Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

Ima tamo negde u tekstu i koji su najpopularniji modeli:

Quote

Kupci su najviše birali sledeće modele: Škoda Octavia, Renault Clio, Fiat Tipo, Škoda Fabia, Fiat 500L, Opel Astra, Škoda Superb, Dacia Sandero, Toyota Yaris i Hyundai Tucson.

Od ovoga cenim da je bar 60-70% tih novih automobila zapravo za službena vozila, fizička lica u većini možda kupuju ova poslednja tri... 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

11 hours ago, Zwerko said:

Ima tamo negde u tekstu i koji su najpopularniji modeli:

Od ovoga cenim da je bar 60-70% tih novih automobila zapravo za službena vozila, fizička lica u većini možda kupuju ova poslednja tri... 

naravno oktavia i superb ovo što kaže @togFU jer to je praktično Passat samo 10k jeftiniji!!! Znaš ko'ki gepek!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, manson said:

Šta je bre #pungas? U poslednje vreme vidjam tu nalepnicu na nekim kolima, uglavnom puntići i golfovi.

videh i ja pre neki dan, slupao se ovde u jednoj ulici ...

u suštini trebalo bi da su to neki carevi što "voze dinamično", ima i ceo instagram profil kako luduju ulicama grada jer je to kul.

Link to comment
Share on other sites

On 12/22/2020 at 8:34 PM, Lucky said:

naravno oktavia i superb ovo što kaže @togFU jer to je praktično Passat samo 10k jeftiniji!!! Znaš ko'ki gepek!

definitivno najbolji odnos cena-kvalitet, a gepek je, što bi rekao Putin, takav "da mogu tri neprijatelja države u njega da stanu".

Škoda je postigla toliki uspeh ovim modelima, da je WV smenio kompletno rukovodstvo Škode, te udvostručio cenu komponenti koje isporučuje (šasiju, motror i menjač). sad više nije 10k jeftiniji.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Debeli said:

definitivno najbolji odnos cena-kvalitet, a gepek je, što bi rekao Putin, takav "da mogu tri neprijatelja države u njega da stanu".

Škoda je postigla toliki uspeh ovim modelima, da je WV smenio kompletno rukovodstvo Škode, te udvostručio cenu komponenti koje isporučuje (šasiju, motror i menjač). sad više nije 10k jeftiniji.

gde si ovo pročitao? deluje business-wise potpuno neracionalna odluka.

Link to comment
Share on other sites

slažem se, ali pošto je Škoda PO JE LA VW tržište, kao neposredni i direktni konkurent na određenim lukrativnim segmentima, šta da rade jadni članovi odbora VW?

inače odavno dave Škodu, ne dozvoljavajući joj ulazak u teretni i SUV program.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Debeli said:

slažem se, ali pošto je Škoda PO JE LA VW tržište, kao neposredni i direktni konkurent na određenim lukrativnim segmentima, šta da rade jadni članovi odbora VW?

inače odavno dave Škodu, ne dozvoljavajući joj ulazak u teretni i SUV program.

Pa znaš kako, iako sam potpuno svestan da postoje potpuno nesposobni ljudi u velikim korporacijama i svedoci smo potpuno neverovatnih pogrešaka koje prave firme, ipak ne verujem da postoji iko ko bi ciljano gušio Skodu zato što dobro posluje da bi zaštitio VW.

A i kako misliš ne dozvoljavaju im ulazak na SUV? Pa rade upravo ono što bi i normalni šefovi firmi trebalo da urade - lansirali su Tuareg i ekipu i podigli im cene, da bi ujedno ubacili kodiaqa i ona druga dva na K u toj cenovnoj rupi.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da ti je to malo čudno razmišljanje - nije Škoda neki tamo pobunjeni deo VW grupacije pa su sad šefovi u VW zabrinuti jer se Octavia prodaje bolje od Passata ili Kodiaq od Tuarega, sve modele naravno oni odobravaju, planove za narednih x godina i sve ostalo. Sve u medjuvremenu je samo neko fino podešavanje shodno promeni situacije i maksimizacije profita, ništa Škoda ne radi bez amina VW. 

Pritom se ovde gleda mnogo usko samo naše tržište gde Škoda dominira u odnosu na VW jer je cenovno mnogo pristupačnija, ali teško da smo mi neko tržište za koje će oni da se brinu. Bitno je da lupam u Nemačkoj se Golf prodaje 4 puta više od Octavie i slično. I na globalnom nivou Evropa nije više baš najznačajnije tržište, VW praktično nijedan drugi brend osim Audija ne izbacuje na Američko, Kinesko i druga tržišta. 

I nije da su oni to baš sad jedini izmislili toplu vodu, rade to i ostali veliki, eto recimo Reno sa Dačijom. Kod nas i u većem delu Evrope je to Dačija jer se namerno pozicionira ispod Reno brenda. U Rusiji je najnormalnije da imaš Reno Logan ili Reno Sandero jer su tamo nekim istraživanjem zaključili da auto kao što je Clio ne bi imao prođu tamo po ceni po kojoj oni žele da ga nude pa su onda malo promenili brend. Isto kao što je ta ista Škoda u Rusiji izbacila novi Rapid koji je zapravo meni vizuelno sličan Scali (samo je limuzina naravno), a njega nema na drugim tržištima u Evropi jer računaju da će ovde više para zaraditi sa Scalom kao hatchback varijantom. Ili novom Oktavijom, jebemliga, imaju verovatno nekakvo istraživanje na kome baziraju lansiranje modela shodno tržištima. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Škoda je ostvarila neočekivan uspeh u osvajanju tržišta, "otrgla se kontroli" i sad je malo dovode u red. inače, niko ne tvrdi da se Škoda odmetnula ili radi mimo VW.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Debeli said:

Škoda je ostvarila neočekivan uspeh u osvajanju tržišta, "otrgla se kontroli" i sad je malo dovode u red. inače, niko ne tvrdi da se Škoda odmetnula ili radi mimo VW.

slažem se, ali ja ne mislim da je to "upalilo alarm" u VW već baš obrnuto. To je jedino gde se razmimoilazimo - možda su i krovno u grupaciji rekli "e vidi što škoda menadžment kida a vi iz VW niste dostigli target sad ćemo da vas zamenimo" ali ne direktno zbog skode kao takve.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, voodoo_ said:

Sve se bojim da će švapski krovni menadžment da kazni svoje jer prljavim Slovenima ide bolje, pre će Slovene da ukanali 😄

 

neće da ih kazni, nisam to rekao. na stranu što su ti "prljavi sloveni" zapravo nemci i što verovatno u top menadžmentu nema nijednog slovena 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucky said:

slažem se, ali ja ne mislim da je to "upalilo alarm" u VW već baš obrnuto. To je jedino gde se razmimoilazimo - možda su i krovno u grupaciji rekli "e vidi što škoda menadžment kida a vi iz VW niste dostigli target sad ćemo da vas zamenimo" ali ne direktno zbog skode kao takve.

Ja baš mislim surotno - nema nikakvog alarma, nego ima "jej što smo dobar posao odradili, prodali smo više kola i zaradili više para". Jer nema tu balansa da neko sad mora da lobira da Škoda bude jača ili slabija nego imaju bukvalno podelu tržišta - Škoda drži ova malo siromašnija tržišta, isti modeli samo sa VW znakom se prodaje u Zapadnoj Evropi i drugde kao prioritetan za više para (jer je na Škodi definitivno manja margina). I naravno Škodu malo osakate na nekim featurima da bi izgledalo kao da zapravo to nije isti auto i da je baš zato jeftiniji. I to se tačno vidi i u politici modela - više se prodaju SUV, super, daj da sad Škoda pravi SUV za ove sirotane u Istočnoj Evropi, evo Tuareg će da se zove Kodiaq, Tiguan ćemo da zovemo Karoq, T-Roc ćemo da zovemo Kamiq i svi srećni! Čak su sad napravili i Golf za siromašne (Scala), ali su sa druge strane zaključili da u Zapadnoj Evropi nije popularna Golf limuzina, tj Jetta, pa smo nju ukinuli jer ko hoće to svakako uzima Passata koji je sad već bezobrazno skup. Sa druge strane jeftina limuzina ima smisla u Istočnoj Evropi, šibaj Octaviu za sve pare, ako se neka proda u Nemačkoj još bolje. I te odluke zavise od milion faktora od kojih verujem da su najbitniji istraživanje tržišta, na primer u Rusiji i dan danas postoji najnoviji Polo Sedan a ne postoji običan Polo koji je ovde normalna stvar. Opet u Americi i Kini se Jetta prodaje samo tako. 

I daleko od toga da su oni jedini, tom logikom bi Dacia "upalila alarm" u Renou zato što se prodaje dosta Dustera i Sandera, a to nije slučaj, to su prosto kupci do kojih oni ne bi ni došli sa Cliom ili Kadjarom. I opet i sve to zavisi od tržišta do tržišta, pa Reno za Rusiji napravi Arkanu koja je zapravo kopija BMW X6 na platformi Dustera, ali isto tako i Reno Captur koji je umesto na platformi Clia kao kod nas tamo takođe na platformi Dustera. Neko istraživanje tržišta je pokazalo da to treba tako... Isto tako su Nissan Qashqai i Reno Kadjar praktično isti automobili i gledam neki klip iz Engleske gde kažu "pa da jesu isti, ali je Reno jeftiniji pa bolje uzmite njega", ja pogledam naše cenovnike, ozbiljno je skuplji 🙂 A Qashqai se proizvodi u Engleskoj [roflmao] mada ok te cene se možda sad promene posle Brexita 🙂 

Fun fact - izgleda da će posle stotina godina da se desi da Golf ne bude najprodavaniji auto u Evropi - izgleda da je maleni Clio novi šampion!

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

On 12/30/2020 at 2:59 PM, voodoo_ said:

Sve se bojim da će švapski krovni menadžment da kazni svoje jer prljavim Slovenima ide bolje, pre će Slovene da ukanali 😄

 

nema tu Slovena van pogona. smenjeni su takođe Nemci.

čista je logika, brojeve na tržištu preuzima jeftiniji model skupljem i optimum se gubi. odluka je logična, jasna i očekivana, koliko god laicima izgledalo nerazumljivo.

kao što je i očekivano zašto će Švabe da izgube trku za automobile u ovom veku. nije da nisu mogli odavno da motore sa unutrašnjim sagorevanjem zamene elektromotorima. i pored moći naftnog lobija, postoji inercija zasnovana na uživanju monoposlkog ekstraprofita.

SNG!

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Debeli said:

nema tu Slovena van pogona. smenjeni su takođe Nemci.

čista je logika, brojeve na tržištu preuzima jeftiniji model skupljem i optimum se gubi. odluka je logična, jasna i očekivana, koliko god laicima izgledalo nerazumljivo.

kao što je i očekivano zašto će Švabe da izgube trku za automobile u ovom veku. nije da nisu mogli odavno da motore sa unutrašnjim sagorevanjem zamene elektromotorima. i pored moći naftnog lobija, postoji inercija zasnovana na uživanju monoposlkog ekstraprofita.

SNG!

kako draško zamišlja da funkcionišu velike kompanije 🙂 

ali nema veze, uđimo u 2021 sa ljubavlju srećom zdravljem i veseljem! 🙂

Link to comment
Share on other sites

Uskoro novi I20 kod nas, nema cena još uvek 🙂https://www.hyundai.rs/model/novi-i20

 

Novi Sandero Stepway https://www.dacia.rs/modeli/novi-sandero-stepway.html malo skuplji nego prošli

cene https://cdn.group.renault.com/dac/rs/cenovnik/cenovnik_novi_sandero_stepway.pdf čak ima i verzija sa automatskim menjačem. A ova najjača čak ima i automatsku klimu i podizače pozadi, nisam to očekivao.

Običan Sandero onda oko 1-1,5K EUR manje?

Iskreno, deluje dopadljivo, unutrašnjost pogotovu.

Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2021 at 6:19 PM, manson said:

Uskoro novi I20 kod nas, nema cena još uvek 🙂https://www.hyundai.rs/model/novi-i20

 

Novi Sandero Stepway https://www.dacia.rs/modeli/novi-sandero-stepway.html malo skuplji nego prošli

cene https://cdn.group.renault.com/dac/rs/cenovnik/cenovnik_novi_sandero_stepway.pdf čak ima i verzija sa automatskim menjačem. A ova najjača čak ima i automatsku klimu i podizače pozadi, nisam to očekivao.

Običan Sandero onda oko 1-1,5K EUR manje?

Iskreno, deluje dopadljivo, unutrašnjost pogotovu.

skoro ništa ružnije nisam video od ovog i20 otpozadi, kao neko dete da se zezalo.

novi sandero stvarno izgleda korektno za svoju klasu i to šta predstavlja i pod kojim cenama. imajući u vidu krš plastiku i izradu unutra i znatno skupljih modela, ovo je još i odlično.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lucky said:

skoro ništa ružnije nisam video od ovog i20 otpozadi, kao neko dete da se zezalo.

da su ga uradili normalnije (zadnji deo) jako bi ličio na Škoda modele, dok mi je od napred neki SEAT fazon... ceo auto mi je kao neka kopija dizajna aktuelnih modela VW grupacije...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

da su ga uradili normalnije (zadnji deo) jako bi ličio na Škoda modele, dok mi je od napred neki SEAT fazon... ceo auto mi je kao neka kopija dizajna aktuelnih modela VW grupacije...

na konceptima deluje "tu i tamo" prihvatljivo i podseća na scalu ili ove neke nove male SUV iz škode, ali serijska verzija je grozna.

a spreda je jasno da su sad uzeli ovu "mreža" varijantu, Tucsonu tu stavili LED i napravili "revoluciju" i onda za ove soc modele samo ostavili mrežu 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Након месеци преговарања и комплексних промена, групе "Фијат Крајслер аутомобили" и "Пежо-Ситроен", данас постају јединствена велика аутомобилска група под именом "Стелантис". У уторак, 19. јануара, на онлајн конференцији за штампу, група ће прославити овај изузетно важан догађај за историју аутомобилске индустрије.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...