Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

s druge strane za obicnog wannabe gasera, ev je vrh. Sve sam zadovoljniji, cak nije ni domet problem vec samo da ima vise/pouzdanije/brze punjenje, ma SUS nema ni jednu prednost.

nek je domet i 200 km ako moze za 10 min da ga natoci da idem dalje vrh.

Izazovi koji me sada celendziraju su za duza putovanja najvise, verovali ili ne, "kako da platim". 
Ne moze da se plati kreditnom vec mora iz aplikacije ili nekom univerzalnom karticom neke firme koja je vezana za CC, a nema bas garancije da ce raditi svugde. To je jebeno horor. Ne moze karticom ili kesom da se plati punjenje....

 

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, f4ts0 said:

Izazovi koji me sada celendziraju su za duza putovanja najvise, verovali ili ne, "kako da platim". 

čitao sam skoro neka iskustva EV vlasnika i mislim da je 99% nezadovoljstva bilo usmereno prema vožnji van grada i daljoj vožnji. sve po gradu je kao kul i strava, ali kad kreneš dalje suviše je rendom faktor da li punjač na koji hoćeš da staneš uopšte radi i/ili da li je zauzet a nemaš pojma gde je vlasnik. 

da, ima i ona varijanta plaćaš penale za "overcharge" tj. kad stojiš duže, ali su i dalje mali da bi na ove delovalo a i da je tako može da se desi da si došao a ovaj krenuo da puni minut pre tebe itd. mimo toga ispostavlja se da dosta po zapadnoj Evropi problem predstavljaju ti punjači koji kao rade, međutim kad dođeš ono "out of service".

Link to comment
Share on other sites

ma ima ih sad dosta i rade, nije drama. Cak je sve vise ovih brzih, pored moje firme na pumpi imaju 2x150KW i 2x300KW punjace, ne moze puna brzina jer je load-balnce, ali danas sam punio sa 100 KW/h, za 20 min sa 40 na 90 posto, sve je to manji problem.

Najveci problem je sto mora da se placa aplikacijama/karticama/, ima ih pun k...c.

mada evo danas mi kaze neki kolega da su u nemackoj poceli da primaju kreditne na punjacima, ali ono ne verujem kolegama nista 😄

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, f4ts0 said:

mada evo danas mi kaze neki kolega da su u nemackoj poceli da primaju kreditne na punjacima, ali ono ne verujem kolegama nista 😄

stvarno me čudi da su odlučili da rade punjenje samo kroz appove u vreme kartica... ok, mogu da vidim povezanost sa trotinetima, bajsevima itd pa su ovde samo prebacili taj princip a i verovatno im je lakše jer ne moraju da imaju baš te fizičke čitače na svakom punjaču pa smanjuju troškove.

Link to comment
Share on other sites

Nego, zašto ih i dalje prave kao obične automobile? OK, razumem u početku kada su manje više modifikovali običan auto da mogu da mu dodaju baterije i elektro motore, ali sada ih valjda dizajniraju da budu električni od nule? Zar nema neki efikasnije oblik od ovog, hauba-kabina-nekakav gepek?

Link to comment
Share on other sites

Pa kao, mora i dalje to da se dopadne klijenteli. Svi sad pljuju Porše jer je Macan samo EV... Da su mu promenili oblik bio bi pakao.

Ako misliš na formu svih modela u globalu, ima da se vidi čudnih a efikasnih/praktičnih modela. Ali eto, ljudi recimo vole SUV formu pa su sad većina njih EV, iako tu nema ama baš nikakve logike jel. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, manson said:

Nego, zašto ih i dalje prave kao obične automobile? OK, razumem u početku kada su manje više modifikovali običan auto da mogu da mu dodaju baterije i elektro motore, ali sada ih valjda dizajniraju da budu električni od nule? Zar nema neki efikasnije oblik od ovog, hauba-kabina-nekakav gepek?

pa moras da imas dva sedista napred i 3 pozadi :D. A sta ce biti okolo nema tu mnogo mozga. ne mogu da ih prave kao trougao ili sta znam zvezdu. 

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, manson said:

Nego, zašto ih i dalje prave kao obične automobile? OK, razumem u početku kada su manje više modifikovali običan auto da mogu da mu dodaju baterije i elektro motore, ali sada ih valjda dizajniraju da budu električni od nule? Zar nema neki efikasnije oblik od ovog, hauba-kabina-nekakav gepek?

pa ono, verujem da tu ulogu igra i gepek tj. skladišteni prostor a opet i sam momenat zaštite pešaka.

imaš ti neke tu "vratolomije" kod japanaca kad prave one kocke itd, ali i dalje moraš da zadovoljiš prevoz putnika i sigurnost i skladišteni prostor a i aerodinamiku 🙂

ne znam 'de bi dalje od toga išli 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Iz nekog razloga plug in hibridi ove godine ne dobijaju subvenciju 🙂

A zanimljivo je i kako je išla potrošnja budžeta proteklih godina:

 

Za 2024.godinu je opredeljeno 170.000.000 dinara a iznos subvencije zavisi od vrste vozila:

* Za kupovinu električnog mopeda ili lakog tricikla: 250 evra u dinarskoj protivvrednosti;

* Za kupovinu električnih motocikala, motocikala sa bočnim sedištem, teških tricikala, lakih i teških četvorocikala: 500 evra;

* Za električna putnička vozila sa najviše devet mesta za sedenje i električna teretna vozila čija je najveća dozvoljena masa do 3,5 tona: 5.000 evra.

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova smatra da bi subvencije trebalo dodeliti i za kupovinu “plug in” hibrida, obzirom da su oni blizu nulte emisije CO2. Njima se, vozeći isključivo na elektro motor može postići autonomija od 50-70 km, što znači da se u gradskim sredinama gde je i najveće zagađenje mogu voziti gotovo isključivo na tu vrstu pogona. Sa aspekta pozitivnog uticaja na zaštitu životne sredine,  logično je da i oni budu tretirani kao ekološki prihvatljiva vozila i da se subvencije mogu koristiti i za njihovu kupovinu.

Sredstva subvencija rasla iz godine u godinu

Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova je analizirala i strukturu utroška sredstava ovih subvencija u periodu 2020 – 2023 i došla do podaka da su sredstva uvećavana iz godine u godinu i da su izuzev 2020, koja je bila bazična godina, gotovo u potpunosti iskorišćena, što govori o rastućem interesovanju građana i privrede.

2020. godina:

Budžet:                                      120.000.000 dinara

Iskorišćeno:                                 30.364.975,16 dinara (25,30%)

Struktura realizacije:

4  električna automobila               (subvencija od 5.000 evra)

4 “plug-in” hibrida                       (subvencija od 3.500 evra)

88 “klasičnih” hibrida                   (subvencija od 2.500 evra)

15 vozila vrste L1 i L2                  (subvencija od 250 evra)

1 vozilo vrste L3-L7                      (subvencija od 500 evra)

Ukupno je subvencionisana kupovina 112 vozila.

Fizička lica su kupila 29, a pravna 83.

2021. godina:

Budžet:                                      168.000.000 dinara

Iskorišćeno:                                165.069.907,78 dinara (98,26%)

Struktura realizacije:

64  električna automobila             (subvencija od 5.000 evra),

19 “plug-in” hibrida                     (subvencija od 3.500 evra)

405 “klasičnih” hibrida                 (subvencija od 2.500 evra)

12 vozila vrste L1 i L2                  (subvencija od 250 evra)

4 vozilo vrste L3-L7                     (subvencija od 500 evra)

Ukupno je subvencionisana kupovina 504 vozila.

Fizička lica su kupila 230, a pravna 274.

2022. godina:

Budžet:                                       260.511.000 dinara

Iskorišćeno:                                 259.655.091,15 dinara (99,67%)

Struktura realizacije:

158  električna automobila           (subvencija od 5.000 evra),

43 “plug-in” hibrida                     (subvencija od 3.500 evra)

501 “klasičnih” hibrida                 (subvencija od 2.500 evra)

11 vozila vrste L1 i L2                  (subvencija od 250 evra)

2 vozilo vrste L3-L7                     (subvencija od 500 evra)

Ukupno je subvencionisana kupovina 715 vozila.

Fizička lica su kupila 277, a pravna 438.

2023. godina:

Budžet:                                      444.000.000 dinara

Iskorišćeno:                                433.277.961,55 dinara (97,59%)

Struktura realizacije:

310  električna automobila           (subvencija od 5.000 evra),

69 “plug-in” hibrida                     (subvencija od 3.500 evra)

763 “klasičnih” hibrida                 (subvencija od 2.500 evra)

1 vozila vrste L1 i L2                   (subvencija od 250 evra)

1 vozilo vrste L3-L7                     (subvencija od 500 evra)

Ukupno je subvencionisana kupovina 1.144 vozila.

Fizička lica su kupila 348, a pravna 796.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, dovlagsi said:

Haha pa kako sad 170 mil, a prošle godine išlo 440 mil budžeta? 

pa vidiš da su pravna lica nešto više skočila u kupovini 🙂 samo je sad pitanje videti koje pravno lice je kupilo i od koga i onda će ti biti jasno što je bio povećan budžet u 2023 godini :))

29 minutes ago, killYg0r said:

Vise nije bitna ekologija! Bice neke naredne godine : D

ja rekoh već negde a moguće i ovde da imam utisak da neko ciljano radi na tome da se po pitanju ekologije ništa ne dešava. bukvalno namerno.

ne mislim samo na rio tinto i to, nego prosto - niko ništa ne radi na zagađenju i čistoći vazduha od grejanja, niko ništa ne radi na temu automobila. pisali smo već ovde da poslednji uvozimo euro3 od celog regiona raspalog. niko ništa ne radi na temu zaštite od duvanskog dima, opet pisali smo ovde da smo jedini u Evropi sa dozvoljenim pušenjem u restoranima itd itd.

bukvalno kao da neko namerno radi sve protiv ekologije nije čak ni da su pustili ono kao "šta se desi desi se".

Link to comment
Share on other sites

Propade Evropa! Osim ako ne uvede neke lude takse 🙂

Талас кинеских возила на електрични погон почеће да запљускује Европу ове године, предвиђају економисти у источној Азији, јер су највећи кинески извозници аутомобила почели да решавају проблем недостатка великих бродова за транспорт.

Талас кинеских аутомобила на електрични погон тек ће запљуснути Европу и то почев од ове године, предвиђају економисти у источној Азији.

Link to comment
Share on other sites

a jel ima i dalje manja registracija ko ima hibrida ili ne?

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

kod nas, sto bi me zanimala Nemacka ? 🙂

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...