Jump to content

Da li je cena obaveznog osiguranja automobila visoka?


Lucky

Recommended Posts

Kruko, daj nešto i za nas što smo se vratili sa registracije automobila lakši za 33k :((

Ujedno, polisa osiguranja mi je u dinar (bolje reći u paru) identična kao prošle godine, ja sam mislio da imam neke rabate ako nema štete (ili poskupljenje ako ima) - jel moguće da sam došao do "donje granice"?

Link to comment
Share on other sites

ударио си у дно Лаки.

:(

за оне који плаћају један ипо минималац за регистрацију имам сличку да им улепшам дан:

Rich-Businessman-Lighting-Cigar-With-100

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Kapiram da to samo za kasko, ovo osnovno ih boli kurac verovatno i da vode karton.

Lyesmith kept his orange-blond hair pretty much shaved. You could see the lines of his skull. "Tell you what, though. This country started going to bell when they stopped hanging folks. No gallows dirt. No gallows deals."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Debeli said:

ударио си у дно Лаки.

:(

за оне који плаћају један ипо минималац за регистрацију имам сличку да им улепшам дан:

Rich-Businessman-Lighting-Cigar-With-100

ili na primer bolje da pričamo o tome kako je obavezno osiguranje za motorna vozila zapravo jedan minimalac tj. 20.000 dinara i to ne za auto koji je V6 sa stohiljada kubika?

Registracija za 1.4 ili 1.6 auto koji bi trebalo da je neki kao prosek je oko 20-22k ako ne i više, tako da mojne me zezaš Draško.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, shw. said:

Kapiram da to samo za kasko, ovo osnovno ih boli kurac verovatno i da vode karton.

основно, односно обавезно осигурање има бонусе и малусе и тај систем функционише као сат.

e09b01-bonusi.jpg

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Lucky said:

ili na primer bolje da pričamo o tome kako je obavezno osiguranje za motorna vozila zapravo jedan minimalac tj. 20.000 dinara i to ne za auto koji je V6 sa stohiljada kubika?

Registracija za 1.4 ili 1.6 auto koji bi trebalo da je neki kao prosek je oko 20-22k ako ne i više, tako da mojne me zezaš Draško.

цена осигурања возила по обавезном осигурању у саобраћају се израчунава по снази мотора, а цена регистрације по кубикажи.

ти, очигледно, имаш ауто јачи од 110kW.

цене и калкулатор.

6 minutes ago, Lucky said:

sjajan "sat" u kojem je maksimalni popust 15% a maksimalno poskupljenje 2,5 puta  )))

будући да је преко 90% људи, по природи ствари, у бонусу, имај у виду да је ово више него поштено. они који лупају кола и треба да плате далеко већу цену од оних који не лупају кола. морао бих да сморим са теоријом да сад објасним логику зашто је -15% и +150%.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

da, možda nije najjasnije, onaj ko je SKRIVIO štetu ide u malus, a onaj bez skrivljene štete ide u bonus. 

bonus/malus ide u rasponu kategorija od 1 do 12, pri čemu je kategorija 4 nulta, kategorija 3 je -5%, 2 je -10% i 1 je -15%, a 5 је +15%, 6 је +30%, 7 је +50%, 8 је +%70, 9 је +90%, 10 је +110%, 11 је +130% и 12, најгора категорија је +150%. svake godine bez skrivljenog udesa se spuštaš za jednu kategoriju na niže, a svakim skrivljenim udesom se penješ za 3 kategorije naviše.

edit:

dakle, ako si na kategoriji 4 i imaš udes u toj godini, ideš u kategoriju 7 sledeće godine i trebaju ti CELE 3 GODINE bez udesa, da se vratiš na nulu i još 3 da odeš na -15%. imaš li 3 udesa, završićeš na kategoriji 12 i trebaće ti, dakle 8 godina da se vratiš na nulu, a kumulativno ćeš da platiš za tih 8 godina bez udesa katastrofa mnogo para (150+130+110+90+70+50+30+15 =  neverovatnih 645% više od onoga koji je na nuli). jako destimulišuće za one što prave udese, a tako i treba da bude.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

osiguranje.JPG

moja greška za kubikažu i konje - poenta je bila da auto nije lambo pa da mu osiguranje košta kao minimalac. na kraju krajeva i ovo od 84 do 110 je preskupo imho. 

Pa košta isto (tj. vrlo slično) obavezno osiguranje kao kasko, o čemu pričamo.

Ne dopada mi se da se o trošku vozača isplaćuju premije za Obrenovac, samo to.

Link to comment
Share on other sites

hahahaha...

isplaćuje se suma osiguranja, a premiju ti plaćaš osiguranju.

:)

uobičajena greška, ali moram da te ispravim.

cena obaveznog osiguranja je pod kontrolom države i država je dozvolila povećanje pre nekoliko godina (mislim 2014te). i to je bilo značajno povećanje, tipa 50-80%.

kasko se, opet, računa na vrednost automobila.

iza svega stoji logika i neka statistika. oni sa jačim automobilima su u mogućnosti da pričine veću štetu od onih sa jugom, na primer i odatle logika da se na "konje" plaća obavezno osiguranje. kasku se smanjuje premija kako se tebi amortizuje automobil i to ide tako da automobile starije od 5-7 godina ne vredi ni osiguravati, jer se amortizacijom smanjuje i ona suma osiguranja (maksimalni iznos koji će osiguranje isplatiti u slučaju štetnog događaja). sa kaskom posle tih 5 godina vrlo brzo upadaš, u slučaju udesa, u kategoriju "totalne štete", jer tvoj auto, po knjigama vredi ~30% vrednosti novog auta, ali popravka štete te košta isto nevezano za starost auta. da dam primer: polupaš par ksenon farova i masku i imaš totalku, jer ti je auto 8 godina star i vredi kao par novih ksenona i maska. onda ti osiguranje isplati X novaca, gde je X = osigurana suma - ostatak vozila (vrednost slupanog auta). dakle, auto  bez ksenonki i dalje nije za pretopiti i ima veliki ostatak. svodi se na to da ti platiš te ksenonke, na kraju, gotovo u celosti.

imati u vidu da je suma osiguranja kod obaveznog osiguranja u saobraćaju (maksimalna moguća isplata po štetnom događaju) 1.000.000,00 EUR (invaliditeti, rente, izgibije u autobusu, itd.).

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Debeli said:

oni sa jačim automobilima su u mogućnosti da pričine veću štetu od onih sa jugom,

uf?

ne znam kako si došao do ovakvog zaključka jer nije baš na mestu. Noviji automobili ako uzmemo da su jači sa "konjima" zasigurno imaju veće i bolje sisteme zaštite kako vozača tako i pešaka tako i drugih automobila u odnosu na juga ili neki drugi stariji krš. Stari auto vs stari auto iznova nije baš najpogodnije ići na konje jer od tih konja najčešće nema ničega više u pogledu snage.

(odo sa splitujem ovo)

Link to comment
Share on other sites

ako moraš da napraviš jednostavan meritum za "obavezno osiguranje od odgovornosti u saobraćaju za štetu pričinjenu trećim licima", što je pun naziv obaveznog autoosiguranja, "konji" su najpogodniji, jer jača mašina jače štete pravi.

imaju bolju zaštitu za SEBE, ali šta naprave od onoga koga sjebu, e to se računa. jugo, koji se trese na 80 na sat i BMW koji toliko nakuca još u drugoj brzini i ne treba da imaju istu cenu obaveznog osiguranja.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Debeli said:

imaju bolju zaštitu za SEBE, ali šta naprave od onoga koga sjebu, e to se računa. jugo, koji se trese na 80 na sat i BMW koji toliko nakuca još u drugoj brzini i ne treba da imaju istu cenu obaveznog osiguranja.

imaju i bolju zaštitu za druge jer se sve više vodi računa o zaštiti recimo pešaka - imaš poene za udaranje pešaka (lol, karmagedon :)) odnosno koliko je auto siguran kada zvekne pešaka. Da ne pričamo o sistemima automatskog kočenja, neproklizavanja itd, što Jugo nema. Meni je jasno da mora da postoji neki način klasifikacije, ali je najispravnije da to bude onaj gde krševi treba da plaćaju najviše, kada gledamo sigurnost i ko je koliki rizik u vožnji. Ali pošto to ne možemo da tako gledamo iz "socijalnih" razloga, onda smo tu gde smo.

Ujedno, bilo bi dobro videti neku statistiku odnosa sudara i brzine kretanja i uopšte da li se dogodio u gradu ili na otvorenom. Jugo je sposoban da dođe do tih 60-80 što je u gradu najčešće maksimum koji možeš da ideš i da hoćeš. A onda kad hoće da zakoče BMW će da stane sa tragom kočenja od 2 metra a jugo od 12. 

Link to comment
Share on other sites

da, ALI, jugo će da izgrebe tog BMWa, a BMW će da rašrafi juga. kola sa većim brojem "konja" su obično i masivnija, a to sve igra ulogu. obično je ključna reč, jer se radi o prosecima i verovatnoćama u osiguranju, a neo pojedinačnim slučajevima.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

jbt, dobro je da nam je dinar stabilan.

Lyesmith kept his orange-blond hair pretty much shaved. You could see the lines of his skull. "Tell you what, though. This country started going to bell when they stopped hanging folks. No gallows dirt. No gallows deals."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Debeli said:

iza svega stoji logika i neka statistika. oni sa jačim automobilima su u mogućnosti da pričine veću štetu od onih sa jugom, na primer i odatle logika da se na "konje" plaća obavezno osiguranje.

mene isto zanima ovo.. jel ovo "zvanicno" ili si ti licno dosao do zakljucka da je to logicno? 

po nekoj logici, ako se postuju saobracajni propisi (ogranicenje brzine i uslovi puta), nebitno je da li je aston martin ili pezo ucestvovao u udesu, kad su oba automobila isla 50km/h. zasto je automobil vece kubikaze i snage u mogucnosti da nacini vecu materijalnu stetu? ako je vozac normalan i ispostovani su svi propisi, lada stara 30 godina je veca opasnost u saobracaju od aston martina 2016... ili nije? :)

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

"званично" не постоји, постоји теорија и пракса, која се претаче у "званичне" прописе. овде покушавам да приближим логику која стоји иза ових концепата. говорио сам о меритуму, односно о неком објективном и једноставном показатељу, који корелира са висином штете коју чини или може да начини возач са својим возилом. "коњи" су оптимални. нису савршени, али ако узмемо у обзир њихову једноставност као меритума и објективност (корелацију) онда постаје јасно да су оптимални.

ето, рецимо, могао би ти да раздумаш који би то објективан и једноставан критеријум био за цену обавезног осигурања и видећеш на колико ћеш проблема да наиђеш са идејама које ти падају на памет. чисто ради менталне гимнастике покушај.

бонус/малус систем је фино подешавање овог грубог меритума (снеге мотора). нормалан возач је у бонусима, а несавестан је у малусима.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Чини ми се да осигурање има и моменат пореза на луксуз. За веће и скупље моделе више плаћаш јер имаш паре. Ако би јако опорезовао "кршеве" ускартио би људима могућност да возе.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

To je logika za porez. Za osiguranje je logika samo šteta koju možeš da napraviš, tj neko ko procenjuje tu štetu. Mada fakat ovo što Laki kaže nelogično mi je da isto košta i obavezno osiguranje i kasko (meni je za auto kasko oko 22k). 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Debeli said:

"званично" не постоји, постоји теорија и пракса, која се претаче у "званичне" прописе. овде покушавам да приближим логику која стоји иза ових концепата. говорио сам о меритуму, односно о неком објективном и једноставном показатељу, који корелира са висином штете коју чини или може да начини возач са својим возилом. "коњи" су оптимални. нису савршени, али ако узмемо у обзир њихову једноставност као меритума и објективност (корелацију) онда постаје јасно да су оптимални.

ето, рецимо, могао би ти да раздумаш који би то објективан и једноставан критеријум био за цену обавезног осигурања и видећеш на колико ћеш проблема да наиђеш са идејама које ти падају на памет. чисто ради менталне гимнастике покушај.

бонус/малус систем је фино подешавање овог грубог меритума (снеге мотора). нормалан возач је у бонусима, а несавестан је у малусима.

ok.. pomislio sam da si upucen u nesto iz "prve ruke" , pa mi je stvarno cudno da je to logicno objasnjenje koje stoji iza ovoga. ima smisla, ali po meni ne sme biti jedini kriterijum.

slazem se da nema savrsenog pokazatelja. previse je tu varijabli, ali onda  treba uvrstiti vise razlicitih kriterijuma kao sto su masa vozila, godiste, jacina motora, pa mozemo uzeti u obzir i godine vlasnika vozila... sve te stvari uticu na mogucnost pricinjavanja vece ili manje materijalne stete. 

a ne bih uopste da ulazim u neispravnost putnih signalizacija i rupcage po putevima u nasoj zemlji, zbog cega je gomila ljudi izgubila zivot upravo zbog toga. imam utisak kao da su samo jedan dan seli i odlucili, "aj sad cemo ovako" , umesto sto su, kao sto ti kazes, proucavali teoriju i praksu, pa to preneli u zvanicne propise. :)

Edited by Mitch

Bjukenon Mitch

Link to comment
Share on other sites

pa, u neku ruku i jeste "iz prve ruke".

:)

ovo je međunarodni princip obaveznog osiguranja i ustaljena svetska praksa, zasnovana na iskustvu i teorijskim konceptima.

što se tiča neuslovnosti puteva, u uređenoj državi bi to plaćali putari, odnosno oiguravajuća društva bi se regresirala (naplaćivala isplaćene štete) od putarskih preduzeća. nemam podatke da li je i ovde tako, ali bi trebalo da bude, tj. nemam tačne podatke o konkretnim regresima, ali imaju pravni osnov svakako.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...