Jump to content

Saobraćajna nesreća - Novi Sad


Bahamut

Recommended Posts

3 hours ago, Jose Jimenez said:

Javne površine koje pripadaju zgradi mogu da se pretvore u privatni parking, i postoji pravni okvir koje neke zgrade ispoštuju, neke ne.

 

ali otkud mi to znamo? treba kurs iz gledanja katastra da bih ja znao dal' na 25. maju ima zgrada svoj prostor koji je pretvorila u parking ili komunisti kad su to pravili stavili su da je zgrada zgrada a okolo parking je parking za sve nas jer smo svi mi isti titovi pioniri 🙂

ovde kod mene u kraju ima milion super situacija, tipa u jednom delu cara nikolaja ima jedna slepa ulica koja se račva u neke parkinge i sad to je kao privatni parking te zgrade, iako nema nikakve logike jer je u pitanju najnormalnija ulica - ima trotoare i sve, ali je stavljen znak da je parking samo za stanare.

nekoliko zgrada iznad imaš parking iza zgrade koji su ogradili i onda su im to skinuli jer ne sme a bukvalno je parking napravljen za tu zgradu, izdvojen i izbija na zadnja vrata zgrade, školski primer. dal' ne sme ili "ne sme" verovatno mora da se gleda u katastru. 

imam utisak da je pola tih znakova neko izradio privatno i okačio tu, da to uopšte nije odobrila direkcija za saobraćaj, ali bi i to trebalo ispitivati.

ima i onaj neki genijalni znak tamo iznad zvezdarske šume u jednoj ulici gde je zabranjen saobraćaj osim za stanare (?!) a normalna ulica, nije slepa, kako to uopšte može? 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alfa said:

.

\ jer biciklisti su isto mahom retardi \

videces kada populisticka vlada odluci da ogranici kretanje kola na 30 km/h a biciklistima se stlno puni glava kako su super jer su zeleni.
Sve je to tacno, ali su i retardirani, pa ces videti svoje strahove kad vozis ujutro dete u skolu a po CESTI gomila lozana ide bajsom 5 na sat, pored njih je dete od 4 koje jedva kontrolise bajs i slicno. Ja uvek pretrnem,  zivce su mi pojeli.

Ovde je takva hajka na kola i podmuklo zatvaranje ulica, da prosto smatram da je postenije da se kaze "cao autoi" i a u pm.
Sad na pitanje "sto ne ides bajsom da vozis dete u skolu", zato sto je skola uzbrdo, skapao bih.
Sad na pitanje "sto ne kupis el bajs", zato sto u briselu kradu SVE 😄

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Vegun biciklisti retardi, nista novo. Da li moze svaka zemlja kao Holandija i Danska? Ne moze, jer nije svaka ravna ko tepsija. Ali da li moze nesto da se poboljsa da se napravi neki gotivan balans? Naravno da moze. Da li mogu ljudi da se motivisu da ne voze stalno kola, pogotovo u spicu? Moze ez. Da li moze relativno lako da se smanji broj vozila po domacinstvu? Jos veci ez.

Daleko od toga da je bajs resenje, to moze da bude samo kul ficr u pojedinim slucajevima.

Kola, na fosilno gorivo, all the way. EV sranje, jos vise se unistava neko tamo u Africi.

Smrt zapadu i vegunima!

Um caruje, Dundo Maroje!

 

click me

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jose Jimenez said:

Imaš tamna stakla, zavesice, mrak, beba spava. Razumem radnike ako su prevideli, nije njihovo da gledaju ima li beba ili raskomadani leš na zadnjem sedištu.

 

Радници су проверили да ли је подигнута ручна кочница, да ли је мењач у брзини, али нису приметили да се у возилу налази дете.

hm :))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alfa said:

Vegun biciklisti retardi, nista novo. Da li moze svaka zemlja kao Holandija i Danska? Ne moze, jer nije svaka ravna ko tepsija. Ali da li moze nesto da se poboljsa da se napravi neki gotivan balans? Naravno da moze. Da li mogu ljudi da se motivisu da ne voze stalno kola, pogotovo u spicu? Moze ez. Da li moze relativno lako da se smanji broj vozila po domacinstvu? Jos veci ez.

Daleko od toga da je bajs resenje, to moze da bude samo kul ficr u pojedinim slucajevima.

Kola, na fosilno gorivo, all the way. EV sranje, jos vise se unistava neko tamo u Africi.

Smrt zapadu i vegunima!

ma naravno da moze. Bajs meni jeste almost all the way, mene nervira ostrascenost. Sad su kola na meti, i to je to udri.
a opet ako je dobar javni provoz, smrt automobilistima 😄

Ja za 7+ god ni jednom nisam isao u grad kolima, osim pre dva meseca, bilo ocajno vreme, i zajebao sam se ofc. public transport all the way

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, overkind said:

Нема везе са веганима. Градови су направљени за људе, не за аутомобиле. Односно једини начин да не буде колапс 24/7 је да се смањи број аутомобила на улицама. Холанђани су неке своје градове, не преко ноћи, преуредили да просто не желиш да возиш. Превоз је удобан, брз и поуздан и добрим делом у својим улицама без да се укршта са аутомобилима. Бициклистичке стазе безбедне и одвојене од саобраћаја, итд.

Е сада, ако се некоме ово не допада онда се лепо гушиш у Теразијском на Газели и сл. И све стоји, свуда је колапс.

Neko vreme sam išao sa Vračara na nbgd biciklom i nazad i to je blago reći užaš kada objektivno pogledam. Meni je super bajs za vožnju sve strava, ali jednostavno ceo taj deo starog grada voziš po ulici, po rupama, skloniš se na ivicu puta ono šaht ulegao pola metra itd. To prosto nije "ugodna" vožnja za svakodnevicu, pri čemu mislim na prosečne korisnike bajsa u tom slučaju a ne na nas entuzijaste ili glovo wolt ludake. Samim tim to otpada kao opcija. Nbgd to Nbgd možda i može da funkcioniše. jer kao ima široke ivičnjake, staze za bajs itd. Naravno pitanje je koliko ljudi radi nbgd to nbgd.

Što se prevoza tiče i to je dobra opcija, ne mora to čak biti ni metro koji nemamo, ali bez uređenja ulica tako da prevoz bude pouzdan, ne možemo ni o tome da govorimo. Niko neće da rizikuje da kasni na posao jer nema prevoza ili mora da se gura sa još milion ljudi. Ajde gužva na stranu, pouzdanost je ključ koji i dalje nemamo.

Trenutno najviše razmišljam o elektro bajs varijanti kako bih nešto lakše prošao iz rupe dole kod železničke do gore, ali suštinski najbolja opcija bi bila dodatna bajs traka na Gazeli što je ofc domen bajke.

Link to comment
Share on other sites

Бајс као једино средство превоза у граду величине Бгд није, по мени реалан. Миријево - НГБ на пример је мало далеко. Али би било реално да се довезеш до неке тачке где можеш да оставиш бајс, где је суво и сигурно, и да ускочиш у неки превоз. Који не касни, који се не квари, није крцат као конзерва и сл. Можда железника станица, или станице Беовоза ако постоји и даље, може да има има неку гаражу за бајсеве нпр? Нема потребе да неко неког експлицитно тера да вози. Остале алтернативе су мање угодне, удобне или безбедне.

За то нам треба нешто мало више од црвене траке на тротоару или тога што си ти описао: гурање у десној траци. Бициклистичка инфраструктура би морала да буде колико је могуће одвојена од моторних возила и шетача. У противном није ни безбедно ни угодно ни за кога. Ако неког од нас, мене рецимо, ради адреналин онда је ОК да се лактам са ГСПом и ликом у БМВ. Али и то све мање када имаш децу. Не би ми на памет пало да клинце негде возим на бајсу крајњом десном. Ми гледамо бајс као екстремни спорт или рекреацију а не као начин превоза. Што је и оправдано у нашим условима.
Ел бајс те вади узбрдо, али ја не видим како да се попнеш уз Немањину на бициклу а да то не буде мало екстремно. Просто немаш где. Замисли да ти дете седи на седишту иза тебе или у рикши а ти лагано узбрдо па на Славију. Па срце би ми стало. Не од умора.
Бицикл преко Газеле, моје скромно мишење, би требало да буде физички потпуно одвојена целина које нема везе с аутопутем од 6 трака. Бицикл нема шта да тражи бнлизу широког, правог отвореног пута. Тако да, СФ 100%.

Градски оци, урбанисти ко год никада чини ми се нису размишљали о Бгд као о месту које ће једног дана постати премало за број аутомобила и да би морало да се испланира нешто друго. На жалост нисмо једини с тим проблемом али ми га баш својски игноришемо.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Bajs nije realan za svako putovanje u svakom gradu, ali je opet pitanje da li je realniji od kola za većinu putovanja? Jer je u BG putovanje samo default auto, ništa drugo. Sama razdaljina Mirijevo-NBG u "okvirima bajsa" nije ništa posebno 16-18km maks zavisno od kog dela Mirijeva do kog dela NBG, to je neki uobičajeni commute bajsom u Londonu na primer. Električni bicikli u poslednjih par godina čine da i brdovitiji gradovi kao što je BG nisu problem za bicikl kao prevozno sredstvo, ne samo kao rekreaciju, čak i za one sa slabijom kondicijom, jer prosto nema rute u BG gde ne možeš da odeš s jednog na drugi kraj grada i da ti se istroši baterija. Naravno gradovi kada hoće da prelaze na te alternativne vidove prevoza prave i odgovarajuću infrastrukturu pa pored svakog većeg čvorišta javnog prevoza imaš i parking za bicikle (ili recimo u slučaju Holandije ogromne garaže, ali da kažemo da je to baš ekstrem), tako da to nije ništa problematično. Kao što upodobiš da mogu i u Beovoz na primer da idu bicikli (eventualno uz doplatu) i slično, to su sve stvari koje se uredno rade u velikim gradovima. Dodatno je poenta što veći gradovi po centru, gde nema mesta za proširenje kolovoza biciklističkim stazama, prosto rade staze na uštrb kolovoznih traka, ne moramo da uzimamo primer Holandije ili Danske, tako ti je recimo u celoj Barseloni po centru - jedna traka je "oteta" vozilima, stavljeni oni kao mini ležeći policajci zbog bezbednosti da se i fizički odvoje i to je to, tuda idu bajsevi, oni bajsevi na iznajmljivanje, trotineti i sl. Mislim da svi znamo kako bi prošao takav predlog u BG 😄 

Dve dodatne napomene - duž cele Nemanjine imaš biciklističku stazu sada 😄 Problem je što je ona urađena "preko one stvari" tako što je samo prefarban deo trotoara pa se tu sudaraš sa pešacima, x puta se ukršta sa onom stazom za slepe (em jebe to ovog na bajsu, em ne daj Bože da stvarno naletiš na nekog slepog). Ali si realno bezbedan od automobila. Druga stvar po Gazeli, a i po ostatku auto-puta, je prosto zakonom zabranjeno kretanje bicikala 🙂 

I vidim da mnogi ljudi pominju metro kao "rešenje gradskog prevoza jednom za svagda u BG", ja bih rekao da prosto to nije tako, tj da se pogrešno gleda na to. Metro svakako jeste nešto što treba ovako velikom gradu i što bi dosta olakšalo kretanje gradskim prevozom, ali nit je magični štapić, nit treba samo on da se čeka. Suština je da se ovde realno ne radi prioritet gradskog prevoza u odnosu na privatne automobile i to kreira kolaps, a to može da se radi i bez metroa. Mi imamo sada suludu situaciju da ti u špicu na Brankovom mostu imaš pandure koji ti mašu da kolima ideš u žutu traku da bi se "ubrzao saobraćaj". Što je potpuno suprotno ideji te žute trake - treba ona da bude prioritet, a ostali čekaju koliko čekaju. Da napraviš na primer u Terazijskom tunelu jednu traku da je žuta i onda oni koji sede u kolima vide kako busevi piče pored njih pa da vidimo koliko će dugo insistirati na vožnji kolima. Naravno to sve podrazumeva i gomilu stvari od naplate karata u prevozu, preko povećanja voznog parka javnog prevoza, do konačno onog najbitnijeg - reda vožnje koji je svetinja. I onda će ljudi birati pre javni prevoz nego privatne automobile. Mislim da je to bilo negde u Holandiji, recimo Ajndhoven, gde sam bio u busu koji nekim delom ide auto-putem, i sad gužva je na auto-putu haos, ja se već smorio, tek u jednom trenutku on ulazi na neke dve trake koje su između dve trake autoputa (kao tramvajska baštica kod nas), gde su samo busevi, i tu je u ta 2-3km prošlo možda 3-4 busa, nije to sad nešto puno, ali bukvalno sam stigao 15ak minuta brže nego da sam išao taksijem na primer (čini mi se da oni ne mogu da koriste te trake). Dakle nije bajs, nije metro, nije neko magično rešenje koje baš ne može da se implementira kod nas, samo je bitiniji javni prevoz i to je to. Prosto je logika da javni grupni prevoz u svakom smislu mora biti prioritet u odnosu na privatni. Jer u suprotnom ni metro neće ništa rešiti značajno, pogotovu ne ovakav kakav kreće iz nigde u nigde. 

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Па да. Планирање и инфраструктура 🙂

Мислим да смо већ помињали овде, али ево канал на ове теме, кога занима. Кили, не гледај 🙂
https://www.youtube.com/@NotJustBikes/videos

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, f4ts0 said:

ma naravno da moze. Bajs meni jeste almost all the way, mene nervira ostrascenost. Sad su kola na meti, i to je to udri.
a opet ako je dobar javni provoz, smrt automobilistima 😄

Ja za 7+ god ni jednom nisam isao u grad kolima, osim pre dva meseca, bilo ocajno vreme, i zajebao sam se ofc. public transport all the way

🤝


@urbanizam

NBG je savrsena pocetna tacka, samo da se unaprede one bic staze sto je Djilas ili ko vec prao pare, mislim ono dete od 10 godina ne bi onako konstruisalo. Zute trake potpuno izgube svoju funkciju bez uvucenih bus stanica, na to se redovno taksisti zale i ima smisla. Koliko samo velikih ulica u centru je radjeno i uvek se stave parking mesta u bulevarima, to treba da se izbaci ili drasticno smanji i na tim mestima bic staze, siri trotoar i + zelena povrsina i na mestima gde je potrebno da se uvuce bus stanica. Mislim da zaista nije toliko tesko POSTEPENO da se poboljsava kvalitet zivota u Bgu, samo sto sam ubedjen da u nekoj glasackoj racunici to ne ide u korist vlasti.

  • Upvote (+1) 1

Um caruje, Dundo Maroje!

 

click me

Link to comment
Share on other sites

Ono što meni ide na kurac je što ne postoji urbanistički plan koji će reći "ovako rešavamo probleme narednih 20 godina". Tj. plan postoji, ali se ignoriše u korist ad hoc ideja, tipa Toma Mona digao hotel pa konvertuje jednosmernu ulicu u dvosmernu i ruši drvored da mu gosti lakše dođu.

Edited by Jose Jimenez
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Jose Jimenez said:

Ono što meni ide na kurac je što ne postoji urbanistički plan koji će reći "ovako rešavamo probleme narednih 20 godina". Tj. plan postoji, ali se ignoriše u korist ad hoc ideja, tipa Toma Mona digao hotel pa konvertuje jednosmernu ulicu u dvosmernu i ruši drvored da mu gosti lakše dođu.

meni je taj hotel tu i dalje misterija. verovatno neki lični trip ali deluje mi kao apsolutno najgluplje mesto za hotel koji tu nikako ne pripada. jasno mi je da je 4 minuta od strahinjića bana i to sve, ali opet.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, overkind said:

А где је хотел?

dole u sred stambenih zgrada na dorćolu tj ovde

https://www.google.com/maps/place/Mona+Plaza+Hotel/@44.8262664,20.4602765,15.99z/data=!4m8!3m7!1s0x0:0x73980118c5ee0184!5m2!4m1!1i2!8m2!3d44.8267335!4d20.4607969

To jeste centar grada kad gledaš mapu i sve, ali meni je taj deo dorćola uvek bio nekako "mrtav" kad padne mrak, samo za lokalce, plus ti blokovi zgrada pored kojih nema čak ni ništa baš "turističko", ali eto, pojavi se hotel 🙂

  • Thanks (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Бауљао на пар журки некада давно али ако сам 5 пута у животу прошао туда. Углавном до Планет Бајка на сервис.

 

  • Like +1 1
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, overkind said:

Бауљао на пар журки некада давно али ако сам 5 пута у животу прошао туда. Углавном до Планет Бајка на сервис.

 

mislim da je taj hotel otvoren dosta nakon što si ti otišao preko 🙂 možda ima tipa 2-3-4 godine maks, ovako iz glave 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zwerko said:

https://nova.rs/vesti/hronika/video-bahati-vozac-vozio-u-suprotnom-smeru-naisao-na-autobus-pa-se-jos-naljutio-sto-mora-unazad/

Nisam upoznat s ovim delom na Vidikovcu ali fakat su ovi Car:Go/Mr D vozači jedni od boljih učesnika u saobraćaju... 

ja ne mogu da provalim koji je ovo deo vidikovca? prvo sam pomislio da je onaj spust ka rakovici ali to je već rakovica, jedino ako nije nešto na ibarskoj tamo tj. onaj deo kad se isključuješ sa puta iz železnika na vidikovac.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...