Guest Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 uvedene su nocne linije koje pice celu noc. huh? gde to? kod mene poslednji noćni ide u pola tri, pa posle tek u pet ima dnevni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kal1mero Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 I strasno je sto su ukinuli da oni koji imaju marikce za zaposlene moraju da placaju nocni prevoz... Quote Нема будућности без истине. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarcaS take 2 Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Обе стране су праве. Mozda ali sam ja primetio veci broj fejlova sa one strane gde nije magnenti zapis. Quote https://www.g2a.com/r/barcas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fushi.ryuu Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Kili, malo afektiraš i preteruješ deleći epitete koji nisu na mestu. :) Sistem poboljšanja mora biti dvosmeran. Od građana se očekuje da se ponašaju normalnije u prevozu, od prevoznika da pruža sve bolju uslugu. Meni je recimo muka od klinaca koji se švercuju i baba koje se voze u krug ceo dan, a neće da se pomere sa vrata da bih lakše izašao i nisu nacističke metode njih naučiti pameti, nego su vrlo normalno vaspitavanje koje ide ka zajedničkom boljitku. To je slično kao kada je neko retard na forumu, pa ga banuješ da bi počeo da se ponaša normalno. Ja i dalje smatram da je u Beogradu i normalnije i bolje da se u prevoz ulazi/izlazi na sva vrata, da ljudi koji izlaze prvo izađu, pa onda da ulaze novi putnici, te da svi treba da plaćaju karte. Ovo što BusPlus sada radi je izraz njihove nemoći i nesposobnosti i samo će nervirati ljude od kojih su neki to zaslužili, ali neki i nisu. Quote .: l@w.: co-founder of kouteki Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 ne znam kakva unapredjenja ocekujes, letece autobuse na svakih pola minuta? dzaba dajes 2 miliona eura na prevozno sredstvo koje zbog infrastrukture ide 20 na sat...... isto vazi i za trolejbuse. idu 15 na sat i samo prave guzvu za ostatak saobracaja a meni je to glavno prevozno sredstvo koje koristim u 90% slucajeva kad idem bilo gde. sa kojim mi treba 45min-1h do centra do koga bi peske brze stigao, sto naravno nije poenta ako vec dajem pare za nesto a sada ce trebati jos vise vremena samo da bi licili na eu zemlju u cijim zemljama ljudi mogu da priuste sebi kola posle godinu dana ciscenja posluzavnika u meku prosto ne mogu pravila da izmisljaju ljudi koji sede u foteljama i koje voze ljudi u blindiranim dzipovima do kuce na vracaru u ime random siromasnih i nezadovoljnih ljudi koji se vec guraju kao klosari po autobusima. u najmanju ruku je bezobrazna i pisanje u oci tamo nekim ljudima sa kojima nemaju ni dodira Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 prosto ne mogu pravila da izmisljaju ljudi koji sede u foteljama i koje voze ljudi u blindiranim dzipovima do kuce na vracaru u ime random siromasnih i nezadovoljnih ljudi koji se vec guraju kao klosari po autobusima. ...a to je modus operandi gradske vlasti, zato što se ni ne obaziru na boljitak građana dok kradu. na stranu to koliko kradu i što se rade samo oni projekti na kojima može da se krade ili na kojima se skupljaju izborni poeni, al i to što urade - urade loše. biciklističke staze je projektovao čovek koji u životu nije seo na bajs, zabranu kupanja na adi je uveo neko ko se u životu tamo nije okupao, itd itd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarcaS take 2 Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 A mozda se samo vode logikom - "ako kazemo da je ovo standard, proci ce nam. end of story", sto je bukvalno jedini funkcionalni perpetum mobile meni poznat. Quote https://www.g2a.com/r/barcas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 (edited) Konkretno je smesno sto ivke ovde koristi "svuda je tako" protiv tebe jer on to isto koristi kad se pominju neke druge stvari koje sprovodimo, a koje su isto lose kao i na zapadu ali je ok jer su i na zapadu. Ali na stranu to, brate busevi su taj isti rezim do 3 i od pola 5 imali od kad sam ja bio klinac, tako da nisu oni nista sredili. Manje su guzve zato sto se relativno ima para pa se mnogo vise ljudi vozika svojim vozilima, a ne zato sto su oni uveli ne znam koliko vozila u sistem. Sto se tice prohibicije, od cega tacno stitis maloletne koji kupuju alkohol kad se oni raspadaju po parkovima? Maloletni i tako ne mogu da voze, ergo nema opasnosti. Nema drugu poentu zakon osim da se opijanje svede na klubove/kafice od cega se ubira veci harac. Pritom se taj isti zakon ne sprovodi u dosluhu sa tom istom drzavom koja ga je donela. Primera radi u holandiji su to delimicno resili tako sto se nigde u supermarketima ne prodaje hladno pivo pa ti pij toplo pivo ako hoces sto je mnogo elegantnije resenje, ali im je i zabranjeno opijanje na ulici. Edited July 16, 2012 by mohican Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Ok, ako mogu da dam my 2 cents, ali da me ne napadnu svi pošto ovo pišem kao potpuno "običan građanin", dakle bez nekih premisa. Jedino što stoji da sam se poslednjih 8 godina u Beogradu možda pet puta prevezao gradskim prevozom. Svima je jasno da je neko za BusPlus uzeo pare, jer je prosto nemoguće da na tenderu pobedi firma koja pre tog istog tendera nije praktično imala nikakav prihod, odnosno u 2010. godini je imala tačno za vrednost jedne male nabavke. Ali jebiga, fakat je i da su građani Beograda iz ovog ili onog razloga propustili da vlast koja je to uvela kazne na izborima, a prilika je bila vrlo nedavno, što ako mnogo uprostimo dolazimo do toga da su građani time zadovoljni, ili bar da su time manje nezadovoljni nego stvarima kojima su zadovoljni. I sad vlast, kao vlast koja je dobila "potvrdu" da dobro radi, naravno nastavlja implementaciju tog sistema i dolazimo do problema sa ulaskom na određena vrata. Ono što je tu problem jeste, kao i kod kupanja na Adi, jeste da se problem ne tretira celovito nego samo kroz privremena, ad hoc rešenja. Fakat je da je to uvedeno zbog sprečavanja švercovanja i zbog činjenice da sam BusPlus sistem nije koncipiran kako treba. I onda umesto da se uvedu kazne za onoga ko se švercuje (ozbiljne kazne, ne tipa 2.500 dinara) i da se iste sprovode, sprovodi se sistem maltretiranja onih koji zapravo ne krše propis. Po meni je recimo kazna od 75.000 dinara za nekoga ko nije platio kartu u autobusu sasvim opravdana da bi se zaveo red, ali je potpuno idiotska za ulaženje na pogrešna vrata, jer to može da se desi senilnoj babi. Prevoz ne može da bude besplatan i ne sme se dozvoliti da se ljudi švercuju, jer tu ne piju vodu argumenti da je skup (ako je skup idi peške ili kupi bicikl), niti da je loš, opet možeš naći neki alternativni prevoz. Kao i Japanci za metro, oni se tamo gužvaju jer kad sve saberu i oduzmu to im se najviše isplati. Ali da maltretiraš sve putnike na ulasku u bus da bi sprečio švercovanje je potpuno besmisleno i pokazuje samo da se problemu pogrešno pristupa. Par nekih iskustava iz stranih zemalja na ovu temu, pošto se u inostranstvu vozim uglavnom prevozom (i pričam samo o onima gde ne postoji metro): - U Istanbulu ne postoje kondukteri, čak ne postoji ni sistem čekiranja u samom vozilu. Sve stanice su ograđene vrlo niskom (tipa 50 cm) staklenom ogradom i postoje ulazi na stanice kao što se inače ulazi u metro (s onim čudima što te puste kad ubaciš žeton). Pritom je tu ogradu vrlo lako čak i zaobići recimo sa pešačkog skreneš malo i direktno preko šina uđeš na tramvajsku stanicu. Svi idu na zvanične ulaze (i ja takođe kao stranac naravno), nisam primetio uopšte koji je sistem kontrole, ali sam primetio da na pojedinim stanicama postoji kao neki lik iz obezbeđenja ili tako nešto. Da li ti on naplati kaznu ako preskočiš ogradu ili dođe da te bije, stvarno ne znam, ali mi je bilo fascinantno da Turci koji su generalno još nedisciplinovaniji od nas potpuno poštuju taj sistem. A da, i ovaj naš sistem je iz Turske :) Inače prevoz dolazi u minut po redu vožnje. - U Ajndhovenu u Holandiji sam se vozio standardnim busevima. Postoji sistem skoro identičan kao naš, sa beskontaktnim karticama koje se prinose uređajima. Ulazi se isključivo na prednja vrata i tu se ljudi validiraju, mi kao stranci smo tu kupovali karte od vozača. Ono što je interesantno jeste da postoji i obaveza da se validiraš kad izlaziš iz busa, zašto ne znam, ali je čak i napisano na holandskom i engleskom. Ne postoji nikakva kontrola, osim natpisa koji te kulturno podseća da se validiraš ili kupiš kartu i obaveštenja da je autobus pod video nadzorom. Na stanicama postoje displeji koji u minut obaveštavaju kada stiže bus, ali su praktično nepotrebni jer isti dolaze u minut kad im piše po redu vožnje koji je vidno istaknut na svakoj stanici. Doduše za 3-4 dana nijednom nisam bio u situaciji da je više od dvoje ljudi stajalo u busu, čak i u vreme špica. - U Bratislavi u Slovačkoj je slično, vozio sam se samo trolama, imaju validiranje, nisam primetio kontrolu (mada na osnovu onog članka bi se reklo da postoji), ulazi se na bilo koja vrata, prevoz dolazi na vreme i gužve su malo veće nego u Holandiji, ali daleko od toga da sam se zapravo gurao s nekim. I na kraju da dodam šta mene najviše sprečava da koristim gradski prevoz - neizvesnost. Svuda drugde gde sam bio je osnovno da postoji red vožnje po kome ide gradski prevoz, i iako možda ne bi bilo logično da kod nas dolazi baš u sekund kao u Holandiji, ja bih najveću prednost našeg prevoza video kada bih zapravo mogao da budem siguran da će u periodu od 14 do 18h autobus 95 zapravo sigurno doći u roku od 5 minuta ili koliko mu je već po redu vožnje. A to nema veze ni sa gužvom u gradu, ni sa lošim/dobrim autobusima, već samo s organizacijom koja kod nas ne postoji, niti iko želi da je na ozbiljan način uvede. Onda bih ja mogao lepo da planiram da ako krenem sa NBGD u to i to vreme ću biti u gradu tad i tad, što mi se u normalnim okolnostima razlikuje za jedno 10 min u odnosu na to da idem kolima kad zračunam i vreme za parking i sl. A to ne rešava BusPlus, čak ni da mu radi sistem sa sms porukama, a ne radi (to čujem od moje majke koja je penzos pa se vozi prevozom i zna da koristi to). Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Ne treba tu vlast koja je pokrala projekat da kaznjava narod vec sud. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ребел Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Суд је орган народа, у нормалним државама. Quote Mislim da sam frustriran zbog svega od navedenog, kako si me procitao, ciganmala frojdovac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 (edited) Ne treba tu vlast koja je pokrala projekat da kaznjava narod vec sud. Sud je suštinski bitan deo vlasti :) Poenta moja nije bila da treba sad da ide kontrolor iz Busplusa i da otima ljudima pare, već da se uspostavi mehanizam gde bi se to efikasno rešavalo, naravno preko suda. A u idealnim uslovima, da ne kažem normalnim, bi sud kažnjavao i te koji su pokrali projekat :) Edited July 16, 2012 by Zwerko Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Wat? Nezavisno sudstvo ... look it up ... Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa1Nt Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Svima je jasno da je neko za BusPlus uzeo pare, jer je prosto nemoguće da na tenderu pobedi firma koja pre tog istog tendera nije praktično imala nikakav prihod, odnosno u 2010. godini je imala tačno za vrednost jedne male nabavke. Ali jebiga, fakat je i da su građani Beograda iz ovog ili onog razloga propustili da vlast koja je to uvela kazne na izborima, a prilika je bila vrlo nedavno, što ako mnogo uprostimo dolazimo do toga da su građani time zadovoljni, ili bar da su time manje nezadovoljni nego stvarima kojima su zadovoljni. I sad vlast, kao vlast koja je dobila "potvrdu" da dobro radi, naravno nastavlja implementaciju tog sistema i dolazimo do problema sa ulaskom na određena vrata. Ono što je tu problem jeste, kao i kod kupanja na Adi, jeste da se problem ne tretira celovito nego samo kroz privremena, ad hoc rešenja. Fakat je da je to uvedeno zbog sprečavanja švercovanja i zbog činjenice da sam BusPlus sistem nije koncipiran kako treba. I onda umesto da se uvedu kazne za onoga ko se švercuje (ozbiljne kazne, ne tipa 2.500 dinara) i da se iste sprovode, sprovodi se sistem maltretiranja onih koji zapravo ne krše propis. Po meni je recimo kazna od 75.000 dinara za nekoga ko nije platio kartu u autobusu sasvim opravdana da bi se zaveo red, ali je potpuno idiotska za ulaženje na pogrešna vrata, jer to može da se desi senilnoj babi. Prevoz ne može da bude besplatan i ne sme se dozvoliti da se ljudi švercuju, jer tu ne piju vodu argumenti da je skup (ako je skup idi peške ili kupi bicikl), niti da je loš, opet možeš naći neki alternativni prevoz. Kao i Japanci za metro, oni se tamo gužvaju jer kad sve saberu i oduzmu to im se najviše isplati. Ali da maltretiraš sve putnike na ulasku u bus da bi sprečio švercovanje je potpuno besmisleno i pokazuje samo da se problemu pogrešno pristupa. srsly? :) jebote :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Ok, ako mogu da dam my 2 cents, ali da me ne napadnu svi pošto ovo pišem kao potpuno "običan građanin", dakle bez nekih premisa. Jedino što stoji da sam se poslednjih 8 godina u Beogradu možda pet puta prevezao gradskim prevozom. return -1; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Sud je suštinski bitan deo vlasti :) Poenta moja nije bila da treba sad da ide kontrolor iz Busplusa i da otima ljudima pare, već da se uspostavi mehanizam gde bi se to efikasno rešavalo, naravno preko suda. A u idealnim uslovima, da ne kažem normalnim, bi sud kažnjavao i te koji su pokrali projekat :) E da da kvotujem da se ne izgubi ovaj biser. Sud mora biti nezavistan od vlasti ako zelis bilo kakve naznake demokratije. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfa Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 superiska je ova fora sa ulazenjem/izlazenjem Quote Um caruje, Dundo Maroje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Al Bundy Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 E da da kvotujem da se ne izgubi ovaj biser. Sud mora biti nezavistan od vlasti ako zelis bilo kakve naznake demokratije. Neće se izgubiti, potpuno stojim iza toga što sam rekao. Upotrebio sam termin vlast, i iako se često to meša sa izvršnom vlasti, zapravo je Ustavom Srbije predvidjena podela vlasti na izvršnu, zakonodavnu i sudsku. Dakle stojim pri tome da je sud vrlo bitan deo vlasti, tačnije jedan od tri suštinska dela. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Pricali smo o vlasti koja je pokrala projekat, sto je izvrsna vlast. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul. Meni se lično ne dopada kod busplusa to što imaš sad one karte od max 10 vožnji koju plaćaš 40 dinara (i tako stalno) a ima i ona što duže traje, ne znam koliko ona košta, ali to me podseća sve na ono "250 dinara kredita za mobilni od čega 30 za punjenje" lol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Pricali smo o vlasti koja je pokrala projekat, sto je izvrsna vlast. Da, zato je bio smajli, da naglasi igru rečima. I ja se potpuno slažem da treba sud da procesuira sve koji su učestvovali u celoj BusPlus priči, ali su nama generalno sudovi naklonjeni tome da vrlo prate "sugestije" ko god je u tom momentu u izvršnoj vlasti. Eto recimo primer sad ovog Ustavnog suda. A u krajnjem slučaju i narod je tu da na izborima može da kaže "e pa neću da me više kradu", ali očigledno je da tako ne razmišlja većina Beograđana... Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
~JungleBoY~ Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 (edited) ja sam isao basem na relaciji zarkovo-crveni krst u oba pravca i evo kako je to meni izgledalo: kad sam kretao, sto su bili rani jutarnji casovi, bila su dva "garnizona" na obema stanicama na adi (prva kod ade bas i druga kod secerane), i otprilike ih je bilo dovoljno da pregledaju po 2 basa odjednom. moj bas je stao na drugoj stanici za pregled, ovi su uleteli i ispregledali sve i izasli. primetio i sam 2-3 komunalca koja su blejala tamo iza, verovatno ako izbije neki nered. sam pregled je prosao relativno brzo, mozda 5 minuta max, ali mislim manje, i sve je nastavilo normalno. dakle, jutros je sve proslo okej i sasvim podnosljivo, s velikim akcentom na 'jutros', kad nije bilo nikakve guzve niti puno ljudi.kad sam se vracao oko 2 kuci, ono je bio kolaps. nije bila onakva guzva kao gore na slici, kad sam ja prolazio pored sajma, ali je ponovo bila tolika da je vozac u mom basu samo rekao zajebi i nastavio dalje. ponovo su bila 2 "garnizona", jedan na prvoj stanici sajma i drugi na onoj drugoj stanici preko instituta i ruske ulice. na toj drugoj je isto bilo 2-3 basa na cekanju, i da li samo iz tog razloga (ili jos nekog) moj bas je isto tako samo nastavio dalje, tako da mi u povratku nijednom nije usla kontrola. dakle, cim se digao intezitet saobracaja i broj ljudi, sve je palo u vodu.ja kapiram da oni rade sve ovo iz nemoci da nateraju ljude da se ne svercuju, ali prosto ovako najvise ispastaju ljudi koji redovno placaju. ja sam prvi koji se svercuje kad moze - ne zato sto sad mrzim ne znam koga, nego jer mi je prosto puno 250 kinti svaki dan od kuce do posla/faksa i nazad, tako da ako oni nadju nacin kako da kazne mene specificno, a ne sve ostale, all power to them, ja sam za. ne znam kako funkcionisu sistemi u drugim drzavama, ali prost c/p sa njih na nas ne moze da uplodi rodom nikako, stavise, siguran sam da to niko ni ne pokusava, ali mu to dodje idealan izgovor. meni je bilo do jaja kada sam video kako u barseloni sa automata uzimas kartu za 1 evro (a sta je to za njih), i ona vazi ne znam kol'ko sati, ali bilo bi glupo da to sad uporedjujem sa nama. sve u svemu, na njima je da pokusavaju sta god mogu, a na meni je da eskiviram to kako god mogu, jer za novac koji traze ne mislim da dobijam ono sta mislim da treba da dobijem. kapiram ja da neko zivi od toga, i voleo bih da mi to bude 5. stavka na spisku, pa da me boli kurac maltene, ali kako stvari stoje, to jednostavno nije tako. na njima je da smisle nacin, obore cenu karte i poboljsaju uslove prevoza tako da za sve prosto bude lakse da plate nego da se svercuju i rizikuju drakonske kazne, i onda ce sigurno imati veci prihod nego sad, ili mogu ovako "da ubiraju harac" pa neka im je sa srecom. mozda je glupa analogija, al' sve me ovo podseca na problem sa piratima i softverom, gde imas firme koje smisljaju uzasne sisteme zastite, gde igra manje-vise ne radi kako treba, ili uopste, kod mnogo korisnika, pa ljudi koji zapravo plate softver ispadnu najvece zrtve, a pirati heroji univerzuma, i gde imas neki steam koji nudi maksimalan komfor za male pare, gde se ljudi utrkuju ko ce pre da potrosi platu na igre. Edited July 16, 2012 by Mr. Nobody Quote :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramirez Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 (edited) ja ne znam coveka koji nije mogao da kupi pivo posle 22h u trafici. tu ne racunam centar grada. Pored sebe, koji sam jednom priliko obisao 15 prodavnica i kioska u kojima me prodavci mahom poznaju, od starog Merkatora do Pinokia, oko pola 11 uvece, na dan jebenog Beer festa, i nigde nisu hteli da mi prodaju najobicnije pivo, znam bar jos pet ljudi koji mi se redovno zale na ovo. Iz mojih iskustava, ta Djilasova prohibicija je zakon koji se najvise postuje u nas, sto je tragedija svoje vrste. u NS je oboren zakon za alkohol pomocu peticije, nije mi jasno zasto se to ne pokrene u BG, 100k ljudi je sprdnja za bg.. Nije stvar demokratije nego Djilasa. u svedskoj se alkohol jaci od 3,5% kupuje samo do 6 popodne, u londonu se ulazi na prednja i izlazi na srednja/zadnja vrata u busu, itd. i ne vidim da im ista fali zbog toga. mnogo kenjate, treba narodu malo discipline. Ok, ali moram da iznesem misljenje na ovo sto si rekao. U Svedskoj se pretpostavlja da imas para da kupis taj alkohol bilo kada, pa kao nema ni potrebe uvece da kupujes. Kod nas su pijanke cesto incidentne, izmedju ostalog i zato sto smo siromasi u odnosu na Svedsku pa se krpimo za svoju zabavu, kad nam naidje momenat. Drugim recima, mislim da se ni ovde ne bi previse bunili ljudi da imaju love, ne bi dolazili u situaciju da im se poklopi vece sa jos nekim ljudima koje su sreli i da bi nastavili druzenje u istoj atmosferi, ali bez cirke jer je proslo 10. Dakle razlika u ekonomskom poluzaju, koji diktira drustvenu dinamiku, nuzno vodi i do razlike u pristupu i resenjima, ako hocemo da radimo kako treba a ne da napravimo kontra efekat. London je poseban primer zbog razgranatih alternativnih vidova prevoza. Mada, po prici ljudi koji su bili, nas nocni prevoz u Beogradu kosta koliko i nocni u Londzi, samo sto je tamo n puta redovniji. Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul. Ja se ne slazem. To sto je Djilas dobio 40% glasova ne znaci nuzno da svi ti gradjani odobravaju sve sto je za njegovog vakta uradjeno. Mozda su jednostavno neinformisani, ili prevareni, slagani, a mozda sve to pomalo, sto je najverovatnije slucaj kod ovih sto je Djials prevario. To ne vazi samo za Djilasa, nego kao princip. @ BusPlus Znam da pricam mahom zaposlenima i dobro situiranima, ali morate biti svesni da je ovaj narod na prosjackom stapu skoro. Zapravo, ne skoro nego i jeste ako se vec poredimo sa nekim sredjenijim i uspesnijim drustvima. Moze da vam zvuci kao proseravanje, ali tih 2-3 hiljade mesecno za kartu je jednostavno onih 2-3 hiljade koje ljudi nemaju. Zato su se i svercovali, zato sto negde moraju da stignu, peske ne mogu, a para nemaju. E sad, kapiram ja i sve argumente koji kazu da neki ljudi to placaju i ispadaju magarci zato sto mogu i da ne placaju kao ovi drugi i da ih boli dupe. Na kraju krajeva, mogu te 2-3 hiljade da daju svojim unucima, deci, da nesto sebi kupe, itd. Sve je to legitimno, i problematika nije nimalo jednostavna. Ali postoji i ova druga strana, socijala. Da EPS danas pocne istom logikom da sece sve, ali sve duznike, da sve duznike infostanu pocnu da izbacuju iz kuca, imali bismo socijalnu revoluciju. Mozda i ne bismo stigli do revolucije, neka bude i idealni scenario nekog kapitaliste-potrosaca-individualca i nek se sve to napalti, prebije i nek se jednostavno na ulici nadje pola miliona ljudi kroz razna podvodjenja racuna. Sta posle, koji je izlaz iz tog novog, mnogo puta veceg problema? Uvek postoje resenja, kao u SAD recimo gde sav taj prekarijat ostaje zatvoren u svom drustvenom stalezu i jednostavno umire od nedostatka zdravstvene nege, od droge, od nagazne mine u provinciji Helmand, itd. Dakle pitanje je komplikovanije od jednostavnog imperativa stopostotne naplate. Edited July 16, 2012 by Ramirez Quote Spoiler http://www.slobodanjovanovic.org/author/vukasinmileusnic/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
f4ts0 Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 eto vidis ovde potpisujem sve sto kazes. ja recimo upadam u raspravu stalno na poslu sa ljudima koji kazu "sto se zalis kada imamo para super" ali ne kapiraju da nemamo i da ne moze covek biti srecan ako se sve oko njega raspada. tih 2000-3000 mesecno meni znaci, pa tako verovatno je kuća ljudima koji teže žive Quote You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.