Jump to content

BusPlus


Recommended Posts

Sud je suštinski bitan deo vlasti :) Poenta moja nije bila da treba sad da ide kontrolor iz Busplusa i da otima ljudima pare, već da se uspostavi mehanizam gde bi se to efikasno rešavalo, naravno preko suda. A u idealnim uslovima, da ne kažem normalnim, bi sud kažnjavao i te koji su pokrali projekat :)

E da da kvotujem da se ne izgubi ovaj biser.

Sud mora biti nezavistan od vlasti ako zelis bilo kakve naznake demokratije.

OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVE

BEST VIEWED WITH A MONITOR

Link to comment
Share on other sites

E da da kvotujem da se ne izgubi ovaj biser.

Sud mora biti nezavistan od vlasti ako zelis bilo kakve naznake demokratije.

Neće se izgubiti, potpuno stojim iza toga što sam rekao. Upotrebio sam termin vlast, i iako se često to meša sa izvršnom vlasti, zapravo je Ustavom Srbije predvidjena podela vlasti na izvršnu, zakonodavnu i sudsku. Dakle stojim pri tome da je sud vrlo bitan deo vlasti, tačnije jedan od tri suštinska dela.

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul.

Meni se lično ne dopada kod busplusa to što imaš sad one karte od max 10 vožnji koju plaćaš 40 dinara (i tako stalno) a ima i ona što duže traje, ne znam koliko ona košta, ali to me podseća sve na ono "250 dinara kredita za mobilni od čega 30 za punjenje" lol.

Link to comment
Share on other sites

Pricali smo o vlasti koja je pokrala projekat, sto je izvrsna vlast.

Da, zato je bio smajli, da naglasi igru rečima. I ja se potpuno slažem da treba sud da procesuira sve koji su učestvovali u celoj BusPlus priči, ali su nama generalno sudovi naklonjeni tome da vrlo prate "sugestije" ko god je u tom momentu u izvršnoj vlasti. Eto recimo primer sad ovog Ustavnog suda. A u krajnjem slučaju i narod je tu da na izborima može da kaže "e pa neću da me više kradu", ali očigledno je da tako ne razmišlja većina Beograđana...

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

ja sam isao basem na relaciji zarkovo-crveni krst u oba pravca i evo kako je to meni izgledalo:

  • kad sam kretao, sto su bili rani jutarnji casovi, bila su dva "garnizona" na obema stanicama na adi (prva kod ade bas i druga kod secerane), i otprilike ih je bilo dovoljno da pregledaju po 2 basa odjednom. moj bas je stao na drugoj stanici za pregled, ovi su uleteli i ispregledali sve i izasli. primetio i sam 2-3 komunalca koja su blejala tamo iza, verovatno ako izbije neki nered. sam pregled je prosao relativno brzo, mozda 5 minuta max, ali mislim manje, i sve je nastavilo normalno. dakle, jutros je sve proslo okej i sasvim podnosljivo, s velikim akcentom na 'jutros', kad nije bilo nikakve guzve niti puno ljudi.
  • kad sam se vracao oko 2 kuci, ono je bio kolaps. nije bila onakva guzva kao gore na slici, kad sam ja prolazio pored sajma, ali je ponovo bila tolika da je vozac u mom basu samo rekao zajebi i nastavio dalje. ponovo su bila 2 "garnizona", jedan na prvoj stanici sajma i drugi na onoj drugoj stanici preko instituta i ruske ulice. na toj drugoj je isto bilo 2-3 basa na cekanju, i da li samo iz tog razloga (ili jos nekog) moj bas je isto tako samo nastavio dalje, tako da mi u povratku nijednom nije usla kontrola. dakle, cim se digao intezitet saobracaja i broj ljudi, sve je palo u vodu.

ja kapiram da oni rade sve ovo iz nemoci da nateraju ljude da se ne svercuju, ali prosto ovako najvise ispastaju ljudi koji redovno placaju. ja sam prvi koji se svercuje kad moze - ne zato sto sad mrzim ne znam koga, nego jer mi je prosto puno 250 kinti svaki dan od kuce do posla/faksa i nazad, tako da ako oni nadju nacin kako da kazne mene specificno, a ne sve ostale, all power to them, ja sam za.

ne znam kako funkcionisu sistemi u drugim drzavama, ali prost c/p sa njih na nas ne moze da uplodi rodom nikako, stavise, siguran sam da to niko ni ne pokusava, ali mu to dodje idealan izgovor. meni je bilo do jaja kada sam video kako u barseloni sa automata uzimas kartu za 1 evro (a sta je to za njih), i ona vazi ne znam kol'ko sati, ali bilo bi glupo da to sad uporedjujem sa nama.

sve u svemu, na njima je da pokusavaju sta god mogu, a na meni je da eskiviram to kako god mogu, jer za novac koji traze ne mislim da dobijam ono sta mislim da treba da dobijem. kapiram ja da neko zivi od toga, i voleo bih da mi to bude 5. stavka na spisku, pa da me boli kurac maltene, ali kako stvari stoje, to jednostavno nije tako. na njima je da smisle nacin, obore cenu karte i poboljsaju uslove prevoza tako da za sve prosto bude lakse da plate nego da se svercuju i rizikuju drakonske kazne, i onda ce sigurno imati veci prihod nego sad, ili mogu ovako "da ubiraju harac" pa neka im je sa srecom.

mozda je glupa analogija, al' sve me ovo podseca na problem sa piratima i softverom, gde imas firme koje smisljaju uzasne sisteme zastite, gde igra manje-vise ne radi kako treba, ili uopste, kod mnogo korisnika, pa ljudi koji zapravo plate softver ispadnu najvece zrtve, a pirati heroji univerzuma, i gde imas neki steam koji nudi maksimalan komfor za male pare, gde se ljudi utrkuju ko ce pre da potrosi platu na igre.

Edited by Mr. Nobody

:-)

Link to comment
Share on other sites

ja ne znam coveka koji nije mogao da kupi pivo posle 22h u trafici. tu ne racunam centar grada.

Pored sebe, koji sam jednom priliko obisao 15 prodavnica i kioska u kojima me prodavci mahom poznaju, od starog Merkatora do Pinokia, oko pola 11 uvece, na dan jebenog Beer festa, i nigde nisu hteli da mi prodaju najobicnije pivo, znam bar jos pet ljudi koji mi se redovno zale na ovo. Iz mojih iskustava, ta Djilasova prohibicija je zakon koji se najvise postuje u nas, sto je tragedija svoje vrste.

u NS je oboren zakon za alkohol pomocu peticije, nije mi jasno zasto se to ne pokrene u BG, 100k ljudi je sprdnja za bg..

Nije stvar demokratije nego Djilasa.

u svedskoj se alkohol jaci od 3,5% kupuje samo do 6 popodne, u londonu se ulazi na prednja i izlazi na srednja/zadnja vrata u busu, itd. i ne vidim da im ista fali zbog toga. mnogo kenjate, treba narodu malo discipline.

Ok, ali moram da iznesem misljenje na ovo sto si rekao. U Svedskoj se pretpostavlja da imas para da kupis taj alkohol bilo kada, pa kao nema ni potrebe uvece da kupujes. Kod nas su pijanke cesto incidentne, izmedju ostalog i zato sto smo siromasi u odnosu na Svedsku pa se krpimo za svoju zabavu, kad nam naidje momenat. Drugim recima, mislim da se ni ovde ne bi previse bunili ljudi da imaju love, ne bi dolazili u situaciju da im se poklopi vece sa jos nekim ljudima koje su sreli i da bi nastavili druzenje u istoj atmosferi, ali bez cirke jer je proslo 10. Dakle razlika u ekonomskom poluzaju, koji diktira drustvenu dinamiku, nuzno vodi i do razlike u pristupu i resenjima, ako hocemo da radimo kako treba a ne da napravimo kontra efekat.

London je poseban primer zbog razgranatih alternativnih vidova prevoza. Mada, po prici ljudi koji su bili, nas nocni prevoz u Beogradu kosta koliko i nocni u Londzi, samo sto je tamo n puta redovniji.

Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul.

Ja se ne slazem. To sto je Djilas dobio 40% glasova ne znaci nuzno da svi ti gradjani odobravaju sve sto je za njegovog vakta uradjeno. Mozda su jednostavno neinformisani, ili prevareni, slagani, a mozda sve to pomalo, sto je najverovatnije slucaj kod ovih sto je Djials prevario. To ne vazi samo za Djilasa, nego kao princip.

@ BusPlus

Znam da pricam mahom zaposlenima i dobro situiranima, ali morate biti svesni da je ovaj narod na prosjackom stapu skoro. Zapravo, ne skoro nego i jeste ako se vec poredimo sa nekim sredjenijim i uspesnijim drustvima. Moze da vam zvuci kao proseravanje, ali tih 2-3 hiljade mesecno za kartu je jednostavno onih 2-3 hiljade koje ljudi nemaju. Zato su se i svercovali, zato sto negde moraju da stignu, peske ne mogu, a para nemaju. E sad, kapiram ja i sve argumente koji kazu da neki ljudi to placaju i ispadaju magarci zato sto mogu i da ne placaju kao ovi drugi i da ih boli dupe. Na kraju krajeva, mogu te 2-3 hiljade da daju svojim unucima, deci, da nesto sebi kupe, itd. Sve je to legitimno, i problematika nije nimalo jednostavna. Ali postoji i ova druga strana, socijala.

Da EPS danas pocne istom logikom da sece sve, ali sve duznike, da sve duznike infostanu pocnu da izbacuju iz kuca, imali bismo socijalnu revoluciju. Mozda i ne bismo stigli do revolucije, neka bude i idealni scenario nekog kapitaliste-potrosaca-individualca i nek se sve to napalti, prebije i nek se jednostavno na ulici nadje pola miliona ljudi kroz razna podvodjenja racuna. Sta posle, koji je izlaz iz tog novog, mnogo puta veceg problema? Uvek postoje resenja, kao u SAD recimo gde sav taj prekarijat ostaje zatvoren u svom drustvenom stalezu i jednostavno umire od nedostatka zdravstvene nege, od droge, od nagazne mine u provinciji Helmand, itd. Dakle pitanje je komplikovanije od jednostavnog imperativa stopostotne naplate.

Edited by Ramirez
Link to comment
Share on other sites

eto vidis ovde potpisujem sve sto kazes.

ja recimo upadam u raspravu stalno na poslu sa ljudima koji kazu "sto se zalis kada imamo para super" ali ne kapiraju da nemamo i da ne moze covek biti srecan ako se sve oko njega raspada.

tih 2000-3000 mesecno meni znaci, pa tako verovatno je kuća ljudima koji teže žive

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

eto vidis ovde potpisujem sve sto kazes.

ja recimo upadam u raspravu stalno na poslu sa ljudima koji kazu "sto se zalis kada imamo para super" ali ne kapiraju da nemamo i da ne moze covek biti srecan ako se sve oko njega raspada.

tih 2000-3000 mesecno meni znaci, pa tako verovatno je kuća ljudima koji teže žive

Sve to stoji, ali treba imati u vidu da to znaci da ti koji placas kartu se losije vozis zarad toga da bi se vozio i neko ko ne placa. Po meni je pravednije onda da se poveca neki porez pa da vise tih koji nemaju za kartu je dobiju besplatno, beneficirano, kako god. I zna se ko i zasta placa. Ovako dolazimo u situaciju "ne mozete vi toliko da se svercujete koliko prevoz moze da bude los". Cela poenta je postaviti sistem na zdrave osnove pa ako se medju gradjanima napravi konzesus da hoce da plate vise zbog onih koji nemaju, ali je kod nas tesko napraviti (i sprovesti, jer ocigledno uvek neko krade) takav dogovor koji bi bio mnogo posteniji za sve... Ovako svi varaju sve, mnogo je vise prostora za manipulacije i stalno se vrtimo u zacaranom krugu...

Sustinski svi mi puknemo pare kad Grad kupi nove autobuse Gsp-u, umesto da su ih oni sami kupili od prodaje karata.

Edited by Zwerko

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Meni se cini da je ovaj problem samo izbacen na povrsinu, ne zato sto je sam po sebi postao preveliki, nego zato sto smo uvedjenjem BusPlus-a akcenat stavili na povecanje naplate. Ono kao, privatizovan je naplatni sistem i privatnik ce radi svog profita da poveca naplatu za ceo GSP. U teoriji zvuci lepo, ali u praksi tim cinom zapravo na povrsinu isplivavaju jako krupni socijalni problemi.

Pitanje kako ih resiti je dobro pitanje, ali bojim se da trenutno nismo u stanju tako nesto da uradimo. Resenje je u vecoj zaposlenosti, recimo, a resenje za vecu zaposlenost je vec drugi problem, i tako dalje. Obzirom na sve to, mislim da je losa odluka da se ovakav BusPlus sistem uvede, to jest, da samo dodaje na listu argumenata protiv njega u ovakvom obliku i u ovo vreme.

Sustinski svi mi puknemo pare kad Grad kupi nove autobuse Gsp-u, umesto da su ih oni sami kupili od prodaje karata.

Cekaj, jel GSP to radi u minusu? Mislim, jel ti sigurno kao proverenu informaciju znas da mi autobuse za GSP kupujemo iz gradskog budzeta?

Link to comment
Share on other sites

Mora od necega da se pocne, i u siromasnoj drzavi treba da postoji red.

pa pocinje se od pocetka... a ne od ZADNJIH VRATA... [roflmao]

Ok, koje bi pravilo uveo da smanjis sverc, a ne povecas broj autobusa, guzvu u autobusima, i komfornost i brzinu prevoza?

u privatnim prevozima krajem proslog milenijuma se niko nije svercovao...

povecanje komfornosti ciklicnim ulazenjem na zadnja i setanjem do srednjih vrata da bi se izaslo 10 stanica za redom (da bi se ispostovalo pravilo predvidjeno za 20 ljudi u situaciji kada ih ima 100) je komfornost na nivou... a postize se i zavidna brzina... toliko velika, da mogu za opkladu da stignem peske (na odredjenim relacijama) pre onih sto se voze...

dobro, koji su to uslovi u kojima bi ova prica mogla da prodje?

vece plate... jeftinije gorivo... manji porezi na uvoz automobila... manja registracija... metro...

izlaz na srednja vrata nam nece doneti nista od ovoga, cak i kada bismo nakadno poceli od kraja...

opet ponavljam u odnosu, na ono je sjajno. u spicu su busevi pojacani, i kad god sam se vozio busom ili tramvajem nisam dugo cekao. uvedene su nocne linije koje pice celu noc.

a koliko sam video, raspisan je i tender za 150 novih niskopodnih autobusa. malo li je 150 na postojecih 820?

ne znam kakva unapredjenja ocekujes, letece autobuse na svakih pola minuta?

raspisan je tender... u normalnoj zemlji to je normalna stvar... u srbiji se pitamo ko ce koliko para neko da nam ukrade i sta cemo dobiti po papreno visokim cenama...

Link to comment
Share on other sites

Ja se slažem sa Zwerkom u tom delu oko glasova na izborima. BusPlus je bio jedva koji mesec pre izbora glavna vest a na kraju je Đilas u bgdu uzeo kako beše, 50%? ili nešto malo ispod? To je onda to - 50% za Đilasa, BusPlus je znači kul.

Meni se lično ne dopada kod busplusa to što imaš sad one karte od max 10 vožnji koju plaćaš 40 dinara (i tako stalno) a ima i ona što duže traje, ne znam koliko ona košta, ali to me podseća sve na ono "250 dinara kredita za mobilni od čega 30 za punjenje" lol.

mostovi, arene, erport sitiji, parkici... zuti su na vlasti od proslog milenijuma... a glavni razlog djilasovih biraca je bio: on nam je uradio to i to... jebi ga zajebo je to i to... ali nam je makar nesto i dao... njemu je u prilog islo to sto je okom vidljivo nesto napavio za razliku od njegovih kolega na republickom nivou i nemogucnost da se proveri da li bi nam neko drugi uredio grad 10 puta bolje za 10 puta manje novca... a u ovako usranoj zemlji, je tesko skupiti muda i glasati za opciju "mozda ce nam biti bolje"...

Link to comment
Share on other sites

Cekaj, jel GSP to radi u minusu? Mislim, jel ti sigurno kao proverenu informaciju znas da mi autobuse za GSP kupujemo iz gradskog budzeta?

Gsp minus 100 miliona dinara mesecno, odnosno malo manje od 1 mil evra. http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:383810-GSP-mesecno-u-minusu-100-miliona

Dodaj na to kredit od 80 miliona evra za spanske tramvaje http://www.tvojportal.com/index.php/sr/home/regioni/item/18745-beograd-stigao-jo%C5%A1-jedan-%C5%A1panac.html

I jos 84 miliona evra kredita koje je uzeo Gsp za nove autobuse, a za koji je Grad garant http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1502155

Ima jos nego sam na mobilnom :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ali ovo je strašno

1. Porede Beograd sa gradovima u kojima metro predstavlja glavno sredstvo javnog saobraćaja, a autobusi zjape poluprazni

2. Porede Beograd sa gradovima koji su se planski širili, gde projektanti nisu razmišljali samo pet godina unapred i u kojima celom dužinom postoje široki bulevari sa biciklističkim stazama, a ceo grad je na ravnom

3. Porede Beograd sa Amerikom gde se samo socijalni slučajevi i ilegalni imigranti voze autobusima, a benzin je duplo jeftiniji nego u Srbiji

4. Porede Beograd sa gradovima u kojima na vlasti nije mafija

5. Ljudi koji se uopšte ne voze GSP-om ili se voze dve stanice po Vračaru i Dedinju čude se šta je problem ući na jedna a izaći na druga vrata u autobusu gde dvoje ljudi jedva mogu da se mimoiđu između sedišta

6. Komunistički potomci i čipovani idioti koji još žive u Politikinom Zabavniku pohvaljuju "uvođenje reda"

7. Pakosni provincijalci koji voze poniku u krugu od 500 metara komentarišu prevoz u gradu od milion i po stanovnika

Kao da puštaju nešto u vazduh pa su ljudi masovno postali retardi, ja ne verujem šta se dešava

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...