Jump to content

Saobraćajna nesreća - Novi Sad


Bahamut

Recommended Posts

Прављење више паркинг места не решава проблем. Напротив. Гаража на 16 нивоа, испод и изнад земље у коју стаје 5000 аутомобила чини 2 ствари:

1. Кошта незамисливо много. Ајде ово нас заболе као што нас заболе за све остало. Бацићемо колико треба пара, нису наше ионако.

2. На том неком месту ће се нагомилавати огроман број возила који ће сваки дан да улази-излази и прави несносне гужве јер немам саобраћајнице која може да прими ту количину возила. Иста логика се примењује на проширивање саобраћајница. Само се виђе аутомобила угура а гужве не нестају.

2а. На страну питање а где би се тачно градио додатни велики паркиг широм НБГД.

Тако да, како ја то видим, једино ефикасно решење је да се смањи број возила на улицама. А то се ради ефикасном не-аутомобилском инфраструктуром. А код нас је то мало компликовано 🙂

  • Upvote (+1) 1
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, overkind said:

Тако да, како ја то видим, једино ефикасно решење је да се смањи број возила на улицама.

Jedino?

Treba prorediti, odnosno rasiriti fizicke interesne ciljeve velikog broja pojedinaca na veci prostor. Da se, uz postojece, ne grade nove stambene/poslovne zgrade, bez svojih dovoljnih parkinga i da tako dolazi do guzvi kad se svi sjaete na mikrolokaciju.

Link to comment
Share on other sites

To sto si ti pomenuo se zove prostorno planiranje i svakako je od velikog znacaja. Tako bi se npr izbeglo da se Bgd na vodi ulije u Karadjordjevu koja je mestimicno siroka po jednu traku. Kod nas je ovo katastrofalno reseno. Ako uposte imamo ikakvo planiranje.

Ali da, jedino trajno i efikasno resenje za velike gradove i saobracajne guzve u istim je smanjenje upotrebe licnih, osobnih, automobila za svakodnevni transport ljudi. Nijedan grad nije napravljen za 1.5 auto po domacinstvu, ili koliko vec, koji se svaki dan tiskaju po ulicama sa jednom osobom u njima. Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, overkind said:

Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

pa ni američka strahota ne pomaže baš 🙂 odeš na LA put i ima osam traka i gužva je i dalje 🙂

što je najcrnje od svega, LA ima "samo" 4mil stanovnika.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, overkind said:

To sto si ti pomenuo se zove prostorno planiranje i svakako je od velikog znacaja. Tako bi se npr izbeglo da se Bgd na vodi ulije u Karadjordjevu koja je mestimicno siroka po jednu traku. Kod nas je ovo katastrofalno reseno. Ako uposte imamo ikakvo planiranje.

Ali da, jedino trajno i efikasno resenje za velike gradove i saobracajne guzve u istim je smanjenje upotrebe licnih, osobnih, automobila za svakodnevni transport ljudi. Nijedan grad nije napravljen za 1.5 auto po domacinstvu, ili koliko vec, koji se svaki dan tiskaju po ulicama sa jednom osobom u njima. Prosto nema fizicki prostora za to osim ako ne gledas americku strahotu, parkinge od po nekoliko hektara i 'gradske ulice' sa po 6 ili 8 traka. Kao kod nas Gagarinova npr. To nije ulica. To je autoput sa semaforima i zebrama. Ali to nisu prijatna mesta za zivot a i guzve su svemirkse.

Prostorno planiranje je i ovo neplaniranje koje sada imamo, a koje je i dovelo do ovakvih situacije. Razmicanje objekata, koji stvaraju veliki priliv pojedinaca, na vecu povrsinu, bi doprinelo resavanju vise problema, a ne samo onog sa parkiranjem. Zasto "Ikea" nema problem sa parking mestima (retoricko pitanje, naravno)?

Takodje je potrebna zabrana/odmeravanje potrebe i izvodljivosti odredjenih tipova objekata i delatnosti u podrucjima (banalizujem: autoprevoznik koji kamione/autobuse/kombije parkira u Starom gradu svakako ne bi smeo da postoji).

Isto tako ne sme da se dopusta neboder od 25+ spratova u oblasti gde vec postoji (ili bi izgradnjom i useljavanjem te zgrade postojala) koncentracija stanovnistva koja zasicuje taj kraj.

Link to comment
Share on other sites

Slazem se 100% s ovim sto si napisao osim s delom da se i ovo nase zove planiranje 🙂 Mi smo pormenili plan na silu da bismo zadovoljili investitora, oprali pare ili sta god.

Ikea i sl objekti su novi i na izolovanim lokacijama. To nije toliki problem, mislim. Ja sam vise gadjao postojece guto naselje urbane zone. Vracar, Neimar recimo. A polako i Nbg blokove. Ne moze se to poravniti da bi se od nule napravilo. Tu bi neki plan radio posao koji kaze e ne moze to da se gradi jer ce zagusti sve. Ne moze, lupam, u bloku gde zivi 5000 ljudi da radi jos 2000 ili 2500.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, overkind said:

Slazem se 100% s ovim sto si napisao osim s delom da se i ovo nase zove planiranje 🙂 Mi smo pormenili plan na silu da bismo zadovoljili investitora, oprali pare ili sta god.

Ikea i sl objekti su novi i na izolovanim lokacijama. To nije toliki problem, mislim. Ja sam vise gadjao postojece guto naselje urbane zone. Vracar, Neimar recimo. A polako i Nbg blokove. Ne moze se to poravniti da bi se od nule napravilo. Tu bi neki plan radio posao koji kaze e ne moze to da se gradi jer ce zagusti sve. Ne moze, lupam, u bloku gde zivi 5000 ljudi da radi jos 2000 ili 2500.

Upravo to i pricam: da su vlasti dozvoljavale i dozvoljavaju u ovom trenutku sve sto im Investitor plat-, mislim, trazi.

Da, tesko je u koncentrisanim sredinama (Vracar, Dorcol,...) napraviti pomaka (ali ne i nemoguce), No i dalje se punom parom dozvoljava jos gusca gradnja. I onda je problem sto stanovnistvo:

a) ide na date lokacije, jer ima neku potrebu da dodje do objekta, a objekat se nalazi gde se nalazi i

b) to cini kolima, sto je uglavnom iz niza razloga bolja solucija po njih.

I onda nije problem nedostatak parking mesta, jer PuKu nadleznima da se o tome vodi racuna pre izgradnje, nego je problem "prenaseljenost" i "bahatost", zaboga, kako sme automobilom, straza, straza. Hajde da opletemo po bahatom stanovnistu:

Step 1: mito bekrijo u dzepice

Step 2: uvedimo zone da stanovnistvo jos i placa parking, jer ko IJ, marva su.

Step 4: profit. Nismo mi krivi, vi ste.

 

Tako da ono, "jedino" resenje nije jedino.

Edited by Praso
Link to comment
Share on other sites

Da se ogradim. Ja nisam rekao, niti mislim, da su gradjani bezobrazni, ili bahati ili sta vec. Naprotiv. Ovo jeste problem koji grad treba da resava jer ljudi prosto rade ono sto oni veruju da je za njih najbolje ili najudobnije a na gradu je da to usmeri, recimo. Nema govora o tome da su ljudi stoka ili nesto slicno. Ne u ovom kontekstu.

Rekao bih da se nacelno slazemo ali razlikujemo se u pristupu malo. Sto je dobro. Sarenilo je uvek dobra stvar.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

ma da, sve je tačno, nego sam bezveze uzeo samo osnovni info iako je bio čudan sam po sebi. doduše opet poredeći tipa istanbul i LA koji u tom smislu imaju slično, LA opet ima pet puta veće gužve u saobraćaju iako je sigurno pravljen sa više traka i svega. ali kapiram i veća kola i više kola po porodici itd.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, overkind said:

Da se ogradim. Ja nisam rekao, niti mislim, da su gradjani bezobrazni, ili bahati ili sta vec. Naprotiv. Ovo jeste problem koji grad treba da resava jer ljudi prosto rade ono sto oni veruju da je za njih najbolje ili najudobnije a na gradu je da to usmeri, recimo. Nema govora o tome da su ljudi stoka ili nesto slicno. Ne u ovom kontekstu.

Rekao bih da se nacelno slazemo ali razlikujemo se u pristupu malo. Sto je dobro. Sarenilo je uvek dobra stvar.

Nisam ni mislio ni rekao da je to tvoj stav. Problem je u opstem pristupu koji "resava" problem kratkovido i na najnepogodniji nacin po siroko stanovnistvo i na to sam hteo da se osvrnem.

Mesecima ne zadjem u centar (Knez - Kalemegdan - Terazije), a kad dodjem, meni zona ne ucini nista. Nemam parking mesto nikako, kruzim po Dorcolu 30+ min i na kraju mogu da parkiram jedino u Obilicevom vencu. Vozim klince, pa mi kola nemaju bas alternativu. Generalno sam stava da, onaj koje napustio zonirano mesto, je to uradio jer - prosto - zavrsio je sta je imao i odlazi odatle, a ne zato sto mora. Zato je za mene zona samo namet i ne pomaze mi da brze  ili uopste nadjem mesto.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Praso said:

Mesecima ne zadjem u centar (Knez - Kalemegdan - Terazije), a kad dodjem, meni zona ne ucini nista. Nemam parking mesto nikako, kruzim po Dorcolu 30+ min i na kraju mogu da parkiram jedino u Obilicevom vencu. Vozim klince, pa mi kola nemaju bas alternativu. Generalno sam stava da, onaj koje napustio zonirano mesto, je to uradio jer - prosto - zavrsio je sta je imao i odlazi odatle, a ne zato sto mora. Zato je za mene zona samo namet i ne pomaze mi da brze  ili uopste nadjem mesto.

uvek možeš da parkiraš u Rajićevoj 🙂 skupo doduše, ali ako nema alternative, bliže je kališu i tom delu nego obilić.

14 hours ago, Praso said:

Posto zivim u rejonu jedne zone, mogu da kazem da ne pomaze nimalo, stavise.

kako misliš? i šta znači "štaviše" u ovom slučaju?

dok kod mene nije bila zona (dal' gde je firma dal' gde živim) imao si gomile onih kola što neko drži a nisu ni u voznom stanju otprilike, koja samo zauzimaju mesto i ničemu ne služe. ok, to se rešava danas i komunalcima i kako već, ali pre X godina nije baš bio slučaj. ali osetno se promenila situacija sa nalaženjem mesta. Na primer u Ohridskoj dok smo bili, nisi mogao da nađeš mesto osim možda nekad prepodne kad ljudi odu na posao. Posle 4 npr nikako. Uveli su zonu i bilo je bolje. Možda nije danas, jer se povećao broj automobila i definitivno to nije ultimativno rešenje, ali je u određenom scenariju pomoglo.

Ali me zanima kako misliš da je odmoglo? Ostavljam po strani trošak od 500 kinti mesečno za zonu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://www.blic.rs/vesti/beograd/kamere-automatski-snimaju-prolazak-na-crveno-kazna-stize-na-kucnu-adresu/essmmrn

Raskrsnice na kojima se nalaze kamere koje automatski snimaju prekšraj:

  1. Raskrsnica Trgovačke i Jablaničke ulice na Čukarici
  2. Raskrsnici Francuske ulice i Gospodar Jovanove
  3. Raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina i Miletnija Popovića
  4. Raskrsnici Bulevara despota Stefana i Cvijićeve ulice
  5. Bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Jose Jimenez said:

https://www.blic.rs/vesti/beograd/kamere-automatski-snimaju-prolazak-na-crveno-kazna-stize-na-kucnu-adresu/essmmrn

Raskrsnice na kojima se nalaze kamere koje automatski snimaju prekšraj:

  1. Raskrsnica Trgovačke i Jablaničke ulice na Čukarici
  2. Raskrsnici Francuske ulice i Gospodar Jovanove
  3. Raskrsnici Bulevara Mihajla Pupina i Miletnija Popovića
  4. Raskrsnici Bulevara despota Stefana i Cvijićeve ulice
  5. Bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace

ja iskreno nisam razumeo ovu vest jer sam mislio da ovo inače radi već neko vreme? 🙂

očigledno nisam bio u pravu 🙂

mada ono prolazak na crveno je baš uvek bio no-no, tako da nije mi toliki problem kao ono kad su uveli za preko 50kmh pa moram kao ludak da gledam u cajgere 🙂

Link to comment
Share on other sites

https://www.blic.rs/vesti/hronika/preminuo-vozac-37-bmw-u-bolnici-vozac-drugog-bmw-sa-vozackom-pod-zabranom-se-zakucao/e78793m

Vozac BMWa, 57 saobracajnih prekrsaja, zabrana upravljanja. Ovaj je trebalo da bude u ludnici :c

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

Quote

 

Vozač BMW Džemo K. (37) podlegao je povredama koje je zadobio u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila sinoć oko 22 sata na Zrenjaninskom putu, kada je na njegov automobil, takođe BMW-om, naleteo D. S. (23). Prema nezvaničnim saznanjima, D. S. je vozio na zabrani, a iza sebe ima brojne saobraćajne prekršaje.

Do nesreće je došlo kada se BMW sa beogradskim tablicama kretao desnom saobraćajnom trakom prema gradu, a u trenutku kada je prelazio u levu, u njegovu bočnu stranu prednjim delom je udario BMW sa valjevskim tablicama.

Vozač drugog BMW-a D. S., navodno je najpre pobegao s lica mesta, ispričali su očevici.  Kako piše Blic, on je vozio pod zabranom, a u dosijeu ima čak 57 saobraćajnih prekršaja.

 

Čudo da je izazvao saobraćajku a imao samo 57 saobraćajnih prekršaja do sad. Hajde da uzmemo da je mogao da krene da ih pravi tek kad je postao punoletan i dobio dozvolu, znači za 5 godina je skupio 57 saobraćajnih prekršaja, ugrubo 10 godišnje tj. jedan mesečno :)))

i zabrana upravljanja mu je isticala u martu, kako je to moguće :))

2 minutes ago, absolute said:

https://www.blic.rs/vesti/hronika/preminuo-vozac-37-bmw-u-bolnici-vozac-drugog-bmw-sa-vozackom-pod-zabranom-se-zakucao/e78793m

Vozac BMWa, 57 saobracajnih prekrsaja, zabrana upravljanja. Ovaj je trebalo da bude u ludnici :c

ah, preteče me nemke!

Link to comment
Share on other sites

a da se prisetimo da saobraćajnu nesreću može da izazove još neko pored vozača...

Quote

 

Нишлија Оливер Пауновић имао је среће када је јуче поподне колима прошао испод надвожњака на ауто-путу са ког су отпала три камена блока. Аутомобил му је прилично оштећен, али, срећом, ни он ни његов 16-годишњи син нису повређени.

ЈП "Путеви Србије" саопштили су раније да је у суботу у поподневним сатима на петљи Трупале дошло до одвајања заштитног слоја бетона са конструкције надвожњака. Дежурне екипе су одмах извршиле обилазак лица места и поставиле одговарајућу привремену саобраћајну сигнализацију.

Како дописница РТС-а наводи, сви возачи који се искључе са наплатне станице Ниш центар, а иду ка Врању морају туда проћи.

Баш у тренутку када су се бетонски блокови одвојили, туда је аутомобилом пролазио Оливер Пауновић са својим 16-годишњим сином. Каже да у првом тренутку није могао да схвати шта се дешава.

"Мислио сам да неко пуца, баца нешто одозго, онда сам схватио да се одломио део надвожњака, нисам се осећао пријатно јер је дете било поред мене", рекао је Пауновић.

Како је објаснио у разговору за РТС, три дела бетона пала су на аутомобил – један на шофершајбну, други на панорамски кров, а трећи је ударио у задњи део аутомобила.

 

sad je pitanje koliko će mu trebati vremena da naplati štetu.

  • Haha (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, absolute said:

https://www.blic.rs/vesti/hronika/preminuo-vozac-37-bmw-u-bolnici-vozac-drugog-bmw-sa-vozackom-pod-zabranom-se-zakucao/e78793m

Vozac BMWa, 57 saobracajnih prekrsaja, zabrana upravljanja. Ovaj je trebalo da bude u ludnici :c

ali izgleda nije ovaj!

Quote

 

Прво основно јавно тужилаштво у Београду, после увиђаја и осталих провера, закључило је да је саобраћајну несрећу која се догодила синоћ на Зрењанинском путу изазвала особа која је у тој несрећи погинула.

Након увиђаја, узетих изјава од учесника и прегледа надзорних камера, тужилаштво је закључило да је саобраћајну несрећу изазвао возач аутомобила који је започео полукружно окретање, а да се претходно није уверио да то може безбедно да уради, тачније да не угрози друге учеснике у саобраћају, наводи се у саопштењу.

 

koja li je priča verovatno nećemo saznati jer:

Quote

 

Београдска полиција ухапсила је Д. С. (23) због постојања основа сумње да је извршио кривично дело непружање помоћи лицу повређеном у саобраћајној незгоди.

Сумња се да је он у суботу око 21.20 часова учествовао у саобраћајној несрећи на Зрењанинском путу, након чега је побегао са лица места, саопштила је ПУ Београд.

 

doduše, uhapsili su ga jer nije pomogao licima, a ne zato što je vozio pod zabranom :))

Link to comment
Share on other sites

ne znamo detalje ajde ovaj lik je zginuo da ne grešimo dušu, ali postoji šansa da je napravio prekršaj a ovaj drugi naravno išao 200 tuda jer "poznaje put". mada, onda bi valjda po zakonu trebalo da njega terete makar za vožnju 200 u delu koji je 50kmh ako nije direktno odgovoran za saobraćajku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...