Jump to content
dovlagsi

EV i Plug-in automobili - pričajte

Recommended Posts

na radost zwerku i mnogima, uskoro ćemo otvoriti dedikejted EV topik, jer počinju da spamuju

Toyota bZ4x, ovo je sad serijsko vozilo sa kojim ja imam problem i užasno mi je

2WD 204 KS 265 Nm ili 4WD sa pajsad - čak 217 KS! oba su limitirana na 160kmh, a jeste znali da je Volvo SVE svoje modele počev od ove god limitirao na 180 kmh? 

🤡

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, dovlagsi said:

2WD 204 KS 265 Nm ili 4WD sa pajsad - čak 217 KS! oba su limitirana na 160kmh, a jeste znali da je Volvo SVE svoje modele počev od ove god limitirao na 180 kmh? 

 

vut? 

nije da jurim 200 na sat autoputem, ali koji je razlog limitiranja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

al eto, prvo su ga predstavili u evropi... ludi ljudi

14 hours ago, Lucky said:

Nije da jurim 200 na sat autoputem, ali koji je razlog limitiranja?

sto se strujnih kola tiče, verujem da je zbog velike potrošnje baterije pri velikim brzinama kao i do menjača, uglavnom ga nemaju a modeli koji imaju veću max brzinu najčešće imaju bazični LO HI menjač koji im dozvoljava rpm do većih brzina... to naravno povećava cenu

a za volvo je to verovatno deo one njihove zero deaths in volvo by 2025 ideje, ali nesvesno ce im biti i zero sales he he 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dovlagsi said:

al eto, prvo su ga predstavili u evropi... ludi ljudi

sto se strujnih kola tiče, verujem da je zbog velike potrošnje baterije pri velikim brzinama kao i do menjača, uglavnom ga nemaju a modeli koji imaju veću max brzinu najčešće imaju bazični LO HI menjač koji im dozvoljava rpm do većih brzina... to naravno povećava cenu

a za volvo je to verovatno deo one njihove zero deaths in volvo by 2025 ideje, ali nesvesno ce im biti i zero sales he he 

opa, šalji im to na instagram!

za baterije, pa ima smisla da na preko neke brzine baš srče bateriju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/29/2021 at 5:27 PM, dovlagsi said:

na radost zwerku i mnogima, uskoro ćemo otvoriti dedikejted EV topik, jer počinju da spamuju

Toyota bZ4x, ovo je sad serijsko vozilo sa kojim ja imam problem i užasno mi je

2WD 204 KS 265 Nm ili 4WD sa pajsad - čak 217 KS! oba su limitirana na 160kmh, a jeste znali da je Volvo SVE svoje modele počev od ove god limitirao na 180 kmh? 

🤡

Fantasticna je, lepsa mi je cak i od C-HR. Samo je smor sto je full EL. C-HR je carski bas zato sto je hibrid koji ne mora da se puni.


There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ZOLA said:

Fantasticna je, lepsa mi je cak i od C-HR. Samo je smor sto je full EL. C-HR je carski bas zato sto je hibrid koji ne mora da se puni.

ako sam dobro shvatio priče i tendencije industrije, iz kojekakvih razloga to je "izumiruća vrsta" - taj plug-in hibrid. ali vlajko sigurno zna bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Lucky said:

ako sam dobro shvatio priče i tendencije industrije, iz kojekakvih razloga to je "izumiruća vrsta" - taj plug-in hibrid. ali vlajko sigurno zna bolje.

Dobro, chr je mislim i dalje običan hibrid al ni takvi više nemaju neku poentu, a kod tojote/leksusa je to specifično jer im se marketing svodi na hibride i tu ne odustaju. kao mi smo prvi počeli jeee mi smo carevi, al nmvz sto unutra i dalje imamo od zaseban digitalni sat i ekran preuzet sa bankomata. 

hibridi i plag-in hibridi su teški, komplikovani, nepraktični (manji gepek zbog batt) i skupi, jel. tek nekoj manjoj niši tržišta odg takav auto, koji možeš da napuniš gajbi/na poslu i da ga komjutuješ uglavnom na struju, al opet pitanje dal se isplati to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam u tom kontekstu već spominjao Octaviu iV, meni to deluje kao super auto jer negira većinu ovoga što Dovla navodi kao nedostatke plug-in hibrida. Gepek je svakako ogroman i značajno veći u klasi od većine, tako da to što se malo smanjio ga svodi na rang Audi A4 Avant ili BMW 3 karavana, što je i dalje jel prihvatljivo sasvim. Ima electric-only range od 43 milje, tj malo manje od 70km, za neki grad tipa Beograda gde je meni malo duže putovanje do posla fazon 15km, a imam gde da ga punim deluje da bih se 99% vremena vozio samo na struju. A onda kad mi treba da idem negde na put sipam benzin i mogu da uživam u svojih 200+ KS motora. Ok, skuplje je, ali je opet u rangu sa electric-only automobilima a u mom slučaju bi to mogao da funkcioniše kao jedini auto. 

Zapravo jedina ozbiljna zamerka je što je Škoda [:D]

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Zwerko said:

Zapravo jedina ozbiljna zamerka je što je Škoda [:D]

ne razumem, škoda najbolji auto!

jel tako @pirun (valjda nisam omanuo forumaša :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bre @killYg0r !!

Kad smo kod registracije ali i EV teme, naleteo sam pre par dana negde na info da čini mi se audi pravi hibride čisto da bi kupac imao manju registraciju - tipa Audi Q7 (gazdazokithubmsup.jpg) sa 3.0 motorom, tu pored ubace i neki mali elektro čisto da kaže da je hibrid, što za posledicu ima da umesto da platiš registraciju 200.000 dinara, platićeš tipa 20k jer eto ima ta rupa u zakonu 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Junkie said:

da da definitivno... jer imaju u mislima šestog vlasnika za 20 godina... 😄

 

dobro, možda sam se pogrešno izrazio 😄 - nije da to rade zbog registracije, nego zbog veće šanse da pobede konkurenciju i prodaju što više komada.

BMW koji košta 100k evra vs Audi iz iste klase koji košta 100k minus 20k subvencija (lupam cifru), znači 80k i mnogo manji godišnji trošak registracije. Šta je bolji izbor? Da, može biti odgovor "taj koji ima 100k ne gleda da uštedi i isto mu je koliko će plaćati registraciju", ali mislim da tržište baš ne funkcioniše tako, posebno preko. Ili uzmimo sličan primer samo sa cenom od 40k, to je možda bolji primer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, dovlagsi said:

kolko košta kod nas? ne znam ni dal se uvozi to, 100% mora da ceo tim servisera prođe prvo obuku :))) pored toga, ne uživaš u 200 KS kao sa 2,0 TSI, ni približno, posebno sa praznim baterijama. uzmi provozaj. oktavia plag in hibrid pa čak i rs varijanta, majko mila, ogromna razlika u odnosu na 2,0 tsi. ako redovno puniš troši u normalnoj eksploataciji malo, ali inicijalna cena ubija to.

Ne znam koliko košta kod nas, koliko vidim po njihovom sajtu ima u ponudi samo onaj sa blagim hibridom, ne i plug-in. Ali ono kao nisam očekivao da realno ima kod nas, nego za početak kao koncept. I nije da sam baš sad neki trkač, vozim, a i vozio sam ranije auto od 110-115KS, nije mi to sad neki problem. Nego čisto kažem taj koncept mi je ok jer ne žrtvuješ ništa specijalno (osim što si u Škodi 🙂 a imaš po gradu prednost praktično punokrvnog EV, a kada hoćeš da odeš negde kao i sa regularnim kolima samo sipaš gorivo i ne moraš da razmišljaš o punjenju, mreži punjača na kojima moraš da praviš pauze i sličnim glupostima. I naravno da ne očekujem da su EV u ovom trenutku zapravo još uvek isplativa (pogotovu što su subvencije kod nas baš mizerne). Ali prosto poredim sa recimo VW ID.3 koji je kod nas nađoh 40.894,62 €, a Octavia iV sam našao da je u Engleskoj u nekoj ok opremi oko 35k GBP, dakle približno slično. Mnogo radije bih u ovom trenutku izabrao Octaviu jer bi mi omogućila da najveći deo kilometraže zapravo prelazim na struju a i komfor da nisam ograničen punjenjem. Pritom ni ušteda nije tako mala, recimo ja prelazim oko 15k km godišnje, ugrubo na gorivo to je oko 1500 eur (oko 1.4eur/l da troši po gradu oko 7l/100km), ako bi računali da je vožnja na struju oko 1eur/100km to je godišnje ušteda cirka 1350 eur, odnosno na 5 godina recimo oko 6500 eur, dodaš još 3.5k eur državne subvencije i ti si na Octaviji koja je oko 30k eur u praksi. Slažem se da je to i dalje skupo za jebenu Octaviu, ali opet možeš da kažeš kako si ekološki napredan 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, togFU said:

dobro, možda sam se pogrešno izrazio 😄 - nije da to rade zbog registracije, nego zbog veće šanse da pobede konkurenciju i prodaju što više komada.

BMW koji košta 100k evra vs Audi iz iste klase koji košta 100k minus 20k subvencija (lupam cifru), znači 80k i mnogo manji godišnji trošak registracije. Šta je bolji izbor? Da, može biti odgovor "taj koji ima 100k ne gleda da uštedi i isto mu je koliko će plaćati registraciju", ali mislim da tržište baš ne funkcioniše tako, posebno preko. Ili uzmimo sličan primer samo sa cenom od 40k, to je možda bolji primer.

Ja mislim da to rade više na nižim modelima, da celoj firmi "skinu" prosečne izduve, pošto EU ima neki limit koji mora svaka da ispunjava. Subvencija na hibride je ovde 500e, na električne je 3500e, na 100k to je neprimetno realno.

Kod dela je bonus u smislu da možeš onda u centar grada, posebne trake koje su inače za takstiste samo itd.

Mimo Srbije , je svuda registracija uglavnom simbolična cifra, a osiguranje je skupa i vezana na KW pre svega i tu ništa ne pomaže da je hibrid.

Kod električnih je malo drugačija priča jer su uspeli da uvedu plaćanje vezano na stalne KW a ne trenutne KW .. nešto kao kod zvučnika onaj PMPO.

To kažem iz prakse jer mi uskoro ističe leasing i gledam auto da zamenim i hibrid mi je jedino logična opcija kad bi živeo fazon 30km od grada pa morao da vozim dnevno tamo-vamo. A istovremeno da imam vikendom neke ture po 600km da bi mi električni preseo brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Junkie said:

Ja mislim da to rade više na nižim modelima, da celoj firmi "skinu" prosečne izduve, pošto EU ima neki limit koji mora svaka da ispunjava. Subvencija na hibride je ovde 500e, na električne je 3500e, na 100k to je neprimetno realno.

ko'ko kidamo sloveniju, ovde je 5000 bato!

6 minutes ago, Junkie said:

Mimo Srbije , je svuda registracija uglavnom simbolična cifra, a osiguranje je skupa i vezana na KW pre svega i tu ništa ne pomaže da je hibrid.

 

kako misliš, pa i ovde je registracija simbolična za elektro? za sad se vodi kao da ima 0 kw ili tako nešto i onda je praktično najniža moguća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim na činjenicu da u srbiji deru na kubikažu, što ovde nije slučaj, tako da se ne poznaje na godišnjoj registraciji da je auto hibrid ako ima i dalje 3000 kubika.

Za full električne je ovde besplatna registracija, plaća se samo osiguranje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Lucky said:

ako sam dobro shvatio priče i tendencije industrije, iz kojekakvih razloga to je "izumiruća vrsta" - taj plug-in hibrid. ali vlajko sigurno zna bolje.

Meni je to najbolji izbor, eto malo se vodi racuna o ekologiji al` ne moram da brinem gde je punjac, kada ce mi biti potreban i sl. 


There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ZOLA said:

Meni je to najbolji izbor, eto malo se vodi racuna o ekologiji al` ne moram da brinem gde je punjac, kada ce mi biti potreban i sl. 

potpuno sam imao identično rezonovanje, pa sam i pitanje ovde postavio oko toga u nekom od topica. I onda i ljudi ovde nešto nisu baš bili "oduševljeni" tom idejom totalno a i kad sa čitao reviewove po netu uvek je neka priča "cool but..." Nisam naišao na tekst koji je baš bio ono "to je to, taj koncept je pravi - go for it". Još ti tamo nemaš problema za punjenje koliko mi ovde, pa mi je i to bio dodatni razlog da se ne preznojim ako nema punjača blizu (*) nastavim samo na benzinu.

Tako da sam onda se vratio na svoju prethodnu ideju a to je Smart EV za grad, standardno vozilo (i dalje) za putovanja. Ali nisam još nabavio Smart EV jer kod nas Merc ne radi servis elektro vozila (mada su sad krenuli ovaj EOQ ili kako se zove da prodaju) samim tim ne mogu da overe bateriju da joj traje i dalje garancija, no to je druga tema. Plus je ofc skup pa treba gledati neki ok polovni itd itd.

(*) fun fact, kad sam gledao za Renault Zoe kod nas, imaš u sklopu kupovine i dva besplatna šlepanja godišnje u slučaju da ti nestane baterija a nemaš gde da je napuniš :))

10 hours ago, Junkie said:

Mislim na činjenicu da u srbiji deru na kubikažu, što ovde nije slučaj, tako da se ne poznaje na godišnjoj registraciji da je auto hibrid ako ima i dalje 3000 kubika.

Za full električne je ovde besplatna registracija, plaća se samo osiguranje. 

eto, ipak nismo ispred slovenije!

šalim se, kapiram da tamo već sada i imaš ili ćeš uskoro imati druge benefite kad si elektro, kod nas su jedva uveli 10% popusta na putarinu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Zwerko said:

Ne znam koliko košta kod nas, koliko vidim po njihovom sajtu ima u ponudi samo onaj sa blagim hibridom, ne i plug-in. Ali ono kao nisam očekivao da realno ima kod nas, nego za početak kao koncept. I nije da sam baš sad neki trkač, vozim, a i vozio sam ranije auto od 110-115KS, nije mi to sad neki problem. Nego čisto kažem taj koncept mi je ok jer ne žrtvuješ ništa specijalno (osim što si u Škodi 🙂 a imaš po gradu prednost praktično punokrvnog EV, a kada hoćeš da odeš negde kao i sa regularnim kolima samo sipaš gorivo i ne moraš da razmišljaš o punjenju, mreži punjača na kojima moraš da praviš pauze i sličnim glupostima. I naravno da ne očekujem da su EV u ovom trenutku zapravo još uvek isplativa (pogotovu što su subvencije kod nas baš mizerne). Ali prosto poredim sa recimo VW ID.3 koji je kod nas nađoh 40.894,62 €, a Octavia iV sam našao da je u Engleskoj u nekoj ok opremi oko 35k GBP, dakle približno slično. Mnogo radije bih u ovom trenutku izabrao Octaviu jer bi mi omogućila da najveći deo kilometraže zapravo prelazim na struju a i komfor da nisam ograničen punjenjem. Pritom ni ušteda nije tako mala, recimo ja prelazim oko 15k km godišnje, ugrubo na gorivo to je oko 1500 eur (oko 1.4eur/l da troši po gradu oko 7l/100km), ako bi računali da je vožnja na struju oko 1eur/100km to je godišnje ušteda cirka 1350 eur, odnosno na 5 godina recimo oko 6500 eur, dodaš još 3.5k eur državne subvencije i ti si na Octaviji koja je oko 30k eur u praksi. Slažem se da je to i dalje skupo za jebenu Octaviu, ali opet možeš da kažeš kako si ekološki napredan 🙂

U teoriji je to tako, ali praksa je nešto drugačija za plug-in. Nije to elektro motor kao kod EV pa ti možeš da ga cepaš, dakle vožnja samo na struju je prilično limitirana. Praksa kaže da prečesto traži da se pali benz motor, jednostavno arhitektura pogonskog sklopa je i dalje hibrid. A tu je i jednostavno pitanje, koje možda i nema veze sa svim što smo pomenuli - zašto u Srbiji generalno nema plug-in hibrida u ponudi?

ITON,

'vagen ID.5

Volkswagen-ID.5-2022-1280-02.jpg

Volkswagen-ID.5-2022-1280-07.jpg

Volkswagen-ID.5-2022-1280-0d.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, dovlagsi said:

U teoriji je to tako, ali praksa je nešto drugačija za plug-in. Nije to elektro motor kao kod EV pa ti možeš da ga cepaš, dakle vožnja samo na struju je prilično limitirana. Praksa kaže da prečesto traži da se pali benz motor, jednostavno arhitektura pogonskog sklopa je i dalje hibrid. A tu je i jednostavno pitanje, koje možda i nema veze sa svim što smo pomenuli - zašto u Srbiji generalno nema plug-in hibrida u ponudi?

ITON,

'vagen ID.5

 

 

Volkswagen-ID.5-2022-1280-0d.jpg

 

šta je ovo deluje kao da je volan na sredini automobila :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Lucky said:

potpuno sam imao identično rezonovanje, pa sam i pitanje ovde postavio oko toga u nekom od topica. I onda i ljudi ovde nešto nisu baš bili "oduševljeni" tom idejom totalno a i kad sa čitao reviewove po netu uvek je neka priča "cool but..." Nisam naišao na tekst koji je baš bio ono "to je to, taj koncept je pravi - go for it". Još ti tamo nemaš problema za punjenje koliko mi ovde, pa mi je i to bio dodatni razlog da se ne preznojim ako nema punjača blizu (*) nastavim samo na benzinu.

To je koncept koji meni odgovara jebe mi se sta misle revieweri 😄 (iako verujem da znaju sta pricaju).  Eto malo ekoloski svesno, doprinosimo shodno mogucnostima ali da mi ic ne komplikuje zivot. 


There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, ZOLA said:

To je koncept koji meni odgovara jebe mi se sta misle revieweri 😄 (iako verujem da znaju sta pricaju).  Eto malo ekoloski svesno, doprinosimo shodno mogucnostima ali da mi ic ne komplikuje zivot. 

onda samo rokaj! doduše samo čekiraj još ovaj tehnički deo oko motora, težina, aktiviranja, što je već dovla pomenuo, deluje da bi baš bio minimalno ekološki svestan :))

a zapravo sad kad razmišljam, iz ugla komplikovanja, dobro bi bilo videti koliko zapravo ljudi onda koriste charging u odnosu na benzin. Opet, tamo imaš verovatno na svakom koraku, ali ono kao "a jao, zaboravih da napunim struju bmk imam benzin" - dal' se to pretvori posle u praksu, kao neki feature na bilo kom drugom uređaju koji prosto prestaneš da koristiš u jednom trenutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Lucky said:

onda samo rokaj! doduše samo čekiraj još ovaj tehnički deo oko motora, težina, aktiviranja, što je već dovla pomenuo, deluje da bi baš bio minimalno ekološki svestan :))

a zapravo sad kad razmišljam, iz ugla komplikovanja, dobro bi bilo videti koliko zapravo ljudi onda koriste charging u odnosu na benzin. Opet, tamo imaš verovatno na svakom koraku, ali ono kao "a jao, zaboravih da napunim struju bmk imam benzin" - dal' se to pretvori posle u praksu, kao neki feature na bilo kom drugom uređaju koji prosto prestaneš da koristiš u jednom trenutku.

ljudi se najviše zeznu jer misle da je EV mode vožnje ko da voziš Teslu, jer nije, to je više ko da voziš na onoj rezervnoj gumi-ćopavcu do vulkanizera :)
evo pričamo o škodi - 150 KS je 1,4 TSI benzinac i imaš još dodatno 54 KS elektro motora, stvarno mislite da 54 KS može da gura fino 1700 kg auto? 🙂 čak i kad spojiš oba, zbog mase jednostavno ne ide dobro kao čist benzinac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček, ček, jasno mi je da ne ide kao Tesla, ali ovaj Škodilak Plug-In koliko sam skontao ima 148KS 1.4TSI + 114 KS električni motor, s tim da je maksimalna kombinovana snaga 201 KS, tj nešto se izgubi kad sabereš. A ono, šta znam, moj Focus je imao 115KS sa nekih 1400+ kg težine, nisam imao nikakvih problema sa performnsama. Ok, ovo je malo teže, ali kažem nije mi baš toliko bitno da divljam po gradu, a pogotovu što električni motor ima dobar obrtni moment od starta. A i ono ne poredim Octaviu iV od 1700kg sa 200KS sa nekim benzincem koji ima 1200kg i 200KS, jasno mi je da neće ići isto, ali opet nisam neki petrol-head, ja ga poredim sa nekim autom koji ima realno do 150KS, meni je to sasvim prihvatljivo za vožnju. Plus koliko čitam recimo ovaj long-term review  možeš opušteno da ga voziš u EV modu sve vreme osim nekih situacija kada mu je automatski uključivao benzinac jer je proklizavao pa mu je trebalo 4x4 ili je temperatura bila baš preniska. Što mi je opet dodatni feature bonus u odnosu na čisto EV vozilo, ne zamerka. Jedino što ja dugoročno vidim kao problem jeste što više tih sistema ima i više mogućnosti da se nešto sjebe i pojebe međusobno, ali jbg. 

E sad, ovo naravno sve pričam na potpuno teoretskim osnovama da mi zvuči dobro, nikada nisam provozao takav auto niti znam nekog da jeste uživo a ne da čitam samo nahajpovane review-ove po netu. Ali po onome što čitam meni i dalje deluje kao ok koncept, naravno ne bih ga uzeo na neviđeno. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ti teoriju 🙂 koje točkove pogoni sam elektro motor? kako ide distribucija snage? koji menjač tad koristi? nije ev tako da se sve roka kroz dsg verovatno, a možda ga i samo zaobilaze direktno, to ne znam. Koliko će auto da troši kad nisu napunjene baterije i kako će to da utiče na performanse? Jel on puni batt u vožnji? Realno da prosečan srbin neće da puni baterije redovno. Koliki je rezervoar? Baterije su zauzele mesto? Koliko će da opada vrednost jednoj takvoj Škodi od 40k eur? Sta se desava sa sklopom za 5+ godina? Neka fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...