Jump to content

Avio saobraćaj


manson

Recommended Posts

I to je neki speed 🙂

 

Posle MS21 još jedan skroz ruski putnički avion počinje sa testovima, IL-96-400M

https://www.b92.net/biz/vesti/svet/prvi-let-ruskog-il-96-400m-zamena-zapadnim-avionima-foto-video-2430535

Quote

United Aircraft Corporation saopštila je da je prototip njenog dugolinijskog aviona IL-96-400M prvi put izveo let koji je trajao 26 minuta i dostigao visine do 2.000 metara i brzine do 390 kilometara na sat, javlja CNN.

"Prvi i uspešan let modernizovanog IL-96-400M demonstracija je najvišeg nivoa stručnosti domaćih proizvođača aviona", rekao je potpredsednik ruske vlade Denis Manturov u saopštenju.

United Aircraft Corporation saopštila je da njen prototip putničkog aviona može da prevozi do 370 ljudi.

 

Link to comment
Share on other sites

Pa ajd kad si već otvorio topic! 🙂

Skoro sam leteo sa Embraer 195 i mogu reći da odavno nisam bio u prostranijem i udobnijem avionu u ekonomskoj klasi. Prvo ima 2 - 2 sedišta, ali su sedišta prvo prostrana i generalno udobna plus ima dovoljno mesta ispred. 

Jedina negativna strana je malo manji prostor za smeštaj stvari iznad, ali mimo toga, definitivno prijatno iznenađenje u odnosu na standardnu flotu koja vozi iz bgd po evropi.

tako da definitivno ima tu potencijala i za ove što nisu boeing i airbus.

 

Link to comment
Share on other sites

dal' je za ovaj topic ili nije, ne znam, ali da je rofl jeste 🙂

Република Србија је од данас власник сто одсто акција авио-компаније "Ер Србија", рекао је министар финансија Синиша Мали. Држава је преузела удео власништва од "Етихад ервејза" који је био сувласник "Ер Србије" од 2013. године.

"Од 2013. они су партнери и сувласници 'Ер Србије'. Због њихових пословних одлука они излазе из 'Ер Србије'. На нама је да наставимо да развијамо ту компанију", рекао је Мали.

država, dokazano dobri upravitelj firmama ovog tipa 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Dule_smor said:

Ahaha, odjednom pobegose Arapi, ko bi rekao!

zapravo su kao imali 16% već par godina unazad, ne znam kad su prodali nazad tih 35% ili koliko (valjda su imali preko 50% na početku dila), a zanimljivo je da sam zapravo čitao na nekim nezavisnim medijima (znači nije ono informer pisao 🙂 da se airserbia u tom smislu sabrala i da zapravo radi sa profitom, plus sad ima novi aerodrom fensi itd - tako da ne mislim da su baš pobegli jer se više ne isplati, ko zna koje je tu pranje para u pitanju.

Link to comment
Share on other sites

Vrlo je pitanje da li radi s profitom ili je u pitanju što bi rekli creative accounting jer Air Serbia ne podleže istim propisima o zabrani državne pomoći kao što je to slučaj u EU, tako da to još ostaje da se vidi. Oni su nesporno značajno podigli broj putnika i destinacija i to stoji, ne mogu da kažem. 

Ali je smešno što je glavni argument za gašenje JAT-a i osnivanje Air Serbia bilo to da država ne ume da upravlja avio kompanijom. 

 

 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

pazi, ne mogu da kažem jer baš ne poznajem biznis avio saobraćaja a ne znam ni  kako se tu sve to proračunava, ali gledajući koliko su novih linija otvorili i gde sve putuju plus da je većina aviona u kojima sam bio bila puna, rekao bih da im tu ide ok. 

dal' prodaju karte ispod cene opet ne bih rekao, a pošto ti dele 0.15l vode i jednu noblicu kapiram i da tu nemaju nešto puno troška 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 11/9/2023 at 9:46 PM, Lucky said:

...Skoro sam leteo sa Embraer 195 i mogu reći da odavno nisam bio u prostranijem i udobnijem avionu u ekonomskoj klasi. Prvo ima 2 - 2 sedišta, ali su sedišta prvo prostrana i generalno udobna plus ima dovoljno mesta ispred. ..

to ne zavisi od modela aviona vec od aviokompanije koliko sedista u avionu naruci. tako imas pakao Delta airwaysa napram kojeg AirSerbia izgleda kao Emirati airlines. Za LA sam leteo u 777 Aeroflota u kom sam se osecao kao car sa sve vise nego komotnim prostorom za noge (visok sam 2m), dok u povratku sam se vracao sa Deltom (presedanje u Detroitu), i Air Serbiom iz Pariza. Delta je pakao za bilo koga ko je veci i deblji od izgladnelog indusa.

kada sam iz Delte presao u AS-ov nesrecni 737 preoporodio sam se

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, oddball said:

to ne zavisi od modela aviona vec od aviokompanije koliko sedista u avionu naruci. tako imas pakao Delta airwaysa napram kojeg AirSerbia izgleda kao Emirati airlines. Za LA sam leteo u 777 Aeroflota u kom sam se osecao kao car sa sve vise nego komotnim prostorom za noge (visok sam 2m), dok u povratku sam se vracao sa Deltom (presedanje u Detroitu), i Air Serbiom iz Pariza. Delta je pakao za bilo koga ko je veci i deblji od izgladnelog indusa.

kada sam iz Delte presao u AS-ov nesrecni 737 preoporodio sam se

i da i ne.

razmak između sedišta je naravno odluka avio kompanije i kako će da te spakuje. nisam se samim tim tu dobro izrazio ako već nit pikujemo, ALI sama sedišta su ovde mnogo bolja u odnosu na nova, jednostavno su udobnija i bolje konstruisana i u leđnom i glavenom delu i plus sedišta ispred nisu takva da ti bodu kolena (čak i kada bi bila bliža tebi). Jednostavno ceo ugođaj je bolji jer nemaš trip kao da sediš na tapaciranoj drvenoj dasci (od nikolasija!).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
9 hours ago, manson said:

Pa samo da gleda ove kompanije koje ne koriste 737 MAX 🙂 Vidiš da svako malo neki problemi sa njima pa ih prizemlje 🙂 

evo ovih dana https://theaircurrent.com/feed/dispatches/united-finds-loose-bolts-on-plug-doors-during-737-max-9-inspections/

 

Da, da, to sam razumeo u ovom searchu da je specifični zahtev pa on tako filtrira i to je kul.

Ali vidim da sajt generalno ima i "normalni" search gde pretražuješ kao i sve drugo. Opis sajta je neki generalni cvetići leptirći pa mi to ne znači puno 🙂 Ako je fora da imaš te pretrage koje su specifične tipa da nema neki avion ili da u ekonomskoj klasi sedišta imaju veći prored, onda kul 🙂

Koliko sam shvatio ovi nude i neko plaćanje za avio karte preko "sebe" sa nekim odloženim plaćanjem, možda je to fora.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
38 minutes ago, manson said:

Po ovim "ogrebotinama" kao da je iz parka iz doba jure poleteo 🙂

 

juče su objavili da je valjda zakačio svetlo neko, ali to evidentno nije slučaj, ovaj ILS ima više smisla jer izgleda kao nešto što bi napravilo ovakvo oštećenje.

nije mi samo jasno kako je došlo od ovoga u sred sunčanog dana i generalno vedrog neba, dal' ga "majstor" nije dovoljno podigao pri poletanju, dizvinite, šta li je.

Link to comment
Share on other sites

https://www.b92.net/biz/vesti/svet/kinezi-predstavili-c919-konkurent-boingu-i-erbasu-2483918

Quote

Konkurent "ebasovim" i "boingovim" avionima, "C919", kineske kompanije "Komeršal erkraft korporejšn for Čajna" (COMAC) obavio je prvo putovanje van Kine.

Avion je sertifikovan samo u Kini, a od četiri letelice jedna je počela prošle godine da saobraća u "Čajna istern erlajnsu".

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cali said:

Izgleda da je posada aviona zajebala i uprkos sugestijama kontrole pokušala da poleti sa prekratke piste.

https://tangosix.rs/2024/19/02/analiza-kako-je-doslo-do-ozbiljne-nezgode-embraera-195-na-er-srbijinom-letu-ju324-kontrola-letenja-tri-puta-pokusala-da-upozori-posadu/

Svakako se očekuje ozbiljna međunarodna istraga, jer je strani avion.

sta je najbolje popiti za smirenje pre leta da se spremim

deluje kao ozbiljna sreca, da nisu osteceni tockovi, jos gorivo curi lol :s

takodje mi je cudno da ovaj tangosix clanak opisuje dogadjaj kao da je krivica samo na posadi 😄

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dule_smor said:

Inace ja bas letim na toj liniji sa jebenim rumunskim avionima ili posadama.

Totalno je rendom koji će avion da ti zapadne otkad je AirSerbia krenula sa ovim zakupima. Imaš i grčke i rumunske i letonske i kojekakve avio kompanije sa rendom avionima i nikad ne znaš ko će da te dočeka kad dođeš u avion 🙂

Ne znam da li je isti pilot, ofc ne mora da znači, ali taj let sam ja išao Diz do Bgd pre X meseci i pilot (koji je inače naš čovek) nije slušao ove sa zemlje koji rade na aerodromu da se aerodrom zatvara u 22h (možda sam i pisao ovde) i nije ubrzao poletanje itd, i ovi mu nisu dali da poleti (do 21:45h mora da izađe na pistu da bi mu da li da poleti).

Momenat je što nas je onda držao u avionu još sat vremena dok je "nešto on proveravao" iako su mu svi rekli da neće moći da poleti, pa je zvao tamo neke pa ne znam šta je radio, dok je sve vreme ovaj takođe naš koji radi na Dus aerodromu (ćelavi lik, ko leti odatle češće zna ga sto posto) rekao da je debil :))

tako da, ako je isti pilot ne čudi me da nije prihvatio sugestiju kontrole da promeni poziciju.

49 minutes ago, reki said:

takodje mi je cudno da ovaj tangosix clanak opisuje dogadjaj kao da je krivica samo na posadi 😄

pa pitanje je ko ima zadnji call, da li kontrolor ili pilot - ne razumem se baš, ali tu je ključ. ako kontrola ima određene ingerencije u fazonu možete da poletite , ali ne i da zabrani odakle će da poleti itd, onda je do pilota. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...