Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

4 hours ago, Junkie said:

Hahahaha e da znaš da mi je palo na pamet uz one devizzze dvizzzzzze, al nekako su se izgubili u vremenu 😄 😄 😄

šta ti je palo napamet pa ljudi sipali u lavore benzin otprilike.

ok, nisu baš ludi kao ameri da sipaju u kese, ali čim je MUP objavio ono "e ljudi ne sme da se sipa u ništa što nije kanister" znaš koliko je sati 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

734F4774-BBB1-4F0F-910F-3E4557E73B4E.jpeg

haha, sve više vidjam ove full elektro dostavljace. Doduše nisam do sad video ovog kineza ili šta je ovo. 

i oni iz delta distribucije ili kako se već zovu su rekli da su kao full prešli na elektro, to me živo zanima šta znači u praksi u ne-PR smislu.

Link to comment
Share on other sites

On 3/17/2022 at 10:53 AM, Lucky said:

734F4774-BBB1-4F0F-910F-3E4557E73B4E.jpeg

haha, sve više vidjam ove full elektro dostavljace. Doduše nisam do sad video ovog kineza ili šta je ovo. 

i oni iz delta distribucije ili kako se već zovu su rekli da su kao full prešli na elektro, to me živo zanima šta znači u praksi u ne-PR smislu.

Nama ovaj baš BEX-ov dolazi svaki dan. Lik kurir vozio neki raspali Sprinter pre ovoga, nije imao vrata fazon. Ištampali smo mu prvi dan "41" na A4, da zalepi. 🙂

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dovlagsi said:

Nama ovaj baš BEX-ov dolazi svaki dan. Lik kurir vozio neki raspali Sprinter pre ovoga, nije imao vrata fazon. Ištampali smo mu prvi dan "41" na A4, da zalepi. 🙂

hahaha, pa njemu onda svanulo :))

baš me zanima koliki je domet ovih varijanti 🙂

videh inače ovaj Lync

IMG_1021.JPG

uopšte nije toliko loš. vidi se taj Volvo vajb moram priznati, koliko vidim po netu - https://www.lynkco.com/de-de/calculator 35.000 piše da košta ali nisam se udubio to mi nešto malo deluje verovatno sam propustio da štikliram da ima volan ili tako nešto.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da li elektro automobili imaju smisla, imajući u vidu njihov potencijalan pad vrednosti? Danas onaj neki iz Tesle reče da je max batt life 15 godina i onda mora da se menja, a svi znamo da to košta maltene ko sam nov auto. Ko će onda pri zdravom razumu kupiti npr. 10 god star EV? Ili manje star od toga, znajući da će da mu rapidno padati vrednost u narednim godinama... Evo konstatovali smo da su krenuli EV Smartovi po Srbiji ko blesavi, da li je to zbog tog pada vrednosti jer mi kao tržište gledamo samo šta je u trenutku jeftinije? Da li se EV isplati samo kad je nov i kad si u ciklusu zamene novim vozilom nakon max 5 godina owneršipa? 🤔

  • Upvote (+1) 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

Da li elektro automobili imaju smisla, imajući u vidu njihov potencijalan pad vrednosti? Danas onaj neki iz Tesle reče da je max batt life 15 godina i onda mora da se menja, a svi znamo da to košta maltene ko sam nov auto. Ko će onda pri zdravom razumu kupiti npr. 10 god star EV? Ili manje star od toga, znajući da će da mu rapidno padati vrednost u narednim godinama... Evo konstatovali smo da su krenuli EV Smartovi po Srbiji ko blesavi, da li je to zbog tog pada vrednosti jer mi kao tržište gledamo samo šta je u trenutku jeftinije? Da li se EV isplati samo kad je nov i kad si u ciklusu zamene novim vozilom nakon max 5 godina owneršipa? 🤔

Naravno da imaju smisla, kao polovni 🙂 Znači, ovo je neka "moja" formula:

a. Gledaš EV star 2 god, 3 max otpr - to znači da ima još 5-6 god garancije na bateriju i još eto 10-12 godina radnog veka. 

b. U najgorem slučaju kroz 15 god ako ništa drugo prodaš ga za delove, pitanje je koliko bi inače mogao da uzmeš za redovan auto star 15 godina nakon tog vremena. Ja sam svoj smart prodao praktično u delove za onih 800e ili koliko beše, a takvi po oglasima su se prodavali za 1500 max. Naravno, oni rade tj. mogu da se voze, ali hoću da kažem i da i ovaj može da se vozi očekivano je da ima neku sličnu vrednost kroz amortizaciju a opet uvek možeš za hiljadu da ga prodaš za delove 🙂

c. Cene baterija dosta padaju kroz godine, da ne guglam sad ali procena je da bi ovim tempom za 10 godina mogle biti reda veličine 3000e za smart kapacitet. Možda džanki zna bolje ili da kopamo sad ono što sam kačio ovde, jer su pre 10 god npr bile 25k, pa su onda pre 8g bile već 20k, pa pre 5 god 15k, sad su na oko 10k (za smarta sve vreme govorim).

d. 10 godina star EV niko neće kupiti sada, osim ako nije lud ili mu treba za delove itd. Ali uz taj pad cena baterija ne vidim to kao nerealan scenario za recimo 5 godina.

e. Kad jednom uzmeš polovan neće njemu toliko rapidno dalje padati vrednost. Evo sad ima onaj jedan smartev što ja gledam, 2019 koji prodaju za 15k, nov je bio 25k - tri godine star, neće on biti za dve godine 5k 🙂

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, dovlagsi said:

Sa 25 na 15 za tri godine, jel to Alfa ili Smart? 😁 Ako se smanji cena baterijama onda ok, ovako mi se čini da će mnogo gubiti na ceni, više nego standardni automobili. 

pa nov smart ti je 25-30k. Već 2020 godište sad možeš naći za 15k (15-17k), oko 20k ti je ovaj što je 2021 godište. Ali stvarno ne verujem da na dalje ima takav pad da posle 5 godina vredi 5000eur 🙂

prosto imaš donju granicu ispod koje se neće ići a po mojoj proceni to je tih nekih 10k otprilike, gde je i tradicionalno smart oduvek imao jače cene kao polovnjak od ekvivalenta iz malog segmenta vozila istog godišta.

Link to comment
Share on other sites

Kod polovnih električnih brzo postane problem kao kod polovnih telefona.. tehnološki ih pregazi toliko da nema više poente zbog gedžeta ih kupovati, a sami po sebi su ok i dalje.

Dodatno nije nikad problem da baterija crke nego da je tehnologija toliko napredovala u tih 5-10 godina da ista "klasa" ima već standardno 3x veći kapacitet. Recimo peugoet ion koji je bio entry level 10 godina nazad ima 100ak kilometara domet sa 16KWh baterijom. Sada je 50KWh postao standard, što znači da većina može da izvuče 200-300km.

 

Recimo jedan primer oko baterija: https://insideevs.com/news/530836/2013-tesla-models-battery-degradation/

According to the measures during the range test, the usable battery capacity is about 65.9 kWh, compared to 74 kWh when the car was new. That's about 89%, which means that the battery degradation after 7 years and about 265,000 km (165,000 miles) is 11%.

Meni to deluje "normalno" na toliko prevoženih. Pa ni dizel sa 265k neće više piti 6l nego 6.5l pa niko ne frketiše.

Ono što se dešava, pa košta puno, je kao kod laptopova, gde jedna ćelija u samoj bateriji crkne, ali pošto ne postoji industrija popravke istih, većina celu zameni kao jedinu "soluciju". Ovaj tip je napravio video baš na tu temu: 

 

 

I dalje je EV više u domenu "e ovo mi je kul" pre nego "e ovo se isplati". Sem ako neko nabija baš ono tonu kilometara godišnje tipa dostavno, taksista, itd. Još uvek se više radi nekako na tome da se naprave veće baterije u istom formatu pre nego da budu jeftinije drastično. Mislim da će doći brzo i do toga, sada je već 50KWh postalo standard, 75KWh pri većini opcija sa doplatom... to je već cifra bliže nekih 500km dometa koji ciljaju kao optimalan, kad će da krenu da ganjaju samu cenu proizvodnje.

ja trenutno merkam spacetourer električan, al slovenija je zadnjih par godina toliko smanjila sve bonuse pri kupovini, zelene kredite i ostalo da mi nema još smisla finansijski dati 50k

Link to comment
Share on other sites

gledajuci po firminom internom portalu ovo je trenutni zivot vlasnika EV u belgiji :

1. Kupe EV
2. Firma BlueCard sa kojom imamo ugovor im javi da ce im instalirati kucni punjac. 
3. Nakon 6 meseci ljudi iz blue card se jos ne javljaju. Ljudi koji imaju kuce, pa im treba home charger, mahom zive u pizdinovcima (to je ovde fensi) i onda im se zivot svodi na voznju do neke stanice, pesacenje 5 km kuci, cekanje i onda odlazak poo kola. Ako je auto pun, a i dalje je na punjacu, i dalje se naplacuje, pa nema zezanja
4. Nakon 6-8 meseci Blue Card ugradi punjac koji moze da izbaci 32A
5. Pri drigom punjenju izbiju osiguraci. Blue card ne popravlja par meseci. Vlasnici opet zive tacku 3.
6. U medjuvremenu pune na javnim punjacima i placaju. Posto nemamo lakocu refundiranja kao za benzin (tj firminu karticu za pumpe) salju racune na cisco. Povracaj traje po par meseci i nije smooth.
7. Niko nije isao na dalji put...ne usudjuju se :D. Par njih koji jesu su u princpu prosli smooth...skoro.
8. Uzivo svi kazu kako je divan EV. 
9. Na internom chatu pizde ali umereno da ne ispadnu nezahvalni kompaniji.

Begija cela - oko 7000 punjaca.
Holandija - cela ok 65000 punjaca.

Tako da pitanje "da ili ne EV" je u stvari pitanje - ima li punjaca blizu i da li rade

  • Upvote (+1) 2

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkie said:

Kod polovnih električnih brzo postane problem kao kod polovnih telefona.. tehnološki ih pregazi toliko da nema više poente zbog gedžeta ih kupovati, a sami po sebi su ok i dalje.

Dodatno nije nikad problem da baterija crke nego da je tehnologija toliko napredovala u tih 5-10 godina da ista "klasa" ima već standardno 3x veći kapacitet. Recimo peugoet ion koji je bio entry level 10 godina nazad ima 100ak kilometara domet sa 16KWh baterijom. Sada je 50KWh postao standard, što znači da većina može da izvuče 200-300km.

naravno, ima i ovoga, zato je svaka godina ta koja donosi novitete itd, ali makar mi "kompjuteraši" znamo da je to igranka bez prestanka, kao kad dule kupuje komp 🙂 uvek čekaš ono naredno, brže, bolje, lepše, snažnije i onda nikad zapravo ni ne kupiš te komponente ili taj laptop jer će "sledeće godine da izađe..." jbg. tako da mislim da ipak nekad mora da se preseče ako se ulazi u tu priču.

isto tako mislim da će verovatno sada još energičnije (pun intended!) da nastave sa R&D-jem zbog ukr, rusije itd i goriva, što bi potencijalno moglo doneti bolji tech a brže.

1 hour ago, Junkie said:

Meni to deluje "normalno" na toliko prevoženih. Pa ni dizel sa 265k neće više piti 6l nego 6.5l pa niko ne frketiše.

 

degradacija je sasvim ok, mislim da je glavni problem ovo što si posle rekao - potencijalni kvar. I kada bi mogli segmentirano da menjaju ćelije ili delove baterija a ne cele baterije, sigurno bi bilo bolje i povoljnije za sve.

40 minutes ago, f4ts0 said:

1. Kupe EV
2. Firma BlueCard sa kojom imamo ugovor im javi da ce im instalirati kucni punjac. 
3. Nakon 6 meseci ljudi iz blue card se jos ne javljaju. Ljudi koji imaju kuce, pa im treba home charger, mahom zive u pizdinovcima (to je ovde fensi) i onda im se zivot svodi na voznju do neke stanice, pesacenje 5 km kuci, cekanje i onda odlazak poo kola. Ako je auto pun, a i dalje je na punjacu, i dalje se naplacuje, pa nema zezanja
4. Nakon 6-8 meseci Blue Card ugradi punjac koji moze da izbaci 32A
5. Pri drigom punjenju izbiju osiguraci. Blue card ne popravlja par meseci. Vlasnici opet zive tacku 3.
6. U medjuvremenu pune na javnim punjacima i placaju. Posto nemamo lakocu refundiranja kao za benzin (tj firminu karticu za pumpe) salju racune na cisco. Povracaj traje po par meseci i nije smooth.
7. Niko nije isao na dalji put...ne usudjuju se :D. Par njih koji jesu su u princpu prosli smooth...skoro.
8. Uzivo svi kazu kako je divan EV. 
9. Na internom chatu pizde ali umereno da ne ispadnu nezahvalni kompaniji.

a zar ne mogu da pune na obični šteker? jeste mnogo duže, ali si kod svoje kuće, šta te zabole, dovoljno će se napuniti od 20h uveče do 08h ujutru da odeš na posao i nazad?

i šta vas sprečava (osim cene) da sami ugradite neki drugi punjač? nisu oni sad toliko skupi više.

Link to comment
Share on other sites

Pitanje a zar ne mogu da pune na obični šteker? jeste mnogo duže, ali si kod svoje kuće, šta te zabole, dovoljno će se napuniti od 20h uveče do 08h ujutru da odeš na posao i nazad?
Odgovor : mogu ali onda to cisco ne placa 😄 Placa samo ovo sa posebnog stekera. A ovde je jedini kriterijum koliko nesto kosta. Prosecan belgijanac (flamanac) ce cele godine da pati ako ce mu to ustedeti 50 centi godisnje. Zato i idu na udaljene public chargere jer to cisco refundira (placaju karticom koja je povezana na cisco, ali cesto i to ne radi pa plate svojom kreditnom karticom pa cekaju refund)

Pitanje: 
i šta vas sprečava (osim cene) da sami ugradite neki drugi punjač? nisu oni sad toliko skupi više.
Odgovor : nije pokrivena od strane firme / lizing kuce. I da kosta 2 dinara punjac, odgovor je u pitanju 1 😄

 

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, f4ts0 said:

Pitanje a zar ne mogu da pune na obični šteker? jeste mnogo duže, ali si kod svoje kuće, šta te zabole, dovoljno će se napuniti od 20h uveče do 08h ujutru da odeš na posao i nazad?
Odgovor : mogu ali onda to cisco ne placa 😄 Placa samo ovo sa posebnog stekera. A ovde je jedini kriterijum koliko nesto kosta. Prosecan belgijanac (flamanac) ce cele godine da pati ako ce mu to ustedeti 50 centi godisnje. Zato i idu na udaljene public chargere jer to cisco refundira (placaju karticom koja je povezana na cisco, ali cesto i to ne radi pa plate svojom kreditnom karticom pa cekaju refund)

Pitanje: 
i šta vas sprečava (osim cene) da sami ugradite neki drugi punjač? nisu oni sad toliko skupi više.
Odgovor : nije pokrivena od strane firme / lizing kuce. I da kosta 2 dinara punjac, odgovor je u pitanju 1 😄

 

sve jasno si objasnio ovim brojem 1 🙂 nisam znao da ima fora da vam cisco plaća samo struju kad si na ovom specijalnom punjaču koji su oni odobrili.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, f4ts0 said:

Prosecan belgijanac (flamanac) ce cele godine da pati ako ce mu to ustedeti 50 centi godisnje.

Ovo sam zapravo čuo i sa druge strane, u smislu od moje rođake neka prijateljica koja živi u Briselu štedi na vodi tako što svi u kući ujutru idu u WC pa tek onda poslednji zapravo pušta vodu jer je to nešto skupo :))) a pritom ono žena ima osmocifren iznos para na bankovnom računu, u njihovoj valuti :)))

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Осмоцифрен износ је у ствари апсолутна нула ако ти сваки дан почиње сликом туђих гована па макар из најрођеније буље испала.

  • Haha (+1) 1
...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zwerko said:

Ovo sam zapravo čuo i sa druge strane, u smislu od moje rođake neka prijateljica koja živi u Briselu štedi na vodi tako što svi u kući ujutru idu u WC pa tek onda poslednji zapravo pušta vodu jer je to nešto skupo :))) a pritom ono žena ima osmocifren iznos para na bankovnom računu, u njihovoj valuti :)))

hahaha, ovo me podseća na jednog forumaša koji pušta vodu svaki drugi put kad ode u klonju zbog dece u africi :))

nećemo otkriti identitet da ga ne biste zezali posle!

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Zwerko said:

Ovo sam zapravo čuo i sa druge strane, u smislu od moje rođake neka prijateljica koja živi u Briselu štedi na vodi tako što svi u kući ujutru idu u WC pa tek onda poslednji zapravo pušta vodu jer je to nešto skupo :))) a pritom ono žena ima osmocifren iznos para na bankovnom računu, u njihovoj valuti :)))

ovo je urbana legenda kao za ribu koja je sela na menjac kad je popila spansku musicu. Voda je dzabe, struja je ok, komunalije su ok (pre-war period). Mislim deluje mi kao da bi oni radili ovako nesto slicno (ne sa govnima ofc), samo sam ja vec cuo ovde sledece price:

- ovo
- cuvaju vodu od kupanja u kadi pa zalivaju bastu
- riba sela na menjac kad su joj na zurci dali spansku musicu.

Plus sto u briselu nema bas puno belgijanaca da zivi, inshallah

Plus njihova valuta je ofc euro, pa osmocifren izno u eurima je malo hevi 😉

3 hours ago, Lucky said:

sve jasno si objasnio ovim brojem 1 🙂 nisam znao da ima fora da vam cisco plaća samo struju kad si na ovom specijalnom punjaču koji su oni odobrili.

placa i kad sipas na punjacu, samo taj sistem pada non stop, pa onda platis, posaljes racune cisco sluzbi pa ti oni vrate. Malo je cim, plus kazem, ovde ta neka srenja klasa zivi po selima gde nema punjaca.

Edited by f4ts0
  • Like +1 1

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, f4ts0 said:

Plus njihova valuta je ofc euro, pa osmocifren izno u eurima je malo hevi 😉

4 hours ago, Lucky said:

ja isto tehdoh da pitam koja je to valuta u briselu za koju nisam čuo a nije evro 🙂

mada kaže da ima na računu, znači to je već 10.000.001 evro!

52 minutes ago, f4ts0 said:

placa i kad sipas na punjacu, samo taj sistem pada non stop, pa onda platis, posaljes racune cisco sluzbi pa ti oni vrate. Malo je cim, plus kazem, ovde ta neka srenja klasa zivi po selima gde nema punjaca.

da, da, sve jasno ... realno vas tu cisco prca malo ali opet pošto oni plaćaju jbg, plešeš kako sviraju, posebno kad vas forsiraju da svakako morate da uzmete EV.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, f4ts0 said:

Plus sto u briselu nema bas puno belgijanaca da zivi, inshallah

Plus njihova valuta je ofc euro, pa osmocifren izno u eurima je malo hevi

Pazi, ova od koje sam čuo tu priču je sklona preterivanju, tako da je moguće povezala urbanu legendu s tom pričom kako joj je ta prijateljica zapravo cicija. Ali ta žena je stvarno živela u Briselu do pre 5-6 godina, udata za nekog amera koji ima milijardu godina, pa su posle prešli ovde da žive na Vračaru i sad joj je jedini problem što je mala kamata na oročene pare u banci, tako da je ta priča o iznosu u evrima nažalost skoro sigurno tačna, ali da kažemo između 7 i 8 🙂

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...