Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

28 minutes ago, dovlagsi said:

Evo me u Danskoj, kolima sam prošao dovde, ma dal sam video 3% elektro automobila usput. #flop

ok, ok, mogao si drugačije da nam se pohvališ da si u danskoj!

tipa, znate ko'ko golfova ima u njemačku!

  • Haha (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, togFU said:

ništa dok ne svratiš do Norveške, koja ima udeo EV čak 71% (eto prilike da postujem ovo igranje dizajnera SAT revije lol)

image.thumb.png.e283889364651f805f8316e684933c3b.png

haha nemoguće da je ovo SAT stvarno objavio :)))

11 hours ago, Lucky said:
11 hours ago, dovlagsi said:

Evo me u Danskoj, kolima sam prošao dovde, ma dal sam video 3% elektro automobila usput. #flop

 

zapravo je glavno pitanje koliko si video mesta za punjenje EV, nekako mi je to važniji podatak od samih EV-ova i koliko je tih mesta bilo popunjeno.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, dovlagsi said:

Nisam nešto zagledao koji su punjači u pitanju, ali na svakoj pumpi ima bar nekoliko punjača. To sam video. 

znači ipak je moguće koristiti ev! još ako su bili prazni punjači tj. ne okupirani u tom trenutku, ima smisla!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A evo nam ga i Volvo EX30 🙂 Predlažem da pogledate video, zanimljivo je osmišljen 🙂

 

Quote

 

The Volvo EX30 is available for pre-order in the US starting at $34,950, with a cross-country variant launching next year. In a statement about the EX30’s release, Volvo’s chief executive Jim Rowan commented on the frequent financial barrier to buying an EV. “We know that price and cost of ownership is still one of the biggest challenges when people consider switching to an electric car,” he said. “With the Volvo EX30, we aim to bring premium, fully electric mobility to a much broader audience, helping to advance and speed up the transition to full electrification that our industry and society needs.” 

The EX30 is significantly cheaper than Volvo’s C40 and XC40 EVs — both with a starting price around $55,000 and the upcoming EX90, which Volvo says will be “under $80,000.” 

 

ne znam koliko će koštati kod nas, ali definitivno je već u startu dobra cena u odnosu na recimo XC40 EV.

Volvo-EX30-2025-1280-05.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dobio sam napad cira na 12palacnom crevu od newage evironMental-friendly irskoskotskog akcenta potpomognutog s neverovatnih, nikad dosegnutih 480 km dometa u limenci kapaciteta kabine prostog gradskog automobila (onaj gde je kompromis koliko ko ima nesta za noge), ali, zato sto je SUV, losije aerodinamike.

 

Kako zovu Lakija kad otputuje svojim elektrifikovanim terencem na letovanje u Grcku? 

Spoiler

SUVLaki!!!4!!! hehehhhhhhheeeheehehhe, sam cu da se iskljucim sa punjaca

 

  • Haha (+1) 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Praso said:

Dobio sam napad cira na 12palacnom crevu od newage evironMental-friendly irskoskotskog akcenta potpomognutog s neverovatnih, nikad dosegnutih 480 km dometa u limenci kapaciteta kabine prostog gradskog automobila (onaj gde je kompromis koliko ko ima nesta za noge), ali, zato sto je SUV, losije aerodinamike.

 

Kako zovu Lakija kad otputuje svojim elektrifikovanim terencem na letovanje u Grcku? 

  Hide contents

SUVLaki!!!4!!! hehehhhhhhheeeheehehhe, sam cu da se iskljucim sa punjaca

 

[roflmao][roflmao]

QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)

relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Par noob pitanja, mozda ste vec pricali, ali ko ce da cita 30 strana. Eto, e-auta se koriste vec preko deset godina, kakva su iskustva sa baterijama, sta se desava kad ne drze vise tako dobro, mogu da se menjaju ili se jednostavno auto salje na reciklazu? I drugo pitanje, zasto su samo neki hibridi plug-in tj mogu da se pune na stanici za punjenje. Koliko sam razumeo vecina je onaj fazon da sus motor puni bateriju dok se krece pa se smanjuje potrrrosnja itd. NBije da planiram skoro da menjam auto, ali ako bih morao u nekoj buducnosti to bi verovatno bio plug in hibrid, ne zelim da zavisim samo od jednog izvora energije:D E sad drugo je stvar sto dobri plug in hibridi verovatno ne postoje ili mozda neki model koji kosta arm and a leg.

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Obicno daju produzenu garanciju na baterije, tako da bih se usudio da vozim dok je pokriveno time. Posle toga verovatno drasticno opada cenu autu, pa je sa jedne strane dobra kupovina a sa druge visko rizik da ti treba 10k evra u trenutku da bi ga osposobio za rad.

Imas plug in hybrid, koji stvarno koriste vecu bateriju i struju i imas mild hibride koji imaju malu bateriju cisto da bi prolazili zahteve da imaju smanjenu potrosnju i zagadjenje.

Plug in nisu ekstremno skupi kao full elektricna kola sad i trenutno deluje kao dobra kombinacija, jer imas obe opcije.

Predlazem da pogledas ponudu u najbolje imenovanoj auto kuci https://www.polovniautomobili.com/annus

:tf:

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dule_smor said:

Par noob pitanja, mozda ste vec pricali, ali ko ce da cita 30 strana. Eto, e-auta se koriste vec preko deset godina, kakva su iskustva sa baterijama, sta se desava kad ne drze vise tako dobro, mogu da se menjaju ili se jednostavno auto salje na reciklazu? I drugo pitanje, zasto su samo neki hibridi plug-in tj mogu da se pune na stanici za punjenje. Koliko sam razumeo vecina je onaj fazon da sus motor puni bateriju dok se krece pa se smanjuje potrrrosnja itd. NBije da planiram skoro da menjam auto, ali ako bih morao u nekoj buducnosti to bi verovatno bio plug in hibrid, ne zelim da zavisim samo od jednog izvora energije:D E sad drugo je stvar sto dobri plug in hibridi verovatno ne postoje ili mozda neki model koji kosta arm and a leg.

ide nekim svojim tokom pad cena baterija tako da nije više da te košta 25.000e da zameniš, ali nije baš ni da je stiglo do toga da košta 2-3-4.000 pa da bude da kažemo razuman trošak ako ti baterija rikne. Ima i onih inicijativa da se menjaju samo delovi baterije tj. određeni segmenti/ćelije ali to već ne pratim toliko možda @Junkie može da da više infoa.

Plug-in hibrid smo opet ovde razglabali koliko ima smisla zbog svoje težine jer mora da ima i standardni motor ali i relativno veliku bateriju. Kod mild hibrida baterija je relativno mala tipa kao akumulator i skoro pa ne služi ničemu, dok ovi plug-in ipak imaju "normalniju".  Koliko sam ispratio, kod plug-inova baterija može da izvuče tipa 50-60km u vr' glave jednim punjenjem što nije loše ako imaš punjač uvek dostupan - možeš doći do toga da po gradu uopšte ne koristiš benzin a onda kad ideš na put ne brineš oko stanica za punjenje.

Link to comment
Share on other sites

Gube 1-2% kapaciteta godišnje u proseku, znači trebalo bi realistično da možeš da voziš bar 15-20 godina bez nekih većih stresova. Postoje naravno izuzetci, gde ti naprasno jedan deo baterije crkne. Većinu pokriva garancija, a sve i da je slučaj gde ne pokriva je sve više radnji gde mogu jedan modul samo da ti zamene umesto cele baterije. Mini reminder da i SUS gube domet u 15-20 godina jer troše daleko više nego u startu, tako da posledično manje pređu sa punim rezervoarom.

Zvanični servisi ne verujem da će ikad to raditi, kao što ni sad ne rade slične stvari nego uvek zamene veći deo koji je brže swapnuti. Tipa crkne kvaka, zamene vrata, jer za kvaku treba 10h neko da zameni iako je deo 50e, a cela vrata su 300e i 2 šrafa 😄

Link to comment
Share on other sites

Danas sam slučajno saznao iz neke priče da je za EV smarta cena baterije nove sad već pala na 8000e, bila je 10-12k pre godinu-dve, tako da to je taj neki tempo.

doduše sama cena EV smarta je i dalje kao neki horror vic - nema ništa ispod 15.000eur polovno :))

 

Link to comment
Share on other sites

mislio sam na polovni ofc 😞 

novi se ni ne prodaju i dalje kod nas, ali mislim da su oko 30k novi.

ali na stranu, 40k za fiću, pa čak i elektro, brate, u kojem vremenu živimo.

najgore što ništa drugo ni nemaš da kupiš - tipa onaj MG elektro je možda za te pare, ovo drugo sve mnogo skuplje.

Link to comment
Share on other sites

ja ne znam ko kupuje kola, ali vidim da se kupuju, cene su nenormalne, dal' stvarno ima po jedan auto po salonu pa je zato prodaja tolika, ali ona stara OTKUD NARODU PARE, a i gde im je otišao mozak kad su spremni da daju 30k za nešto što je juče bilo 15k - 20k max.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dovlagsi said:

Pa kao sve je otišlo gore, pa i kola 🤷🏻 a nova kola su generalno iracionalna kupovina, sad je samo malo iracionalnija no inače 🙂

90% stvari je iracionalna kupovina, ovo je samo među najskupljim iracionalnim kupovinama 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...