Jump to content

Slikarstvo obojenog polja


Recommended Posts

Што је најгоре, ја сам те ликове морао да знам, мислим да је ово Бернет Њуман

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Нисам маме ми!

 

Знам да је то ''сликарство обојеног поља'' и из тога се сећам Њумана и Марка Ротка, али се исто тако сећам да Марк ротко има офрље ивице, а Њуман не!

 

Иначе, сад видим да се човек зове Барнет, а не Бернет, што имплицира да сам пеглао из скрнаве скрипте, ај вин!

 

 

Несигурно лезбејство фор д вин!

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Нисам маме ми!

 

Знам да је то ''сликарство обојеног поља'' и из тога се сећам Њумана и Марка Ротка, али се исто тако сећам да Марк ротко има офрље ивице, а Њуман не!

 

Иначе, сад видим да се човек зове Барнет, а не Бернет, што имплицира да сам пеглао из скрнаве скрипте, ај вин!

 

 

Несигурно лезбејство фор д вин!

 

Video sam ja uzivo radove od Rotka al stvarno evo ne kapiram sta tu vredi tolike milione dolara, ajde Dulio jedno objasnjenje sta treba tu da se vidi a sto mi laici ne vidimo?

  • Downvote (-1) 6
Link to comment
Share on other sites

Па ништа:) То је ко Полок, право место, право време:)

 

Pa nemoguce da je nista, mislim mora da ima neka "kvaka" u celoj toj prici, nikada nisam imao vremena da se malo posvetim tome da iscitam po netu zasto je to tako, al sta mislis pod pravo mesto pravo vreme i kako je uopste doslo do toga?

uzivo a? maaaaaaatori [:D]

 

Pa da ne bude kao nisi video uzivo, uzivo je drugacije...

Link to comment
Share on other sites

Па ништа посебно, у двајестом веку су људи узели да експериментишу у фазону ''зашто слика мора да буде прозор у свет, зашто мора да има ренесансна капирања'' и онда је настало милион жанрова. И углавном је или један инспирисао други, или је тај други настајао као ''одговор на први'' и тако. И то сликарство обојеног поља је само један од свих тих праваца. А да би сад кењо нашироко, морао бих да искењам цео пут тог целог трипа целог двадесетог века са узрочно-последичним фазонима. Али овако на брзину, на крају су отишли у тоталну беспредметност на слици, а фора са сликарством обојеног поља је углавном та што су слике великог формата и што су излагане фазон изоловано, лупам, ставе једну слику негде у неки мали простор и ти је гледаш изблиза онда (ако се добро сећам). Један од њих (не знам који, мислим да је Ротко) се хвалио како људи плачу кад гледају његове слике, ваљда је фазон да те слика ОБУЈМИ скроз и да ти прснеш од тог набоја шта ли...

 

А можда су људи плакали што слике не личе ни на шта :tf:

  • Upvote (+1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Meni je jasno kad je neka slika preskilovano nacrtana pa je skupa. Jebiga, niko ne zna da naslika coveka verodostojno i zivopisno ko Rembrant, sabija lik boje, senke, detalje. I jebiga, kosta toliko jer to stvarno niko ne ume vise. Ali sto plavi kvadrat toliko kosta kad svako ume da naslika plavi kvadrat, e to mi nije jasno..

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1
Link to comment
Share on other sites

razumem skroz pravac i poštujem. Ne razumem kako dostigne vrednost $45M. Kapiram da je on bio "prvi" po nekom kriterijumu, ali osećam da je u mesec dana razmaka nastalo još osamdesethiljada ovakvih dela, gde ne postoji nikakva razlika između bilo koja dva od njih.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Meni je jasno kad je neka slika preskilovano nacrtana pa je skupa. Jebiga, niko ne zna da naslika coveka verodostojno i zivopisno ko Rembrant, sabija lik boje, senke, detalje. I jebiga, kosta toliko jer to stvarno niko ne ume vise. Ali sto plavi kvadrat toliko kosta kad svako ume da naslika plavi kvadrat, e to mi nije jasno..

 

Ти не разумеш уметност.

Mislim da sam frustriran zbog svega od navedenog, kako si me procitao, ciganmala frojdovac.
Link to comment
Share on other sites

Meni je jasno kad je neka slika preskilovano nacrtana pa je skupa. Jebiga, niko ne zna da naslika coveka verodostojno i zivopisno ko Rembrant, sabija lik boje, senke, detalje. I jebiga, kosta toliko jer to stvarno niko ne ume vise. Ali sto plavi kvadrat toliko kosta kad svako ume da naslika plavi kvadrat, e to mi nije jasno..

Ја то не ''одобравам'', али ми је јасно. А вотово сам у посебном топику о томе (ја мислим), баш негде кад сам имао испит из тог периода:)

razumem skroz pravac i poštujem. Ne razumem kako dostigne vrednost $45M. Kapiram da je on bio "prvi" po nekom kriterijumu, ali osećam da je u mesec dana razmaka nastalo još osamdesethiljada ovakvih dela, gde ne postoji nikakva razlika između bilo koja dva od njih.

А јебига, пази, кад убациш паре у нешто такво, онда добијеш крајње истриповане ствари. Нпр. ја лично сам у фазону да је 99.99% тога свирање курцу, али узмимо рецимо да није. Као што Даки рече, свако уме да наслика ово, тако да ''новчани параметри'' губе смисао - ако узимаш слику зато што ти је до јаја, узећеш ето, неког Рембранта, који себе на врло јасном плану оправдава као скупог лика. Као што ћеш да узмеш и мерцедес. И ту нема ничег нејасног.

Исто тако ћеш механичару да платиш руке зато што ти то не умеш/немаш времена. Није то исто ко и уметност, ал добро, пример. И онда се јавља тај проблем када сводиш нешто недефинисано (као што је рецимо вредност ове слике - њу може свако да наслика, слика као таква дакле кошта материјал плус руке, које нису толико скупе јер би ти то сам урадио за дваес минута да те не мрзи. Значи, лупам, неколико иљада динара). Како ту да убациш то што је неопипљиво, то је проблем. Заправо, ако узмемо да та слика има ту ''вредност тежње'' или шта већ, онда не би ни требало да се продаје јер то не може да се пребаци у паре. Него ето, да стоји негде и да буде унеско фазон или шта већ.

Проблем код слика је што су уникатне (за разлику од нпр књига) као и то што је код њих (код ових модерних просеравања) изражен тај недефинисани трип (који опет, нпр. код књига није изражен - достојевски је добар писац зато што је добар писац, не зато што је ставио једно слово на празну страну и тиме нешто ''рекао'' на ко зна ком нивоу свемира).

 

А како ти није јасно то око вредности? Па сујета, ограничена доступност, социо-историјска вредност... Капирам да Нефертитина шнала кошта милијарду долара, а ружна је и изгребана.

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

А како ти није јасно то око вредности? Па сујета, ограничена доступност, социо-историјска вредност... Капирам да Нефертитина шнала кошта милијарду долара, а ружна је и изгребана.

 

ogranicena dostupnost, sujeta - ne razumem, tesko mi je mnogo da se stavim u taj majndset, valjda zato sto sam miljama daleko od tog nivoa imućstva kad više ne znaš šta ćeš sa parama.

 

iz moje perspektive bih na mnogo drugih načina potrošio 45M, čak i da prepostavimo da je sve što želim samo da pokažem drugima (ili sebi) kako sam uspeo u životu.

 

dao je 45M za nešto što će mu stajati u dnevnoj sobi br.5, da bi imao dobar conversation starter kad mu dođe princ od Monaka na čaj?

Link to comment
Share on other sites

Па не знам зашто је дао, али ако немаш сто милијарди, а ти спусти све на трип својих свемира. Па ће тако неко за, не знам, треће издање спајдермена (које је вероватно говнаво нацртано и папир је говнав и још је пожутело и маторо) да да пар иљада евра јер ето, колекционар је, упозно је жену тако што су заједно читали спајдермене у парку или шта год.

Мислим, не знам, није ми то толико чудно. Чак мислим да бих и ја био у тако неком фазону за неке ствари, додуше на екстремно ситном нивоу - лупам, дао бих педес евра за тупакову мараму, која у прочи кошта пола евра, али не бих дао иљаду. Самим тим, иако је 45 милки екстрем, сам концепт ми није нешто ''у јеботе па како сад ово''.

На крају крајева, небитно је да ли је слика или било шта друго, шта ће ти нпр. јахта од сто метара, да трчиш по палуби, да не видиш пола просторија?

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

ogranicena dostupnost, sujeta - ne razumem, tesko mi je mnogo da se stavim u taj majndset, valjda zato sto sam miljama daleko od tog nivoa imućstva kad više ne znaš šta ćeš sa parama.

 

iz moje perspektive bih na mnogo drugih načina potrošio 45M, čak i da prepostavimo da je sve što želim samo da pokažem drugima (ili sebi) kako sam uspeo u životu.

 

dao je 45M za nešto što će mu stajati u dnevnoj sobi br.5, da bi imao dobar conversation starter kad mu dođe princ od Monaka na čaj?

ja ne bih nikad kupio kašiku :tf:

inace taj koji je kupio sliku je verovatno kupio za tolike pare da bi oprao lovu, ilinda ulozi u nesto cemu ce vrednost rasti.

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Duljo, a je l se setio neko da izlozi samo platno, ono prazan kanvas i da proda za triste miliona? Kao, gledao sam u to platno 14 dana i shvatio sam da je savrseno. Oznacava pocetak i kraj, sve je pocelo sa nista i sve se zavrsava sa nista. Ovo je samo savrsenstvo umetnosti. Kontam da bi taj lik bio najveci car.

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1
Link to comment
Share on other sites

Apsolutni pobednik je Džon Mekraken, koji je izlagao ofarbane i lakirane daske naslonjene na zid. Kapiram da se čovek sprdao.

 

SxDT8YL.jpg

 

Glupi hipsteri.

 

Wiki kaže sledeće:

"In 1966, McCracken generated his signature sculptural form: the plank, a narrow, monochromatic, rectangular board format that leans at an angle against the wall (the site of painting) while simultaneously entering into the three-dimensional realm and physical space of the viewer. He conceived the plank idea in a period when artists across the stylistic spectrum were combining aspects of painting and sculpture in their work and many were experimenting with sleek, impersonal surfaces. As the artist noted, "I see the plank as existing between two worlds, the floor representing the physical world of standing objects, trees, cars, buildings, [and] human bodies, ... and the wall representing the world of the imagination, illusionist painting space, [and] human mental space.""

Edited by shw.

Lyesmith kept his orange-blond hair pretty much shaved. You could see the lines of his skull. "Tell you what, though. This country started going to bell when they stopped hanging folks. No gallows dirt. No gallows deals."

Link to comment
Share on other sites

Dok se Drale ne pojavi da potvrdi (valjda će potvrditi), umetnička dela najbolje čuvaju vrednost uloženog novca. Ovo kažem iz čisto ekonomskog aspekta, a zašto je tako, jebga, tako je uvek bilo, pa pretpostavljam da se u tom smislu neće nikad ništa promeniti, inače ne bi bilo tako dobro za ulaganje novca. Malo sam spetljao rečenicu, ali kapiram da me kapirate.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...