regulare verzije 😄. Da je bio obican uzeo bih takav ali jedini izbor je bio izmedju 1.2 i 1.8 hibrida (i opreme). 

There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ZOLA said:

Pa zato sto mi se svidja kako izgleda a nema regulare verzije 😄. Da je bio obican uzeo bih takav ali jedini izbor je bio izmedju 1.2 i 1.8 hibrida (i opreme). 

jasno, jasno, skapirao. tu onda nema šta, go for it! 🙂

26 minutes ago, dovlagsi said:

Evo vam zanimljiv plug-in hybrid na akciji kod nas: https://www.volvocars.com/rs/volvo-najpovoljnije?c=8709723

a što je ovaj zanimljiv? ozbiljno pitam? meni je super xc40, napisah gore, ali smo konstatovali da pati od sličnih boljki kao i drugi.

plus je ovaj 50k eur (!) šta ga izdvaja u odnosu na druge plug inove?

Link to comment
Share on other sites

Ja rekoh da računam da bi Octavia bila oko 40k, nadam se da ne bi bila preko. E sad slabiji pogon je dosta diskutabilna stvar - Octavia ima značajno veći electric-only range od nekih 70ak km, ovaj ima oko 45km, jbg velika je razlika kad ti je tako mali da prostiš... 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dovlagsi said:

Pa ne znam, ako je plag-in Oktavija sa opremom i slabijim pogonom oko 45, ovo deluje solidno 

 

1 hour ago, Zwerko said:

Ja rekoh da računam da bi Octavia bila oko 40k, nadam se da ne bi bila preko. E sad slabiji pogon je dosta diskutabilna stvar - Octavia ima značajno veći electric-only range od nekih 70ak km, ovaj ima oko 45km, jbg velika je razlika kad ti je tako mali da prostiš... 

pitanje je koliko je to realnih 45km, ili je ono - bez klime i muzike sa 50km/h - realno ispod 100tinak km u bateriji je baš nategnuto.

Link to comment
Share on other sites

Upravo zato mislim da je taj range bitniji od performansi. Ako Octaviu spustimo za 10-20% to je opet relativno dovoljno meni na primer da ceo dan funkcionišem po gradu bez problema samo na struju i da punim noću. I ja bih više voleo 100+ km na baterije ali takav nisam video do sada.

S druge strane ima EV od opušteno 400+ km dometa i to mi je super za po gradu jer bih mogao da ga punim jednom nedeljno ili tako nešto. Jedino što onda ipak nemam auto za van grada realno... Tj imam ako hoću da planiram stajanja od po par sati...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Zwerko said:

Upravo zato mislim da je taj range bitniji od performansi. Ako Octaviu spustimo za 10-20% to je opet relativno dovoljno meni na primer da ceo dan funkcionišem po gradu bez problema samo na struju i da punim noću. I ja bih više voleo 100+ km na baterije ali takav nisam video do sada.

S druge strane ima EV od opušteno 400+ km dometa i to mi je super za po gradu jer bih mogao da ga punim jednom nedeljno ili tako nešto. Jedino što onda ipak nemam auto za van grada realno... Tj imam ako hoću da planiram stajanja od po par sati...

odgovor je smart! doduše samo ova šema za grad 🙂 Sa svojih 160km, neka bude realnih 120km pa čak i 100 je više nego dovoljno za par dana vožnje, a ako imaš opciju punjenja svakog dana onda nemaš problem.

Link to comment
Share on other sites

Čisto da se ja ubacim oko ovog "par sati" ... pošto imadeh par različitih na testovima.. fast chargeri su sad 350kw (ionity recimo) , što znači da većinu konkretnijih EVova može da nafiluje 80% u 15-20 minuta. (prvih i zadnjih 10% filuje sporije). Tako da imaš "brzih" 700km dometa recimo (400+300 sa piš pauzom).

Po gradu je zapravo veća potreba da bude više sporijih punjača a ne bržih. 11kW što su "klasični" sada napuni auto u 7-8h. U praksi bi bilo bolje da ostaviš uveče i nafiluje ga u tih 10-12h kada ne voziš auto, nego da napuni do kraja pa eto čuči tamo.

Ono što će definitivno biti promena i treba neki period navikavanja je navika da se auto češće puni po malo. Meni je u praksi to bila glavna potrebna promena, da prešaltam u glavi. Vozio sam 200km i ne odem na ručak pa jurim punjač negde na pola puta nazad da nafilujem još 100km... nego stavim dok ručam na punjenje i furam nazad najnormalnije. Bukvalno kao sa telefonima.. upadneš kod ortaka, "e daj mi punjač na 10 minuta do napunim malo pre nego što palimo"

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Junkie said:

Čisto da se ja ubacim oko ovog "par sati" ... pošto imadeh par različitih na testovima.. fast chargeri su sad 350kw (ionity recimo) , što znači da većinu konkretnijih EVova može da nafiluje 80% u 15-20 minuta. (prvih i zadnjih 10% filuje sporije). Tako da imaš "brzih" 700km dometa recimo (400+300 sa piš pauzom).

Po gradu je zapravo veća potreba da bude više sporijih punjača a ne bržih. 11kW što su "klasični" sada napuni auto u 7-8h. U praksi bi bilo bolje da ostaviš uveče i nafiluje ga u tih 10-12h kada ne voziš auto, nego da napuni do kraja pa eto čuči tamo.

Ono što će definitivno biti promena i treba neki period navikavanja je navika da se auto češće puni po malo. Meni je u praksi to bila glavna potrebna promena, da prešaltam u glavi. Vozio sam 200km i ne odem na ručak pa jurim punjač negde na pola puta nazad da nafilujem još 100km... nego stavim dok ručam na punjenje i furam nazad najnormalnije. Bukvalno kao sa telefonima.. upadneš kod ortaka, "e daj mi punjač na 10 minuta do napunim malo pre nego što palimo"

sve je to kul, ali kako rešavaš pitanje dostupnog punjača? ne znam kakva je mreža u Ljubljani, sigurno bolja nego u Beogradu, ali recimo ako su zauzeti svi punjači na lokaciji X, da li si uračunao da možeš da dođeš do lokacije Y, a šta ćeš ako je i tamo puno - generalno je sa tradicionalnom pumpom tj. benzinom i dalje malo lakše. Naravno to "preskačeš" tako što ga puniš kod kuće. A uvek može i ovo:

 

Link to comment
Share on other sites

Zauzetost za većinu lokacija imaju online, tako da vidiš šta je fraj a šta ne. Taj "range anxiety" meni stvarno nikada nije bio problem, ko što rekoh drugi je princip, ne čekaš da se isprazni da ga puniš nego svuda usput po malo i stalno je pun dovoljno.

Konkretno ljubljana po nekim sajtovima ima oko 80 punjača po gradu za EVje (https://www.gremonaelektriko.si/). Istovremeno ima 15 pumpi za gorivo, znači 5:1 bar proporcija.

Biće uvek argument "šta ćeš kad bude više električnih kola, hoćeš čekati satima trolololo?". Postaviti punjač je 100x lakše nego postaviti pumpu, pa eto njih uspevaju bez frke, da drže korak sa potražnjom.

Link to comment
Share on other sites

Razlika je pre svega rekao bih u načinu razmišljanja - moraš da razmišljaš kad ćeš puniti EV jer mu prosto treba duže vremena za neki pristojan kapacitet, tj da to što ti kažeš stalno puniš po malo, tipa svaki dan ako uhvatiš ti ga malo dopuniš, plus ako ti nije dostupan taj najbliži punjač onda gledaš alternativu i slično. A pumpa je ono bukvalno u bilo kojoj bestragiji staneš, ceo rezervoar da sipaš ili da sipaš za 1.000 dinara ti je razlika u minut punjenja. Pritom potpuno je drugačija situacija u Ljubljani i u Beogradu, gde ih u BG imaš 20ak na grad koji je 10 puta veći fazon. A ono da zamisliš u Srbiji danas da odeš sa EV na Kopaonik na primer za skijanje je logistički poduhvat nivoa planiranja iskrcavanja u Normandiji :)

Kažem, verovatno se može čovek prilagoditi što se tiče njegovih navika za punjenje. Prvo nismo imali ništa da punimo, pa smo imali mobilne kojima baterija traje po nedelju dana bez problema a sada je najnormalnije da ih punimo svako veče ili čak i više puta u toku dana po malo. Sve je stvar navike :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Jeste, ali nas navika ne košta više, kao što je sad u pitanju sa EV ili ovim hibridima. Pogledaš taj npr xc40, on je na akciji 50k, dok ti je takav benzinac u R-Design 40k, znači dao sam 25% više i plus moram da menjam naviku. Ok, uštedećeš ti na struji u sledećih par godina, ali takodje ne znamo šta sve može da crkne tom EV/hibridu i posle da se jebavamo sa popravkom. Da ne govorim da je punjač kući a-must bukvalno. Po meni, za baš široku upotrebu, još 5 do 10 godina minimum

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Mi ćemo ovde sigurno u nekom datom trenutku doći do problema da nećemo imati šta da kupimo kao nov automobil. Ili bar da nećemo moći da biramo kao do sada. Vrlo brzo se cela gama novih modela može prešaltati na ev, svi bitniji proizvođači već sad imaju svoje ev brendove. E sad, uvek može da se desi stativa u smislu e vraćamo se na sus motore, nema litijuma/čipova/nešto treće. Ili će šeici da smisle nešto... Uglavnom, ako ne porade na ev infrastrukturi kod nas, može biti prob za koju godinu. Srećom pa ko što Džanki kaže, lakše je postaviti punjač za ev nego izgraditi pumpu rln. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Junkie said:

Zauzetost za većinu lokacija imaju online, tako da vidiš šta je fraj a šta ne. Taj "range anxiety" meni stvarno nikada nije bio problem, ko što rekoh drugi je princip, ne čekaš da se isprazni da ga puniš nego svuda usput po malo i stalno je pun dovoljno.

Konkretno ljubljana po nekim sajtovima ima oko 80 punjača po gradu za EVje (https://www.gremonaelektriko.si/). Istovremeno ima 15 pumpi za gorivo, znači 5:1 bar proporcija.

 Biće uvek argument "šta ćeš kad bude više električnih kola, hoćeš čekati satima trolololo?". Postaviti punjač je 100x lakše nego postaviti pumpu, pa eto njih uspevaju bez frke, da drže korak sa potražnjom.

cela ljubljana kao grad ima samo 15 pumpi za gorivo? jel to moguće? pa ja samo u južnom bulevaru imam 4 (tri NIS + jedna MOL) i onda još 2 na "krakovima" (obe NIS) znači 6 praktično u jednoj ulici? jeste ljubljana manji grad ali kako je to moguće?

3 hours ago, Highl1 said:

Jeste, ali nas navika ne košta više, kao što je sad u pitanju sa EV ili ovim hibridima. Pogledaš taj npr xc40, on je na akciji 50k, dok ti je takav benzinac u R-Design 40k, znači dao sam 25% više i plus moram da menjam naviku. Ok, uštedećeš ti na struji u sledećih par godina, ali takodje ne znamo šta sve može da crkne tom EV/hibridu i posle da se jebavamo sa popravkom. Da ne govorim da je punjač kući a-must bukvalno. Po meni, za baš široku upotrebu, još 5 do 10 godina minimum

trenutno je to nerealna opcija, i ja sam dosta razmišljao o tome (ponovo) nakon dovlinog predloga za XC40 plug-in. Na kraju sam shvatio isto što i ti ILI pak došao do alternative da praktično mogu da uzmem polovnog smarta elektro za 10k i za tih 40k da uzmem koji god benzinac pa ono smart isključivo po gradu i mislim da bi kalkulacija uštede potrošnje bila pre na strani tog komboa nego ovog da uzmeš XC40 plugin.

 

Link to comment
Share on other sites

Finansijski se još uvek ni blizu ne isplati EV, sem za ove baš specifične države gde je porez na obična kola nenormalan.

Za hibride je situacija još gora realno, zato negde rekoh, to je ok baš baš ako ti "legne" sa nečim, ali da uzmeš sa namerom uštede, to ne pije vodu.

Polovni EV su već druga priča, al je tu problem tehnološke prirode... isto kao što većina ne kupuje 3 generacije mator iphone, neće ni auto.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucky said:

cela ljubljana kao grad ima samo 15 pumpi za gorivo? jel to moguće? pa ja samo u južnom bulevaru imam 4 (tri NIS + jedna MOL) i onda još 2 na "krakovima" (obe NIS) znači 6 praktično u jednoj ulici? jeste ljubljana manji grad ali kako je to moguće?

trenutno je to nerealna opcija, i ja sam dosta razmišljao o tome (ponovo) nakon dovlinog predloga za XC40 plug-in. Na kraju sam shvatio isto što i ti ILI pak došao do alternative da praktično mogu da uzmem polovnog smarta elektro za 10k i za tih 40k da uzmem koji god benzinac pa ono smart isključivo po gradu i mislim da bi kalkulacija uštede potrošnje bila pre na strani tog komboa nego ovog da uzmeš XC40 plugin.

 

Laki, druže, smart je homo 🙂

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Highl1 said:

Laki, druže, smart je homo 🙂

razumem, razumem, nisi jedini koji to kaže, ali ja to ne vidim prosto - smart je klasa za sebe, nije nissan micra 🙂 , ali prosto sva praktičnost prevazilazi taj homo momenat, ako i on postoji, a i da ti budem iskren, nisu mi se nešto nabacivali gejevi, verovatno zato što nisam lep!

razumem da bi homo mogli biti mini i nemam pojma, buba i šta god, ali smart je prosto minimalni auto koji možeš da uvališ bilo gde u gradu.

I da se razumemo, ovaj najnoviji grozno izgleda i mega mi je krivo što prosto nisu izdali samo isti kao što je druga generacija, po meni najlepši smart a vala i jedan od lepših automobila sveukupno. i u velikom sam bedaku što ako nekad budem hteo Smart EV to će morati biti ovaj ružni, jer ne vidim da će skoro uraditi neki proper redizajn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...