Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Uhvatio danas slucajno Alvirovica na tv i ide neka kratka vest da sledece godine izlazi novi VW Tiguan koji će imati i plug-in hibrid varijantu sa baterijom dometa 100km. Meni recimo to deluje kao vrlo smisleno prelazno resenje jer bih ga 99% vremena po gradu vozio na struju a kad mi treba negde za put lepo natočim benzin i ne planiram put oko toga gde bih mogao auto da napunim. Pritom je i sam Tiguan onako razuman model.

Naravno sve to moze da ima smisla samo ako pocetna cena ne bude fazon 60k eur :) edit: mada sad bacih pogled na cene, 2.0TDI Tiguan odlazeći model ide do 53k eur, dakle moja previsoka cena za plug-in hibrid je verovatno ne samo ocekivana nego i preniska :(

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Zwerko said:

Uhvatio danas slucajno Alvirovica na tv i ide neka kratka vest da sledece godine izlazi novi VW Tiguan koji će imati i plug-in hibrid varijantu sa baterijom dometa 100km. Meni recimo to deluje kao vrlo smisleno prelazno resenje jer bih ga 99% vremena po gradu vozio na struju a kad mi treba negde za put lepo natočim benzin i ne planiram put oko toga gde bih mogao auto da napunim. Pritom je i sam Tiguan onako razuman model.

Naravno sve to moze da ima smisla samo ako pocetna cena ne bude fazon 60k eur 🙂 edit: mada sad bacih pogled na cene, 2.0TDI Tiguan odlazeći model ide do 53k eur, dakle moja previsoka cena za plug-in hibrid je verovatno ne samo ocekivana nego i preniska 😞
 

plug-in hibrid nemaš ispod 50k generalno, mislim da je compass najjeftiniji plugin koji sam snimio a da je u tim nekim kategorijama i on je 47k nov. 

tako da je 60k realno 🙂

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Lucky said:

plug-in hibrid nemaš ispod 50k generalno, mislim da je compass najjeftiniji plugin koji sam snimio a da je u tim nekim kategorijama i on je 47k nov. 

tako da je 60k realno 🙂

Baš gledam tu neku ekonomsku isplativost, da kažemo da je neki SUV te klase kao Compass oko 35k, ja sam negde sračunao da sam na gorivo za 80k km pređenih potrošio 10-12k eur za pet godina, to dođe maltene na to. Ok, nije struja baš za džabe, ali je svakako značajno jeftinije, tako da si skoro pa na nuli u tom vremenskom roku. Još ako uzimaš na lizing i imaš gde da puniš maltene svakodnevno taj Compass koji može da pređe 45km to deluje da je skoro pa razumna odluka. Samo kad bi kod nas postojali još neki benefiti tipa možeš da voziš žutom trakom, besplatan parking ili tako nešto za EV/Plug-in vozila imalo bi smisla to razmotriti. Ovako je prosto samo veliki rizik u smislu neisprobane tehnologije još uvek, troškovi približni, a benefit skoro pa nepostojeći osim da voziš EV u zemlji gde je skoro svaki dan vazduh zagađen preko svake norme 😄 

Inače vrh priča na tu temu besmislenih EV vozila kod nas, u zgradi gde mi je kancelarija ima dole neki fensi kafić ispred koga malo malo pa neki lik parkira, onako da se baš istakne, BMW i8. Plot twist - ima Pančevačke table [roflmao]

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Zwerko said:

Baš gledam tu neku ekonomsku isplativost, da kažemo da je neki SUV te klase kao Compass oko 35k, ja sam negde sračunao da sam na gorivo za 80k km pređenih potrošio 10-12k eur za pet godina, to dođe maltene na to. Ok, nije struja baš za džabe, ali je svakako značajno jeftinije, tako da si skoro pa na nuli u tom vremenskom roku. Još ako uzimaš na lizing i imaš gde da puniš maltene svakodnevno taj Compass koji može da pređe 45km to deluje da je skoro pa razumna odluka. Samo kad bi kod nas postojali još neki benefiti tipa možeš da voziš žutom trakom, besplatan parking ili tako nešto za EV/Plug-in vozila imalo bi smisla to razmotriti. Ovako je prosto samo veliki rizik u smislu neisprobane tehnologije još uvek, troškovi približni, a benefit skoro pa nepostojeći osim da voziš EV u zemlji gde je skoro svaki dan vazduh zagađen preko svake norme 😄 

Trenutno je najbolja ponuda u tom smislu neko ko kupi plug-in pa skapira da mu ili ne odgovara ili nema gde da puni ili prodaje itd. video sam nekoliko plugin kompasa koje prodaju za oko 40ak hiljada a prešli 10-20k max i iz 2022 god npr. to u odnosu na "običan" od 33-34k deluje kao ok kupovina i generalno je veća razlika nego benzinac. nov je 47k (sad vidim ima i za 45k neki) a polovan 38-40k se prodaju dok ovaj standardni nov 33k a prodaju ga za 30k.

doduše fora je što su malo precenjeni ovi ev jer ti na tih 47 (ili 45k) imaš i dalje onih 2500 subvencije, tako da te zapravo ispadne 42.5 a lik prodaje za 40k 🙂

Link to comment
Share on other sites

5000 je za EV, 3500 za plug-in hibrid a 2500 za obican hibrid (edit: pogledah tacne iznose). Ja samo nisam siguran da li ovi nasi vec ukljuce tu subvenciju u crnu, tipa da li tebe taj Compass izadje 47k ili na to ide jos 2500 subvencija pa ispada 44.5?

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dovlagsi said:

Zar nije veća ta subvencija kad je EV? 

jeste, 5k je za full, ali sam omanuo za plug in i za ovaj što je običan hibrid, ispravio je hetler.

1 hour ago, Zwerko said:

5000 je za EV, 3500 za plug-in hibrid a 2500 za obican hibrid (edit: pogledah tacne iznose). Ja samo nisam siguran da li ovi nasi vec ukljuce tu subvenciju u crnu, tipa da li tebe taj Compass izadje 47k ili na to ide jos 2500 subvencija pa ispada 44.5?
 

zavisi kako ko - compass je bez uključene, tako su makar komunicirali, ali tojota je npr pisala uvek sa uključenom što objasne dole zvezdicom.

tako da compass bi trebalo da bude 43.5 sa sub - ili zapravo 41k jer vidim da se pojavila nova tura nešto jeftinijih plugin za 44.5k. nisam primetio neku razliku u opremi.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, dovlagsi said:

Screenshot_20230703_233658_com.google.android.youtube.thumb.jpg.5ba3d475ba62131d4c6fc3f2a87ecc99.jpg

VW produžava odmore u 2 od 4 fabrike koje rade ID modele, tražnja manja do 30% u odnosu na plan za ovu god 🤷🏻 

haha, ništa neobično - ako ništa, polovnjaci mogu da se kupe povoljnije 🙂

osim kod nas, gde elektro drže cenu kao da su od zlata, čak likovi spuste cenu u odnosu na novi onoliko za koliko su dobili subvenciju.

ali svakako se ceo EV fazon pojavio u trenutku post-covid, UKR šema itd, tako da je to još dodatno ukanalilo celu priču.

Link to comment
Share on other sites

Kakva je trenutno situacija sa kasko osiguranjem?

Drugar je pre par godina razmatrao prelazak na EV za šatl servis, i tad su dali neku sumanutu cifru, jer "svaki manji udes zahteva detaljnu proveru automobila zbog potencijalnog oštećenja baterija i požara".

Da li su mu prodavali maglu, ili je zaista praksa da se detaljno trkeljiše EV i baterije posle svakog udesa?

Link to comment
Share on other sites

Imamo i ovo sad zvanično i serijski:

Hyundai Ionic5 N

650 konja 84kWh batt

Hyundai-Ioniq_5_N-2024-800-05.jpg

Takođe, uskoro za 40k eur možete kupiti MG 4 Xpower, sa 435 KS duplim elektro motorom kiji do 100 kmh stiže za 3,8 sek. Običnom narodu daju oružje u ruke! 

MG-4_XPower-2024-800-01.jpg

  • Like +1 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...