Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

13 minutes ago, Vićsa said:

Na godišnjem nivou, zanemarljiva stavka.

Cuj zanemarljiva! Jel znas da cekam vuduov savet da CS 1.6 bude na popustu 0.5$ sa sadasnjih 4.99$? 🙂Nedam dinar vise mrtvom sistemu dokle god postoji opcija!

 

13 minutes ago, Vićsa said:

Lični izbor mogu da razumem, iako se pogrešnom "dijagnozom" došlo do istog

Na sta mislis kad kazes "dijagnoza"? Nisam preterano razmisljao o vecim motorima jer sam uglavnom bio okruzen autoima od tacno 1.6. Kad kazem okruzen mislim na to da se otvarala opcija za kupovinu od poznanika/prijatelja koji su ih redovno odrzavali i pristojno vozili. Tako sam ~2011 uzeo rover 25 sa pravih 105k koji me je sluzio ko boga dok ga nisam polupao. 2014 kad sam slupao rovera uzeo sam 206 sa pravih 80k koji sam vozio do 2016 i dao bratu jer ga je gotivio i onda sam uzeo 307sw sa pravih 144k koji me sluzi i dan danas. Nisam imao potrebu a ni para za nesto vece pa otuda neki licni izbor za 1.6ce. Imas neki savet zasto da gledam 2.0 naspram 1.6 i koje su mu prednosti?
 

27 minutes ago, Vićsa said:

Generalno, imao bih da ti preporučim samo jednog lika sa sigurnošću gde bi mogao da gledaš polovne automobile. I dalje sam nekako mišljenja da se ne isplati nov, pogotovo ne ovi "jeftini" motori.

Pucaj! Ja bih radije uzeo nesto polovno jer je bas siromasna ponuda novih kanta koje se kotrljaju, mozes da predlozis i sta da se uzme pa cu da uzmem u razmatranje!

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FATA said:

Imas neki savet zasto da gledam 2.0 naspram 1.6 i koje su mu prednosti?

Moje iskustvo je da je zapremima manje bitna za kvalitet i dugovečnost, već kako je je čuvan i održavan auto. Ako je nov, onda je veća zapremina bez turbine (atmo) mama. Ali mi se čini da to i ne prave više, što dodatno dokazuje teoriju 😉

 

1 hour ago, FATA said:

Cuj zanemarljiva! Jel znas da cekam vuduov savet da CS 1.6 bude na popustu 0.5$ sa sadasnjih 4.99$? 🙂Nedam dinar vise mrtvom sistemu dokle god postoji opcija!

To je sasvim u redu. Sistem se neće promeniti sam od sebe, a sa druge strane nema ko da ga promeni. Znači čekaš neku borbu sa vetrenjačama i sebi sečeš granu. Ali avaj, to je tvoj izbor i to je ok.

 

1 hour ago, FATA said:

Pucaj! Ja bih radije uzeo nesto polovno jer je bas siromasna ponuda novih kanta koje se kotrljaju, mozes da predlozis i sta da se uzme pa cu da uzmem u razmatranje!

Ima dečko koji godinama (možda i deceniju+), dovozi automobile na točkovima iz Švajcarske. Skup je, ali od njega znaš šta kupuješ. Nije imao žalbu u "karijeri".

https://www.facebook.com/twinzautomoto

Što se tiče odabira samog modela, to je komplikovano i jako, jako subjektivno. Morali bi da se nađemo da ja čujem iz prve ruke potrebe i parametre, postavljam pitanja i tako... ne može ti niko dati predlog u vakuumu za konkretan primerak jer će uvek pristrasno. I sam sa sobom sam imao problema, jer sam dugo bežao od monovolumena da bih na kraju nirvanu pronašao baš u tome 🤣

Link to comment
Share on other sites

ja ne bi nikad nazad na atmo posle turbo auta 😄

imho idealno za bg je nešto sa dosta obrtnog momenta i automatik..ili EV .. ili hibrid kao "idealan" mix oboje, za sve ostalo neki moderni downsized turbak.

ako već kupuješ nov treba samo par stvari da te zanima.. koliko košta mali servis, koliko se čeka na servis ako nešto crkne nepredviđeno, kad možeš da ga dobiješ... to šta će biti Miletu za 20 godina kao petom vlasniku te realno boli patka. Sve ostalo od materijala je manje više univerzalno sa cenom, ja bar nisam primetio neke lude oscilacije.

Link to comment
Share on other sites

On 5/24/2023 at 9:49 PM, FATA said:

Pa to, lizing ili kredit, sta god je povoljnije u ovom trenutku. (ne znam da li ima neke razlike)

Prednost lizinga pre je bila što je manje učešće za fizička lica - mislim da kredit mora da bude 30% minimalno, dok je lizing 10 ili 20% pa čak i nije propisano zakonom, mogu da daju i za 0% ali mislim da to ne daje sad više niko.

Drugo, opet je davno bilo da lizing ne ulazi u kreditni biro (znači možeš da uzmeš kredit za gajbu npr mimo toga što imaš lizing) ne znam da li su tu nešto menjali.

I bila je manja kamata, ali mislim da sad nije više tj. da je slično.

I ima ona stara fora kad je lizing vozilo nije tvoje kad je kredit jeste - pa tu ima problematika kasko osiguranja i eventualne krađe vozila, jer pare idu lizing kući a ne tebi pa je tu pitanje kako su uređeni ti odnosi tebe i njih.

ovo je sve od pre jedno 4-5 godina situacija nemam pojma dal su nešto menjali.

Link to comment
Share on other sites

Svuda su kamate danas katastrofa, kapiram uzimaš ono na šta naletiš da je iole normalno. Dal je lizing, dal je kredit. 

Ako hoćeš da budeš racionalan, danas je najbolje kupiti mlad VW Golf/Passat ili bilo koji Mazda, Honda, Toyota japanac. Proverenog vlasništva, porekla, načina održavanja. Eto, to je jedini savet koji se sad može dati. Ja sam lično rizikovao sa Espejsom, pravih 65k na satu, eno ga i dalje na točkovima sve super ali troškovi 5k eur za sad 🤷🏻 i dalje je keva za veću porodicu though. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

On 5/27/2023 at 4:04 PM, FATA said:

Vise stvar licnog izbora. Iz iskustva mi 1.6 motori deluju kao neunistivi (moguce i da sam samo imao srece). Uz to jeftinija je registracija za iste i generalno malo trose sto mi dodje plus plus.

što se tiče potrošnje, evo poređenje iz prve ruke što bi se reklo, da ne kažem zvaničan TEST sam radio:

Škoda Octavia 1.6 TDI 110 KS vs VW Golf 2.0 TDI 110 KS

Mislim da imam jako dobar slučaj za poređenje ovde, jer kao što se vidi ista je nominalna snaga motora od 110 konja, takođe oba automobila imaju skoro istu težinu (octavia je zapravo rađena na bazi golfa za one koji ne znaju, uz malo kao gepeka ali to je to).

Ruta za poređenje je Novi Sad - Ljubljana; na OMV pumpi kod Rume uvek napunim do vrha i nastavljam put do LJ. Ovo pišem jer je bitno za kasnije i što sam ovim eliminisao faktor "možda je drugačiji put itd."

E sad, rezultat je da Golf 2.0 troši na datoj relaciji 5,5 litara, dok Octavia nekih 7,5 litara, možda bliže 8 ali ajde neka bude. Kad stignem, Octavia skoro pa stigla do rezerve, dok kazaljka nivoa goriva kod Golfa tačno na polovini bude.

Dakle, zaključak je da u ovom slučaju konkretno motor 2.0 manje troši, jednostavno je "rasterećeniji" i to se oseti i u vožnji takođe. Naravno, pitanje bi bilo koji bi rezultat bio da sam vozio 2.0 od 140 KS recimo.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moje iskustvo od prošle stranice, doduše sa benzincima, pokazuje sličnu stvar, 2.0 TFSI u Audiju je trošio manje od 1.5 TFSI u Karoqu, pri čemu je čak Audi oko 200kg teži (doduše kao SUV je manje aerodinamičan možda).  

Ali svakako pričamo o Wagenima tako da je bespredmetno :tf:

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 5/27/2023 at 8:23 PM, Vićsa said:

To je sasvim u redu. Sistem se neće promeniti sam od sebe, a sa druge strane nema ko da ga promeni. Znači čekaš neku borbu sa vetrenjačama i sebi sečeš granu. Ali avaj, to je tvoj izbor i to je ok.

Ne bih rekao da secem granu... Mozda samo da necu da se pomerim sa one na kojoj trenutno stojim.
Mislim ako mi 1.6 zavrsava posao ne vidim zasto bih jurio 2.0? Jos mi nisi dao neki konkretan razlog zasto su bolji osim "zato"

 

 

On 5/27/2023 at 8:23 PM, Vićsa said:

Ima dečko koji godinama (možda i deceniju+), dovozi automobile na točkovima iz Švajcarske. Skup je, ali od njega znaš šta kupuješ. Nije imao žalbu u "karijeri".

Bacih oko i jes vala bas je skup, mada ni jedan auto koji je imao u ponudi ne bih uzeo za sebe.

 

On 5/27/2023 at 8:23 PM, Vićsa said:

Što se tiče odabira samog modela, to je komplikovano i jako, jako subjektivno. Morali bi da se nađemo da ja čujem iz prve ruke potrebe i parametre, postavljam pitanja i tako... ne može ti niko dati predlog u vakuumu za konkretan primerak jer će uvek pristrasno. I sam sa sobom sam imao problema, jer sam dugo bežao od monovolumena da bih na kraju nirvanu pronašao baš u tome 🤣

Slazem se da je komplikovano ovako putem interneta objasniti ali ne trazim od tebe da izmisljas sad toplu vodu i razbijas glavu 😄 Cisto par saveta iz tvog iskustva sta juriti a sta izbegavati ako si imao nekih pozitivnih/negativnih iskustava.

Vec 8g vozim 307sw sa turbinom koji je cipovan 10ak konja. Sluzi mi A -> B bez nekih preteranih zahteva, nisam imao problema da ga parkiram bilo gde tako da velicina nije bitna LOL. U zivotu ne bih vozio lenj auto i SUV/kombi/kros pa su to ja mislim jedini uslovi.

 

On 5/27/2023 at 10:20 PM, Junkie said:

imho idealno za bg je nešto sa dosta obrtnog momenta i automatik..ili EV .. ili hibrid kao "idealan" mix oboje, za sve ostalo neki moderni downsized turbak.

ako već kupuješ nov treba samo par stvari da te zanima.. koliko košta mali servis, koliko se čeka na servis ako nešto crkne nepredviđeno, kad možeš da ga dobiješ... to šta će biti Miletu za 20 godina kao petom vlasniku te realno boli patka. Sve ostalo od materijala je manje više univerzalno sa cenom, ja bar nisam primetio neke lude oscilacije.

Ovo se uklapa u moj nacin razmisljanja i potreba medjutim kako nisam u svetu automobila duze vremena koje marke/modeli spadaju u taj tip automobila? Ae za EV verovatno nemam kinte, ali hibrid bi mogao da bude opcija.

 

On 5/28/2023 at 8:27 PM, dovlagsi said:

Svuda su kamate danas katastrofa, kapiram uzimaš ono na šta naletiš da je iole normalno. Dal je lizing, dal je kredit. 

Ako hoćeš da budeš racionalan, danas je najbolje kupiti mlad VW Golf/Passat ili bilo koji Mazda, Honda, Toyota japanac. Proverenog vlasništva, porekla, načina održavanja. Eto, to je jedini savet koji se sad može dati. Ja sam lično rizikovao sa Espejsom, pravih 65k na satu, eno ga i dalje na točkovima sve super ali troškovi 5k eur za sad 🤷🏻 i dalje je keva za veću porodicu though. 

Gledam da nista u zivotu ne kupujem na kredit i slazem se da je ovo najgori trenutak za isti a pogotovo za kupovinu automobila gde su cene naduvane. Medjutim planiram da zapalim preko pa mi treba pouzdan auto koji me nece ostaviti na cedilu godinu/dve i iz tog razloga razmisljam da uzmem nesto novo pa makar i po cenu kredita.

Sto se tice drugog dela ne bih VW iz pomenutih razloga, ali vec par meseci pratim mazdu 2  i mazdu 3 hatch. Hondu i tojotu nisam razmatrao ali sam pogledao kad si pomenuo i deluje mi da po cenama i kategoriji ne mogu da priustim nista sto mi se svidja pa bih se odlucio za mazdu.

M3 mi se bas svidja ali sakati budzet bas posteno, pogotovo sto bi me bilo zao da je uzmem bez ikakve opreme. Sa druge strane kakva je M2 i da li se uklapa u dobar gradski auto jer mi cenovno odgovara? Jos jedno pitanje, da li je bolje uzeti slabiji motor u punoj opremi ili jaci motor u osnovnoj opremi?

On 5/29/2023 at 9:02 AM, togFU said:

Dakle, zaključak je da u ovom slučaju konkretno motor 2.0 manje troši, jednostavno je "rasterećeniji" i to se oseti i u vožnji takođe. Naravno, pitanje bi bilo koji bi rezultat bio da sam vozio 2.0 od 140 KS recimo.

Nisam ja tvrdio da manji motori trose manje, vise sam generalizovao a mozda malo i lupio razmisljajuci logicki! Ovo sto si testirao je na otvorenom, jesi mozda uporedjivao potrosnju u gradu?

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, FATA said:

Ne bih rekao da secem granu... Mozda samo da necu da se pomerim sa one na kojoj trenutno stojim.
Mislim ako mi 1.6 zavrsava posao ne vidim zasto bih jurio 2.0? Jos mi nisi dao neki konkretan razlog zasto su bolji osim "zato"

Za početak, da vidimo šta je bitniji razlog od dva oko kojih nisi siguran izgleda. Da li te više boli taj ekstra dinar više godišnje raspalom sistemu ili ti 1.6 završava posao? Neka bude da je kombinacija 😉

Verovatnoća je da će motor veće kubikaže biti dugovečniji od slabijeg motora jer je rasterećeniji u eksploataciji kada je ista kilaža/tonaža u pitanju.

 

47 minutes ago, FATA said:

Cisto par saveta iz tvog iskustva sta juriti a sta izbegavati ako si imao nekih pozitivnih/negativnih iskustava.

Na svaki savet ćeš se vratiti sa pitanjima. To već postaje diskusija 😉 

Najbolji savet je da gledaš da ne preplatiš auto. Iako misliš da nisi komplikovan, niko ti ne može dati uopšten savet a da se uklopi tebi. Za sad deluje da je svejedno šta uzimaš, samo da ne uzmeš leša.

Računaj i na to da kada se drastično podmlađuješ da ti drastično skače i održavanje. Onda možda postane bitnije da li auto ima turbinu, plivajući zamajac, grejače i tako te neke "benzin vs dizel" stavke. Da ne pričamo da dobar majstor i blizina istog takođe postaje bitna stavka.

 

53 minutes ago, FATA said:

Bacih oko i jes vala bas je skup, mada ni jedan auto koji je imao u ponudi ne bih uzeo za sebe.

Naizgled je tako, da. Na kraju računice bude uglavnom jeftinije.

Link to comment
Share on other sites

Od hatchback hibrida imaš:

Toyota yaris 1.5

Renaul clio 1.6

Honda jazz 1.5

To je otprilike to od novih, ima još iz te kategorije, al su iz grupe koju si već rekao da ne bi, illi su preskupi za to što nude. Yaris je koliko znam CVT, ostali su klasični automatik. Lično bi probao 1,2,3 pa video dal i koji mi se sviđa najviše..
Vozio sam toyotin hibrid sa cvtom, doduše C-HR koji je SUV i meni se jako svidela kombinacija za normalnu vožnju i nikako svidela za neko potencialno divljanje, jer ne šalta nikad.

Link to comment
Share on other sites

Ja samo nisam baš siguran zašto je toliko rasprava o kubikaži vozila? U smislu danas atmosferskog benzinca je baš teško naći, mislim da je 1.5 u Toyoti jedina opcija koju sam skorije video, evenutalno Mazda, mada koliko vidim oni njihovih e-Skyactive-X oni ih vode kao mild hibride. 

A ako gledamo motore sa turbinom onda je svejedno da li je 1.0/1.6 ili 2.0, ima nekih koji su se pokazali bolje ili lošije, ali je tehnologija u suštini slična. Pa imaš 1.6 mjet dizel u Tipu od 130KS, a imaš 1.6 bezninac u C5 sa 180KS, a imaš i 1.6 benzinac u Kia/Hyundai sa 203KS. U krajnjoj liniji i motori u Formuli 1 su sada 1.6 😄 

I činjenica da će motor sa većom kubikažom biti rasterećeniji ali je opet tu pitanje o kojim kilometražama pričamo? Meni je nekako logika kad uzimaš nov auto sve do realnih 200k pređenih kilometara uz normalno održavanje i korišćenje ne bi trebalo da bude nekih problema (osim nekih grešaka u konstrukciji ili tako nekih gluposti koje se dešavaju u marginalnom broju slučajeva kod određenih modela). Naravno druga stvar je ako kupuješ auto da vučeš prikolicu od pet tona ili da ga tovariš. 

  • Upvote (+1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kad su već prazni saloni jer nema kola, daj makar da uzmemo više brendova pa će izgledati punije!

Quote

Ovih dana otvoren je novi salon Citroën vozila u Beogradu. U renomiranoj auto kući Kompresor na Dorćolu, na adresi Žorža Klemansoa 19, svi zainteresovani kupci Citroën vozila mogu da vide najnovije modele i urade test vožnju.

Centar Boban pedes' metara dalje mora da nije srećan! :))

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, killYg0r said:

Jako su smorile firme koje prodaju od Fiata do Ferarija.

Prosta stvar, ne postoji sansa da imaju specijalizovani servis i prodavce za sve odvojeno.

pa i nemaju, mada Kompresor ima to podeljeno po firmama, jedan deo je Fiat (jeep, alfa...) drugi deo Reno-Dačia-Nisan. Nemam pojma gde su sad uglavili i Citroen 🙂

2 hours ago, dovlagsi said:

Ja mislim da taj salon još jedino Lotusa nije video! 

biće! imaju prekoputa onaj plac tu će da ga uvale!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, killYg0r said:

Kako onda mogu da dobiju zvanicnu licencu, valjda postoje uslovi bas tih stvari.

pa moja prva ideja bi bila da su prosto razdvojili pravna lica na Kompresor R doo za reno (npr) Kompresor F (za fiat) i eto sad i Kompresor C (za citroen).

Tri razdvojene zgrade (jer u slučaju Fiata i Renoa jesu razdvojene i jedna do druge) u kojoj je Citroen i cepaj. Ti i sad u teoriji ako bi podigao ogradu između Fiat i Reno kompresora dobio bi dve funkcionalne zasebne celine.

53 minutes ago, dovlagsi said:

ma sve je ispod bosch ionako 🙂 znaš jedan, znaš sve! 😁 

 

a u boš hqu

Bugs Bunny Money GIF by Looney Tunes

Link to comment
Share on other sites

ne znate koji auto da kupite? Sloboda i Vojin (i Kili!) imaju rešenje!

"Jako nam je drago da smo se povezali sa Mazdom jer nam je ona prvi izbor već godinama. Kada smo videli da stiže Mazda CX-60, jako nam se svideo dizajn automobila i jedva smo čekali da ga vidimo uživo. Otpočetka smo ciljali na snažniji motor jer uživamo u automobilima koji pružaju takve performanse. Kada se vozimo, osećamo se moćno i sigurno, a auto nam i veličinom savršeno odgovara jer imamo mesta za celu porodicu, čak i na dužim putovanjima", rekli su Boba i Vojin prilikom preuzimanja automobila.

:)))

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...