Jump to content

drugi svetski rat šbbkbb


Guest

Recommended Posts

из две потопљене подморнице Кригсмаринеа су дошли до два апарата у различитом стању.

капетани подморница нису сматрали да треба да их униште (како је протокол налагао), јер вероватно нису претпостављали да ће савезници да роне и истражују олупине.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

evo onog bonusa o avionima sto sam obecao...u pitanju su prototipovi za vreme ww2 od kojih neki nisu otisli dalje od planova, a neki zamalo da udju u serijsku proizvodnju

Kyūshū J7W1 Shinden

Ludi japanci opet, interceptor sa cudnim dizajnom i propelerom koji je bio u zadnjem delu...bilo je planova i za ugradnju mlaznog motora...motor 2100hp, 800km/h, 4X30mm cannon, bio bi odlican lovac, ali je napravljeno samo 2 komada

Kyushu_SHindenjmodelo.JPG

J7w.png

Horten Ho 229

Letece krilo, odlican nemacki dizajn, 1000km/h, 1000km dolet, 1000kg bombi, 2 mlazna motora i 2x30mm cannon...napravljena samo 3 komada, nije ucestvovao u borbama

ho229B.jpg

go229_1_3v.jpg

Junkers Ju 287

Brzi nemacki bombarder na mlazni pogon, obrnuta konfiguracija krila, 550km/h, 1500km dolet, 4000kg bombi...napravljeno je samo 2 komada

ju287-5.jpg

Modellphoto_Ju287V1_1.png

Lippisch P.13a

Nemacki delta wing ramjet koji je trebalo da probije zvucnu barijeru, ali nikada nije napravljeno nista vise od modela koji je testiran u vazdusnim tunelima

DM-1.jpg

ModelPhoto_Lippisch_P13a_DM1.png

Messerschmitt Me 264-Amerika

Nemacki long range bomber koji je mogao da odleti do severne amerike i vrati se nazad u evropu...dolet 15000km, 3000kg bombi 4x1700hp...napravljeno je 3 komada i u probnom letu je jedan stigao do njujorka i vratio se nazad

Bundesarchiv_Bild_146-1995-042-37,_Schwerer_Bomber_Messerschmitt_Me_264_V1.jpg

Bundesarchiv_Bild_146-1989-039-16A,_Schwerer_Bomber_Me_264.jpg

Junkers Ju 390

Jos jedan nemacki Amerika bomber, dolet 10000km, motori 6x1700hp, napravljeno 2 prototipa takodje imao probni let iznad atlantika

ju-390_1.jpg

Junkers_JU-390_in_flight.jpg

Nakajima G10N

Ultimativni japanski long range bomber koji nikada nije napravljen...planirano je da poleti sa baza na kurilskim ostrvima, bombarduje s. ameriku i sleti u nemackoj...dizajn naravno megalomanski, motori 6x5000hp, 20000kg bombi i dolet od 20000km (alo mozak, ovako nesto ni sad ne postoji?)

g10n-i.jpg

aa610.jpg

Yokosuka MXY7 Ohka

Ovo nije avion, vec leteca bomba kojom je upravljao kamikaza pilot i koju bi neki avion ispustio u blizini cilja...napravljeno je skoro 1000 komada, ali su potopile svega nekoliko americkih brodova...preko 800km/h i 1200kg eksploziva

MXY7_Ohka_Cherry_Blossom_Baka_Ohka-10.jpg

Japanese_Ohka_rocket_plane.jpg

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

MOBILIZACIJA

Ajmo ljudi, imamo misiju. Prošlu subotu je na Studiju B bila epizoda emisije Moj Beograd, u kome su tri veterana iz Like pričala o uličnim borbama u Beogradu, kako su neki od najžešćih sa Nemcima bili oko Narodnog Pozorišta i u Nemanjinoj.

Ko može da iscima nekog iz Studija B da nam da kopiju emisije, pošto čisto sumnjam da je neko sa strane snimao?

Gledam prvenstveno oddballa i kjoota!

Link to comment
Share on other sites

Da me cali nije iscimoa nebih ovde svratio a toliko lepog teksta je napisao Dule:)))))))

evo ja cu dodati nesto po secanju

Zero je bio strah i trepet za Amere sve dok slucjano nisu uslepi da ddoji do jednog slabo ostecengog primereka, prebace ga u ameriku i detljano testoraju

Prvo sto ih je zapanjilo je slab oklop oko pilota. Jedno vreme nije postojala cak ni oklopna ploca iza njegove glave.. da bi se smanjila tezina...

Zatim su mu ispitali karkteristike i na osovu toga shvatil da je odlican u zaokretima ali da nije superiran u obrusavanju... i da je slabiji u penjanju...

Naima prvi visokum uglvima zerovoa krila su imala obicaj da odpadnu:))) Salim se ali to je bila poznata mana zeroa i vecina pilota lovaca nije preferila da naglo ponire. Zato su amricki piloti dobili uputstvo da kada vide zeroa, pokusaju da se poppnu na sto vecu visnu i zatim iz obrusavbanja krenu na protivnika(logicno) ali ako ih omase da nastavljaju sa poniranjem i zatim pokusaju ponovo da se poponu sto vise ..

Ovo su narocito koristili pilot P47 jer je jedan manji rafal iz njihv ih teskih mitraljeza buikvlano rasprskavao Zeroe na param parcad...

Uvidvesi problem Japanci su modernizovali Zero i dodali mu oklop ali ne i jaci motor sto je za posledicu imalo sporiji i manje agilan avion sto je opet bio problem. Tek su pri kraju rata uspeli da porizvedu novi motor na tecno hladjanje koji bi bio dovljno jak da pokrene moderniji zero ali tada su AMeri vec imali prevlast ....

Side note----

Pocetkom rata bilao je dosta debate o tome sta je bolje montirati na avion, brzometni top ili mitraljez.. Ta debata je resena sa teskim mitrljezom od 12,7 mm koji se pokazao najbolje. Naima 7.62 municija nije imala dovljnu kinteciku snagu da nanse dovljnu stetu pojednicano dok je recimo top bio suvise spor pa se desavalo da bukvalno avion proleti izmedju dva hitca... Upravo zato su piloti BF-109 stalno kukali za jacim naoruzanjem:)) Iako su imali top koji je pucao kroz glavcinu else, tada najmodernije resnje:)))

--- side note motori:)

Sigurno ste primetili kako u lovcima dominiraju dva razlicita modela.. jedni su elegantni(spitafajer, P51, Bf-109) a drugi su debeli i tusti( FW 109, P-47) Razlika je naravno u pogonskoj grupi tj motorima. Prvi su pogonjeni motorima sa tecnim hladjenjem pa imaju tu aerodinamicnu linju, dok su drugi pogonjeni motorima sa vazdusnim hladjenje .... E sada Meseershmit je ljubomorno cuvao svoje pravo na motore sa vodenim(nije bas voda al nema veze, tecno hladanje je prava rec) pa ekia iz FW nije imala druge nego da preradi svoj avion i da mu stavi zvezdasti motor. Sobzirom na razmere tokg motora i sma avion je bio veci, sto je omogucilo vise naoruzanja, oklopa, goriva i slicno te je FW u svakom slucaju bio bolji avion of Bf-109 ali je tek 1944 Fock Wolf dobio dozvolu da mu ugradi motore sa tecnim hladjenjem,. Tako je nastala dugonosa dora u svemu izuzetan avion ali kako neko rece kasno bijase.

Slican situacja je bila i u Saveznickim Zemljama, pa je P-47 malte ne projektovan oko motora. Sobzirom na njegovu snagu nije mu bilo tesko da pokrece grdosiju koja je tezila i do 9 tona(sto je za lovca bas bas mnogo) P-47 su takti koriscenu protivn zero masovno koristili u Evropi protiv svih aviona jer su zahvaljujuci motoru imali najvecu brzinu penejanj a u poniranju im nije bilo premca zahvalčjuci extremno cvrtoj kopnstrukciji. p-47 je bio toliko cvrst avion da je mogoa da prezivi nekoliko dirketnih pogodaka, motor je odlicno stitio piolota, mogoa je da radi i kada bi mu otakazal 1/3 cilindara a sam dizaj motora na vazdusno hladanjej je ejdnostavan . Ubog velike nosivost pilot je bi9o ektrmeno oklopljen pa je bilo vrlo malo smrtnih slucajvea a meci od 7.62 milimetara su bili ceskanje za njega... Upravo zato su ih i koristili za podrsku kopnenim trupama, zbog oklopa koji je bio masivan. Na tom avionu je i letela prva Crna jednica koja je bila stacionirana u Italiji 43 i 44:)

De Hevilend Mosquito

Ovaj avion je bio glavni navigoacioni avion u RAF-u. On nije lovac vec bombarder ali vecinom su ga koristili obelizivaci ciljeva( We led the Way njivo motot) Obicno su nosile zapaljive bombe koje bi bacile na metu pa bi onda nakon njih dolazaili avro lancesteri i ostala teza bratija

Inace Britanci su zakljucili da dnevna bombardovanja bez podrske lovaca nisu opravdana zbog velikih gubitaka, pa su oni nocvu bombardovali Nemacku, dok su to Ameri radili danju i to pre nego sto je stigoa p-51. Ipak Nemci su im brzo objasnili pa nakon sto su u danu izgubili 20% aviona(oko 10 % oborenih ostalo usledostecenja..) su odustali od dirketnih napda. Oni su racunali da gusta formacija Bombardera moze da odbrani samu sebe. Gusta magla, pri poletanju, kasnjeanja , zatim jak flak su razdvojili tu mega formaciju na vise delova koje su nemci zvakali svojim lvocima. Tek sa pojavom P-51 e smanjan broj saveznickih zrtava tokom denvnong bombardovanja

I da zbog izuzetnih gubitaka Bombarderske jedinice su imale 20 misija naokn tgoa je cela posada bila povlacena u pozadinau i obucavala bi novjalije.. Treba reci da je tek svaka 10 posada dozivela ovo.. Vecina bi pre tog broja bila borena. Sto je smao jos jedna dokaz nemacok organizaiciji....

Naime Nemci su napravilai viseslojnu odbranu rajha koju su cinila radaske stanice( da da i svabe su koristile radar) zatim Avio Baze u Holadnij i naravno smaoj Nemackoj) te nizovi osmatrckih mesta i naravno flak sa najboljim topom drugog svetskog rata cuvenom 88:)

Za nocna dejstva imali su ormone reflektore kojima su ssrali nebo i trtazili avione ali i nocne love. Vecinom su to bili Bf-110 koji je na pocetku rata bio oznacen kao eltini lovac da bi u Bitici za Britaniju pretrpao strsne gubitke i nakon togha ora da iam pratnju tokom dejstva(LoL)

--------------

Stuka koja je imala topove od 37 Mm je bila Ju-87G i ona je nastala zbog T-34 koji je imao deblji oklop od ostali Sovbjetskih tennkova, te mu nisu mogli nauditi sa topom od 20 mm. Stuka je takodje vazila za elitini rod nemacke avijacije( kao i jednice sa Bombarderima) i Nemci su verovali da one mogu samostalno da operisu po ratistu. To uverenj je bilo odrzivo dok su imali apsolutnu premocu u vazduhu ali tokom Bitke za britaniju u jendom danu su Hurricani oborili preko 30 Stuka sto je rezultovalo povlacenjam iz dejstava i dodeljivanjem lovacke pratnje:)

-----------

Inace smtra se da je kljucni momenta u Bitki za Britaniju bila promena cilja, tj kada je Gerring naredio da se bombarduje London... To je delimicno tacno ali vec tada je Lovacka Avijacija bila prilicno iscrpljenja zbog malog doleta bf-109. Oni su jedva moglu da dodji do londna, onde se bore par minuta i zatim da se vrnu nazad. Veliki broj je zavrsavao u Lamnsu pa su Nemci organizovali vrlo efikasnu sluszbz spasavanja koja je odlicno funkcionisala i spasal mnoge nemacke piolte.

Inace taj OPERATIVNI radius je bio najveca prepreka za veliki broj nemackih aviona koji su svi bili dimenzionirani za podrsku kopnenim trupama ili u sluzbi njih:)))

Elem kada su pocela bmbarodvanja engleskih gradova Lovci su dobili striktno narednje da cuvaju bombardere koji su trpeli strahovite gubitek. Upravo to narednje je jos vise sputalo Lovacku avijaciju i na neki nacin olaksalo RAF-u posao jer nisu morali da srepe od Lovaca koji bi ih cekali u blizni aerodruma kaada se vracaju sa zadataka(Nemci su tozvali Slobodan Lov i ta taktika je bila extrmeno efikasna ali eto ti Gerringa:))))

-----------------

Oda zaboravih tmao gore da npaomene Bf-109 je ima izuzetno osetljiv stjani trap i jednostavno nije moga da poleti sa lose urejdenih aeroduram, dok je Fw-109 bio ima vrlo sirok stajni trap i moga je da uzleti malte ne sa uzorane livade. Takodje FW-109 je bio dizajerski jednsotavnij pa je dosta stvari moglo da se popravi u Aerodrumskim radionicama. SLicna stvar je bila sa Hurricanima i Spitfierima, Hurricani su mogli da budu zakrpljeni i spremni za let u roku od jendog dan dok se za spitfier ponakd cekao deo i par dana. To je nasatlo zbog nove konstrukcije. Recimo Hurrian je dugo vremna imao plantnena krila, zatim drevna i tek su poslednej verzije imale aluminijumska:)))

---------

Svoju efikasnost stuke su postigle zahvaljuci odlicnoj sprezi koju su imali sa koponenim snagama. naima svaka brigaada (e sada Jaff nesto nesto ne secam se imana kao su to Nemci oznacavali) je u dodeljnoj kopnenoj ejdinic imala SVOG coveka koji se vozio u komandom vozilu i mogoa je preko radija da komunira sa komadnom Stuka odeljenja u vazduhu. On bi ima zadavo mete koje prave problem pesadiji. To je inace prvi pravi preimer Combined Arms taktike na svetu

a i sami ste videli kakve je dao rezultate:)))

----------

Lagg prvi model La je boio Lagg 5 ako se ne vram. Izradjen od drveta, (jel tada nije bilo aluminijuma u USSR) bio je tezak i los avion, pa su ga prozvali lakovani drveni kovceg. Nakon protesta pilota useldio je LA -5 a zatim i cuveni LA-7. Mislim da je na Lavockama i letela jedina zenka jednia pilota lovaca:)))

--------------

Kaze Cali Nemci su farmovali RUSE sto je totlano tacno. Na pocetku barbarose USSr je imao oko 4500 vazduhopolva. U prvih nekoliko meseci oni su izgubili 90 % od tog broja(znam da zvuci neverovatno ali tako je) Vecina aviona su bili dvokrilici neki sa platnenim krilima cak. Takodje Rusi su slali bobmardere u pojedinacne Misije gde su oni postjali lak plen za Nemce(cak i pe 2 koji je bio moderan bombarder nije mogoa da zajebe nemce) Tek sa reoraganizacijom Ruskogo vazduhoplovstva, kreiranjem Vazduhoplovnih Armija koje su bile nezavisen od KOpnen vosjke i naravno novima avionima doslo je do promene K D ratioa:) ALi dugo vremena su Nemci jebalili kevu rusima. Nazalost ili na srecu Rusi su mogli i da proizvedu vise aviona i da poslaju vise ljudi u smrt

Neko je pomenuo da je obuka za pilota lova tada trajla 20 casova

a stopa prezivljavanja je bila 3 dana od dolska na front

(btw prosecno verem prezivljavanja ruske tenkovske posade u drugogm svetskom ratu je bilo 3 minuta... neznam kako su dosli do te brojek ali je ....)

Svi znamo za Kursku bitk ali neznamo da je to bila i najveca Avio operacija na istocnom forntu. Koju su Nmeci izgubili. Tj dobli su je takticki, oborvisi vise aviona rusaima, ali su nazalost izgubili dosta svojih jednica, medju njima su najvise stradali Lovci jer su i jedna i druga strana slali svoje jursnike pod lovackom pratnjom:)))

---------------------------

A da 41 Ruski pilot je kada mu je nestalo municije slupao svoj avion o nemacki bombarder, rusi cak imaju i ime za tu Akciju: Taran :)))

-----------------------------

Pacifik:)

Svi znamo za bitku u Korlanom Moru kada su Amri izgubili 2 nosaca a Japanci tri.. ono sto neznamo je kako su Amerikanci uspeli da se priblize Japanskim nosacima... Naim obe strane su uspele da otrkiuju polazaje jedni druge. Prvi su udarili japanci i tokom te bitke uspeli da ostete jedan Nosac amerima.. Uzvratna akcija nije prosla tako srecno za AMere. naime Torepednosci (mrzi me da jurim wiki za ime jednice) su poleteli i posto im nije stizala pratnaj krenuli ka japanskim nosacima. Tamo su stlgi i krenuli u bombimg run. E sada ono sto ne znate je da to torepdeo mora da se ispusti sa male visine pri relativno maloj brizni pod odrejnim uglom i na odredjnoj razdaljini da se nebi :raspalo u paramparcad, da nebi odskocilo od vode, da nebi otislo ispod kobilce trupa da nebi drkalo karu itd... To znaci da su ovi avioni moralil da lete nisko spro i u pravoj linij. sto je za 19 od ih 20 znacilo smrtnu presudu. Samo 4 ljudi je prezivelo ovu misiju. Nakon sto su ih potamanmili Vecina Zeroa je bila na kraju ili sa gorivom ili sa municijom.. srwecno su krenuli nazad kada je na njih manje vise slucajno( ugledali su japnace kroz rupu u oblacima) nabasal 2 eskardona SB 3 Dauntles bombareda za obrusavanja. UZ Tally HO momci su bacili svoje bombe malte ne iz vertiklanog obrusavanja, sa minimlaim zrtvama i uz maksimalni ucinak.

Pri porvatku na nosace pala je noc i tada su Ameri odlucili da uple svetla za sletanje bez obzira na (neopravadan strah) od Japnaskih podornica:))))

-------------------------------------------

Bakon rata se videlo da Saveznicka insitiranje na Bombardovanju nemacke imali kako ratne tako i materijalne rezlutate. Osim ubiajnja civila sto nije bio glavni cilj saveznika( ali su to vrlo efikasno radili) veliki broj lovaca je bio povucen sa ratista radi odbrane zemlje. No nemci su vecinu kriticnih industrija premstili ispod zemlje do 43, 44 godine. Takodje Sper je bio toliko efiksan u optimizaciji nemacke porizvodnej da je usepo da poveca broj prouzvedenih brobenih aviona i tenkaova u 43 i 44 u donsu na 42. jedina mana ovog principa je bila da su oni bili stari modeli, tj da nemci nisu porizvodili nove modele brzinom koja ima je trebala jer je prelazak sa jenog tipa na drugi zahtevao poremnu alata i proizvodne trake sto je sper izbegavao

Kada su ga pitali koja su bila dva najnepotrebnija projkta u Nemackoj za vrem drugo svwetko rata jedan je bio V2 a drugi.. da me jebes ne secam se:)

A da na firerovo inisitiranje Me 262 je razvijan kao jurisnik je je bilo planirnao da se iskoristi da zaustavi crvenu armiju. Tek na insitrianje Ernesta UDeta napravljeno je par primeraka u lovkacoj varijanti, koji su se naravno sjano pokazali.....

-------------------------------------------

nije ovo lepo kao dule , flai mnog imean i naravno rzi me da trazim slike po netu.. ko zeli moze da ispravi greske i doda slike:)))))))

A da Hartman:))))

Covek je sma prizano da je imao ekstremno dobar visd, takojd nejemu mitraljezi nisu konvergirali na 200 vec na 350 ili 400 metara. Vecinu aviona bi oborio vec prvim rafalom... naravno nekazame ovo da bih umnjaio njegove uspehe ali eto to je sot kaze nas narod fun fact:)

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

kojotcar:)...svaka cast matori, uvek se odusevim kad cujem tako neke zanimljivosti koje nisam znao:)...btw, jos par interesantnih stvari...saburo sakai, mozda najbolji japanski pilot je imao prilicno los vid i cesto mu se desavalo da pomesa tip aviona koji napada...ali to ga nije sprecilo da i sa jednim okom leti veoma uspesno do kraja rata...a za spera i nemacku industriju, ono je stvarno bilo bolesno...poleti 1000 lankastera i sravni sve fabrike rura sa zemljom, a ovi ih za 2 nedelje osposobe ponovo...zanimljivo je da su search svetla nemacke AA bila povezana sa radarima tako da su pratila avione...i naravno osvrt na pacifik, moju rak-ranu:)...koliko srece za amere i nedostatak iste za japance u nekoliko kljucnih momenata rata...to se najbolje vidi u bici kod midveja kada su ameri pored toga sto su znali japansku sifru i sve planove unapred bili samo na korak od gubitka svih svojih nosaca aviona na pacifiku...ali jebena sreca i 5 minuta koliko je falilo da se zavrsi demontiranje bombi sa japanskih aviona i njihovo poletanje je poslalo na dno mora 3, a zatim i cetvrti japanski nosac...eh, ne smem da pocnem da pisem o brodovima, rasplakacu se :D

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ali ja realno navijam za Amere.. MIlim Japanero su bas bas bili mega mega rasisticki nastrojeni prema svima ostalima:) Meni je to malo hevy. Takođe Japanci su i smai znali da nemogu ekeonmski da nadmase ameriku. Njihov cilj je bio da Zauzme sve do Perl harbura, da to zavrse do 1942 i da opnda traze primirije i zadrze zaposednuteo:) ALi su se tu malo zajebali. Realno Gudalcanal je bio prvi zajeb jer jednostavno nisu mogli da dopreme dovljno ljudi da zadrze to ostrvu.. a bez njega nije bilo pritiska na Australiaju i .....

Sto se tice Midveja relano tu je opet presdila ljdska glupost. I meni i tebi je jasno da se za vreme rata ne drze torpeda i bobme na palubama vec duboko dole u spremistima, ali Japosi su teli i jare i pare:)

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Sto se tice Midveja relano tu je opet presdila ljdska glupost. I meni i tebi je jasno da se za vreme rata ne drze torpeda i bobme na palubama vec duboko dole u spremistima, ali Japosi su teli i jare i pare:)

Ja krivim kult nepobedivosti koji je otpočeo masakrom Baltičke Flote. Potpuno su se, u skladu sa Bušidom, fokusirali na uništenje neprijatelja - ne mareći za sopstvenu bezbednost.
Link to comment
Share on other sites

Zato Sun Ce rula.. Čovek zna da Rat nije smao neprestani niz pobeda:) Poraz dondsi jako bitno iskustvo ako umeš da uvidiš svoje greške. Japanci to nisu mogli

POtcenili su Američke Vojnike, rešenost Američkog Naroda da uzvrati za uklajalni obraz i naravno Američku ekonomiju:)))) zvucim ko drale jebote.....

Porno Ikona 90-tih:)

dve najmocnije grupacije na svetu: Deijevi rodjaci, Mohijevi Ortaci

(Ivan_ @ May 27 2009, 10:33)

da se kojim čudom nađem na čelu plejboja, promenio bih fazon totalno.

jebao bih vrlo mnogo, drogirao se jos vise i vodio kojota kao maskotu na zlatnom lancu okolo, a on bi vikao HARRRRSACU DAT E JBEEM NAMATSIO SAM KARU KOAKINOM

Link to comment
Share on other sites

Zato Sun Ce rula.. Čovek zna da Rat nije smao neprestani niz pobeda:) Poraz dondsi jako bitno iskustvo ako umeš da uvidiš svoje greške. Japanci to nisu mogli

POtcenili su Američke Vojnike, rešenost Američkog Naroda da uzvrati za uklajalni obraz i naravno Američku ekonomiju:)))) zvucim ko drale jebote.....

Sa stamparskim greskama - ali da, to je to. :P

Link to comment
Share on other sites

Ali ja realno navijam za Amere..

то је зато што си дебела мица. али ја те свеједно много много волим.

Zato Sun Ce rula.. Čovek zna da Rat nije smao neprestani niz pobeda:) Poraz dondsi jako bitno iskustvo ako umeš da uvidiš svoje greške. Japanci to nisu mogli

POtcenili su Američke Vojnike, rešenost Američkog Naroda da uzvrati za uklajalni obraz i naravno Američku ekonomiju:)))) zvucim ko drale jebote.....

:*

сви смо ми помало Драле.

:)))))))))))))))))))))

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

elem, razmisljao sam kako da odradim brodove, ako uopste budem imao vremena i zivaca...kao sto znate klase i velicine svih brodova, pa i ratnih se stalno menjaju kako prolazi vreme...recimo sadasnji moderni destroyer bi po duzini i tonazi odgovarao ww2 cruiseru...u savremenim ratnim mornaricama su najbitniji nosaci, destroyeri i podmornice, ostali brodovi su izgubili na vaznosti...ali da se vratimo na ww2...tu bi podela brodova po tonazi isla otprilike ovako:korveta (do 1000 tona), fregata (1000-2000t), destroyer (2000-3000t), light cruiser (3000-7000t), cruiser (7000-1000t), heavy cruiser (10000-15000t), battlecruiser (15000 do 20000t), battleship (preko 20000t) i naravno escort carrieri koji je obicno bio oko 10000t i fleet carrieri koji su bili preko 20000t...e sada ovo je sve veoma okvirno, bilo je dosta brodova neke klase sa manjom ili vecom tonazom...treba uzeti u obzir i topove, koji su kod fregata obicno bili kalibra majeg od 5 incha, kod destroyera 5-6, krstarica 8-10 i battleshipova 12 i vise...u svakom slucaju ove podele ne treba da budu ogranicavajuce i nisu ove brojke ono sto deli brodove na klase, vec njihova primena u borbi...korvete, fregate i razaraci su bili takozvani "screen" tj zastitnica flote i obicno su se nalazili po rubovima glavne formacije stiteci glavne brodove od podmornica i napada iz vazduha...krstarice, bojni brodovi i nosaci su bili "capital ships" koji su se nalazili u centru borbene formacije i bili su sporiji i manje okretni, ali im je uloga bila da svojim jakim topovima i avionima uniste glavninu neprijateljskih snaga...elem, da ne duzim, mislio sam da upravo tako i ja podelim brodove u mojoj listi, najbolji screen, capital i aircraft carrier kao posebna kategorija...kada bi iscepkali na sve one klase bilo bi previse brodova, pogotovu kad bi od svake bitne ww2 mornarice uzeli po jedan iz klase...svakako, mornarice koje ce biti pomenute su japanska, americka, britanska, italijanska i nemacka:)

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...