Jump to content

StarWars - fully operational battlestation topic


SIN

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Ok, odgledah i ja ovo konačno i to u avionu između Abu Dhabija i Hong Konga.

Jbt... kakav raspad.
Znači samo sam utvrdio svoje uverenje da ništa od J.J.Abrams-a nema apsolutno nikakvu dubinu, a često nema ni imalo smisla.

Dijalozi su retardirani, gluma je polu-katastrofična, zaplet je potpuno recikliran, s tim da je dobrano inferiorniji u odnosu na originalnu materiju... ja ne znam kako su uopšte uspeli da snime ovako loš film.
Bukvalno jedine dve scene koje su me imalo dotakle u filmu, to su uspele jer se tiču likova iz starih Star Wars-a, sa kojima već imam izgrađen emotivni odnos. Za ove nove me baš zabole tuki. Mogu slobodno sve da ih pokokaju do sledećeg filma.

Edited by Dandy

Dandy [RUR]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jel mora u spojlere, 4 meseca je proslo +kusur? :/

aj za svaki slucaj

dobio je wookie blaster u stomak, cubaka nije hteo da ga hedsotuje iz postovanja prema novopreminulom. onda je probao da se izivljava nad njom, jer mu nije cilj da je ubije nego da je vrbuje za njihovu stvar! kad ono FORCE AWAKENS! mislim da je ovo zvanicno objasnjenje, neki bi rekli dmg control, ali star wars je bajka ljudi! svako kome se ne svidja film je mrtav unutra. 

Link to comment
Share on other sites

Sta znam, verovatno neki ljudi nisu gledali pa reko da ne spoil-ujem ovakav svrsetak.

 

I jeste dmg ctrl i izgovori fan-ova. Kakvo je to objasnjenje? Pa Chubaka da mu je ruku iscupao, slomio jednu nogu i iskopao oko pa bi opet bio iznenadjen da je izgubio duel macevanja sa nekim ko nije imao nikakav trening macevanja a kamoli da nije ni ni drzao mac u ruci . Ocekivao sam da je disarm-uje u 1-3 poteza rukom, i onog crnju takodje. A tek sto ga je nadjacala u sili, to je presmesno. To da nije hteo da je ubije i da je plan bio da je odvede Snoke-u stoji.

Ovolika kolicina nebuloza koji okruzuje tu devojcicu nema ni u najvecim bajkama. Mary Sue.. 

Edited by SpiRo
Link to comment
Share on other sites

Pazi i meni je to zasmetalo, ali iste nebuloze imas i u originalnoj trilogiji i u prequelima (luka trenirali sa 18 godina, a anakin bio premator sa 10 za trening...) . Meni je daleko logicnija scena sa silom od scene sa milenijumskim sokolom, ali opet, prihvatio sam sve to krajnje lagano s obzirom da sam slicne stvari vidjao u expanded univerzumu, ona meni deluje kao force sponge, monkey see monkey do

If there's some higher power that controls my fate, i would like to meet him, shake his hand, then crack open his ribcage and tear out his heart.

Link to comment
Share on other sites

odgledao i ja konacno sad kad je izasao na piratima...koje djubre od filma: gluma katastrofa; hemije izmedju likova nigde; onaj crnja i ona riba, ja  

ne znam  gde su ih nasli, ocajni su oboje; antagonist je presmesan, darth vader se prevrce u svom holorconu vrvtno sad; dijalozi glupi do bola;

sama prica i radnja krajnje naivna...ocekivao sam puno, mozda zato razocarenje ovoliko, mislim da su morali mnogo bolje da urade film...

 

Link to comment
Share on other sites

Pazi i meni je to zasmetalo, ali iste nebuloze imas i u originalnoj trilogiji i u prequelima (luka trenirali sa 18 godina, a anakin bio premator sa 10 za trening...) . Meni je daleko logicnija scena sa silom od scene sa milenijumskim sokolom, ali opet, prihvatio sam sve to krajnje lagano s obzirom da sam slicne stvari vidjao u expanded univerzumu, ona meni deluje kao force sponge, monkey see monkey do

Ne kazem da nije, ali i Anakin i Luke su imali fail-ove. Rey je savrsena i svemoguca. Sve povezano sa Milenijumskim Sokolom mi je bilo

avatar_1cf9fe79a2d6_128.png

Ali mi je bilo previse kada je na kraju porazila "glavnog" negativca onako kako jeste. Mogli su malo razumnije da ga naprave, da ga jebem.

 

Edited by SpiRo
Link to comment
Share on other sites

НОВАК ДРАШКОВИЋ

Како је једно овакво остварење, оптерећено идеолошком агендом и финансијским амбицијама постигло успех


Крајем децембра минуле године у светске биоскопе дошао је нови филм легендарног серијала Ратова Звезда, седми по реду. Скоро 40 година након изворне Нове наде и више од 10 година од изласка последњег оригиналног Рата звездаОсвете Сита – појављивање Буђења Силе изазвало је нестрпљење код свих, па и оних најопрезнијих уживалаца филмске уметности, потпуно одучених од безидејности Холивуда последње деценије или више. Снага културолошког феномена Ратова Звезда, који је као ретко које друго филмско остварење утицао на савремену западну, па и глобалну поп-културу, никоме није давала за право да остане равнодушан. Чињеница да је право на снимање новог филма, са целом његовом франшизом, откупио баснословно богати и моћни Дизни само је повећала улог продукције. Производ који смо добили, верујем, означио је преломни тренутак у развоју филмске индустрије на Западу и оправдао сва у овом случају најмрачнија очекивања.

Преломни тренутак о којем је реч односи се на транзицију филма као медијума одређених аспеката политичке, друштвене и културолошке пропаганде, у отворено оруђе социјалног инжењеринга, коме је он примарна и суштински једина сврха. Филм је, као и свака грана уметности, од кад постоји, својој публици преносио идеје његових аутора. У овој чињеници нема ничег новог нити спорног. Како је време одмицало, а филмска индустрија бивала окренутија ширим слојевима публике, до нивоа глобалног, као и масовној заради коју је тако велики аудиторијум гарантовао, уметнички аспект филма је слабио, а забавни, који је постао детерминанта његовог комерцијалног успеха, јачао. Пропагандни, за који се може рећи да се налази на средокраћи између два поменута, варирао је у зависности од различитих прилика и тренутка у којем је филм сниман и приказиван. Но чини се да се ствари сада умногоме мењају. Пропаганда постаје главна сврха филмске индустрије, забава тек медијум њеног преноса, а уметност бива потпуно заборављена.

ТРИ УДАРА НА (ПОД)СВЕСТ
У случају новог Рата Звезда постоји најмање три правца у којима филм настоји да измени (под)свест своје публике. Први и најјаснији, односи се на радикални феминизам. Други, суптилнији, али једнако присутан, односи се на „афирмативну акцију“ која се у својој бити не разликује од отворене дискриминације над белим мушкарцима Запада, а трећи, најсуптилнији, али једнако злокобан на обележавање противника западних прогресивистичких елита у свету и њихову потпуну сатанизацију.

budjenjesile01Главни лик овог филма, чије претходинке у серијалу карактерише одана публика састављена од скоро искључиво белих мушкараца млађег животног доба, је жена. Неко би рекао да у томе нема ничег спорног, али аутора ових редова такав избор од самог почетка и најаве филма чуди. Да би се он објективно сагледао, најбоље је контекстуализовати га и упоредити са замишљеним обрнутим примером. Нека тај пример буде изузетно популарна женска серија Секс и град. Из ње се, пошто је завршила свој телевизијски живот, изродило и неколико комерцијално успешних холивудских филмова. Наравно, никоме на памет није пало да улогу главног лика у тим филмовима повери мушкарцу. И зашто би када се ради о типично женској серији са својим посебним духом, сензибилитетом и, на крају, естетиком. Наравно, тако сулуда иницијатива није постојала ни као замисао, јер би она одударала од идеја социјалног инжењеринга, у чију је машинерију упрегнута савремена индустрија забаве. Осим тога што је жена, главни лик се током филма, без много драме, неизвесности, ишчекивања, напорног рада, горких неуспеха, тешких мука, перипетија и коначног успеха открива као ни мање ни више него најмоћније биће које је овај фантазијски универзум икада познавао. Женственог изгледа, али мушкобањастог понашања, она је „независна“, способна, вредна, талентована, храбра, презрива према мушкој помоћи и удварању, и све чега се дотакне ради боље него било који мушкарац на екрану.

Легендарног „Миленијумског сокола“, препознатљиви свемирски брод који је обележио овај филмски серијал, познаје боље од њеног оригиналног власника Хана Солоа. У телекинетичном судару воља она, без дана тренинга или борбеног искуства, не знајући ни шта је „Сила“, олако побеђује прекаљеног познаваоца ове мистичне енергије, која управља замишљеним универзумом. Исто то чини и у надметању светлосним сабљама. Да није смешно, деловало би тужно, или обрнуто. На крају, остаје нам утисак запањености црвеним линијама традиције, уметности, естетике, оданости изворном филмском наративу или барем базичној логици приче, које су њени аутори спремни да пређу како би наметнули своју идеолошку поруку.

СУМРАК БЕЛИХ МУШКАРАЦА
Други главни, или главни споредни лик, на тумачење је поверен младом и неафирмисаном британском глумцу западноафричког порекла. Његова, испоставиће се, споредна мушка улога прилично је маргинализована на рачун главне женске, тако да релативно коректан наступ овог младића остаје у сенци других дешавања. Он није крив зато што је, да би била испуњена квота афирмативне акције, али и направљен значајнији продор на тржиште црне, афроамеричке публике, мимо свог неискуства, а захваљујући боји коже добио улогу, нити је, по сценарију какав му је дат могао од ње нешто више да учини. У крајњој слици, насупрот алфа-жене стоји бета-мушкарац, једва достојан њеног присуства и пажње, човек којем тек „исправна“ боја коже купује присуство у овом феминистичком наративу.

budjenjesile04За негативне јунаке, пак, поменуте квоте као да не важе. Они су углавном бели мушкарци, и то какви. На индивидуалном плану оличава их Кајло Рен, мајстор тамне стране „Силе“ и, по свему, једна крајње гротескна појава. Неинвентивно одабраног имена, које више подсећа на каквог лика неке тинејџерске комедије, он га карактером и понашањем у потпуности оправдава. Обучен у уску одећу (по најновијој светској моди), кријући свој лик иза маске која му осим за скривање ни за шта друго и не треба, својим бахатим понашањем, несигурностима и идентитетском изгубљеношћу он представља све оно у шта се савремени младић на Западу претвара, и то не сам од себе. Систем је младог човека учинио изгубљеним, несигурним у свој основни идентитет, без очигледних животних перспектива, остављеним да себе тражи у рукавцима самоће, маргиналних покрета и сулудих идеја.

Лик Кајла Рена представља епитом негативног типа личности која се у таквим условима развија. Међутим, иако главни негативац (његовог учитеља и господара видимо тек на холограму, док се његово физичко појављивање, као што је то био случај с Императором у старој епизоди Пет, очекује тек у наредном наставку серијала), он нема ни трага снаге, страве и страхопоштовања које је изазивао његов филмски претходник Дарт Вејдер. Врхунац гнева овог младог антихероја свео се на ударање светлосном сабљом по контролама једне машине, које неодољиво подсећа на млатарање размаженог детета по тастатури компјутера након изгубљеног нивоа у видео-игрици. Његово најмрачније дело, пак, далеко је злокобније. Реч је оцеубиству, и то мучком, ненаданом, издајнички изведеном. Убијајући оца, он, претпостављам, убија наводног кривца за своја животна незадовољства, ни у једном тренутку не помисливши да то није човек који му је дао живот, већ злокобни систем којем служи и коме из петних жила упире да се докаже.

АЛЕГОРИЈЕ О РУСИЈИ
На колективном плану негативна супер-сила галаксије носи назив Први ред. Реч је о тоталитарној милитаризованој држави, наследнику пропале Империје и онтолошком противнику демократске Галактичке Републике. Више је него јасна алегорија коју оваква поставка ствари конструише. Аутор оригиналног серијала Џорџ Лукас отворено је говорио о инспирацији коју је нацистичка Немачка дала његовој идеји галактичке Империје. Чак је и шлем легендарног Дарта Вејдера урађен по узору на пешадијски шлем војника Вермахта. Међутим, осим основне вредносне и мало напредније естетске сличности, Лукас таквим избором није преносио никакву идеолошку поруку актуелне вредности. Седамдесетих и осамдесетих година 20. века нацизам је био идеологија осуђена свугде у свету, а нацистичка Немачка универзални симбол тог идеолошког зла. Будући таква, она је послужила тек као естетска инспирација за обликовање филмског колективног негативца. У Епизоди Седам, пак, чини се да ствари стоје обратно. Први Ред своје седиште налази на једног леденој планети коју претвара у супероружје (слично Звезди смрти оригиналног серијала), које подсећа на атомски потенцијал водећих сила наше планете данас. Хладни пејсаж, велика, раскошна војна смотра, црвене заставе с варијантом црног Сунчевог крста (свастике код нациста или коловрата код Словена) неодољиво подсећају на естетику једне данашње велике силе. Реч је, наравно, о Русији.

budjenjesile02Спој совјетског и паганско-езотеричног не треба да збуни, јер се не ради о јасној политичкој поруци, колико о темељној визуелној асоцијацији. Када просечан гледалац овог филма на Западу види једну такву силу, његова подсвест, ако не и свест, несумњиво ће је везати за Русију. Бели официри, светле пути, косе и очију, а релативно чудног енглеског нагласка само ће учврстити ову везу. Као што је поражена, растурена, и осуђена нацистичка Немачка део свог изгледа позајмила Империји, тако новоосмишљени Први Ред, четрдесет година касније, својим изгледом подсећајући на Русију, ствара негативну представу о овој непораженој, обновљеној, великој сили растућег међународог угледа, дајући овом филму дненополитичку оштрицу какву његови претходници никада нису имали.

Поред пропагандног, може се издвојити још један снажан импулс који је обликовао коначни изглед Буђења силе. Реч је о импуслу што брже и што шире зараде што веће количине новца. У овоме помажу пол и раса главних ликова, као инструменти продора на тржишта традиционално ненаклоњена „Ратовима Звезда“, пре свега женској и „урбаној“, тј. црној популацији континенталне Америке. Помаже и deus ex machinа филма, женска верзија препознатљивог ванземљаца Јоде из оригиналних трилогија (мада њен лик садржи и јасну феминистичку компоненту, будући да је морала да нагласи како је за коју стотину година старија од свог филмског претходника). Помаже и нова светлосна сабља, са штитником за балчак, досада невиђеним, а неки тврде и крајње непрактичним, који црвено оружје главног негативца чини неодољиво сличним европском хришћанском мачу. Помаже и лик новог робота, симпатичног дроида под називом ББ8, који, замењујући легендарног, али комерцијално веома истрошеног Р2Д2, отвара ново тржиште филмских играчака и сувенира.

ЗЛОКОБНЕ ПОРУКЕ
На крају, поставља се питање како је овај амалгам политички коректне прогресивистичке пропаганде америчке левице и корпоративног импулса да се где год је то могуће заради што већи новац уопште добио филмску форму и то ону забавну и прихватљиву широкој публици. Одговор гласи – ничим новим ни инвентивним, већ фабуларном рециклажом, скоро потпуно доследним копирањем проверено успешне и забавне радње изворне Епизоде 4 из 1977. године. Чак ни дебело плаћена филмска критика, на коју је у оквиру рекламирања филма потрошено више новца него на само снимање, није могла да превиди ту репетитивност. У једном од својих интервјуа млади режисер Џеј Џеј Абмрамс бранио се, суочен с овим питањем, тврдњом да се ради о чистој носталгији и ретро приступу снимању филма – занимљиве нове фразе синонимне с безидејношћу и плагијаторством.

budjenjesile05Најзад, када се сви наведени параметри једначине овог дела у њу уграде, остајемо без јасног одговора на питање како је једно овакво остварење, тешко оптерећено идеолошком агендом и финансијским амбицијама аутора успело да постигне комерцијални успех какав јесте, а ради се о најгледанијем филму свих времена на северноамеричком континенту, и за сада трећем свих времена на свету, након свега месец дана приказивања. Да ли је глобална публика заиста толико затупљена баналним садржајем који јој се сервира, толико подложна рекламним манипулацијама и вештачки индукованој општој хистерији, толико „слаба“ на базичну фабулу натоварену скупим и раскошним специјалним ефектима, да ће све претходно наведене недостатке филма, заједно са злокобним порукама које свесно и подсвесно кроз њега прима, прихватити без проблема и чак наградити фантастичним новчаним успехом? Одговор на ова питања је, нажалост и несумњиво, да, одговор који открива пуне размере мрачне стране данашње индустрије забаве на Западу и застрашујуће потенцијалне домете њеног утицаја на читав свет.

Аутор се мање-више слаже са свим овде изреченим. И мало додаје.

  • Upvote (+1) 1
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

pa ono malo je presrao jer takvih poruka ima i 90% holivudskih filmova

problemi oko ovog filma koje on navodi (politicko socijalna korektnost iz ugla prosecnog amera, crnci i zene u glavnim ulogama) su sveopste pristuni u holivudu pogotovo sa filmom koji puca prvo na domacu publiku

dal nisu mozda ocekivali da ce star wars da bude kritika americke hegemonije lol ?

film je napravljen da bude komercijalni hit, i to i jeste a ko je ocekivao bilo sta drugo ocigledno nije svestan vremena u kojem zivi i holivuda danas

plitka pitka bajkovita zabava, i opet zabavnije od vecina filmova sa slicnom namenom

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

"У случају новог Рата Звезда постоји најмање три правца у којима филм настоји да измени (под)свест своје публике. Први и најјаснији, односи се на радикални феминизам. Други, суптилнији, али једнако присутан, односи се на „афирмативну акцију“ која се у својој бити не разликује од отворене дискриминације над белим мушкарцима Запада, а трећи, најсуптилнији, али једнако злокобан на обележавање противника западних прогресивистичких елита у свету и њихову потпуну сатанизацију."

Ovo je lupetaranje par ekselans.

  • Upvote (+1) 2

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

Kad sam ga gledao u bioskopu bio sam odusevljen cinjenicom da ga nisu kompletno zasrali i nisam imao ni jednu zamerku.

Na drugo gledanje ima tu zamerki, ali je zabavan film, to je star wars, to je ta galaksija, to je to.

Jedina velika zamerka je u nedostatku muda da urade bilo sta inovativno/drugacije u filmu ali dobro... sta je tu je..

Ekipa bese odusevljena.

12898413_10153579891703207_4311624956066

Edited by Crno-Sunce

If there's some higher power that controls my fate, i would like to meet him, shake his hand, then crack open his ribcage and tear out his heart.

Link to comment
Share on other sites

konacno odgleado :)

Sve super, to sto nisam svrsio (na film) je zato sto sam napunio 42 godine, ali i pored toga sto kopira 4 deo, ipak sam uzivao. Jedino je ovaj glavni negativac mogao da ne izgleda kao pevac nekog goth benda, bilo bi bolje.

Znaci, spremis mozak da imas 12 godina, i voziiii :)

  • Upvote (+1) 1

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

Аутор се мање-више слаже са свим овде изреченим. И мало додаје.

Nikad vecu gomilu gluposti nisam procitao i to ne zato sto lik nije u pravu nego zato sto je to istina vec - ohoho - 40+ godina unazad, ali se njemu sad digao na SW kao primer "suptilnog i subliminalonog uticaja na publiku". Lik ocito nije gledao Avengers: Age of Ultron.

Link to comment
Share on other sites

Па ако је у праву онда није глупост, зар не. Ја нисам гледао ни једне Осветнике. Човек није филмски критичар, само је дао своје виђење филма. Иако је нешто познато 40+ година, поновио је опет.
Мислим да је мало преоштро написао, али суштина стоји.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

btw, kada c-3p0 kaze thank the maker, to je odlicna scena. Plus ako vidimo da se veci deo filma desava na pustinjskoj planeti, kao i da thai-fightera (mmm thai) proguta pesak, jasno je valjda svakom da je kylo ren fejd rauta!

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...