Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

  • Replies 5.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tehnicki pregled je binarna kategorija - auto ga prodje ili ne prodje. Vlasniku auta ne ostaje nikakva potvrda od tehnickog pregleda, osim kod nas registracione nalepnice a kod njih onog kruga na registraciji koji sluzi da se zna kad je uradjen tehnicki. Tako da prodavac ne moze da ti pokaze papir sa kilometrazom sa tehnickog, to ostaje tamo gde se registruje, kao i kod nas. Prodavac-muljator ce uraditi tehnicki a onda smanjiti kilometrazu i staviti ga na plac, ako ga bas ne proda za dve godine, sto je besmisleno, kapiram da moze opet da je vrati na vecu.

 

U svakom slucaju nije mi ideja dalje u nedogled da razglabam, samo sam hteo da ukazem ljudima na cinjenicu da ne mogu da pitaju "jel ima tehnicki?", ovaj kaze ima i onda oni budu pouzdani da je kilometraza i druge stavke dobre jer to prosto ne implicira jedno drugo. Zato su i izmisljeni posebni sertifikati gde iste te institucije (TUV Sud, TUV Nord, Dekra i sl) koje rade tehnicki daju svoje misljenje o automobilu, da li je udaran, da li je prava kilometraza, da li mu valja ovo ili ne valja ono i zato se to radi posebno, postoji papir o tome i placa se posebno. Koga interesuje pogledace linkove koje sam dao, nije mi namera da tebe ubedjujem jer si ti uvek ubedjen da si u pravu.

 

Edit: Da se vratimo na temu:

 

Na Sajmu prodato više od 1.000 vozila

Izvor: Kurir-info.rs

Uvoznici sumiraju rezultate, a procenjuje se da je za vreme Salona automobila prodato više od 1.000 vozila, od čega 500 primeraka „fijata nacionale“

 

http://auto.blog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/04/01/na-sajmu-u-beogradu-prodato-tek-1.500-novih-automobila

 

:fp:

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Slazem se sa Cynicom i Highlijem,

ja bi licno sa budzetom od 10k evra bez razmisljanja uzeo preko neki polovan,ozbiljan auto koji pre par godina kostao mnogo mnogo vise...strpljivo i bez zurbe,sigurno moze da se nadje nesto odlicno a da je preslo oko 150k u stvarno dobrom stanju,nazalost,ja sam seljak pa ovde govorim o Merc,bmwu i Audiju,velika,jaka,ozbiljna kola sa super paketima opreme.Od novih kola za 10k moze da se kupi samo neki mali auto,pretpostavljam sa nekim malim benz. motrom sa 80 konja,sa pitanje kakvom opremom,tipa kia ,hyndai,fiat etc sto me stvarno ni malo ne zanima,niti pratim takva kola...vec vozim ,,mali,, auto,doduse sa super motorom i nikad ne bi kupio opet mali auto,jos plus nov,nikad...jos da me nasi ovlasceni prodavci tih nekih malih korejskih,japanskih,kineskih vozila sevaju po usima,dajuci mi neku banana garanciju od 5 godina da bi dolazio kod njih u servis i placao sumanute cene servisa.Ovde mozda lupam,ne vozim ni neki bmw niti neki novi mali auto,ali veoma sam siguran da je npr. mali servis jednog bmwa 320 2007 godiste u privatnom servisu veoma slican cenovno servisu nekog novog malisana u ovlascenom.

 

U kupovinu novog auta iz salona bi se upustio samo da imam 17k evra + za taj luksuz,a onda bi mi se srce cepalo takav auto da vozim po nasim jebenim putevima i sipam u njega djubre kakvo mi sipamo kod nas u Srbiji...znaci verovatno nikad.

 

Mnogo mi se dopao Zerbahov post u kom on slikovito opisuje sta je za njega auto i kako ga dozivljava,zato sto je to veoma slicno mom rezonu : ,,Meni je auto neshto kao shto je konj bio za kauboja - verni drug, na koga mogu da se oslonim da me sa komfortom preveze iz tachke A u tachku B, sa kojim imam potpuno razumevanje i onaj osecaj kada su chovek i mashina jedna celina. Bez automobila sam smoren, jednostavno nekako nemam tu slobodu kretanja. ,, 

 

Ne vidim nista lose u tome,da neko ko iskreno uziva u voznji i iskreno voli dobra kola,vozi jak auto i ume da vozi ,ponekad da sebi oduska i malo se agresivnije provoza,naravno ne ugrozavajuci druge i sebe,nego odgovorno i savesno...ides npr. sa poslovnog puta i deonicu auto puta spucas sa 200+ km/h,uvece kad je prazan grad malo se brze vratis kuci,uzivajuci u voznji...a za to vec nije punto,i20,rio,smart :P

 

@grbic

oktavija je inace auto koji mi se vec godina dopada ali mi je takodje,cenovno,najvece razocarenje sajma,to sto su nakacili na sajmu od 12 000e je cist marketing,niko normalan ne bi kupio taj model za 12k,to nije onaj sto je bio izlozen i na kome je bila cena...za 12k je 1.2 mpi motor sa 80 konja,a oprema je...nema je.Auto je preskup,treba ti 20k da bi uzeo dobru oktaviju sa ok opremom i dobrim motorom,blagi uzas,mada zato su i uveli Rapid.

Edited by SunshineFML`
  • Upvote (+1) 1

UM CARUJE DOK SNAGA NE POPIZDI !!!

Link to comment
Share on other sites

Sve zavisi od potreba koje čovek ima. Meni je bitno da je auto pouzdan. Sednem, okrenem ključ i vozim. Znam da me je nov auto košta ko Svetog Petra kajgana. Ali takođe i znam moje kolege/drugare/komšije koji su kupili polovnjaka, pa je bilo: lamela/plivajući/lanac/prezubio/ ko nov itd...

 

Ja se još ono i kao nešto razumem u aute, ali mi ne bi bilo svejedno da negde krenem i stanem.

 

Trenutno ne znam šta bih kupio od novih automobila.

 

Fiat 500l ima odlične uslove finansiranja (nemam 10k u kešu a i da imam, ne bi skucao sve u kola svakako :D).

 

Hyundai i30 = odlična garancija, dobri uslovi finansiranja (mana - ugradiš plin samo 3god garancije) Dizel, odličan ali malo poskup :(

Kia Ceed = isto

Škode su odlične, Fabijica sa 1.2 HTP trocilindrašem prilično jeftina, a ide ko zmajić :)

Rapid - konkurencija loganu, velik auto ali me ona plastika unutra VEOMA odbija...

Novi Stepway.. usudio bi se reći da je lep auto :)

 

Za potrebe vozikanja samo po gradu, a da sam solo mladić ili samo žena i ja. Uzeo bi novog Zunta za 6.400 i smejao se. Pa mesečna rata  dve markice jebote.

 

 

Opet, sve zavisi šta kome treba, ili kod malo bolje stojećih, šta ko voli.

 

Trenutno vozim Astru g 2007, evo već šestu godinu. Jednom godišnje servis, sipam benzin i vozim.

Edited by Santa

Svakoga dana u svakom pogledu, sve više napredujem

Link to comment
Share on other sites

 prvi godišnji servis za i20 me je izašao 7k dinara, drugi oko 15k

 

 ne ulazim u rezonovanje nov auto/polovan, to su individualne stvari, samo bih da razbijem tu ustaljenu priču koju sam čuo sto puta

"jos da me nasi ovlasceni prodavci tih nekih malih korejskih,japanskih,kineskih vozila sevaju po usima,dajuci mi neku banana garanciju od 5 godina da bi dolazio kod njih u servis i placao sumanute cene servisa"

Ne znam sta je taj prvi servis od 7 000din,ovaj drugi od 15k je skroz ok,mene je kostao 14 k pre mesec dana (filteri,ulja,kocnice,privatni servis)

slazem se da je skroz individualna stvar,rezon nov ili polovan,izmedju ostalog to sam naglasio na pocetku posta...da govorim sta bi i kako ja uradio,nema potrebe da me nabijate na krst kapsovanjem i must...resist postovima,jel kao sto rece Santa,opet zavisi kome sta treba i ko sta voli.

 

Sto se tice drugo dela tvog posta,kada si linkovao vec jedan deo trebao si i nastavak koji je usko povezan sa prvim i celom pricom.Govorio sam o uporedjivanju servisiranja novog manjeg auta i polovnog jaceg tipa bmw,i ukupnog odrzavanja auta...odma sam se ogradio da mozda lupam jel ne znam tacne cene,zato sto znam kolika kolicina pajaca samo ceka da upali kaps i krene da sere,pa sam zato proverio a ima ljudi koji mogu i da potvrde posto voze ista kola,bio sam upravu.

Dvojica kolega sa posla,prvi Kia Ceed,kupljena nova u ovlasecnom salonu i tamo je servisira redovno,uradio je servis bas pre nedelju dana,cena 24 000 din(filteri,ulje,prednje kocnice) ,drugi bmw 320,radi servis za 17000 privatno(jos jedan drug vozi 520 i radi mu servis cak i za 15k zato sto ima mogucnost da nadje povoljnije delove)

 

Nije ustaljena prica,nego je nazalost realnost kod nas,prodaja kola je mizerna,skoro nikakva pa ovlasenim kucama jedino ostaje da zarade koliko toliko na taj nacin.Za vreme trajanja sajma i frke oko fijata500L na Studiu B je isla emisija vezana i za sajam,Fijat i genelrano sve...bili su gosti,lik koji je predsednik uvoznika (takodje valjda glavni lik u Renou Srbija),lik iz fijata koji je pravdao 500L i novinar iz nekih novina,pricali su na temu ,,ustaljene price,, i slozili se oko toga da je to kod nas u kurcu,izneli su primer,citiram njih,da je kod nas u ovlasenom servisu Audija u odnosu na Nemacku ili Austriju,obavezni interval za servisiranje smanjen za duplo,sa 30 000 na 15000 ili ode garancija,slicno rade nesto i u Renou izgleda...

UM CARUJE DOK SNAGA NE POPIZDI !!!

Link to comment
Share on other sites

e sad vec ne mogu da izdrzim! :)

 

Dvojica kolega sa posla,prvi Kia Ceed,kupljena nova u ovlasecnom salonu i tamo je servisira redovno,uradio je servis bas pre nedelju dana,cena 24 000 din(filteri,ulje,prednje kocnice) ,drugi bmw 320,radi servis za 17000 privatno(jos jedan drug vozi 520 i radi mu servis cak i za 15k zato sto ima mogucnost da nadje povoljnije delove)

 

prijatelju, brate, kume

jes čuo ti za pojam malog, srednjeg, velikog servisa? ja sam na 60.000 km platio tih 24.000 din, ali sam sad na 75.000 platio 11.000 din. proceed benzinac.

Sa druge strane, komšija na ne mnogo starom 525d platio servis na 90.000 km - 67.000 din xD 

pritom još uvek imam garanciju i zbog naših loših puteva je često koristim, promenio sam dve balans štangle i letvu volana. milina.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

generalizujete

 

taj servis od 24k, sta znaci zamenjene kocnice. diskovi, plocice ili oba? imas i ulje za kocnice, creva, kljesta..

 

svaki auto se razlike od drugog, pocevsi od nacinja voznje i odrzavanja, pa onda preko servisa oficijalnih ili privatnih

 

normalno je da kad neko prodaje polovni auto mu je doslo vreme da se zameni nesto sto ce odere kozu ili jednostavno masa manjih stvari

 

npr kod mene, 5 godina je star, slucajno je palo meni i caletu da kazemo majstoru da nam pogleda ulje menjaca i recimo nije menjano od kad je proziveden auto. normalno da smo zamenili odma i da kosta 4500 ali ce da traje narednih 60k-100k km



i naravno da je lika boleo kurac da menja i da se brine o necemu sto ce da proda. samo je bitno da budete spremni na ono sto sigurno ceka nekog ko uzima bilo sta polovno

  • Downvote (-1) 1
Link to comment
Share on other sites

Posto se cesto postavljaju pitanja kad se sta menja evo cisto primer za Fabiu 1,6 TDI plan odrzavanja do 150k km. Slicno je za sve proizvodjace (dizel motore). Nadam se da ce nekom biti od koristi.

 

 
15000km
-Ulje i svi filteri
 
30000km
-Ulje i svi filteri
 
45000km
-Uljer i svi filteri
-Disk pločice prednje i zadnje
 
60000km
-Ulje i svi filteri
 
75000km
-Ulje i svi filteri
 
90000km
-Ulje i svi filteri
-Diskovi i pločice prednje i zadnje
-Grejači motora
 
105000km
-Ulje i svi filteri
 
120000km
-Ulje i svi filteri
 
135000km
-Ulje ui svi filteri
-Disk pločice prednje i zadnje
 
150000km
-Ulje i svi filteri
-Zamena zupčastog kaiša sa trakastim i španerima i pumpom za vodu
 
Na svake 2 godine: Servis klime
Na svake 3 godine: Zamena kočionog ulja
Na svakih 5 godina: Zamena antifriza
Edited by pirun
Link to comment
Share on other sites

moj sledeci auto je mazda 6 :D pratio sam i pre sajma price o njemu a na sajmu sam bio bez daha (naravno konacna odluka ce biti posle dobre probne voznje)

 

u medjuvremenu se matori zalepio za forda focusa dizela. nisam siguran da bih ga ubedjivao da menja svoj nissan sunny iz 96. (masincina sa oko 700k km benzinac) da sam znao da ce pasti na forda... izdao je japan !!1

 

skoda me je razocarala kvalitetom izrade enterijera... a i fazon ujak profesialan vozac i sada vozi superb i kaze da mu je to retko neudoban auto u kojem je sedeo i vozio na duze staze (napomena doduse bez koznih sedista)

 

sto se tice servisiranja kod nas nov auto i treba da servisiras na duplo kracoj kilometrazi od eu servisa jer nam ne valjaju ni putevi (od kojih izmedjuostalog crkava i elektronika kod polovnjaka), ni ulje ni gorivo, a realno velika vecina auta nije pravljena sa idejom da se voze u srbiji tako da nesto ne mislim da su samo servisi odgovorni za to "klepanje". Sve je to zatvoren krug u koji se mi ne uklapamo nikako

 

sa polovnjacima nek je sa srecom svakom ko kupuje u srbiji, mada trebace mu i vise od srece lol

 

eto malo razmene (ne)iskustva

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...