Jump to content

Gorivo na NIS-u


prota_

Recommended Posts

Tečnost za stakla ide voda i malo deterdženta za suđe, kafu pijem samo domaću crnu, a alat za dvorište već imam sve što mi treba za plac :c

Inače, kaže drugar koji radi u Eko (pre bio u NIS-u), da već neko vreme ne dobijamo rusku naftu, sve ide preko JANAS-a i iz domaćih izvora.

 

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, absolute said:

Tečnost za stakla ide voda i malo deterdženta za suđe, kafu pijem samo domaću crnu, a alat za dvorište već imam sve što mi treba za plac :c

Inače, kaže drugar koji radi u Eko (pre bio u NIS-u), da već neko vreme ne dobijamo rusku naftu, sve ide preko JANAS-a i iz domaćih izvora.

 

jasno, reče AV da nećemo imati rusku od novembra ili tako nešto, znači da realno nemamo ni sad nego neće da pravi paniku 🙂

a za ovo ostalo, šta si tako zadrt, sto posto ima nešto na nis pumpi što nemaš!

Link to comment
Share on other sites

Neka iskustva su da se ljudi prevoza poslednjeg odriču.

Smanjiće sve ostalo, a upotrebu vozila tek na kraju. Što nije ni čudo imajući u vidu raspad javnog prevoza.

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

Ja bih rekao da nema limita - posedovanje i korišćenje automobila je dosta jeftino kod nas, plus još gomila ljudi ima na ovaj ili onaj način korišćenje službenih automobila, to tek nema šanse da padne. U suštini kapiram da se mnogo manje trenutno vozi u npr Surdulici nego pre godinu dana, ali u Beogradu nema šanse, ne utiče ni malo. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Zwerko said:

Ja bih rekao da nema limita - posedovanje i korišćenje automobila je dosta jeftino kod nas, plus još gomila ljudi ima na ovaj ili onaj način korišćenje službenih automobila, to tek nema šanse da padne. U suštini kapiram da se mnogo manje trenutno vozi u npr Surdulici nego pre godinu dana, ali u Beogradu nema šanse, ne utiče ni malo. 

U BG ima određeni otklon od ICE vozila ka klasičnim i električnim biciklama i trotinetima. Ali opet, najveći problem nije da su ljudi mnogo lenji, već nedostatak alternativa - javni prevoz je neefikasan i nepouzdan, a van NBG je vožnja bajsa i trotineta opasna.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

Pazi, ja sam danas došao na posao biciklom sa Nbgd na Dorćol, preko Avale 🙂 Hoću reći kod nas se i dalje bicikl percepira kao rekreativno sredstvo pre nego transportno sredstvo. Trotinet je druga priča ali da ne krenemo sad o ponašanju vozača trotineta :tf: 

Problem jeste nepostojanje ifrastrukture, ali i suštinski opredeljenje vlasti da se forsira prevoz privatnim automobilima - automobili su relativno jeftini (većina prodatih preko polovniautomobili je u kategoriji ~2.000 evra), registracija na godišnjem nivou je smešna, ulaganja u održavanje takođe. Sa druge strane javni prevoz je kao što si rekao neefikasan i nepouzdan, a alternativni vidovi prevoza ne da se ne ohrabruju nego se čak i aktivno sputavaju. Vesić je predstavljajući plan za Beograd 2030. godine obećao raznorazne kule i gradove i ukupno 150 km novih biciklističkih staza u narednih 8 godina. Tipa Berlin ima plan da u periodu od 4 godine (2021-2025) izgradi 3.000 km biciklističkih staza, pritom trenutno oni imaju 650 km biciklističkih staza, a Beograd oko 85. I nije to sad problem politike ove konkretne vlasti, problem je generalno, svi tako razmišljaju.

A zapravo je najveći problem da se objasni nepopularna činjenica - u centar grada se ne ide automobilom, to bi kod nas izazvalo revoluciju i zato niko i neće da krene s tom pričom. Kada "zabraniš" ulazak u centar grada kolima, tj napraviš ga dovoljno demotivišućim finansijski, nećeš imati problem ni sa parkinzima, ni sa gužvom. Jer prosto grad ne može da izdrži da svaki stan ima po 2-3 automobila. A paralelno s time treba da sređuješ gradski prevoz i da uvodiš uslove za alternativne vidove prevoza. Paradoks je zapravo ako bi stavio da je sat parkiranja u crvenoj zoni u centru grada 200 dinara na sat (cena iz Zagreba, bolje da ne uzimam neke druge evropske gradove) ti ćeš dobiti bolji gradski prevoz automatski jer ćeš smanjiti gužvu 🙂

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, dovlagsi said:

Kada smo već ovde - šta mislite, koliko treba da poskupi gorivo pa da se u Srbiji smanji broj vozila na ulicama? 

mislim da mora doći do nestašice goriva pa da bi prestali da voze.

neko reče ovde 300 din litar, možda, ali pitanje je šta bi tad inače bilo generalno, dal' bi ono bili protesti neki zbog cena uopšte itd, jer neće samo 300 din biti benzin verovatno se sve drugo šlepa uz to.

Link to comment
Share on other sites

Skupa je samo ako voziš auto preko dve hiljade kubika, na stranu što je taj način obračuna retardiran, ali svi koji imaju auto ispod te kubikaže plaćaju maks 250-300 eur godišnje. Slično je i u okolnim zemljama, ali ako recimo pogledaš Holandiju gde je samo porez na Clia dizel starog 3-4 godine ~120 evra mesečno, pa još na to dodaj osiguranje i sl, drastično se razlikuje, da ne idemo dalje ka ovim Skandinavcima, to je tek pakao. Ne znam kako je u Belgiji na primer, to može @f4ts0 da nam kaže. Hoću reći to je razlog zašto u Srbiji imaš gomilu automobila starih između 10 i 20 godina koji se voze pet puta godišnje a ostatak vremena samo zauzimaju parking - jeftino je za registraciju da ga imaš "za svaki slučaj". A ista je situacija i u centru grada gde imaju pretplatne karte pa samim tim ima manje normalnih mesta za parkiranje. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, togFU said:

Kakvo content generating pitanje, znači plaća Lucky i dalje!

ne možeš mi uzvratiti za svoju bruku sa dormeom na linkedinu!

you have no power here GIF

1 hour ago, Zwerko said:

Skupa je samo ako voziš auto preko dve hiljade kubika, na stranu što je taj način obračuna retardiran, ali svi koji imaju auto ispod te kubikaže plaćaju maks 250-300 eur godišnje. Slično je i u okolnim zemljama, ali ako recimo pogledaš Holandiju gde je samo porez na Clia dizel starog 3-4 godine ~120 evra mesečno, pa još na to dodaj osiguranje i sl, drastično se razlikuje, da ne idemo dalje ka ovim Skandinavcima, to je tek pakao. Ne znam kako je u Belgiji na primer, to može @f4ts0 da nam kaže. Hoću reći to je razlog zašto u Srbiji imaš gomilu automobila starih između 10 i 20 godina koji se voze pet puta godišnje a ostatak vremena samo zauzimaju parking - jeftino je za registraciju da ga imaš "za svaki slučaj". A ista je situacija i u centru grada gde imaju pretplatne karte pa samim tim ima manje normalnih mesta za parkiranje. 

igor je već bio quoteovao neku cifru za koju sam se šokirao onomad, doduše ne sećam se sad dal' je ispravio u međuvremenu tj. razjasnio pa je nešto logičnije bilo ili je i dalje bilo dranje zguza što se kaže 🙂

Link to comment
Share on other sites

@Zwerko: ne brini ti nista, ako im dovoljno devalvira standard vozice oni i automobile stare 30 godina i to na ugalj. Iluzorno je uporedjivanje jer skandinavci (trenutno, a zbog njih se nadam i nadalje) imaju dobar standard kojim mogu da podrze takve zakone. I u Srbiji bi kupovali nove automobile svake tri godine da imamo takvih mogucnosti. neki imaju ali ja govorim o vecini gradjana ove zemlje.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, oddball said:

@Zwerko: ne brini ti nista, ako im dovoljno devalvira standard vozice oni i automobile stare 30 godina i to na ugalj. Iluzorno je uporedjivanje jer skandinavci (trenutno, a zbog njih se nadam i nadalje) imaju dobar standard kojim mogu da podrze takve zakone. I u Srbiji bi kupovali nove automobile svake tri godine da imamo takvih mogucnosti. neki imaju ali ja govorim o vecini gradjana ove zemlje.

meni je fascinantno oduvek bilo da su norvežani koji objektivno imaju najviše nafte u EU najviše usvojili električna vozila 🙂

Link to comment
Share on other sites

Pa prodaju pezantima dizlo da ih truju, a sebi samo eko heh!

Elem, u Njemacke je malo drugaciji princip registracije i placanja svega toga nego kod nas. Prvo tehnicki je na 2 godine i kosta oko 100-150 evra...drugo placa se godisnje sve zajedno, registracija, ekoloska taksa (koja je veca za dizel ofc), osiguranje (osnovno, polukasko ili full kasko), cak je i koriscenje autoputeva uracunato u tu cenu...i jos par nekih sitnih stvari tako i onda se nakupi...e sad ne znam koliko tacno svaka navedena stavka iznosi, ali godisnje mi je sve zajedno za Passata bilo 800 evra, a za Audija sad bogami skoro 1200...e da, iznos osiguranja zavisi od takozvane klase, tj koliko godina imate vozacku i da li ste imali udese

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

pa dobro, i kod nas imaš to za osiguranje da ti je jeftinije ili skuplje sa tim, ali i dalje je dramatičnije jeftinije zajedno - i kod nas ima neka ekološka taksa lol :))) služi za finansiranje SNS-a kao i svake prethodne vlasti ofc 🙂

Ja mislim da je meni za Hondu 300e registracija, smart je tipa 100 🙂

Link to comment
Share on other sites

Postoji to i u nekom obliku kod nas ali su sve cifre značajno niže, za Audi A7 3.0TDI koji kod nas spada u najnajvišu klasu ti je registracija 1.000 eur. A Nemci plus imaju i besplatne auto-puteve i svašta još nešto što mora da se pokriva iz te registracije a ovde nije pokriveno. I sad opet možemo da se uhvatimo za priču koliki je standard kod njih koliko kod nas, i naravno da je razlika ogromna, ali ono bukvalno mislim da je Srbija u vrhu u Evropi po broju registrovanih automobila, da ne kažem krševa, po glavi stanovnika, doduše to sam ovako napamet, nemam neki podatak. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...