Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Skupo je i za napraviti, plus je skupo za održavanje, ako ti se ošteti šoferka, što nije tako retko, moraš da pukneš značajno veće pare da bi ponovo ugradio tu sa grejanjem. Tako da realno ima smisla u Kanadi, Rusiji, Skandinavskim zemljama jer se baš često boriš sa tim ledom, u većem delu Evrope je to najviše nekoliko desetina puta godišnje pa računaju da taj feature nije toliko bitan. 

  • Downvote (-1) 2

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, dovlagsi said:

šta sam ja ako imam i grejanje i hlađenje i masažu u sedištima? 🤴

ako je to sve na automobilu koji je iz francuske na primer, zaključujemo da nema teorije da ti to sve zapravo radi a i kad radi rizik je od požara, tako da nisi relevantan!

  • Haha (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucky said:

ako je to sve na automobilu koji je iz francuske na primer, zaključujemo da nema teorije da ti to sve zapravo radi a i kad radi rizik je od požara, tako da nisi relevantan!

Moram da napravim za yt neki klip all french things on my french car, bio bi izuzetno zabavan! 

  • Like +1 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Screenshot_20221227_232822.thumb.jpg.c5bd7e5c44ac435fcc99601e6eed298a.jpg

nzm meni je ovo sa ioniq 5 modelom jedna od većih misterija auto-industrije otkako ona postoji. još ikada je počela pomama oko njega, bio sam u šoku da je tako al ajd kao tad nisam ni video auto uživo, vozio, pa ono kao ne znam. danas ih eto ima i da se vide kod nas na ulicama, i dalje se mnogo prodaju i ja i dalje ne znam kako je to moguće? sad već imaš šta i da biraš u domenu ev modela, a neko će izabrati ovog 1985 nissan sunny tostera sa scrap linijom na sred srede. bukv neki exe izvadio bačen papir iz korpe dizajnera jbte. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je tu splet razloga u pitanju. Suprotno "običnim" Hyundai koji imaju te linije ali kao da su "half-baked" u smislu oštre linije pa onda obični farovi pa unutra obična tabla itd, pa ne znaš šta su hteli, sa ovim EV modelima su otišli total u taj neki retro-futurizam i to je nešto na šta se ljudi primaju. Može da ti se dopadne ili ne, ali prosto svaki deo tog automobila je u tom fazonu - farovi, linije, unutra, itd.

Drugo, nije mali auto, pa u tom smislu može biti izbor posebno kada gledaš i njegovu cenu - kad danas T-roc košta 30k, platiti 45k za ioniq uopšte nije tako puno. Mislim i da je to standard cena, bez subvencije, znači ispadne 40k. Pitanje je ofc šta ti tu možeš da kupiš za te pare, posebno full EV. Ako se ne varam plug in Kompas je 49k na primer.

Treće, Hyundai i ovde radi ono što radi u standardnim sus kolima - 5+2 godine garancije, 8 godina garancije na bateriju itd, sve to ljudima znači posebno ako kupuju EV vozilo koje je još uvek "nepoznanica". 

Za vožnju po gradu, mislim da su to mahom firme koje su uzimale i to kao deo njihovih politika u skladu sa vođenjem računa o prirodi i zagađenju itd. I onda neki tipa Linde ili Bosch ili Grundfos ima u svojoj poslovnoj politici obavezu da kupuje određeni procenat EV vozila. Samim tim kod nas ti se izbor sužava dosta na nekoliko dostupnih modela.

Naravno možda totalno nisam u pravu!

edit: moram da priznam doduše, gledajući sad slike, da nisu ubacili USB-C nego samo USB-A, a ima čak i full šteker normalni što se kaže "šuko" 🙂

Link to comment
Share on other sites

"nije mali auto" - spolja je velik, ali unutra mesta koliko i u klasičnom golfu. jedino što je visok, iako tako ne deluje, pa unutra ima mesta za visoke ljude, ali da bi ti unutra a posebno pozadi bilo lepo, moraš bit visok. waistline stakala je dosta visok, normalni ljudi jedva vide kroz prozor 🙂nema ni prednji gepek kao tesla npr. i deklarišu ga kao suv lol. 

ima usb-c? 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, dovlagsi said:

"nije mali auto" - spolja je velik, ali unutra mesta koliko i u klasičnom golfu. jedino što je visok, iako tako ne deluje, pa unutra ima mesta za visoke ljude, ali da bi ti unutra a posebno pozadi bilo lepo, moraš bit visok. waistline stakala je dosta visok, normalni ljudi jedva vide kroz prozor 🙂nema ni prednji gepek kao tesla npr. i deklarišu ga kao suv lol. 

ima usb-c? 

jel? ja na slikama videh samo običan, možda nisam lepo pogledao.

ne bih znao za ove karakteristike, nisam imao prilike da se vozim u njemu ali redovno na autoputu "srećem" jedan vozi ga žena neka, ne deluje da joj je velik (pun intended) ali opet nisam ni obratio pažnju baš 🙂

Link to comment
Share on other sites

Quote

 

Скоро четири од пет нових аутомобила продатих у Норвешкој прошле године били су на батерије, а "Тесла" је најпродаванији бренд другу годину заредом, показали су подаци о регистрацији.

У жељи да постане прва нација која је окончала продају аутомобила на бензин и дизел до 2025. године, Норвешка, која се иначе бави производњом нафте, је до сада ослобађала потпуно електрична возила на батерије од пореза наметнутих за продају возила који користе моторе са унутрашњим сагоревањем.

Удео нових електричних возила порастао је на 79,3 одсто у 2022. години, са 65 одсто у 2021. и са само 2,9 одсто, колики је њихов удео у продаји био пре деценије, саопштила је Норвешка федерација за путеве.

Удео "Тесле" је 12,2 одсто на целокупном тржишту аутомобила у Норвешкој, што га чини брендом број један другу годину заредом, испред "Фолксвагена" са 11,6 одсто.

Најпопуларнији модел је "Тесла и", испред "Фолксвагеновог" електричног "ИД.4" и Шкоде "енијак".

 

Nisam imao pojma da do 2025 hoće da izbace SUS vozila, to je za dve godine 🙂 

verujem da će to biti dobra pokazna vežba za ostatak sveta na ovu temu 🙂

zamisli 80% novih prodatih automobila su električna!

Link to comment
Share on other sites

Norveska je, po prodaji, godinama drugo  trziste za "Tesla" automobile posle SAD, sto mnogo govori o situaciji (Norveska ima 5 miliona stanovnika). Imali su neke blesave pogodnosti za kupovinu elektricnih vozila, pa su kupovali bez razmisljanja, ali sad nema vise, dodje kraj. Videcemo sta ce sada da biraju.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Praso said:

Norveska je, po prodaji, godinama drugo  trziste za "Tesla" automobile posle SAD, sto mnogo govori o situaciji (Norveska ima 5 miliona stanovnika). Imali su neke blesave pogodnosti za kupovinu elektricnih vozila, pa su kupovali bez razmisljanja, ali sad nema vise, dodje kraj. Videcemo sta ce sada da biraju.

pa kad su svi već pokupovali EV vozila sad ni ne treba subvencija nema ko da kupi 🙂

Link to comment
Share on other sites

Pa po statistici 20% kola tamo su EV treuntno, znači ima još mesta na trgu, al verovatno je državni budžet toliko najebao zadnjih godina da su stisnuli kaiš malo.
Ako se dobro sećam fora je (bila) da im je porez na kola kad se sve preračuna nešto nenormalno, tipa 70/80% tako da je tesla cenovno bila u rangu passata i sličnog, plus gomila drugih benefita, zato su i imali 80% godišnje prodaje svih kola tesle 🙂

Trenutno imaju skoro pola miliona EVova, tako da očito nije problem u praksi ni punjenje ni vožnja po onim njihovim bespućima, gde je sigurno teže naći punjač nego po beogradu 😛

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...