Zwerko Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 12 minutes ago, millanče said: A prosto gledati svoj semafor i čekati i poštovati svoj signal da kreneš je previše cimanja, a? 😄 Apsolutno nikada nisam krenuo ranije (doduše ima batica koji to rade), nego samo komentarišem koliko oni to random menjaju da ne postoji šansa da bih se igde igrao sa time da znam kako radi semafor i opušteno krenem 2-3 sekunde ranije kao Golf sa snimka. 12 minutes ago, millanče said: Ti razumeš da neminovno dolazi ovakvo nešto i nama, samo lošije i kinesko verovatno? https://ladot.lacity.gov/projects/transportation-technology/atsac Ali to je zapravo jako dobra stvar, i to što je kinesko ne mora da znači da je lošije. Problem u Beogradu je što se semafori podešavaju preko "elektro ormana" koji stoje u ćošku svake raskrsnice i kad jedan crkne to se rešava tako što dođe kombi Beograd puta i lik sa šrafcigerom izađe i namesti ponovo manuelne tajmere. Što nije strašno kad crkne jedan semafor, ali kad bude neka jača oluja dešava se da po nekoliko dana ne mogu da nameste semafore u velikim ulicama, tipa Jurija Gagarina. A zeleni talas im se malo malo pa sjebe jer se desio neki bag tipa jedan semafor ispao sa struje pa onda se čeka da oni opet dođu da nameste. Da ne pričam što bi ovo bilo izuzetno korisno na velikim raskrsnicama tipa Autokomanda, Slavija ili sada i novi kružni tok kod Brankovog gde redovno stavljaju policajca da reguliše saobraćaj da bi se uopšte moglo prolaziti a to bi moglo da se radi iz jednog jedinog centra za ceo grad. Mislim da sam nekoliko puta ovde napominjao primer Supermena 3 kada crnja hakuje semafore na raskrsnici da bi napravio haos. Taj film je sada star 42 godine a mi to i dalje nemamo ni da može da se hakuje 😞 1 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mladenq Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 1 hour ago, millanče said: Skroz mi je logična stvar, bar za Beograd, da postoje ljudi koji prate i modeluju koješta i traže i šteluju optimalnije tajminge da se smanje zagušenja, i da promene budu češće nego u manjim mestima. I sad imaš to, imaš šansu da naleti debil koji isto kao ti "zna", i opet ideš... Fascinantno. 10 minutes ago, millanče said: A prosto gledati svoj semafor i čekati i poštovati svoj signal da kreneš je previše cimanja, a? pa nema sta da pratis i modelujes, samo treba da ne budes kompletni imbecil i da ne prolazis kroz crveno presmesna mi ova diskusija, kao ae da rascivijamo zasto li je mogao da prodje kroz crveno!? pa jer je imbecil prve klase 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post reki Posted 20 hours ago Popular Post Report Share Posted 20 hours ago 2 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
millanče Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago (edited) @Zwerko Hvala za opširiniji info, NHF, pretpostavio sam da čim "pamtiš šablone", da pokušavaš i da ih (zlo)upotrebiš da stigneš negde 2.5sec ranije, kao neki :D @mladenq ne, naravno da vozači ne treba da modeluju ništa, mislio sam da postoje neki inženjeri šta-već koji to prate i povremeno menjaju i optimizuju, pa je i zbog toga duplo gori taj "mindset" pamćenja raskrsnica i iskorišćavanja. :) Meni je diskusija baš ok legla, ko je već pokrenuo, jer meni zaista, iskreno, nije ni na kraj pameti bilo šta mu bi da krene na crveno, dok neko nije kobjasnio da mora biti da je upamtio koliko je dugo svima crveno baš na tom semaforu, pa hteo da iskoristi. I trigeorvalo me to, očigeldno :D Edited 20 hours ago by millanče Quote OPTIMIZADO PARA EL NERVIO ÓPTICO HUMANO Link to comment Share on other sites More sharing options...
mladenq Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago aa my bad :d, istriggerovah se u sekundi! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted 20 hours ago Report Share Posted 20 hours ago 45 minutes ago, millanče said: A prosto gledati svoj semafor i čekati i poštovati svoj signal da kreneš je previše cimanja, a? 😄 Ti razumeš da neminovno dolazi ovakvo nešto i nama, samo lošije i kinesko verovatno? https://ladot.lacity.gov/projects/transportation-technology/atsac ovo navodno kod nas zapravo postoji, osim ako nisam loše pročitao šta si linkovao, ali ako je regulacija semafora u skladu sa količinom saobraćaja, onda bi to kao trebalo da već imamo. evo vest iz februara koju nađoh na guglu: Sistem pametnih semafora instaliran je na Novom Beogradu, u Zemunu i centralnim gradskim opštinama, a plan Sekretarijata za saobraćaj je da se u narednom periodu to uradi i u ostalim opštinama. Iako pomalo neverovatno zvuči da taj sistem prikuplja informacije na svakih pet minuta i prilagođava se situaciji u saobraćaju, stručnjaci tvrde da je to jedno od rešenja za saobraćajne gužve u gradu. Ako na prilazu raskrsnici ima više vozila, zeleno svetlo trajaće duže, dok će svetlo na semaforu za pešake ostati crveno sve dok neko od pešaka ne priđe i ne pritisne taster na stubu semafora. „Oni se obično pozicioniraju u zonama ispred zaustavne linije i na nekih 30 do 40 metara ispred zaustavne linije. Oni pomažu ovom sistemu u vidu prikupljanja tih informacija o saobraćajnom opterećenju u realnom vremenu“, objašnjava Dejan Veličković iz Sekretarijata za javni prevoz. Na semaforu kod Vukovog spomenika vrlo brzo uključuje se zeleno svetlo. Sistem je napravljen tako da se u svakom trenutku prilagođava saobraćajnim gužvama. „Ako povežemo više raskrsnica sa takvim semaforom onda ćemo dobiti da oni pravci koji su poprilično opterećeni da imaju veće zeleno svetlo i imaju brže pražnjenje. Usklađuje se sa pešacima i sa vozilima iz svih pravaca“, naglasio je Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja. Ja doduše iskreno nisam primetio da ovaj kod Vuka radi ikako drugačije, ali imam jedan semafor blizu Ustaničke na koji izlazim i on rendom drži crveno od minut-dva do jedno deset minuta :))) ne znam po kom ključu ali bukvalno ume da te drži da ti već postane sumnjivo da se pokvario :)) 48 minutes ago, millanče said: A prosto gledati svoj semafor i čekati i poštovati svoj signal da kreneš je previše cimanja, a? 😄 Ti razumeš da neminovno dolazi ovakvo nešto i nama, samo lošije i kinesko verovatno? svi mi manje više vozimo po šablonu u poznatim okruženjima, mislim da je to i u prirodi. to ne opravdava da kreneš na crveno niti će ikada, ali dovodi te do toga da praviš neke spojnice u fazonu aha da ovo zeleno i ono sledeće su talas ako vozim 40 ali ako vozim 30 onda nisu. ako je talas ako voziš 150 u gradu ofc ne treba to da radiš. isto tako imaš raskrsnice gde se navikneš da iz suprotnog idu u isto vreme kad i ti ili pak ne krenu odmah, što opet ne znači da ćeš kao muva bez glave da kreneš na zeleno jer vizuelno oceniš da li vozilo prekoputa stoji ili je krenulo, ali može da te zabaguje u sekundi kad promene kako rade. ja imam neki semafor blizu na kojem mogu i levo ili pravo, manje-više mi je sve jedno i onda pri prilasku vidim stanje gužve ili koji je od ta dva otvoren pa idem na njega. Taj menjaju mislim na nedeljnom nivou. Nekad u isto vreme otvara oba i levo i pravo, nekad levo pa 30 sekundu kasnije pravo, nekad pravo stalno otvara ovo levo jednom u pet godina, neko se dobro zeza u tom kontrolom centru! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manson Posted 17 hours ago Report Share Posted 17 hours ago Super be https://www.instagram.com/reel/DMml6vbqhIt/ prozivaju ih ljudi u komentarima, ako. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted 17 hours ago Report Share Posted 17 hours ago 3 minutes ago, manson said: Super be https://www.instagram.com/reel/DMml6vbqhIt/ prozivaju ih ljudi u komentarima, ako. ja se sprdam s vremena na vreme sa "super b" nisam verovato da će zapravo neko stvarno tako da zove auto :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.