Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

4 hours ago, Junkie said:

Fora je da su iz slovenije i ovde su bili 1500-2000e po komadu. Što je super cena jer se ne koristi onda da spakuješ nazad smarta, nego da imaš motor/kontroler/releje itd za projekat. Ja sam hteo jednog da kupim al su bukvalno nestali u roku 30minuta.

možda su i iz CRO, znam da i tamo ima isti ovaj brend rentijera vozila. no nebitno, za 1500 da uzmeš da imaš za rezervne delove i ima smisla, 4500 za nefunkcionalni elektro smart stvarno želim da vidim ko će da plati. još i starija generacija koja se tek ne vozi kod nas niti će se voziti jer nema poente.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lucky said:

 činjenica da (potencijalno) mercedes radi servis znači da važi ona garancija od 8 godina što za auto 2019 godište je sasvim ok da si siguran narednih 5-6 god.

Pa da, ali to bi bila bitna informacija za ovaj video, a verujem da bi mu je iz Mercedesa dali da ih je pozvao ili otišao i pitao. Jer ako važi garancija onda te realno za auto 2019. godište bukvalno zabole u kakvom je stanju baterija, imaš sasvim dovoljno vremena da ne razmišljaš o tome. S druge strane ako opet ne važi garancija onda je to poprilično rizična kupovina. 

A ove polovne Smartove sam više naveo kao "nećete verovati šta se prodaje" nego kao neku iole smislenu opciju. Čisto verujem da ima mogućnosti da se nekako sjebe baterija nepravilnim korišćenjem/punjenjem pa da ga onda tapnu u Srbiju za pare po kojoj se prodaje i regularni elektični auto. A to je bukvalno najbitnija stvar kod tog tipa polovnjaka preko koje čovek koji radi "review" prelazi kao da ne postoji :)

  • Like +1 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Sa jedne strane ima i toga da svaki YT na kraju mora da zaradi od svog rada, pa tako i da promovise prodaju ( u drugom klipu ova prepicka potvrdjuje kako joj dolazi nekoliko tih elektricnih smartova na lager) a postoji i sansa da jednostavno jos uvek ljudi ne razmisljaju sta ce biti na kraju zivota te baterije i nadaju se da ce ga prodati pre toga.

Definitivno mnogo toga jos uvek ne valja kod EV-ova i tek smo na pocetku njihove ere, a ja bih rekao da ako cena baterije prelazi vrednost vozila, mozda idemo svakako ka ekoloskoj katastrofi samo drugim putem : D

Link to comment
Share on other sites

I ja sam juče prvi put pogledao tog iDook lika, ta dva videa sa smartom su mi još i ok, lepo je realno sve prikazao osim tog dela sa baterijom što pomenu zverko... ali pre toga sam kliknuo na neki njegov video... i lik sedi, iza njega porsche, i on nabraja neke cifre 3-4 minuta, bukvano jedan kadar i to je to... pa sam prekinuo video 😄 I ne zna da kaže "R" jbg

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Zwerko said:

Pa da, ali to bi bila bitna informacija za ovaj video, a verujem da bi mu je iz Mercedesa dali da ih je pozvao ili otišao i pitao. Jer ako važi garancija onda te realno za auto 2019. godište bukvalno zabole u kakvom je stanju baterija, imaš sasvim dovoljno vremena da ne razmišljaš o tome. S druge strane ako opet ne važi garancija onda je to poprilično rizična kupovina. 

A ove polovne Smartove sam više naveo kao "nećete verovati šta se prodaje" nego kao neku iole smislenu opciju. Čisto verujem da ima mogućnosti da se nekako sjebe baterija nepravilnim korišćenjem/punjenjem pa da ga onda tapnu u Srbiju za pare po kojoj se prodaje i regularni elektični auto. A to je bukvalno najbitnija stvar kod tog tipa polovnjaka preko koje čovek koji radi "review" prelazi kao da ne postoji 🙂

u pravu si, to jeste problem.

to me i podsetilo na onog bosanca što sam ga pomenuo ovde što sam ga zaustavio i pitao a on rekao "ma kakva garancija nemam pojma juče sam kupio auto ide super" ili šta god, u svakom slučaju sam stekao utisak da on ni ne zna koliko baterija košta 🙂

Cene baterija padaju to je činjenica, verujem da će za 2-3 godine biti dosta povoljnije.  Na primer, ovaj graf:

volume-weight-average-battery-pack-and-cell-prices-2013-2021-from-bnef-report_100817601_h.jpeg

tako da je sad cela baterija za smarta ja mislim došla do oko 10k - što je i dalje skupo, ali znatno povoljnije nego 15 ili 20k do pre neku godinu. Tako da kad to dođe do nekih 3-4-5k već će potencijalno biti "normalnije" za podneti ako dođe do nekog problema.

Plus, čitao sam negde ali nisam detaljno ispitao pa ću možda da lupim - na smartu (A možda i još negde) cela baterija je zapravo napravljena iz mnogo manjih baterijskih modula i onda navodno mogu da se menjaju ti moduli ako riknu a ne cela baterija, što čini popravku jeftinijom. E sad, koja je šansa da se desi nešto što će da celu bateriju ubije, nemam pojma.

58 minutes ago, killYg0r said:

a postoji i sansa da jednostavno jos uvek ljudi ne razmisljaju sta ce biti na kraju zivota te baterije i nadaju se da ce ga prodati pre toga.

poenta je što ne razmišljaju ni kada će taj kraj 🙂  ako je "provereno" da baterija traje 8 god npr koliko traje garancija, čak i ako nemaš garanciju, onda kao ok. Uzmeš auto 2019 i onda mu opada zdravlje baterije ali kao ok si do 2027 godine. Međutim na netu ima koliko hoćeš slučajeva gde baterija prosto umre iz ko zna kog razloga pre toga. Onda bukvalno možeš da se slikaš.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, killYg0r said:

A i dolazimo do pitanja, sta onda sa tim kolima kad crkne baterija i vrednost zamene bude prevelika?

Ili koja je vrednost tog auta kada se priblizi tih 8 godina?

tehnologija je mlada i još nije prošlo dovoljno ciklusa - sad pogledah na wiki, Tesla je isporučila prvu Teslu S 2012 godine, znači ovih godina zapravo ističe tih nekih 8 godina. Pri čemu je 8 god garancija kod Smarta, ne znam koliko je kod Tesle, možda je duža, Tojota valjda daje 10 god itd. 

Ono što hoću da kažem, to što je garancija 8 ili 10 god ne znači da je životni vek 8 ili 10 god, možda će ta kola i baterije trajati još ko zna koliko. To ostaje da se vidi. Možda i neće 🙂 Kao i za mobilne telefone ili laptopove itd. Čak i da "zdravlje" padne nešto više na 60-70% to je i dalje auto koji kao može da se vozi, samo sa pola kapaciteta. Ako se to tako manifestuje a ne po tome što će sam auto ići sporije ili nešto slično. Sad smo u eksperimentu za to, kao i za covid što smo 🙂

A za limariju, makar u smart varijanti uvek možeš da iskoristiš EV smarta za rezervne delove za običnog (ili druge EV smartove). To bi bila slična priča kao ova što je Džanki pomenuo za 1500e u Sloveniji, nego je kod nas neki car za auto bez baterije tražio 4500, što će dobiti nikad.

Link to comment
Share on other sites

Testirali 15 električnih automobila – nijedan ne dostiže navedenu autonomiju u vožnji - B92

Quote

Citroën ë-C4 : 262,54 km (74,5 odsto fabrički deklararisane autonomije)
Cupra Born: 339,11 km (79,9%)
Dacia Spring: 221,03 km (98,6%)
Fiat 500e: 265,46 km (82,9%)
Honda e: 174,18 km (78,4%)
Hyundai Kona: 446,64 km (92,2%)
Kia e-Niro: 433,35 km (95,2%)
Mazda MX-30: 183,32 km (91,6%)
Nissan Leaf: 311,06 km (80,7%)
Opel Corsa-e: 284,11 km (90,1%)
Opel Mokka-e: 260,37 km (80,3%)
Peugeot e-2008: 255,62 km (79,3%)
Peugeot e-208: 269,67 km (79,3%)
Renault Zoe: 334,22 km (85,9%)
VW ID.3 : 338,53 km (80,4%)

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, manson said:

šok! pa kad šta radi po deklarisanim vrednostima? 🙂 jasno je da odmah treba da se smanji jedno 10-15%, mada je ovo sa Citroenom baš blamaža :))

Ovo ostalo što je oko 80% mi je dosta očekivano i svaka čast za Dačiju! :))

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Zwerko said:

Inače sam video bilborde za ovu bembaru kod Sava centra - lol, ostalo im viška marketinškog budžeta 🙂

ili to, ili specifično mora da se uzme poneki kao deo globalne kampanje promocije, čak i u Srbiji.

Čega je deo i ovo predstavljanje u galeriji svakako 🙂

Video sam i ja bilbord na autokomandi.

Link to comment
Share on other sites

"Best buy" auto godine je – električna Dacia - B92

Quote

Dacia Spring osvojila je priznanje "Autobest 2022." ispred ostalih pet finalista.

Prvi električni model rumunskog proizvođača nosilac je laskave titule "best buy" automobil godine.

U užem izboru za nagradu "Autobest 2022." pored modela Spring bili su još: Hyundai Bayon, Opel Mokka, Toyota Yaris Cross, Renault Arkana (Renault Megane Conquest) i Škoda Fabia.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dovlagsi said:

hyundai-bayon-(11)-60701e0f8deca_630x335

hjundai bajon, really? 

retko ružan auto, već ga pominjasmo, ali nije da je ostatak nešto bolji - toyota yaris cross koji se tek pojavio i koji je isto krš, Arkana, Fabia ... jedino Mokka što liči na nešto ali jbg, Opel, najgori auto!

Tako da je realno da Dacia uzme, još joj na onom testu najduže traje baterija. Šteta što nema kod nas pa da znamo okvirnu cenu. Ako je neka povoljnija, evidentni je bes celer:

Quote

Inače, Dacia Spring za sada nije u planu za naše tržište, dok se, na primer, u Francuskoj nudi na lizing uz uplatu od 7.114 evra i 48 mesečnih rata od po 89 evra.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...