Jump to content

Letnje gume


Dule_smor

Recommended Posts

  • 9 months later...

ajmo bre ajmo

 

zanima me par stvari

 

1. Da li ima tolike razlike izmedju guma da cene idu, za velicine koji mi trebaju, od 8k do 14k (tigar ne bi kupio iz principa)

 

tj da li su one michelin "energy saver" zaista nesto bolje i cuvaju potrosnju goriva u odnosu na ostale ili je to prica za decu?

 

2. Treba mi mesto gde prodaju na rate. Za sad sam nasao Beogumu koja daje na 12 rata preko EFG banke (3 rate je premalo)

 

3. Jel mogu da se prodaju stare letnje gume za bilo koje pare ili se bacaju?

Link to comment
Share on other sites

1. Ima razlike, kao i kod bilo kog drugog proizvoda - od ponašanja na putu u različitim vremenskim uslovima, trajanju, buci kojoj stvaraju prilikom vožnje itd itd...Naravno ne znači da su one najskuplje uvek i najbolje

 

A ovo da smanjuju potrošnju neću ni da komentarišem, glupost

 

2. Jedino mi je pao na pamet Kemoimpex http://www.kemoimpex.com/placanje

 

I Coning, ali na sajtu ne piše ništa o uslovima plaćanja, pa pozovi i pitaj ih. Naravno uporedi cene, pa vidi gde je najpovoljnije

 

3. U zavisnosti od stanja, ali mogu za neke sitne novce

Znaš me, znam te

Link to comment
Share on other sites

nisam ni mislio da zabodem najskuplje, iako je kad jet uzet auto imao na sebi bridgestone za koji vidim da je cena oko 14k

 

pa je zaista zanimalo koja je poenta imati takve gume

 

 

http://www.kemoimpex.com/Kemo-Impex/180/SP-20555-R16-H-91-IntensaHPV1.shtml/artikal=21964&partnerId=20709

 

ovo mi deluje nesto previse jeftino. jel su lose ili vazi i dalje ona prica da se Sava gume kradu?

 

recimo na sajtu beogume, imaju kleber, dunlop, michelin i goodyear u razmaku od 1500 dinara zaista nemam pojma sta treba da se uzme

 

@bojan

 

jel da jurim one otpade guma?

Edited by killYg0r
Link to comment
Share on other sites

1. ima ogromne razlike. ako neces tigar (as you shouldn't) , a hoces "jeftinije" uzmi od firmi koje su u vlasnistu ovih vecih.. savu drzi goodyear recimo, meni je best buy BF Goodrich koje drzi michelin.. itd itd ..

2. nemam pojma, iskesiraj like a boss

3. ja sam ih uvek ostavljao vulkanizeru, pa nek radi sta hoce s njima. u principu ako ima jos legalno sare, mozes da se drndas preko kupinda i sl. za neke sitne novce.. not my cup of tea..

Link to comment
Share on other sites

Pogledaj te Kleber i Dunlop, generalno je bacanje para na Micheline i te skuplje osim ako nemaš malo ozbiljniji auto ili para na bacanje...

BF Goodrich bi isto trebalo da bude u tom rangu sa cenama, Sava samo za zimske :-)

 

A za prodaju tvojih starih, preko oglasa polovniautomobili.com i slično

Znaš me, znam te

Link to comment
Share on other sites

Tigar je već X godina unazad (možda i više od 10) u vlasništvu Michelina i uspešno se izvozi u inostranstvo i uspešno prodaje u istom kao odlična guma u tom "budžetskom" segmentu. Mich je i reklamira na skoro svim tržištima na kojima postoji. Na istom mestu u Pirotu se proizvode i određeni modeli Michelina kako standardnog tako i 2Wheels za motore.

Ide Tigar (konkurencija mu dođe Sava npr) pa onda Kleber/Goodrich koji su na istom "nivou" (a takođe pod Michelinom a konkurencija su Fulda/Dunlop) i onda Michelin kao premium (konkurencija npr Goodyear, Bridgestone).

 

Ako baš iz nekog razloga nećeš Tigar, onda slobodno uzmi Goodrich/Kleber, mada ćeš verovatno najpre naći Kleber jer Goodrich Mich drži više u segmentu džipova i terenaca.  

 

"Najgluplje" bi bilo da ideš na Savu umesto Tigra. Btw, prvi put čujem da se neki tip guma specijalno krade a nije mi jasno ni što bi bila Sava kad je najjeftinija.

 

Inače, to za uštedu goriva je lol, možeš da iskopaš na sajtu Michelina kalkulator koliko ćeš goriva uštedeti i ja sam računao i ispada da se razlika u ceni ne isplati jer je tipa pola rezervoara godišnje niža potrošnja nego sa "običnim".

 

Tyre+ valja na rate - http://tyreplus.rs/strane/nacini_placanja-50 ali pojma nemam kakav im je lager, moraš da pozoveš i to zovi više maloprodaja, taj sistem "centralnog lagera" im ne radi baš najbolje.

Link to comment
Share on other sites

jeste sad tigar pod michelinom ali valjda postoji razlog zasto je nesto najjeftinije

 

i prosto u glavi ne mogu da svarim nesto na cemu pise tigar, kao sto ne bi mogao da uzmem punta recimo

 

samim tim otpada i drugar sava :D

 

ali tacno ovako neko poredjenje mi je trebalo po "klasama" da bi mogao bolje da se snadjem u okeanu modela i proizvodjaca

 

mada je opet pola ljudi za bilo sta vs ima razlike itekako

 

 

Link to comment
Share on other sites

Inače, to za uštedu goriva je lol, možeš da iskopaš na sajtu Michelina kalkulator koliko ćeš goriva uštedeti i ja sam računao i ispada da se razlika u ceni ne isplati jer je tipa pola rezervoara godišnje niža potrošnja nego sa "običnim".

 

Pa zapravo to uopste ne deluje tako lose :) Mislim pola rezervoara ti je cirka 3.500 dinara, otprilike malo manje nego sto je razlika u jednoj gumi izmedju neke "obicne" i Michelin. Vozices te gume svakako bar 4 godine, tako da si na taj vremenski period prakticno na nuli sto se cene tice, a sve vreme vozis tise gume, boljih performansi i sl. Tako da za iste pare si zapravo dobio bolji kvalitet :) Naravno, to je pod uslovom da uzmemo da je taj njihov kalkulator tacan. 

 

Sto se samog izbora guma ja sam tu uvek u fazonu ne valja stedeti, pa sam zimske uzeo Michelin Alpin A4, a letnje su mi jos fabricke Primacy HP, koje verovatno sledece sezone treba da menjam ali verujem da cu opet gledati Michelin. Iskren da budem neku ustedu u gorivu i nisam primetio iako su te Alpin valjda to kao stedljive i sl. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

E ne znam, mozda sam i lupio, sad mi je u glavi da je to vrednost ustede na zivotni vek gume. Iskopacu link.

Ne mogu sad da pronađem, ali ima recimo ovo:

 

"Save up to 60 litres of fuel compared to its predecessor (1)

 

(1) Estimate of savings with Michelin ENERGYTM Saver+ compared to its predecessor, for petrol vehicles, based on rolling resistance tests carried out by TÜV Süd in 2012 (on 175/65 R 14 T and 195/65 R 15 H) and calculated over the average life span for MICHELIN tyres (i.e 45 000 km - 2012 internal survey). (2) Compared to its predecessor, 16” sizes, 205mm section width and over."

 

Znači - i u njihovim kontrolisanim uslovima 60 litara je ušteda na životni vek gume što je 45.000 kilometara.

edit: Na drugom mestu stoji "80 litara u odnosu na konkurenciju za vreme životnog veka gume". 

 

Ako neko vozi nešto više tj. 20-25k godišnje, to je možda i delimično isplativa ušteda, ali ako neko vozi tipa 10k godišnje, mislim da se ne isplati razlika u ceni.

Link to comment
Share on other sites

Ne vidim kakve veze ima koliko neko prelazi godisnje s isplativoscu? Pa u teoriji ce mu isto trajati i Michelin i neke druge gume, nebitno je da li je to godinu, dve ili pet. 

 

Sta je meni tu poenta, tipa gledam moju dimenziju 205/55/R16 - TIGAR 205/55 R16 HITRIS 91H  kosta 6,476.00 RSD, a MICHELIN 205/55 R16 Energy Saver+ 91H GRNX kosta 11,289.00 RSD, razlika na sve cetiri gume u ceni je 18.172 dinara. Ako uzmemo da se ustedi 60 litara goriva, po 150 dinara litar to je oko 9.000 dinara. Dakle Michelin su skuplje od naj najjeftinijih Tigar samo 9.000 dinara, a ako uzmemo na primer prvi bolji TIGAR 205/55 R16 SYNNERIS 91W koji kosta 7,697.00 RSD onda je Tigar jeftiniji samo 5k, dinara, a imas neki TIGAR 205/55 R16 PRIMA 91V koji kosta 9,322.00 RSD po komadu, i uracunas ustedu goriva ispadne da je Michelin zapravo i jeftiniji :)

 

Edit: Cene sam uzeo ono sa internet prodaje guma, bilo mi najlakse :)

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Da, ali ovako u startu daš manje para ... znači ovako daješ 25.000 za četiri gume, ovako daješ 45.000 za sve četiri gume, samo da bi u rasponu od 4 godine ti uštedeo tu razliku u ceni tj. platio zapravo više, ali nebitno. A razlika nije mala, plus moraš da platiš odjednom, ovako sipaš to gorivo kad treba i kad hoćeš, po 1000-2000 din.

Link to comment
Share on other sites

Da, ali ovako u startu daš manje para ... znači ovako daješ 25.000 za četiri gume, ovako daješ 45.000 za sve četiri gume, samo da bi u rasponu od 4 godine ti uštedeo tu razliku u ceni tj. platio zapravo više, ali nebitno. A razlika nije mala, plus moraš da platiš odjednom, ovako sipaš to gorivo kad treba i kad hoćeš, po 1000-2000 din.

 

Nije sporno da su Michelin skuplje, prosto zato sto su i bolje, nego samo ukazujem na cinjenicu da kad zaracunas tu "ustedu u gorivu", ako je tacna, razlika u ceni postaje znacajno manja, tako da i to treba imati u vidu prilikom odlucivanja. 

 

Edit: A i opet ne vidim kakve ima veze da li sipas po 1.000-2.000 dinara ili pun rezervoar? :) Samo je poenta da treba gledati na tu dugorocnu ustedu... 

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Poenta je u tome što ovako daš 25.000 a ovako 45.000 bez nekog stvarnog vidljivog kratkoročnog rezultata i uštede. Tako dug period da ti se ta razlika u ceni isplati je suviše "nepredvidiv i nestabilan". Za četiri godine možda prodaš kola, možda ti pukne neka od tih guma ranije, ko zna šta može sve da se desi. Da je to nešto što se "opipljivo isplati" već posle nekoliko meseci, imalo bi smisla o tome mozgati.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...