Jump to content

Gorivo na NIS-u


prota_

Recommended Posts

@Vićsa
Ovo sto je Mohi napisao, resetovao trip na 0 KM i sipao ceo rezervoar od 50L. Jednom 95 na Nisu, drugi put G100 na Gazpromu ili u prevodu sa 95-icom je potrosnja veca za ~0.5 L na 100 KM a manje vise iste relacije sam vozio

Sto Junkie kaze verovatno formule na nasim pumpama tako i idu za po 5 manje nego sto bi trebalo da budu, pa je ova 100 u stvari 95-98, kao sto bi i trebalo da sipam inace i samim tim i auto ima vise snage i prelazi vise kilometara.. Stim sto opet to ima veze nekome ko prelazi puno godisnje.

Probacu jednom i MOL 95icu sa aditivima cija je cena tacno negde izmedju ovoga mada vise zanimacije radi :)
 

@FATA

Izabrao sam ovaj auto jer sam upravo otisao u suprotnom pravcu od svih trosim 5L prica. A i vozio mi se benzinac jer sam prethodnih 5 godina vozio dizele (2.0 i 1.6 cuveni PSA HDI) i taj 2.0 je trosio 8-9 u gradu a 1.6 je stvarno bio na 6-7 ali je prosto celo odrzavanje skuplje u odnosu na benzin i ima momente gde je riknuo DPF filter koji polovan kosta hiljadu jebenih eura.
A pritom on riknjava upravo (da ne pominjem i dizne) upravo od te voznje koja se zove vozim do 2k obrtaja auto da bi mi manje trosio i onda neko stavi na oglas takvu lesinu gde ima 2k-3k e (dozivljeno licno) ulaganja u startu za delove koje je auto industrija namestila da riknjavaju a sva sreca 95% oglasa je u tom fazonu

Do sad sto se Saab-a zaista, da kucnem u monitor, nisam imao nikakava ulaganja sem u potrosnji materijal (kocnice i gume na leto sto treba da uzmem) pritom je star 10+godina. Za osecaj koji pruza u toku prelazenje te tacke A->B i to da znam da se ne vozim u plasticnom autu je po meni poptuno u redu da se placa razlika u gorivu,

Pritom je tu ovaj momenat ljudi koji pricaju izmisljenje cifre sto se potrosnje tice ili ih laze board komp :D Jer je vrlo retko da neko kaze tu pravu cifru, kao sto je Laki rekao na prethodnoj strani sto je sasvim normalno da za veca kola u benzin varijanti potrosnja ide do 10 L zimi

Link to comment
Share on other sites

ja sam iz prakse 100% siguran da 95 nije 95 :)

dok sam svojevremeno golfom isao bg-ljubljana-bg..

naspem pun pred hr granicom i do ljubljane sam debelo u rezervi.

naspem pred hr granicom u povratku i kad stignem imam jos za 100-150km sigurno.

voznja je ista , po principu gas do poda, letimo 140 (1.4 60ks)

sa druge strane isto brdo moram u 4u da spustim pri dolasku a ide 5om 'normalno' kad se vracam.. padina je ista sa obe strane..

@Neptune .. diferencijal/menjac ti je fiksni, tako da ces i sa raketnim gorivom imati isti km/rpm ..

Link to comment
Share on other sites

Iz nekog mog iskustva sa gorivom u inostranstvu isto se da primetiti razlika u kvalitetu goriva, a sto se tice G100 na gazpromu sipao sam ga sad prvi put, do sada sam sipao 98, videcemo da li cu preci nesto vise km, a sto se tice toga kako auto vuce ne vidim preteranu razliku naspram ovih 98ica. Inace motor je 2.0 i po gradu trosi ~9.2L a pride je skyactive pa kao jos bi trebalo i manje da trosi.

Link to comment
Share on other sites

evo i ja vozim najekonomičniji auto na svetu (eHDI 1,6 - ima i start stop kao što pažljivi čitaoci već sigurno znaju) i troši mi između 9 i 10 litara po gradu. ali stvarno po gradu, živim i radim u centru i idem svaki dan kolima na posao usput vozeći i ženu na njen posao, iliti kada kažem grad mislim "konstantna stani-kreni vožnja u prvoj i drugoj uz nezaobilazni crveni talas" a ne "blokovi, autoput, pa malo centar" - to je mešovita vožnja.

što se otvorenog puta tiče, evo podataka sa skorašnjeg puta do budimpešte i nazad: https://www.dropbox.com/sc/gz97wrh6sksoxo8/AABC7nDi50mxg9b2HqbV2gpwa 
ovde je upalo 750 km na autoputu (non stop tempomat na stvarnih 130 km/h) i ostatak "po gradu" ali uglavnom po periferiji sa širokim ulicama bez gužve iliti mešovita vožnja

dok ide tih 130 u šestoj pokazuje trenutnu potrošnju oko 6 sa srpskim aviodizelom, dok sa 50/50 mešavinom srpskog i mađarskog "aviodizela" pokazuje oko 5,5. mađarski je jeftiniji desetak dinara ako vas ne opelješe na kursevima.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ide zima, večna zajebancija za dizelaše

Kakva je situacija s gorivom u poslednje vreme, ako neko ima info iz prve/druge ruke? Obično točim regularni ED na OMV-u ispod zvezdarske šume, s tim što sam pre nedelju dana natankao njihov aditivirani MaxxMotion skoro do vrha, i prošle nedelje kad je noću bio blagi minus i oko nule, motor se nešto manje drao ujutru kad idem na posao (deonica je relativno kratka tako da se motor jedva zagreje dok stignem).

S druge strane, krajem avgusta sam radio mali servis, i stari filter za gorivo je izgledao sačuvaj bože.

Je l za Ultra D i dalje važi da je među boljima? Bila je priča da je Nis poslednjih godina pojačao kontrolu i ga dopinguju još u rafineriji, pa kvalitet manje zavisi od elana pumpadžije koji nakon istakanja treba da dospe aditive.

Eko dizel sam natočio jednom na bogosloviji i motor se primetno više dernjao, a i batičasta ekipa koja tamo radi deluje da ih boli kurac da se cimaju oko bilo čega.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, tortky said:

Dizel isključivo na MOL pumpama, nema greške - većina ostalog dizela je go kurac, pisao sam već o tome.

Zar nije dizel svuda isti a to je ovaj sto ga proizvodi rafinerija u Pancevu?
Koliko ja znam svi imaju isto gorivo jedino sto odredjene pumpe zamesaju to sa odredjenim aditivima. Secam se da je Knez Petrol pre imao "bolje" gorivo jer su svercovali neko strano. Ukoliko gorivo kupujete u Srbiji vrlo je verovatno da ono dolazi iz rafinerije u Pancevu jer retko ko uvozi gorivo a i kad uvoze to ne ide na sve pumpe vec samo na neke. Tako da je vrlo moguce da jednom sipate na nekoj pumpi i bude dobro a sledeci mesec bude po starom :)

Takodje konzistentnost ovog goriva koje se radi u Pancevu nije najbolje tako da se desava da jedna tura bude losija/bollja od predhodne tako da i to tipovanje ne vredi nesto. Ja sam radio analizu bas sa svojim autom i uzimao na razlicitim pumpama i merio koliko predjem sa punim rezervoarom i sta ja znam takva analiza zapravo i nije najbolja jer stil voznje i putanja nije ista samim tim verovatno dolazi do velike greske. Kod mene je bilo da je najbolje gorivo zapravo na EKO pumpi...
 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, rejven said:

ivane t. jerli smo mi to komsije, oces u thug life crew?

[roflmao]

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites


S druge strane, krajem avgusta sam radio mali servis, i stari filter za gorivo je izgledao sačuvaj bože.



To je nažalost normalno kod nas, ja sam pretprošle godine morao da idem da mi ponovo promene filter za gorivo posle tipa 5.000km jer se zapusio :( komentar majstora je bio da na kojoj god firmi da sipas gledaš da je neka veća i prometnija pumpa gde ih više nadziru jer nije problem samo tipa u NIS-u, MOL-u i sl nego je pitanje i da nije sam pumpadzija istocio koju količinu goriva i sipao vodu umesto toga, to sjebava dizel baš žestoko, pogotovu zimi.

Takodje ja sam recimo uzeo da sipam i onaj neki Wynns aditiv, košta mislim oko 1.000 dinara bočica a potraje praktično celu zimu i imam utisak da bolje radi i lakše pali ujutru kad je baš hladno.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ja recimo i dalje vidim drasticnu razliku u benzinu izmedju 95 NIS i G drive 100 na gazpromu, skupji je oko 10 din po litru ali auto ide primetno drugacije.

Postoje ti aditivi, koji valjda rade stvarno...

http://www.kolibrioil.com/proizvodi/marly/cti-diesel-68.html 

" Štiti sistem od korozije, eliminiše vodu, povećava cetatnu vrednost goriva, itd"

Tako da se verovatno vise isplati dati vise para na pumpi (500 din po rezervoaru) nego ovo budzenje ali ko moze da garantuje bilo sta :(

Link to comment
Share on other sites

Potpuno ti je drugačije za benzin, između ostalog bilo bi baš nelogično da ne primetis razliku između 95 i 100 oktana goriva :)

Meni s aditivom uopšte nije ideja da dobijem neke bolje performanse nego da minimizujem štetan uticaj lošeg goriva na motor koliko god je moguće. Dešava mi se čak iako sipam uvek NIS ultra D a ne običan ED da imam problem s paljenjem (dosta duže vergla) ako je ujutru baš hladno a aditivi mi pre svega rešavaju taj problem i uopšte kako radi dok je još hladan, meni sasvim dovoljno.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aj da oživim malo topik - od skora vozim benzinca, Punta 1.2, iz Šapca sam, i več u dva poslednja sipanja običnog benzina na NIS pumpi sam nekako prebrzo progoreo tih 1000 din. "Između" sam sipao na nekoj Piko pumpi, za koje su me upozoravali da je lošiji plin, a ne znam kako se kotiraju po benzinu, i tih njihovih 1000 din mi je baš lepo potrajalo. Sad imam nasut premium 95 na Lukoil pumpi, Za sada imam utisak da mnogo manje smrada i dima izlazi iz auspuha kada upalim "ladan" auto, u odnosu na ponašanje sa NIS-ovim benzinom.

 

Pratiću detaljnije koliko koje gorivo mi traje i kako nosi auto, nema druge. Užas je kakvo sranje sipamo u automobile, generalno.

OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...