Angorn Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 ovo nije baš najtačnije Nije bas, ali htedoh reci da sara ne pravi nikakvu razliku u slucaju leda. Ono sto pravi razliku je sastav gume, letnja guma je tvrdja od zimske i ne ponasa se dobro na niskim temperaturama, dok je zimska meksa i napravljena sa namerom da se koristim na niskim temperaturama. Ima razlike, ali nije ni blizu u odnosu na razliku izmedju letnje i zimske u sneznim uslovima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 na prvom mestu to što si rekao o različitoj tvrdoći, to je presudno. pored toga, nigde na ulici nećeš naleteti na savršen led, jer po ulicama nema zambonija :) uvek će pored leda biti još nešto (ugažen sneg, asfalt, rizla, pesak...) za šta će zimska guma pre da zagrize nego letnja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 cek cek jel postoji jos neka motivacija za nabavku dodatnog seta felni osim da se smanji cimanje sa vulkanizerima (i recimo ustedi in the long run tj placanje "ruku" vulkanizerima N puta u odnosu na cenu 4 felne)? Ako ti je letnja felna siroka, uzmes uzu za zimu jer bolje drzi. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZerBah Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 na prvom mestu to što si rekao o različitoj tvrdoći, to je presudno. pored toga, nigde na ulici nećeš naleteti na savršen led, jer po ulicama nema zambonija :) uvek će pored leda biti još nešto (ugažen sneg, asfalt, rizla, pesak...) za šta će zimska guma pre da zagrize nego letnja. Definitivno - kao neko ko svake godine po 6 meseci vozi po snegu i ledu, mogu samo da potvrdim da zimske gume itekako rade posao. Pri tom koristim iskljuchivo zimske gume bez "eksera", tj. shipova, jer sa njima ima nekoliko problema - auto mnogo loshije kochi na suvom, a buka je mnogo veca nego sa obichnim zimskim gumama. Dobre zimske gume se inache zovu i lepljive, zato shto, osim mekoce, imaju i male proreze koji rade kao vakumne pumpice dok vozish naledu. Quote А в чем сила, брат? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 i ako imas alu felne da ih ne pojebes zimi... niko normalan nema 2 seta celicnih. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urgh Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 cek cek jel postoji jos neka motivacija za nabavku dodatnog seta felni osim da se smanji cimanje sa vulkanizerima (i recimo ustedi in the long run tj placanje "ruku" vulkanizerima N puta u odnosu na cenu 4 felne)? pa ako imas samo celicne felne onda nema druge motivacije, obicno ljudi leti koriste alu felne, a zimi celicne zbog soli i nagrizanja... Inace koliko sam informisan ove godine su obavezne sve 4 zimske hume s tim shto su obavezne samo kad padne sneg... Quote No one can survive becoming a legend.i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Ja mislim da to važi samo za profesionalce, a za "amaterska" vozila ne (dve zimske + lanci u gepeku su dosta). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urgh Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Vudu profesionalac:p zasto bi neko pravio takvu razliku medju voziloma, sigurnost je ists za sve? Quote No one can survive becoming a legend.i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo_ Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Zato što nije isto kad neko zarađuje od kola i kad ne zarađuje. Tome što zarađuje se i te kako isplati da potroši 350 evra na sve gume, nekom ko vozi kola par puta nedeljno i ko ne provodi 8 sati dnevno u kolima (i samim tim ima manji rizik da mu nešto bude) se ne isplati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 ali zakonska definicija zimske gume je bilo koja guma sa dovoljno dubokom šarom, zar ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkie Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 ne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 od ove godine ce biti obavezne sve 4 zimske gume a uvek postoji i sansa da furaju bas taj zakon, kako je vec bila tradicija kad uvedu nesto novo da ga guraju prvih mesec dana i posle toga vise nikad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 (edited) ali zakonska definicija zimske gume je bilo koja guma sa dovoljno dubokom šarom, zar ne? Poslednji aktuelni pravilnik (tj izmena istog). „Члан 121. Зимска опрема моторних возила осим на возилa врста L, К, Т и С, у смислу овог правилника, подразумева: 1) пнеуматике за зимску употребу (нпр. М+S, Snow Winter и др.) на свим точковима возила врсте М1 и N1; 2) ланце односно друге уређаје за повећање тракције на најмање два погонска точка; 3) за возила врста М2, М3, N2 и N3 обавезни део зимске опреме је и лопата, осим за возила која учествују у јавном градском превозу. Дубина газећег слоја на пнеуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm. На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима. У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом ако се због временских услова на коловозу налази снег, лед или поледица. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом. Изузетно од става 4. овог члана, у насељу возила не морају бити опремљена ланцима, односно другим уређајима за повећање тракције. Опрема из става 1. тачка 2) овог члана може се поставити на точкове на делу пута који није означен знаком „ланци за снег” само кад је коловоз прекривен снегом.” Члан 2. Одредба члана 1. овог правилника – нови члан 121. став 4 , у д е л у к о ј и с е о д н о с и на пнеуматике за зимску употребу, почиње да се примењује 1. новембра 2012. године, а до почетка примене те одредбе у периоду од 1. новембра 2011. до 1. априла 2012. године возила М1 и N1 морају бити опремљенa са најмање два зимска пнеуматика постављенa на погонским точковима или летњим пнеуматицима на сва четири точка чија дубина шаре не сме бити мања од 4 mm. Dakle to sa 4mm je bilo aktuelno samo za prošlu godinu, nadalje gume i to sve četiri moraju biti zimske, tako označene. Edited October 18, 2012 by Zwerko Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 aha, to su promenili, ali koliko vidim zimska oprema je obavezna samo dok na kolovozu ima snega, što znači da smeš da ostaviš letnje gume na kolima ako ne namerevaš da ih voziš po snegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 nece nista da im bude sve dok nije vreo asfalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 aha, to su promenili, ali koliko vidim zimska oprema je obavezna samo dok na kolovozu ima snega, što znači da smeš da ostaviš letnje gume na kolima ako ne namerevaš da ih voziš po snegu. Ne znam kako si to pročitao, ne piše to :) Obavezna je sve vreme navedenog perioda, s izuzetkom da u gradu, tj naseljenom mestu, ne moraš da imaš lance. A piše da možeš da staviš lance i tamo gde nema znak za lance ako je kolovoz prekriven snegom. Dakle logika ako ideš na delu Ibarske gde stoji znak za lance u ovom periodu godine moraš sve vreme da imaš lance na točkovima :) onda sam se zajebao što sam juče promenio gume... koliko se zimske zapravo više habaju po ovakvom vremenu? Zimske se mnogo više habaju kada je temperatura preko 20 C, tako da ti za ovaj period realno nije toliko panika, nećeš svaki dan voziti od 11 do 15h non-stop :) Poenta je da ih ne treba držati leti na +30, ovako nije strašno. Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом ако се због временских услова на коловозу налази снег, лед или поледица. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 a ako se zbog nekog drugog razloga na kolovozu nalazi sneg, onda mozes i letnje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urgh Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Objasnjavao je alvirovic rece mi kolega, zimske gume morash da imash samo kada padne sneg, znaci ako nema snega cele zime mozesh da prodjesh sa letnjim koje nisu celave... Quote No one can survive becoming a legend.i ja kazem jebiga! Kao da je jebiga neka magichna rech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwerko Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Nekako sam prevideo to, verovatno zato što mi je nelogično, my bad. Pa dobro, onda je logika da možeš sve vreme da voziš s letnjim samo da ako padne sneg ne voziš kola i to ti je to? Quote Heghlu'meH QaQ jajvam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 smeš i kad padne sneg sve dok je ulica u kojoj stoje panduri očišćena :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angorn Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 (edited) Poledica... Lupetaju gluposti, svako zimsko jutro, ako je malo veca vlaznost vazduha ili ima kise tokom noci, ima poledice na pojedinim mestima na kolovozu. U prevodu moze da te kazni ako mu se cefne tako. Mozda gresim... Edited October 18, 2012 by Angorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 i ja sam skapirao kao sto je ivke boldovao, al onda mi neko rece da kad je sneg moraju sve 4 zimske, a od 1. novembra na pogonskim zimske, bez obzira na uslove na putu...who was phone? nebitno, ja imam 4 letnje i 4 zimske, stavicu sve 4 zimske u svakom slucaju, ali tek kad zahladni/padne sneg, ne pada mi na pamet da na +25 habam zimske zbog nekog retardiranog zakona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Па и не може другачије да се скапира:) Мислим, ако нема ''временских прилика'', а ти идеш са летњим, не може пандур да те смара. Мислим, може наравно, ко што комуналци пеглају ликове... Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Ne morate da imate zimske gume ako uslovi to ne zahtevaju. Znači ako 19. decembra idete na Sv.Nikolu negde u goste a napolju je 15 stepeni kao što je umelo da bude proteklih godina, ne morate da imate niti jednu zimsku gumu. Doduše, to je sad sve rizik, često se desi da zimi padne sneg "niotkuda" (i iznenadi putare) a onda više nije pitanje dal' će panduri da te smaraju nego kako da stigneš živ kući. Meni se honda bukvalno raspada na snegu sa letnjim gumama, apsolutno beskorisno vozilo u tim trenucima. Što se guma tiče, ako neko hoće neka se javi i kaže šta mu treba, da mu dam cenu pokoju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.