Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Evo ovo iz SLO, prodavnica produkta EV, kao da kupuješ frižider ili veš mašinu... a takav im je i dizajn :C

Mada ovaj Buzz kad bi mu redizajnirali prednji deo bio bi mi vrh!
I onako "na izgled" mi deluje kvalitetno, vidi se da nisu štedeli na materijalima kao što su to uradili kod golfa recimo... ali zato je i cena vrh

eOI4E8V.jpg

https://i.imgur.com/ncdKoza.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, togFU said:

onako "na izgled" mi deluje kvalitetno, vidi se da nisu štedeli na materijalima kao što su to uradili kod golfa recimo... ali zato je i cena vr

Svi se trude da u ev verzije ubace sto više opreme i sto bolji kvalitet u skladu sa mogucnostima tako da je makar to pozitivna strana. A cena ne znam koliko bas bude samo rezultat toga a koliko onoga sto neko kaže e ovaj auto treba da košta 75k EUR, bez obzira na stvarne troškove. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Quote

 

Audi je još ranije potvrdio da će predstavljati samo električna vozila od 2026. i postepeno ukidati modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2033.


 

Od 2026 će praviti samo elektro taj deo mi je jasan, ali šta znači postepeno ukidati do 2033? ako ne praviš nova, šta će da rade sa starim, oduzimaju ih ljudima? :)) sigurno ne to, ali ne razumem najbolje šta hoće da kažu.

a ima i ovo. Pošto nema grejanja od samog motora, onda je pitanje koliko treba da se zagreju unutra:

Quote

 

Nemački auto-klub ADAC parkirao je nekoliko električnih automobila u hladnoj prostoriji na minus deset stepeni i potom u njima uključio grejanje.

Na testu, Fiat 500e, Renault Zoe, Tesla Model Y i VW e-Up nisu se proslavili. Kod pomenutih modela bilo je potrebno više od 30 minuta dok temperatura na prednjim sedištima nije dostigla 20 stepeni.

Pobednik je BMW iX, koji je posle 20 minuta dostigao visoku temperaturu u kabini, a na drugom i trećem mestu su VW ID.3 i Hyundai Kona sa nešto više od 20 minuta.

Inače, neka vozila nisu uspela da zagreju zadnji deo kabine ni posle 30 minuta neprekidnog grejanja.

 

Znači pored toga što nema pumpi da se brzo i lako napune, još i ne možeš da ih voziš zimi bez debele jakne 🙂

Mislim, za 30 minuta sam već stigao gde sam krenuo 🙂

a ajd kad sam već zaređao:

Quote

 

U novoj poslovnoj politici ovog proizvođača jednostavno nema mesta za Fiestu. Ali ni za mnoge druge modele, kao što su Ka, Focus, Mondeo, S-Max i Galaxy.

Upravo tako, svi ovi automobili odlaze u istoriju da bi napravili mesta za nove modele Fordovog električnog odeljenja, Ford Model E, na čijem čelu je Martin Sander.

“Nismo se na to olako odlučili, ali moramo nešto da uradimo”, tako je Sander prokomentarisao za Autocar ukidanje Fieste. A sada znamo i zašto se to dešava.

Fabrika u Kelnu potpuno prelazi “na struju”, a prvi u nizu novih modela je još uvek skriven ispod cerade. Ipak, zahvaljujući Sanderu, sada možemo da vidimo njegove obrise.

Očekivano, radi se o krosoveru i stiže kao tržišni pandan modelima kao što je Škoda Eniaq.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Lucky said:

Od 2026 će praviti samo elektro taj deo mi je jasan, ali šta znači postepeno ukidati do 2033? ako ne praviš nova, šta će da rade sa starim, oduzimaju ih ljudima? :)) sigurno ne to, ali ne razumem najbolje šta hoće da kažu

Jes malo nejasno, ali mislim da je fora u tome što će poslednji SUS model predstaviti tipa 2025 i onda ga proizvoditi i prodavati do 2033, to mu dođe "postepeno" valjda... druga opcija bi bila da ukinu "podršku" odnosno proizvodnju delova itd, ali mislim da to ne smeju tek tako da preseku zbog zakona...

Link to comment
Share on other sites

Ja mislim da su nešto čudno testirali, jer sam vozio X puta zimi "strujiće" ... i čim ga upališ duva toplo, nema onog perioda "da se ugreje motor". Nisam ruku na srce probao da idem negde par sati, pa da moram da skidam jaknu, al baš to što tebi teoretski smeta, nije bio problem nikad u praksi kod mene. On a side note, meni treba autu isto bar 10-15 minuta da uopšte krene da greje, nema teorije da bi se u 20 minuta ugrejao 30 stepeni razlike.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Junkie said:

Ja mislim da su nešto čudno testirali, jer sam vozio X puta zimi "strujiće" ... i čim ga upališ duva toplo, nema onog perioda "da se ugreje motor". Nisam ruku na srce probao da idem negde par sati, pa da moram da skidam jaknu, al baš to što tebi teoretski smeta, nije bio problem nikad u praksi kod mene. On a side note, meni treba autu isto bar 10-15 minuta da uopšte krene da greje, nema teorije da bi se u 20 minuta ugrejao 30 stepeni razlike.

pa onda nemam pojma, ko zna šta su radili, opet baš da za gomilu vozila omanu ... ajde da su jedan probali pa da prosto nisu uključili dugme :))

a ovo za 10-15min isto mi čudno, mislim da više od 5 ne prođe do početka grejanja osim ako ne računaš da ti stoji 10 min u mestu. ali čim kreneš da voziš vrlo brzo ugreje, makar ovi moji automobili koje vozim.

Link to comment
Share on other sites

Nema sanse da auto sa sus motorom tek "krene da greje" posle 10-15 minuta. Tad je vec uveliko zagrejao dobar deo kabine.

Pre neko jutro je ocitao -3 spolja. Posle manje od 10 minuta voznje je bilo dovoljno toplo, a posle 15 je vec neprijatno, da sam smanjio temperaturu.

Ovde je pobednik BMW "koji je posle 20 minuta dostigao visoku temperaturu u kabini". Ako se nisu zeznuli u fraziranju, cilj je bio da se postigne 20 stepeni, a to ne pise.

Link to comment
Share on other sites

Pa zavisi dosta dal je benzinac ili dizel, dal je manji motor pa se brže ugreje ili veći.. i verovatno od 101 stvari druge. Do posla imam baš tih 10-15 minuta i niti krene temperatura vode da se diže uopšte, niti da duva toplo.. eventualno mlačkasto tik pred poslom. Srećom imam grejanje sedišta, što je vrh baš za te kraće relacije.

Ne mislim da su omanuli per se, al recimo da su testirali dal se sedište ugrejalo na 20c, kad je ceo sistem pravljen da greje/duva u tebe, ili tako neka zvrčka.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Junkie said:

Pa zavisi dosta dal je benzinac ili dizel, dal je manji motor pa se brže ugreje ili veći.. i verovatno od 101 stvari druge. Do posla imam baš tih 10-15 minuta i niti krene temperatura vode da se diže uopšte, niti da duva toplo.. eventualno mlačkasto tik pred poslom. Srećom imam grejanje sedišta, što je vrh baš za te kraće relacije.

Joj nemoj da te čuju ovde neki!!! 

Za ovo ostalo, nemam pojma, evo baš gledam smarta jutros, najviše 5 min nakon što sam krenuo da vozim on kreće da greje. 

Honda mislim da je čak i efikasnija ali ajde da ne lupam, testiraću narednih dana pa ću da javim.

14 hours ago, Junkie said:

Ne mislim da su omanuli per se, al recimo da su testirali dal se sedište ugrejalo na 20c, kad je ceo sistem pravljen da greje/duva u tebe, ili tako neka zvrčka.

Pa ko zna šta su, možda onim meračem temperature usmere na sedište i onda očitavaju sa njega temperaturu a ko zna kako duva sistem grejanja i dal' uopšte dođe do sedišta tako lako itd.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Junkie said:

Smart 😄 ... pa naravno da krene za 5 minuta, mini motor i benzinac je kombinacija koja najbrže krene da duva toplo.

ja uvek očekujem da će kod smarta nešto najduže vremena da treba da se desi 🙂 kad je mali motor i mali auto!

možda si za dizel u pravu ali sad ne mogu da se setim kad sam imao dizel smarta kakva je situacija bila u pitanju.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Smaller engines have less thermal mass and a shorter thermal time constant. Therefore, with the same heat in, they heat up faster. Of course a smaller engine has less horsepower and less waste heat, but they are generally less efficient too. This means more waste heat proportional to the rating.

Other factors may be more significant than size. For example, a Diesel engine heats up very slowly because it does not produce nearly the waste heat of a gasoline engine. A water-cooled engine has significant thermal mass in the water, and takes much longer to warm up than an air-cooled engine. Cast iron engines have considerably more thermal mass (and conduct heat more poorly) than aluminum engines.

Ovo za tip metala mi recimo nije palo na pamet, al ima smisla.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, dovlagsi said:

Da li greje brže ako uključiš klimu? 😉

na hondi provereno greje brže kad uključiš klimu.

na smartu mi ne radi klima :)) za ogled morate da sačekate da je napunim :))

22 hours ago, Junkie said:

Ovo za tip metala mi recimo nije palo na pamet, al ima smisla.

pa ovaj smart je sve bolji i bolji auto kako nove informacije saznajem!

1 hour ago, dovlagsi said:

pa ovo grejanje dupeta uzelo maha na RUR-u! 

next level su masaše - videh da ih novi Kaškai ima u nekom već standardnom nivou opreme, verovatno ima i još u ponekom automobilu koji ne košta 100k eur tako da više nema vožnje kola ako ujedno nemaš i masažu leđa!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...