Popular Post Dule_smor Posted January 2, 2023 Popular Post Report Share Posted January 2, 2023 Kako jedva cekam da propadnu sva ta proseravanja sa elektro vozilima i da se skapira da nije izvodljivo da se potpuno izbace SuS motori iz upotrebe. 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 Van norveških gradova svi već kače automobile na struju iz drugog razloga - kad dođe -30 stepeni nećeš moći da upališ auto tek tako. Zato svi garažiraju kola i koriste električne grejače koji zagreju motor preko noći. Što se tiče punjenja na putu, po bespućima, oni odavno imaju automatizovane pumpe, gde sam sipaš i platiš karticom. A imaju kinte da razvuku mrežu brzih punjača. Jedino što sam skeptičan je da li im je mreža dovoljna za pola miliona automobila. U SAD imaju problema što se na teslinim punjačima na autoputevima stvara višesatni red, a često nemaju opciju da odudo sledeće pumpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
absolute Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 7 hours ago, Dule_smor said: Kako jedva cekam da propadnu sva ta proseravanja sa elektro vozilima i da se skapira da nije izvodljivo da se potpuno izbace SuS motori iz upotrebe. I posle Dule... Meni isto deluje kao neka "avantura" koja može da ima prilično neslavan kraj 😄 Quote QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Warlock Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 1 hour ago, absolute said: Meni isto deluje kao neka "avantura" koja može da ima prilično neslavan kraj 😄 To je bilo jasno od starta, samo sto je bilo i nepopularno to i reci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 u rangu ste boomera koji tvrde da je karburator i dalje najbolji sistem ubrizgavanja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
absolute Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 Moguce, ali prosto nova sranja koja pristizu sa zapada vodjena lobiranjem moralno/drustveno/naucno diskutabilnih grupa sa vrlo tankim procenama i rezultatima koja se pojavljuju u poslednje vreme mi uopste ne ulivaju poverenje. Zato se i pridruzujem vazda mamurnom doktoru i njegovoj sumornoj sumnji u sve zivo. 2 Quote QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 samo 20%? čekaj, za proteklih 10 godina uspeli su da uzmu samo 20% tržišta u zemlji koja najviše gura EV? I onda hoće da u naredne dve godine još 80% pokriju? pa to ko da im je Vučić pisao plan i program razvoja zajedno sa Tomom Monom i Malim :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 Pa očito se u 10 godina zameni 20% automobila in general. A za 100% pokrivenosti mislim da se govori samo o prodaji novih, gde su već na 80% i jače. Uglavnom ima neki lock, što na autu, što na punjaču, al ne postoji još uvek neki standard koga svi moraju da se pridržavaju oko toga. Mislim da je tesla maltene jedini koji nema lock nikakav, i većina punjača gde ne treba kartica nemaju neki lock. Inače karticom startuješ i završavaš punjenje, a između ga zakači da ne možeš da zbrišeš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 3 minutes ago, Junkie said: Inače karticom startuješ i završavaš punjenje, a između ga zakači da ne možeš da zbrišeš. ali kako može da me lockuje pumpa ako sam auto nema nikakav lock konektor? može ako stavi neke stubiće ispred auta kad uđem na mesto za punjenje ili tako nešto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 ne znam fizički kako uradi, znam iz prakse jer sam jurio ko mamlaz 10 minuta oko auta da skapiram kako da ga otkačim sa punjača bez da polomim nešto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 23 minutes ago, Junkie said: ne znam fizički kako uradi, znam iz prakse jer sam jurio ko mamlaz 10 minuta oko auta da skapiram kako da ga otkačim sa punjača bez da polomim nešto Hm, možda bi ovi “elektricari” mogli da nam kažu dal ima tu neka magnetna fora nešto sto ga drži jer i ja koliko sam video te konektore deluju prilično standardno muški-ženski bez nekih lock mehanizama. Ali ko bi ga znao. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 Quote samo 20%? čekaj, za proteklih 10 godina uspeli su da uzmu samo 20% tržišta u zemlji koja najviše gura EV? I onda hoće da u naredne dve godine još 80% pokriju? pa to ko da im je Vučić pisao plan i program razvoja zajedno sa Tomom Monom i Malim :)) Em ne čitaš lepo, em ovi naši novinari ne pišu lepo. Plan je do 2025. da nema prodaje novih automobila koji nisu EV. Ako je u 2022. 80% prodatih novih EV ne vidim šta bi bio problem da za tri godine bude 100%. Mislim biće sigurno nekih koji neće hteti ali oni će verovatno da kupuju polovna ili da uvoze uz poreze gde će im se više isplatiti da se odsele iz zemlje 🙂 tako da plan uopšte nije nerealan što se ove vesti tiče, sad ne znam šta im je plan kada gledaju da izbace SUS vozila u potpunosti ali verujem da za sada to i nije zakucano, samo će ih postepeno napraviti potpuno besmislenim zbog taksi i sl, kao cigarete fazon. Slična je priča i za EU, samo bih ja rekao još ambicioznija jer ima prosto mnogo različitih zemalja - oni planiraju da se posle 2035. više ne prodaju nova vozila koja nisu EV, da li će to uspeti stvarno ne znam. 1 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 da, može biti da ne čitam koncentrisan tj. ja uvek prebacim to da "nema prodaje" u "nema ih više uopšte na ulicama" a to očigledno nije tako, ali će da im zveknu naravno neke poreze ili šta god tako da im se neće uopšte isplatiti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
togFU Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 36 minutes ago, Lucky said: da, može biti da se pravim pomalo lud, kao ne razumem, a vi onda napišete 3-4 posta da mi kao objasnite i eto kontenta! fixed 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 1 minute ago, togFU said: fixed za ovog togfua sam kao otvorena knjiga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted January 3, 2023 Author Report Share Posted January 3, 2023 13 hours ago, Jose Jimenez said: Van norveških gradova svi već kače automobile na struju iz drugog razloga - kad dođe -30 stepeni nećeš moći da upališ auto tek tako. Zato svi garažiraju kola i koriste električne grejače koji zagreju motor preko noći. Što se tiče punjenja na putu, po bespućima, oni odavno imaju automatizovane pumpe, gde sam sipaš i platiš karticom. A imaju kinte da razvuku mrežu brzih punjača. Jedino što sam skeptičan je da li im je mreža dovoljna za pola miliona automobila. Norvežani su poznati po tome da ne voze već ugl lete međugradski, uklapa se u to ev koncept automobila. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shale Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 Vucic vec uveliko lobira da se napravi srpska Dajsonova sfera za napajanje zastavinih vozila i gradjevinskih masina koje ce sagraditi metro. Elvis je ubio JFK-a i Hitler je sagradio piramide. Enivej. Kul je green, al moram da pitam okle struja koja napaja sve to ? Jel i ona carbon neutral 🙂 ? Okej, manje zagadjenja po gradovima i nastanjem mestima, al samo se seli problem iz grada na periferiju, nije bas neko globalno resenje, jeR da? Drugo, random rekla-kazala-neproverena-cinjenica -> za proizvodnju jednog EV automobila (rudarenje, prerada sirovina, izrada baterija, limarije itd.) stvori se vise zagadjenja nego za proizvodnju jednog auta sa unutrasnjim sagorevanjem + svo zagadjenje koje bi taj auto proizveo za ceo svoj zivotni vek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 3 hours ago, Shale said: Drugo, random rekla-kazala-neproverena-cinjenica -> za proizvodnju jednog EV automobila (rudarenje, prerada sirovina, izrada baterija, limarije itd.) stvori se vise zagadjenja nego za proizvodnju jednog auta sa unutrasnjim sagorevanjem + svo zagadjenje koje bi taj auto proizveo za ceo svoj zivotni vek? mislim da ovo nije rekla kazala tj. da je već bilo dosta priče na ovu temu i možeš da izguglaš sigurno. neki generalni zaključak je "jbg" jer kao od trenutka kad čovek kupi EV auto onda prosto eto manje zagađuje, bez obzira na to koliko je zagadilo da se auto napravi. dodatno pitanje je i šta sa baterijama koje evidentno imaju rok trajanja, ogromne su i relativno brzo izlaze iz upotrebe (ajde da uzmemo tih 8 do 10 godina), dosta brže nego što bi inače ceo auto otišao na otpad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 8-10 godina je garancija obično, u tom periodu kapacitet padne tek na 90%. U zavisnosti od uslova i korišćenja se smatra trenutno da bi trebalo da potraju 10-20 godina, što je životni vek auta.. posle toga idu u manje zahtevne uređaje, gde mogu još toliko da izvuku upotrebe. A šta posle tih uređaja? To još niko ne zna i računa da ćemo skapirati u tih 20-40 godina 😄 Ako ćemo da obrnemo priču i sus motori posle 10-20 godina troše više, tako da efektivno imaš manji domet sa rezervoarom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 18 minutes ago, Junkie said: 8-10 godina je garancija obično, u tom periodu kapacitet padne tek na 90%. U zavisnosti od uslova i korišćenja se smatra trenutno da bi trebalo da potraju 10-20 godina, što je životni vek auta.. posle toga idu u manje zahtevne uređaje, gde mogu još toliko da izvuku upotrebe. A šta posle tih uređaja? To još niko ne zna i računa da ćemo skapirati u tih 20-40 godina 😄 Ako ćemo da obrnemo priču i sus motori posle 10-20 godina troše više, tako da efektivno imaš manji domet sa rezervoarom. sve je to lepo "na papiru" ali hajde da vidimo u praksi. ja sam prvi za EV vozila tj. nisam protiv te tehnologije i svako malo razmišljam o tome (ev smart! 🙂 ali mi smo sada u tom periodu kad se te baterije "dokazuju", da li će da potraju 10 ili 20 god je nešto što ćemo tek videti. i to oko kapaciteta je isto upitno, ima raznoraznih već priča i scenarija po internetu ... u svakom slučaju super bi bilo da traju 20 god, a za odlazak u manje zahtevne uređaje opet je pitanje šta ti kao vozač/vlasnik imaš od toga i koliko će da te rebnu za zamenu, pod uslovom da zadržiš isti auto naravno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 4 hours ago, Shale said: Kul je green, al moram da pitam okle struja koja napaja sve to ? Jel i ona carbon neutral 🙂 ? Okej, manje zagadjenja po gradovima i nastanjem mestima, al samo se seli problem iz grada na periferiju, nije bas neko globalno resenje, jeR da? Postoji rešenje za to još odavno i poznato je - nuklearna energija. Jedini problem je što neke zemlje tipa Nemačka su u fazonu "nećemo nuklearke, nećemo ugalj, hoćemo vetar i solar, cveće, proleće". Taj pristup trenutno svakako nije održiv, a oni su pokušavali da ga zamaskiraju jeftinim gasom iz Rusije (koji manje zagađuje fakat od uglja). Francuska na primer nema taj problem. Kina taj problem rešava vrlo ozbiljno - građenjem ogromnog broja nuklearnih reaktora, što je po mom mišljenju jedini smislen pristup trenutno. Drugi je vid problema koliko zagađuje prevoz jednog putnika ili na primer tone tereta. U tom smislu su EV bolji za zagušene centre gradova, ali u globalu se to svede skoro pa na isto. Evropa tu ima plan da gradi mrežu železnica velikih brzina koje bi zamenile avio prevoz na kontinentu u velikoj meri. S druge strane Kina to već odavno radi 🙂 U suštini deluje da Amerika najviše zaostaje u pogledu rešavanja problema transporta trenutno, jer deluje kao da se time ni ne bave osim što imaju fensi Maska koji pravi EV. 4 hours ago, Shale said: Drugo, random rekla-kazala-neproverena-cinjenica -> za proizvodnju jednog EV automobila (rudarenje, prerada sirovina, izrada baterija, limarije itd.) stvori se vise zagadjenja nego za proizvodnju jednog auta sa unutrasnjim sagorevanjem + svo zagadjenje koje bi taj auto proizveo za ceo svoj zivotni vek? Jeste, ali to zagađenje ne nastane tamo gde se auto koristi, a to je uglavnom na Zapadu Opet tu dolazimo do problema energije, jer se najviše energije potroši za izradu baterija i ostatka automobila, samim tim EV koji je veći i teži od običnog auta ne može da bude carbon-neutral. I opet to se rešava nuklearkama, ako hoćeš da rešiš. 1 1 1 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted January 4, 2023 Author Report Share Posted January 4, 2023 Uvedimo tu i probleme krajnjih korisnika. Koliko je kupaca 8-10 god stare Tesle Model S? Koliko je taj model izgubio na vrednosti? Evo, ne mora taj klasičan primer. Daj novu Kiu EV6, koji je sjajan model automobila. Ali, samo danas. Za god dana će biti neki babaroga EV koji će po svakom parametru ošišati EV6, a ti kad budeš prodavao svoj EV6 za 3-5 god moći ćeš možda samo da ga staviš u fioku, ko i neki stari mobilni telefon. Neće ove baterije riknuti za 10 god, ali idu kad neminovnom riknuću/padu kapaciteta, što sve lančano opasno smanjuje vrednost polovnog vozila. 1 Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shale Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 Da ne pricamo sto se kultura konzumerizma direktno kosi sa celom ovom pricom A da im se desi opet Golf2 sigurno nece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 Uvedimo tu i probleme krajnjih korisnika. Koliko je kupaca 8-10 god stare Tesle Model S? Koliko je taj model izgubio na vrednosti? Evo, ne mora taj klasičan primer. Daj novu Kiu EV6, koji je sjajan model automobila. Ali, samo danas. Za god dana će biti neki babaroga EV koji će po svakom parametru ošišati EV6, a ti kad budeš prodavao svoj EV6 za 3-5 god moći ćeš možda samo da ga staviš u fioku, ko i neki stari mobilni telefon. Neće ove baterije riknuti za 10 god, ali idu kad neminovnom riknuću/padu kapaciteta, što sve lančano opasno smanjuje vrednost polovnog vozila. Ali to nije ništa čudno za novu tehnologiju, najveći ceh moraju da plate early adopters. Kao što je pre 15 godina smartphone ili grafička kartica bili posle godinu dana, najviše dve, skoro pa zastareli a danas sa mid-range telefonom ili grafikom od pre par godina si i dalje ok jer je sazrela tehnologija. Isto tako i taj Kia danas će da zastari u smislu kapaciteta baterija i performansi za 5 godina fazon, dok će neka Kia u 2030im da bude znatno zrelija, bar bi tako trebalo :) 1 Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted January 4, 2023 Author Report Share Posted January 4, 2023 Malo je ev samo skuplja stvar od grafičke, telefona, kompjutera i tome sl 🙂 Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.