Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Vrlo moguće.

 

Doduše Brnaba rekla pre nekog vremena https://n1info.rs/magazin/scitech/srbija-izdala-prvu-dozvolu-za-vozilo-bez-vozaca-3-stepena/ ima i video.

Quote

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da će autonomna vožnja, odnosno vozila bez vozača, biti u fokusu razvoja sektora informaciono-komunikacionih tehnologija.

Ona je kazala da je pre mesec dana izdata prva dozvola u Srbiji za vozilo bez vozača stepena 3, što znači da čovek sedi na mestu vozača ali ne upravlja komandama automobula.

„U tome smo jedna od prvih pet zemalja u Evropi koje su to uradile“, rekla je Brnabić u obraćanju medijima zajedno sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem.

 

Link to comment
Share on other sites

Though strictly a concept car, Lamborghini says the Lanzador is not merely a “whim of designers and engineers” and provides a “concrete preview” of production vehicles that will begin rolling out in 2028. To that end, there’s an emphasis here on eco-friendly design materials, like Merino wool, sustainably tanned leather and recycled carbon. This also adds further proof that the company is serious about going all-electric by 2030.

Lamborghini-Lanzador_Concept-2023-1280-0

Lamborghini-Lanzador_Concept-2023-1280-1

Link to comment
Share on other sites

Video sam juče na granici u Šidu u redu od 2km onaj Hyundai EV što izgleda kao buba (nemam pojma koji mu je broj da ne tražim sad), bugarske table - i na fazon sam, brate ti si hrabar kad si krenuo bilo gde po balkanu sa EV vozilom :)) ne znam tačno koji mu je range ali 500km da je pa je vrlo riskantno 🙂

14 hours ago, dovlagsi said:

retko odvratan enterijer 

i videti ovako neku sportsku liniju koja je kao povišena da bi bila krosover 🙄

grozno, ali i očekivano 🤷🏻‍♂️ 

enterijer mi je tu i tamo, ali povišena linija da bude krosover je grozna, podseća na ono kad ameri budže obične automobile i stavljaju im one traktorske gume 🙂

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, absolute said:

A sta kad zagines u redaljci na grani od par sati leti. Treba ti klima da ne krepas, to trosi bateriju. Ja ne bi miran bio 🙂

apsolutno se slažem, zato sam i rekao da je lik dosta hrabar!

ok, verujem da za klimu troši znatno manje struje nego kada se zapravo vozi, ali ono kad imaš benzin makar znaš da je tu posle granice ili tako nešto odmah blizu pumpa pa možeš da suneš gorivo, ovde moraš da zamoliš nekog lika što živi tu blizu (ili pandure na granici) da ti izbace produžni da se malo nafiluješ :))

11 minutes ago, manson said:

Možda će kao kod telefona da dodaju mogućnost da jedan EV puni drugi 🙂

Pa onda kada je gužva, jedan nakače na punjač, pa onda celu kolonu vezuju redno 🙂 

haha, možda, ali to zahteva da ima više od jednog EV vozila na 100 u koloni, kako je trenutno 🙂

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, dovlagsi said:

I treba ti granični EV punjač od 167MW 🙂

Ja se sad vratih iz Grčke bukv nisam video nijedno čardžing mesto tamo do Halkidikija, a ni u MK. Kroz Srbiju ih ima fino čak. 

U MK nisam obratio pažnju, u Grčkoj sam video na par mesta na pumpama do Soluna, kapiram u Solunu ima i pokoji više. Ali da je tu i tamo i preveliki rizik, apsolutno.

samo zamišljam scene čak i da ima punjač ali ne radi, neko ga je isključio ili polomio i tako to 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ne cveta cveće ni u njihovo preduzeće!

Sve ono što smo doduše znali jasno je i ostalima - EV vozila su preskupa niko ih ne kupuje i svi se zentaju zbog infrastrukture za punjenje 🙂 Da li će EU da smisli nešto pametnije osim samo da poskupi tradicionalna vozila tako da oba budu jednako skupa pa "moraš" da kupiš EV, ostaje da se vidi!

 

Владе широм континента боре се са ценом електричних возила, која могу да коштају неколико хиљада евра више од упоредивих возила која користе фосилна горива.

"Оно што смо научили је да није довољно само подстицати куповину и власништво електричних возила. Морате да дестимулишете куповину конвенционалних аутомобила у исто време", рекла је Јулија Полишчанова, аналитичарка групе за кампању Транспорт и животну средину.

ЕУ планира да смањи емисију издувних гасова аутомобила за 55 одсто у односу на нивое из 2021. до краја деценије и на нулу до 2035. Али купце одвраћа висока цена електричних аутомобила, чак и ако се исплате у будућности кроз ниже текуће трошкове.

Да би се томе супротставило, земље широм Европе нуде финансијске подстицаје за куповину чистијих аутомобила.

Према Европском удружењу произвођача аутомобила (АЦЕА), 21 од 27 држава чланица ЕУ нуди пореске олакшице при куповини аутомобила са ниским емисијама угљеника, док 20 нуди новац за помоћ при куповини.

Људима који купују електрично возило Румунија нуди чак 11.500 евра. Белгија има подстицаје за службене аутомобиле, који чине највећи део продаје нових аутомобила и служе као "цевовод" за тржиште половних аутомобила које више људи може да приушти.

Италија и Шпанија доприносе трошковима инфраструктуре за пуњење електричних возила. Француска нуди бонус од 5.000 евра за куповину и ослобађа електрична возила од казни на основу тежине.

Поред цене возила, додао је Луерс, "две највеће бриге купаца електричних возила у Немачкој су инфраструктура за пуњење и цена струје”.

Само седам земаља ЕУ нуди подстицаје за инфраструктуру за пуњење, наводи АЦЕА.

Да би се повећала употреба електричних аутомобила, важна је количина различитих политика, као и квалитет, рекла је Грација Брукман, истраживач енергије на Универзитету у Берну.

У Норвешкој, на пример, где је девет од 10 нових продатих аутомобила електричних или хибридних, влада је обезбедила низ подстицаја за електрична возила још током деведесетих, које је касније укинула.

Поред пореских олакшица, влада је понудила бесплатан паркинг, приступ трајектима и право вожње аутобуским тракама.

Link to comment
Share on other sites

to je buzzword pa ubacuju gde mogu jbg.

kao kripto pre par godina 🙂

doduše verujem da si ti još više uključen u celu priču zbog posla i zemlje gde si, ali već jedno 5-6 meseci unazad su počele aktivno firme da smaraju i traže "zelenu agendu" 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 8/27/2023 at 9:21 AM, Lucky said:

Белгија има подстицаје за службене аутомобиле, који чине највећи део продаје нових аутомобила и служе као "цевовод"

znači BMW i4 kao polovna 320d jelte 😄

  • Like +1 1

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, dovlagsi said:

znači BMW i4 kao polovna 320d jelte 😄

to me baš zanima kako će da ide za koju godinu, zbog baterija jelda. 

i kad će da krene prvi "otpad" za polovne baterije ili tako nešto pa ono "e bajo imam i4 vrh polovan za tebe 5 ghodina star, baterija riknula ali ima kod mirka na ibarskoj polovna, kao nova!"

Link to comment
Share on other sites

Pa ja to pitah na ovom ili onom drugom topicu, zaboravih. Vec bi trebalo da je doslo vreme da dospevaju prodaju ti polovni EV 5+ godina stari sa baterijom koja riknjava. Kakva su iskustva i cene, pitam za drugara koji nema nameru da ceo zivot lihvarima govnarskim placa trodupli porez i eko taksu jer ima SUS motor.

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

EV su nametnuta agenda, sve ce za par godina da se vidi i bice dosta jasnije. Ok sad je kul jer je punjenje 40 posto rezervoara na fast chargeru 6 eura (da bace prasinu u oci), ali sve ce se videti uskoro

  • Like +1 1

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...