Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

10 hours ago, Shale said:

Da ne pricamo sto se kultura konzumerizma direktno kosi sa celom ovom pricom

A da im se desi opet Golf2 sigurno nece :tf:

kako misliš kosi se? pa baš ide u smeru jačanja kulture konzumerizma jer sad imaš automobile koji će postati zastareli mnogo brže nego tradicionalni upravo zbog razvoja tehnologije, EV-a i u krajnjoj liniji radnog veka baterija. Na sve to dodaš ovo što su već uveli kao koncept pretplate na kojekakve funkcije. 

12 hours ago, dovlagsi said:

Uvedimo tu i probleme krajnjih korisnika. Koliko je kupaca 8-10 god stare Tesle Model S? Koliko je taj model izgubio na vrednosti? Evo, ne mora taj klasičan primer. Daj novu Kiu EV6, koji je sjajan model automobila. Ali, samo danas. Za god dana će biti neki babaroga EV koji će po svakom parametru ošišati EV6, a ti kad budeš prodavao svoj EV6 za 3-5 god moći ćeš možda samo da ga staviš u fioku, ko i neki stari mobilni telefon. Neće ove baterije riknuti za 10 god, ali idu kad neminovnom riknuću/padu kapaciteta, što sve lančano opasno smanjuje vrednost polovnog vozila. 

definitivno EV pada na vrednosti zbog baterije, zbog toga što je ljudima nepoznata stvar, nisu sigurni u cene servisa i sve slično. 

ima i ovoga oko tehnologije i razvoja, već smo pričali na tu temu, doduše pitanje je koliko sad sve to zapravo brzo napreduje da bismo mogli da kažemo da će za godinu dana da dođe nova EV babaroga koja će da ošiša EV6. nekako gledajući šta radi Tesla i kakve su najave, ne vidim neke baš revolucionarne pomake, ali da će biti nekih proboja po pitanju kapaciteta itd, sigurno hoće. 

10 hours ago, Zwerko said:
12 hours ago, dovlagsi said:
Uvedimo tu i probleme krajnjih korisnika. Koliko je kupaca 8-10 god stare Tesle Model S? Koliko je taj model izgubio na vrednosti? Evo, ne mora taj klasičan primer. Daj novu Kiu EV6, koji je sjajan model automobila. Ali, samo danas. Za god dana će biti neki babaroga EV koji će po svakom parametru ošišati EV6, a ti kad budeš prodavao svoj EV6 za 3-5 god moći ćeš možda samo da ga staviš u fioku, ko i neki stari mobilni telefon. Neće ove baterije riknuti za 10 god, ali idu kad neminovnom riknuću/padu kapaciteta, što sve lančano opasno smanjuje vrednost polovnog vozila. 

Ali to nije ništa čudno za novu tehnologiju, najveći ceh moraju da plate early adopters. Kao što je pre 15 godina smartphone ili grafička kartica bili posle godinu dana, najviše dve, skoro pa zastareli a danas sa mid-range telefonom ili grafikom od pre par godina si i dalje ok jer je sazrela tehnologija. Isto tako i taj Kia danas će da zastari u smislu kapaciteta baterija i performansi za 5 godina fazon, dok će neka Kia u 2030im da bude znatno zrelija, bar bi tako trebalo 🙂

ali koliko dugo ćemo biti early adopteri?

smartphone je bio recimo dve god na primer u tom nekom periodu, prvi iphone 2007, hajde da kažemo prvi ozbiljniji smartphone Galaxy S iz 2010, znači sve se nešto desilo u tih 2-3 godine. EV vozila imamo već deceniju, ne znam koliko još treba da prođe da bismo rekli da je tehnologija donekle sazrela?

Link to comment
Share on other sites

Nije svaka tehnologija ista - u krajnjem slučaju uzeo si primer mobilnih telefona a ne grafičkih kartica. Prva Nvidia Riva TNT se pojavila recimo 1998. a tek 20ak godina kasnije imaš nekakvu stabilizaciju tog tržišta. S druge strane ima i ovo što Dovla kaže - kola su mnogo skuplja od telefona i grafičkih, nije baš tako lako da se menja tako brzo. Ono Ameri po defaultu menjaju ajfon svake dve godine uz ugovor, bilo bi malo besmisleno da menjaš Teslu svake dve godine? 🙂 Samim tim proizvođač ima mnogo više iteracija i mogućnosti za poboljšanja.

U tom smislu tehnologija EV može da sazri za 10 godina a može i za 50, ne verujem da neko sad tu sme da da neko tačno predviđanje. Ono što je sigurno jeste da i države i kompanije upumpavaju velike pare u razvoj pa će se to valjda desiti pre nego kasnije. Ja ne verujem da se taj proces sada može vratiti unazad i da kažu "e zajebali smo se, ipak vozite  na benzin, nemojte na struju". 

  • Downvote (-1) 2

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Zwerko said:

U tom smislu tehnologija EV može da sazri za 10 godina a može i za 50, ne verujem da neko sad tu sme da da neko tačno predviđanje. Ono što je sigurno jeste da i države i kompanije upumpavaju velike pare u razvoj pa će se to valjda desiti pre nego kasnije. Ja ne verujem da se taj proces sada može vratiti unazad i da kažu "e zajebali smo se, ipak vozite  na benzin, nemojte na struju". 

ne verujem da će da ode unazad (na kraju krajeva i benzina je sve manje) ali možda može da ode dalje unapred, na vodonik i slične neistražene teritorije, da prosto kažu e ok, ipak EV nije bio to što smo tražili evo sad najnovijeg izuma - automobili na vetar :)) ili na neki mega jaki solar ili šta god već. To mi je možda veća "opasnost" za industriju nego što će u godinu dana da se pojavi neki "ubica ev6" kije, koliko što možda dođemo do toga za 10 godina da to nešto novo bude hit, tek će onda EV biti u problemu jer su u rascepu.

Ali ako toga i ne bude, opet, ne može early adopter biti neko ko je kupio EV vozilo nakon što se ona prodaju već 15 godina, imho.

Link to comment
Share on other sites

Sve ovo što ste napisali ću pokušati da sumiram što je kraće moguće, a ponudićemo vam i rešenje na kraju!

Baterije su problem > EV gubi na vrednosti > Ne isplati se kupovati nov EV, a posebno ne polovan > ŠTA ONDA? ===> RENTIRAJTE GA KOD NAS!

ŠTA NAM RADE

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

A I ŠTA ĆE NAM, SAMO JE TROŠAK!

2 hours ago, togFU said:

Sve ovo što ste napisali ću pokušati da sumiram što je kraće moguće, a ponudićemo vam i rešenje na kraju!

Baterije su problem > EV gubi na vrednosti > Ne isplati se kupovati nov EV, a posebno ne polovan > ŠTA ONDA? ===> RENTIRAJTE GA KOD NAS!

ŠTA NAM RADE

pa ja mislim da se onaj kineski što kao nije kineski (tj. izgleda "premium") i ima ga po evropskim gradovima tako jedino i može uzeti, sad mi stade mozak kako se zove auto ali model je "one" ili "1" ili tako nešto ... setiću se. on ide na mesečnu rentu.

Link to comment
Share on other sites

The company has set extremely ambitious goals to drastically reduce its carbon footprint by the end of the decade, as part of Dare Forward 2030, with 100 percent of its European sales and half of its US sales to be of the fully-electric variety. 

The Ram 1500 BEV will be available in the 2024 model year alongside the as-of-yet-unnamed Jeep (with which it also shares a STLA EV frame). The Concept shown off Thursday will serve as a design template for the upcoming production vehicle.

Screenshot 2023-01-06 at 09.10.44.png

Screenshot 2023-01-06 at 09.11.38.png

Screenshot 2023-01-06 at 09.11.50.png

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jose Jimenez said:

Koliko baterije učestvuju u ukupnoj ceni EV automobila?

pa ako znamo koliko šure na cenama zamenskih baterija, onda je sva prilika da učestvuju dosta.

nisam skoro gledao ali onomad je 15-20k eur bila cena baterija za ev tipa prošle godine. 

Link to comment
Share on other sites

za diy varijantu znam, koliko jeftinije dobijaju oni je uvek pitanje.

SUS:

motor 8-15k (LS crate motor)

menjač 3k (ZF automatik)

periferije 2-3k (ventilatori, pumpe itd)

EV:

motor: 3k-11k

kontroler: 1k-6k

baterije: 2e po bateriji za 18650, znači 1kwh je otprilike 270e. Večina novih EVova ima od 55KWh pa do 100Kwh, pa je jasno gde je većina cene 🙂

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

ok, ali onda se postavlja isto pitanje - koliko motor, rezervoar za gorivo, menjač i kvačilo učestvuju u ceni tradicionalnog automobila?

koliko god da učestvuje nisu se baš pretrgli da taj trošak smanje kod EV :))

nego uzmu kažu - aha, ok, standardni auto taj_i_taj košta 30k evra, ovaj u elektro verziji dodaj na njega cenu baterije i to je final cena. 

31 minutes ago, manson said:

A hoće li biti tih baterija novih za 10+ godina? 🙂 

kapiram da će biti zbog servisa i podrške u tom smislu, a i ako su iole pametni napraviće kompatibilnost novijih baterija sa starijim automobilima na neki način.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lucky said:

Pa dobro, to već ima u nekoj meri mislim čak i u Sloveniji, može @Junkie da nam kaže detaljnije, dal' ima neki besplatni parking i tako nešto.

kod nas imaš besplatno punjenje za sad po tržnim centrima itd i mislim genijalnih 10% popusta na putarine :))

 

Porez za puteve se ne plaća, KW motora se računa po nekoj nominalnoj cifri koja je za EVove tipa 30%, ima gomila besplatnih punjača, subvencija na samu kupovinu (koju su smanjili, pu pederi), kad si u zoni nekoj na punjaču ne moraš i parking pride da plaćaš (cena na tim punjačima nije skuplja, tako da je zapravo free), firme ne plaćaju PDV za električne do 80k eura, za fizička lica postoje državni eko krediti koji su jako povoljni.. nije baš skandinavija, al ima poprilično pogodnosti. Samo kod registracije si u plusu 500-1000e godišnje u poređenju sa klasičnim autom. Auto kao moj bi bio "na nuli" sa dizelskim parnjakom u 6 godina samo na osnovu tih redovnih stvari.. kad dodam jeftinije gorivo, odsutnost servisa itd to pada na 4 godine recimo, sa razlikom u kreditima na 3-3.5 ... al avaj nisu imali nijedan na lageru, inače bi ozbiljno uzeo 🙂

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/7/2023 at 9:24 AM, killYg0r said:

Kada bi postojali ozbiljni benefiti posedovanja EV-a kao sto je besplatno punjenje(makar negde), zute trake, besplatan parking i tipa minimalna registracija pa i da razmisli covek. Ovako em je skupo em je glupo

Постоји у Норвешкој рецимо. Низ олакшица за ЕВ (све које си навео) и низ отежавајућих околности за СУС. Тако да поседовање и свакодневно коришћење СУС аутомобила у Ослу је мог другара коштало неколико стотина евра више месечно у односу на тостер. Тако да је нову Тојоту средње  више класе заменио са Нисаном малим (ко голф) јер се претходни просто није исплатио да вози.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Junkie said:

Porez za puteve se ne plaća, KW motora se računa po nekoj nominalnoj cifri koja je za EVove tipa 30%, ima gomila besplatnih punjača, subvencija na samu kupovinu (koju su smanjili, pu pederi), kad si u zoni nekoj na punjaču ne moraš i parking pride da plaćaš (cena na tim punjačima nije skuplja, tako da je zapravo free), firme ne plaćaju PDV za električne do 80k eura, za fizička lica postoje državni eko krediti koji su jako povoljni.. nije baš skandinavija, al ima poprilično pogodnosti. Samo kod registracije si u plusu 500-1000e godišnje u poređenju sa klasičnim autom. Auto kao moj bi bio "na nuli" sa dizelskim parnjakom u 6 godina samo na osnovu tih redovnih stvari.. kad dodam jeftinije gorivo, odsutnost servisa itd to pada na 4 godine recimo, sa razlikom u kreditima na 3-3.5 ... al avaj nisu imali nijedan na lageru, inače bi ozbiljno uzeo 🙂

to su već ozbiljne stvari i razlike da ti ima smisla EV. Zato sam i pitao šta je u Slo jer nam je kao relativno blizu u odnosu na Skandinaviju.

Čak i u Zagrebu videh gomile mesta za punjenje koja su onako regulare parking na ulici i onda prvih 5-6 mesta su EV punjači.

14 hours ago, Junkie said:

al avaj nisu imali nijedan na lageru, inače bi ozbiljno uzeo

koji beše?

1 hour ago, overkind said:

Постоји у Норвешкој рецимо. Низ олакшица за ЕВ (све које си навео) и низ отежавајућих околности за СУС. Тако да поседовање и свакодневно коришћење СУС аутомобила у Ослу је мог другара коштало неколико стотина евра више месечно у односу на тостер. Тако да је нову Тојоту средње  више класе заменио са Нисаном малим (ко голф) јер се претходни просто није исплатио да вози.

Pa i tojota ima one svoje plugin verzije, jedino što je sama po sebi nešto skuplja nego što bi trebalo.

ali ajde to je norveška, kao danska i ta ekipa, ludi sa tim taksama 🙂

Link to comment
Share on other sites

Imaju oni iz Bexa EV kombije, nemoj sad da se praviš naivan!

 

Edit: a i naravno da svi ovde obilaze EV vozila kad prvo većina ljudi uopšte i ne razmišlja o novom automobilu, a kamoli nekom ko je bar 30% skuplji, a drugo ne postoji baš nikakav benefit posedovanja EV vozila u Srbiji. Mi ćemo krenuti da ih vozimo kad to bude jedina opcija za auto mladji od 5 godina. Što imajući u vidu šta hoće EU da uradi može da bude već za 15ak godina realno, hteli mi to ili ne.

 

  • Downvote (-1) 2

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, dovlagsi said:

nakon svih ovih priča, jasno da se mi ovde realno pravimo da ev vozila ne postoje i da ih neće ni biti. meni bi za posao baš legao recimo novi e-ducato furgon, al kolko je to realno da se uopšte pojavi kao moguća kupovina.. 

Pa ono... ako imaš mogućnost da ih puniš preko noći (ili uvek kad su u firmi) tu negde oko lokala (u garaži) mogu imati smisla, pod uslovom da ne koštaju duplo više u odnosu na obične verzije. Ima tih kineskih kombija po ulici, pitanje je kako to šljaka ofc i na kraju krajeva koliko ti je bitno koji auto voziš.

Međutim sigurno će vlada uvesti neke dodatne benefite za EV. Spori su kao i uvek ali verujem da ipak neko razmišlja o tome, specifično zato što dajemo ove subvencije za EV vozila znači negde tamo na stolu ima fascikla "benefiti za kupovinu EV vozila" samo da nekome dođe na dnevni red. A realno je da mogu da urade puno toga, makar u "probnom periodu" dok se ljudi ne navuku, kao što su uostalom uradili i u gore pomenutim Norveškama i Slovenijama.

Ali bez te opcije punjenja u firmi, nema nikakvog smisla da se razmišlja o EV vozilu za pravno lice. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...