Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

Slazem se sa Lucyjem pa makar bio boomer i ja. 

Jos jedno boomer razmisljanje, odnosno prosirenje ovog iznad: vecina malih automobila koji imaju vise generacija su izgledali lepse pre desetak godina u odnosu na novi model...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

15 minutes ago, togFU said:

Slazem se sa Lucyjem pa makar bio boomer i ja. 

Jos jedno boomer razmisljanje, odnosno prosirenje ovog iznad: vecina malih automobila koji imaju vise generacija su izgledali lepse pre desetak godina u odnosu na novi model...

deluje kao da su nekako više razmišljali o dizajnu, pa ono neko omane neko ubode, ali su imali neke "fore".

pa evo i smart - nevezano za to da li je prva generacija nekome bolja ili druga, prva je prosto bila "luda" ili što bi rekli "bold" u smislu toga da probaju nešto i sav je takav i iznutra itd. već druga izgleda kao "mercedes" 🙂 treća da ne pominjem, kao neki šlem 🙂

isto tako i prvi jaris je imao nešto svoje, plus one obrtaljke u "3d efektu" tj. "u dubini" i tako, ovo posle je sve kao neki kalup standardnog automobila.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
10 hours ago, dovlagsi said:

stiže novo govno od MINIja 🤢

 

a šta je sad aceman? 🙂 

imali su beše onaj paceman, što je kao bio "trkački" jelda? clubman je kao veći ok, countryman "offroad" a ovaj je nekakav krosover ili šta?

Link to comment
Share on other sites

I naravno EU komesari da otmu novac

A 2023 European Parliament report proposes introducing a new "category B+" driving licence for cars heavier than 1,800 kg (4,000 lb).

Nadam se da će nemački auto lobi da zaustavi ovo u pokušaju :)

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, dovlagsi said:

Jel može neko da shvati ili pojasni ovaj događaj:

https://www.instagram.com/reel/C3FL_1-inqU/?igsh=OHcwOHIzNDV6NjZ6

pa iskreno ja sam mislio da će da grade zgradu, pa isteruju ovog da sruše.

međutim ako je zgrada pod kulturnom zaštitom, znači da će da otvore restoran ili kafić neki Andrejev, to je jedino što mogu da vidim kao scenario.

Jer taj muzej je bio privatni muzej tog lika, nije bio deo države ili ministarstva kulture, a on je očigledno plaćao neki zakup koji su njemu sad ukinuli da bi napravili Belu Reku 2 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

Ali piše tamo da je grad Beograd organizovao nekad taj muzej? Who was phone? 

ja sam shvatio da je ustanova kulture sama ta garaža a ne muzej u njoj. 

ali opet ako je i od grada sam muzej onda je još "lakše" da ga isele, mogu da rade sa svojim muzejem šta im drago.

ali ipak mislim da je bio privatni, samo možda u prostoru grada.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

Ali piše tamo da je grad Beograd organizovao nekad taj muzej? Who was phone? 

aha, ipak je restitucija. Mada mi i dalje nije jasno kakav je odnos ovog lika tj. vlasnika sa gradom.

Музеј аутомобила, основан пре 30 година у Улици мајке Јевросиме, који је посетило близу милион људи, од данас не постоји. Закон о реституцији вратио је наследницима зграду, а њихова идеја није да ту и даље буде музеј. Шта ће бити са вредним експонатима, међу којима су олдтајмер Јосипа Броза Тита, ауто премијера др Зорана Ђинђића, фар са аутомобила у коме је убијен краљ Александар, питање је за Град Београд, који је један од оснивача музеја.

Ово је тренутак када аутомобил из филма Маратонци трче почасни круг заувек напушта Музеј аутомобила у Улици Мајке Јевросиме 30. Експонати, један по један, селе се у приватне гараже широм Београда, јер је зграда музеја на основу Закона о реституцији враћена власницима, а олдтајмери немају нови дом.

"Овај објекат је одузет власницима 1944. године и власници су покренули реституцију која је трајала неких пет година и њима је то враћено. Њима то и припада ту, то није никакав проблем, али проблем са музејем је настао што град као оснивач није дао ни алтернативно решење где ће да се збирка, музејска грађа, архива, блиблиотека склони", објашњава директор и власник Музеја аутомобила Богдан Петковић.

Зграда коју је до сад користио Музеј аутомобила изграђена је 1929. године, као прва јавна гаража у центру града, по плановима руског архитекте Валерија Сташевског. Гаража је 65 година касније претворена у музеј.

Основали су га Скупштина града Београд и некадашњи министар културе Братислав Петковић, иначе колекционар и власник збирке историјски значајних аутомобила и архивске грађе о развоју аутомобилизма у Србији. Збирка садржи педесет возила, између осталог, аутомобиле Јосипа Броза Тита, Зорана Ђинђића. Најстарији олдтајмер има 127 година.

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dovlagsi said:

brt koji bol u kurcu, imali su sto opcija gde da ih presele... 

naravno da jesu, ali kao da ne znaš državne službe.

znam jednog lika igrom slučaja koji se pre x meseci zaposlio u zavodu za zaštitu spomenika kulture. kaže jedan dan je ispizdeo na neku koleginicu koja ceo dan ne radi ništa ali se ujedno isto tako ceo dan nije ni javljala na telefon koji stoji pored nje, utišan ali "svetli lampica" kad god neko pozove. i riba (žena) gleda po netu, čita novine, knjige, pije kafu izađe napolje i to je to :))

i onda ti zamisli takvu ekipu koja kao treba da nađe mesto za muzej. bukvalno se ništa neće desiti dok se ne javi vučić otprilike i kao "rešite mi ovo" i onda se oni tu nešto razlete i nađu prazne prostore i kažu e evo biće ovde.

Link to comment
Share on other sites

Čekaj, ali ovde ne pričamo o nekom random liku koji ima taj muzej pa nije mogao da se izbori sa državom. Otac od ovog sad Petkovića je isto bio vlasnik istog tog muzeja od koga je ovaj i nasledio, ali je bio i Ministar Kulture u Vladi Srbije, bukvalno u državnoj instituciji koja je nadležna za sve muzeje 😄 A i čak da nije iz nekog razloga mogao to tada da završi sigurno je mogao posle sa Tasovcem ili Majom Gojković da nešto isposluje. Međutim oni su taj prostor iznajmljivali od Grada verovatno za neke smešne pare i to im je bilo ok, verovatno nisu očekivali da će se desiti ta restitucija i da će i sam Grad izgubiti taj prostor. I onda u međuvremenu ovaj matori umro, u grad došao Gangula koji svest o bilo kom muzeju ima koliko i ja o vaterpolu i desi se na kraju ovo, jbg splet nesrećnih okolnosti. 

  • Like +1 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Mali Alvirović se javio na YT, neki od automobila će biti kod njih neko vreme. Izmedju ostalih i neka titova mečka, koja je u vlasništvu države. Da li neko u državi uopšte i zna šta sve država poseduje i gde se sve to nalazi? 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Naravno da ne zna, taj popis nije napravljen još od kad se raspala SFRJ. Sad druga stvar je pitanje da li je taj "Titov Mercedes" i dalje u vlasništvu države ili su ga oni prodali pa je sad u nekom privatnom vlasništvu, to verovatno ni novinari koji pišu tekstove ne znaju. Ja koliko sam ispratio tih Titovih je bilo 6 komada običnih i dva komada kabrioleta, neki su ostali u Sloveniji i Hrvatskoj, znam da je Makedonija do skoro za neke specijalne prilike koristila jedan a šta je s ostalima pitanje da li bilo ko zna 😄 Evo jedan interesantan članak na tu temu da ostanemo ipak u automobilizmu, mada opet 2013. godina a na autima registracija Vojska Jugoslavije 😄

https://www.autoslavia.com/titovi-automobili/

mercedes 600 pullman w100 landaulet rolls royce phantom josip broz tito jugoslavija yugoslavija sfrj

A i ovaj što su Hrvati tapnuli kabriolet baš lep... 

https://www.magazinauto.com/titov-mercedes-600-na-prodaju/

Na prodaju Titov Mercedes 600

 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, manson said:

Vrati Duletu nalog Laki.

iskreno, ovde je dule i mene zajebao, ali sa druge strane nije da nije poznat po izvlačenju nekih rendom linkova sa sajtova koje niko živ drugi ne gleda!

12 hours ago, Zwerko said:

Čekaj, ali ovde ne pričamo o nekom random liku koji ima taj muzej pa nije mogao da se izbori sa državom. Otac od ovog sad Petkovića je isto bio vlasnik istog tog muzeja od koga je ovaj i nasledio, ali je bio i Ministar Kulture u Vladi Srbije, bukvalno u državnoj instituciji koja je nadležna za sve muzeje 😄 A i čak da nije iz nekog razloga mogao to tada da završi sigurno je mogao posle sa Tasovcem ili Majom Gojković da nešto isposluje. Međutim oni su taj prostor iznajmljivali od Grada verovatno za neke smešne pare i to im je bilo ok, verovatno nisu očekivali da će se desiti ta restitucija i da će i sam Grad izgubiti taj prostor. I onda u međuvremenu ovaj matori umro, u grad došao Gangula koji svest o bilo kom muzeju ima koliko i ja o vaterpolu i desi se na kraju ovo, jbg splet nesrećnih okolnosti. 

ima i toga i verovatno si u pravu, bukvalno su zaboravili da se događa restitucija. 

ali opet, čak i da je tako, kome god da je vraćena zgrada a da nije potpuni ludak (a možda i sud ima tu klauzulu) valjda kažu tipa "evo vraćeno je, neka sa taj koji je tu iseli za 3 meseca" npr, pa da ovaj može da se snađe. ovako malo deluje kao da su dobili rešenje juče a već danas došli da ih kikuju.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...