exile Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 DULE NE SERNJAJ I DAVAJ BRODOVE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debeli Posted October 9, 2010 Report Share Posted October 9, 2010 одабиј, чекају се авиони! Quote MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVAStyle over subsistenceCrown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 11, 2010 Report Share Posted October 11, 2010 heh, ja ocekivao prozivku za japanskog alkosa pilota:) elem, ostala su jos tri najbolja aviona, moram malo da podignem tenziju:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 FLAPS OR GTFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 12, 2010 Report Share Posted October 12, 2010 3.Messerschmitt Bf 109 Ne znam kako da pocnem tekst o ovom avionu. Nema onoga ko nije cuo za verovatno najbolji nemacki avion u Drugom svetskom ratu. Messerschmitt Bf 109 je projektovao Willy Messerschmitt jos tridesetih godina, a prvi let je imao 1935. U arsenal Luftwaffea zvanicno ulazi 1937. Bio je to revolucionaran avion po mnogo cemu. Cela konstrukcija je bila od metala, imao je potpuno zatvorenu kabinu, stajni trap koji se uvlacio i V12 motor. Originalno je bio zamisljen kao interceptor, ali je koriscen i kao lovac, pratnja bombarderima, close air support, nocni lovac, izvidjac itd. Napravljeno je mnogo varijanti (od A do K) i do kraja rata je ukupno proizvedeno 34.000 komada. To ga cini drugim najproizvodjenijim vojnim avionom svih vremena (iza legendarnog Iljushina naravno). Imao je Daimler-Benz DB 605 V12 motor zapremine 36L i snage 1500hp. Maksimalna brzina mu je bila oko 650km/h, ali su kasniji modeli razvijali brzinu od skoro 800km/h pri poniranju. Dolet mu je bio 850km, a maksimalna visina leta odlicnih 12.000m. Bio je dobro naoruzan sa po 2 mitraljeza i topa kalibra 13mm tj 20mm i jos jednim topom u propeleru kalibra 20mm. Kasnije varijante su mogle da ponesu i bombe i rakete u tezini od 250kg. Me Bf 109 je ucestvovao na svim ratistima gde je dejstvovao Luftwaffe u ww2. 109 (zanimljivo:)) njegovih pilota je imalo preko 100 vazdusnih pobeda, 13 preko 200. Tri najbolja asa svih vremena, Erich Hartmann (352), Gerhard Barkhorn (301) i Gunter Rall (275) su takodje leteli na njemu. Vecina ovih pobeda je bila protiv sovjetskih aviona, ali je 5 pilota imalo preko 100 pobeda protiv iskljucivo britanskih i americkih aviona. Najbolji od njih je bio Hans-Joachim Marseille, koji je svih svojih 158 pobeda protiv zapadnih saveznika izvojevao na Bf 109 za samo dve godine. Za vreme operacije Barbarosa Luftwaffe je sa ovim avionom imao kill ratio 22:1. Najbolji ne-nemacki as ww2, Finac Ilmari Juutilainen, je svoje 94 pobede ostvario na Me Bf 109. Zanimljivo je da je i Jugoslovensko kraljevsko vazduhoplovstvo imalo oko 80 E varijanti Me Bf 109, ali je mali broj njih uspeo da poleti 6. aprila 1941. Medjutim oni koji jesu su pruzili zestok otpor Luftwaffeu i oborili dosta aviona. Jedan avion se cuva u muzeju avijacije u Surchinu. Messerscmitt Bf 109 je definitivno jedan od najboljih avioana ikada napravljenih. General characteristics * Crew: One * Length: 8.95 m (29 ft 7 in) * Wingspan: 9.925 m (32 ft 6 in) * Height: 2.60 m (8 ft 2 in) * Wing area: 16.05 m² (173.3 ft²) * Empty weight: 2,247 kg (5,893 lb) * Loaded weight: 3148 kg (6,940 lb) * Max takeoff weight: 3,400 kg (7,495 lb) * Powerplant: 1× Daimler-Benz DB 605A-1 liquid-cooled inverted V12, 1,475 PS (1,455 hp, 1,085 kW) * Propellers: VDM 9-12087 three-bladed light-alloy propeller o Propeller diameter: 3 m (9.84 ft) () Performance * Maximum speed: 640 km/h (398 mph) at 6,300 m (20,669 ft) * Cruise speed: 590 km/h (365 mph) at 6,000 m (19,680 ft) * Range: 850 km (528 mi) 1,000 km (621 mi) with droptank * Service ceiling: 12,000 m (39,370 ft) * Rate of climb: 17.0 m/s (3,345 ft/min) * Wing loading: 196 kg/m² (40 lb/ft²) * Power/mass: 344 W/kg (0.21 hp/lb) Armament * Guns: o 2 × 13 mm (.51 in) MG 131 machine guns with 300 rounds per gun o 1 × 20 mm MG 151/20 cannon as Motorkanone with 200 rpg. G-6/U4 variant: 1 × 30 mm (1.18 in) MK 108 cannon as Motorkanone with 65 rpg o 2 × 20 mm MG 151/20 underwing cannon pods with 135 rpg (optional kit - Rüstsatz VI) * Rockets: 2 × 21 cm (8 in) Wfr. Gr. 21 rockets (G-6 with BR21) * Bombs: 1 × 250 kg (551 lb) bomb or 4 × 50 kg (110 lb) bombs or 1 × 300 litres (79 USgal) Avionics * FuG 16Z radio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 2.North American Aviation P-51 Mustang Dosli smo do samog vrha liste gde drugo mesto zauzima verovatno najbolji americki lovac i avion u Drugom svetskom ratu. P-51 Mustang je jedan od najboljih aviona sa klipnim motorom ikada napravljenih. To je takodje i jedan od najbrze projektovanih i proizvedenih aviona ikada. Od porudzbine pa do prvog gotovog prototipa proslo je svega 117 dana. Prvi let je imao krajem 1940., a u arsenalu USAAF se zvanicno nasao 1942. Proizvodjac je bio North American Aviation i ukupno je napravljeno skoro 17.000 komada. Imao je Packard V-1570 V12 motor zapremine 27 litara i snage 1700hp. Maksimalna brzina mu je bila preko 700km/h, a dolet sa dodatnim rezervoarima odlicnih 2700km. Maksimalna visina leta je bila skoro 13.000m. Bio je odlicno naoruzan sa 6 Browning mitraljeza kalibra 12.7mm, a mogao je da ponese skoro 1000kg bombi ili raketa. Veoma dobro se pokazao i na Pacifiku i u Evropi. Posebno je bio koristan kao pratnja britanskim i americkim bombarderima na dugim misijama bombardovanja Nemacke zbog svog velikog doleta. Zbog svoje brzine mogao je i da obori nemacke V-1 rakete. Bio je veoma dobrih manevarskih sposobnosti i svega par aviona je moglo da se nosi sa njim u dogfightu, ukljucujuci Fw 190. Zanimljivo je da nije koriscen na nosacima aviona. Najbolji americki pilot Mustanga George Preddy je imao 27 povrdjenih obaranja. Koriscen je i u ratu u Koreji, a neke drzave su ga imale u svom arsenalu sve do osamdesetih. General characteristics * Crew: 1 * Length: 32 ft 3 in (9.83 m) * Wingspan: 37 ft 0 in (11.28 m) * Height: 13 ft 4½ in (4.08 m:tail wheel on ground, vertical propeller blade.) * Wing area: 235 ft² (21.83 m²) * Empty weight: 7,635 lb (3,465 kg) * Loaded weight: 9,200 lb (4,175 kg) * Max takeoff weight: 12,100 lb (5,490 kg) * Powerplant: 1× Packard V-1650-7 liquid-cooled supercharged V-12, 1,490 hp (1,111 kW) at 3,000 rpm;[114] 1,720 hp (1,282 kW) at WEP * Zero-lift drag coefficient: 0.0163 * Drag area: 3.80 ft² (0.35 m²) * Aspect ratio: 5.83 Performance * Maximum speed: 437 mph (703 km/h) at 25,000 ft (7,600 m) * Cruise speed: 362 mph (580 km/h) * Stall speed: 100 mph (160 km/h) * Range: 1,650 mi (2,755 km) with external tanks * Service ceiling: 41,900 ft (12,800 m) * Rate of climb: 3,200 ft/min (16.3 m/s) * Wing loading: 39 lb/ft² (192 kg/m²) * Power/mass: 0.18 hp/lb (300 W/kg) * Lift-to-drag ratio: 14.6 * Recommended Mach limit 0.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exile Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Mogao bi da napises i nesto o V-1 raketama kada zavrsis sa ovim! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 sta sam ja, jebeni wikipedia bot:)...i tako, ostao je jos samo jedan avion, al mislim da svi znate ko je u pitanju:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sting Posted October 13, 2010 Report Share Posted October 13, 2010 Ja ne znam! ^_^ Quote We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most and that is the indifference of good men ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[BMF]Psycho Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 ubi me suspenzija, daj sto pre! Quote "A forgotten virtue like honesty is worth at least twenty credits." -JC Denton Link to comment Share on other sites More sharing options...
G!!! Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 dule car :) bf 109, omg ima nesto zaista zastrasujuce kada ga pogledas malo duze :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Samo ti piši dule, ima i nas što čitamo ali ne komentarišemo! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exile Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 sta sam ja, jebeni wikipedia bot:)...i tako, ostao je jos samo jedan avion, al mislim da svi znate ko je u pitanju:) Pa jedi govna, sta pises onda sve ovo koji moj ? :D Vidis da imamo zahteve, kad si vec tako popularan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 sta oce ovaj coka bre:)...a specijalne porudzbine se naplacuju:)...videcu kako cu za brodove da odradim, tu je malo komlikovanije, moracu da ih izdelim nekako, ali ne previse posto ih onda nece biti 25 kao aviona vec mnogo vise:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
corporal Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Tipujem na ME262! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 dule, ti si toliki car da ne postoji neki drugi car s kojim bismo te mogli upotrebiti, osim možda kilija! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Tipujem na ME262! nisi obratio paznju na 7. mesto na listi:) dule, ti si toliki car da ne postoji neki drugi car s kojim bismo te mogli upotrebiti, osim možda kilija! upotrebiti ili uporediti:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Ivan je totalno u fazonu za upotrebljavanje :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 xe xe xe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debeli Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Ивану_ је тешко. Quote MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVAStyle over subsistenceCrown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 1.Mitsubishi A6M Rei Shiki Sento Ki "Zero" To je to, dosli smo do kraja ove liste. 25 najboljih, najlepshih i najpoznatijih aviona Drugog svetskog rata. Na prvom mestu nalazi se ponos zemlje izlazeceg sunca, legendarni Mitsubishi Zero. Malo je ljudi koji nisu culi za ovaj avion, ali potrudicu se da ukratko objasnim zasto je zasluzio prvo mesto na ovoj listi. Imperial Japanese Navy je bila prva mornarica u svetu koja je porinula namenski nosac aviona. Bio je to Hosho jos 1921. Kasnije su dosli veci i moderniji nosaci koji su zahtevali modernije avione. 1937. IJN je raspisala konkurs za novi carrier-based lovac i poslala trazene specifikazije Nakajimi i Mitsubishiju, tada dva najbolja proizvodjaca aviona. Mornarica je zahtevala za to vreme izuzetno brz i okretan avion, sa velikim doletom i brzinom penjanja i dobro naoruzan. Nakajima je zakljucila da su zahtevi nemoguci i povukla se iz konkurencije. Medjutim glavni konstruktor Mitsubishija, Jiro Horikoshi, je zakljucio da je moguce napraviti takav avion pa je ova firma prihvatila zadatak. Ali da bi avion imao sve te osobine morao je da bude sto je moguce laksi. Koriscena je posebna legura aluminijuma i avion nije imao nikakav dodatni oklop oko motora ili pilota. 1. aprila 1939. test pilot Katsuzo Shima poleteo je sa aerodroma Kagamigahara u prototipu novog lovca. Na test letovima se pokazalo da su svi zahtevi morarice ispunjeni i krajem godine je avion zvanicno prihvacen kao novi lovac za nosace aviona. Dobio je i zvanican naziv, A6M1 Type 0 Carrier-borne Fighter (Rei Shiki Sento Ki na japanskom). Nula u nazivu se odnosi na poslednju cifru godine u kojoj je zvanicno poceo da se upotrebljava. To je bila 1940. tj. 2600. po japanskom kalendaru koji se racuna od stupanja njihovog prvog cara na presto. Kasnije je naravno napravljeno vise varijanti (desetak) ovog aviona od kojih su neke bile samo za nosace aviona, a neke za operacije sa zemlje, neke su imale Mitsubishijev, a neke Nakajimin motor. Napravljeno je ukupno skoro 11.000 komada sto ga cini najproizvodjenijim japanskim avionom. Ali najpoznatiji je bio model A6M2. On je imao Nakajima Sakae motor snage skoro 1000hp i maksimalnu brzinu od 550km/h. Bio je tezak svega 2.4 tone sa maksimalnim opterecenjem. Zbog ovoga je sa dodatnim rezrvoarima za gorivo imao fantastican dolet od 3100km, bolji od bilo kog lovca. Takodje je imao stall speed (najmanja brzina kojom avion moze da leti pre nego sto se srusi) svega nesto preko 100km/h. Ovo mu je omogucavalo ekstremno dobre zaokrete u kojima nijedan avion nije mogao da ga prati. Maksimalna visina leta mu je bila preko 10.000m, a brzina penjanja 1000m u minutu. Bio je naoruzan sa 2 mitraljeza kalibra 7.7mm i 2 topa kalibra 20mm, a mogao je da ponese i 250kg bombi. Vatreno krstenje Zero je imao septembra 1940. u Kini. Tada je 13 Zeroa oborilo 27 Polikarpova bez ijednog gubitka. Ucestvovao je u skoro svim ratisitma i bitkama ukljucujuci i napad na Perl Harbor. U vreme kada se pojavio na svetu nije postojao ni jedan avion koji je mogao da parira Zerou. U prvoj godini rata Japan je sa ovim avionom imao fantastican kill ratio od 12:1. Cak i kasnije kada su se pojavili moderniji avioni kao Corsair i Mustang Zero je zahvaljujuci svojoj agilnosti mogao da se nosi sa njima. Jedina mana mu je bio nedostatak oklopa tako da nije mogao da podnese mnogo vatre za razliku od pomenutih aviona. Najbolji japanski asevi su vecinu svojih pobeda ostvarili na Zerou. To su bili Hiroyoshi Nishizawa (87), Tetsuzo Iwamoto (80), Shoichi Sugita (70), Saburo Sakai (64), Takeo Okumura (54). Najpoznatiji od njih je verovatno Saburo Sakai. Avgusta 1942. kod Gvadalkanala posto je oborio 6 americkih aviona metak je probio njegov kokpit i prosao mu kroz vilicu i desno oko. Slep na jedno oko i sa ozbiljnim krvarenjem i ranama Sakai je leteo skoro pet sati preko 1000km do baze u Rabaulu. Tamo je prvo podneo raport pa tek onda prihvatio medicinsku pomoc. Kasnije je operisan i nastavio je da leti slep na desno oko. Tako poluslep sredinom 1944. je sam naleteo na patrolu od 15 Americkih F6F Hellcata koji su bili jedni od najmodernijih aviona ww2. 20 minuta je tih 15 aviona pokusavalo da obori jednog Zeroa kojim je upravljao Sakai. Nijedan metak ga nije pogodio. Zero je mozda vec bio zastareo i avioni kao Mustang i Hellcat su imali bolje karakteristike od njega. Ali u rukama iskusnog pilota on je i dalje bio ubojito oruzje i najbolji avion Drugog svetskog rata. Banzai! General characteristics * Crew: 1 * Length: 9.06 m (29 ft 9 in) * Wingspan: 12.0 m (39 ft 4 in) * Height: 3.05 m (10 ft 0 in) * Wing area: 22.44 m² (241.5 ft²) * Empty weight: 1,680 kg (3,704 lb) * Loaded weight: 2,410 kg (5,313 lb) * Powerplant: 1× Nakajima Sakae 12 radial engine, 709 kW (950 hp) * Aspect ratio: 6.4 Performance * Never exceed speed: 660 km/h (356 kn, 410 mph) * Maximum speed: 533 km/h (287 kn, 331 mph) at 4,550 m (14,930 ft) * Range: 3,105 km (1,675 nmi, 1,929 mi) * Service ceiling: 10,000 m (33,000 ft) * Rate of climb: 15.7 m/s (3,100 ft/min) * Wing loading: 107.4 kg/m² (22.0 lb/ft²) * Power/mass: 294 W/kg (0.18 hp/lb) Armament * Guns: * 2× 7.7 mm (0.303 in) Type 97 machine guns in the engine cowling, with 500 rounds per gun. * 2× 20 mm Type 99 cannons in the wings, with 60 rounds per gun. * Bombs: * 2× 60 kg (132 lb) bombs or * 1× fixed 250 kg (551 lb) bombs for kamikaze attacks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debeli Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Quote MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVAStyle over subsistenceCrown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolkonski Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Dule emotivac. Svaka cast na casovima istorije, bas sam se nauzivao. Quote ----------------- nema vise zezanja A.B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
absolute Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 Tako slep sredinom 1944. je sam naleteo na patrolu od 15 Americkih F6F Hellcata koji su bili jedni od najmodernijih aviona ww2. 20 minuta je tih 15 aviona pokusavalo da obori jednog Zeroa kojim je upravljao Sakai. Nijedan metak ga nije pogodio. Zero je mozda vec bio zastareo i avioni kao Mustang i Hellcat su imali bolje karakteristike od njega. Ali u rukama iskusnog pilota on je i dalje bio ubojito oruzje i najbolji avion Drugog svetskog rata. Banzai! Najezio sam se... Quote QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 15, 2010 Report Share Posted October 15, 2010 dule ovo bi valjalo izdvojiti u poseban topic, a možda i prekopirati negde van foruma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.