Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Vrata su u fazonu da imaš kupe prednja, al ne moraš za tih jednom u X vremena da "obaraš" sedišta nego otvoriš ovako širom. Za bilo koji drugi usecase su retardirano nepraktična. Silom prilika sam 24h vozio bmw i3 koji ima isti fazon.. da bi ostavio klinca ujutru u školi je procedura:

1. Otkačim svoj pojas

2. Otvorim svoja vrata

3. Onda može da otvori svoja vrata

4,5,6 u rikverc proceduru.

vs da prosto izadje iz kola i zatvori vrata za sobom.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Junkie said:

Vrata su u fazonu da imaš kupe prednja, al ne moraš za tih jednom u X vremena da "obaraš" sedišta nego otvoriš ovako širom. Za bilo koji drugi usecase su retardirano nepraktična. Silom prilika sam 24h vozio bmw i3 koji ima isti fazon.. da bi ostavio klinca ujutru u školi je procedura:

1. Otkačim svoj pojas

2. Otvorim svoja vrata

3. Onda može da otvori svoja vrata

4,5,6 u rikverc proceduru.

vs da prosto izadje iz kola i zatvori vrata za sobom.

bukvalno nemaju smisla ta vrata, postavlja se pitanje šta će ti onda, umesto da imaš kupe. jer to "obaranje" je vrlo minimalno dodatno cimanje u odnosu na ovu standardnu proceduru koju si opisao 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

Pa ono, kontam malo se poguriš kad oš da vidiš nešto na displeju i sve ok! A i ovo što Lucky kaže!

 

ja imam taj problem u Grande Puntu sa recimo četvrtinom komandne table 🙂

Naravno na grande puntu nema šta da gledaš u komandu tablu toliko, ali mi volan zaklanja lampice za farove, ručnu i tako još ponešto.

nikad nisam uspeo da namestim sedište i visinu volana da mogu da otklonim taj "problem" 🙂

desilo mi se zato da par puta nisam upalio kratka ono kad su uveli zakon da mora, jer prosto nisam video da ne svetli lampica a i jedno 3 meseca mi je blinkalo obaveštenje da neka od "sistemskih sijalica" ne radi (ispostaviće se ona od tablice) a nisam provalio :))

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
3 hours ago, dovlagsi said:

dobismo i ovo - skoda enyaq coupe

 

skodin dizajnerski tim je na fazon ono "evo ti moj domaći ali izmeni ga malo da ne ispadne kopiran" osim što u njihovom slučaju ide kao "evo ti moj domaći, samo ga napravi 20k jeftinijim za ove što se primaju na moj domaći ali nemaju para za njega" 🙂

Link to comment
Share on other sites

ja i daje ne razumem kako su isprojektovali da rese jedan manji problem kod daleko najavljivanog prelaska na el.automobile -  kako ce oni da rese punjenje el automobila na putevima, na tim stanicama 

mislim sad se napunimo za nekih 5 min i predjemo oko recimo 1000 km, sta ce biti kada to bude bilo nemam pojma 95 min za 500 km ?

eto pogledao sam u EU je bilo 300 mil registrovanih putnickih vozila 2018, ako 1/3 predje na el. automobile to je 100 miliona vozila - svuda se prica o tom prelasku fabrika, jel imaju negde planovi gde ce da uglave silne punjace (na stranu sve ostali moguci problemi)

fallout_table.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, G!!! said:

ja i daje ne razumem kako su isprojektovali da rese jedan manji problem kod daleko najavljivanog prelaska na el.automobile -  kako ce oni da rese punjenje el automobila na putevima, na tim stanicama 

mislim sad se napunimo za nekih 5 min i predjemo oko recimo 1000 km, sta ce biti kada to bude bilo nemam pojma 95 min za 500 km ?

eto pogledao sam u EU je bilo 300 mil registrovanih putnickih vozila 2018, ako 1/3 predje na el. automobile to je 100 miliona vozila - svuda se prica o tom prelasku fabrika, jel imaju negde planovi gde ce da uglave silne punjace (na stranu sve ostali moguci problemi)

ja mislim da svi oni i dalje računaju na EV vozila u okviru gradova, zato i jesu autonomije i dalje niske (naravno i zbog ograničenja kapaciteta baterija). 

jer kao kad si u gradu puniš se i kod kuće, sa druge strane imaš i te punjače po tržnim centrima itd.

čitao sam baš skoro neki članak, glavna grupa koja vraća Teslu su oni koji zapravo nemaju kuću nego žive u zgradama jer nemaju tu opciju da im auto stoji na punjaču 10 sati dnevno.

razvoj tehnologije fast chargeovanja kod tradicionalnih uređaja mi ipak daje neku nadu da je rešenje na koje oni idu to da i za EV postoji "fast charge" te da ćeš nekad moći da imaš pumpe kao sada ove tradicionalne gde se nakačiš i za 5 minuta dobiješ 50% baterije npr.

jer ovo

5 hours ago, G!!! said:

sta ce biti kada to bude bilo nemam pojma 95 min za 500 km ?

inače nije rešenje i kad čovek planira putovanje, jer kao ko još želi da doda 60min na svoj put da čeka da mu se napuni auto?

a da baš planiraš pauzu za ručak gde ima punjač pa on bude zauzet, ne ide.

meni je lično najveći "zent" prelaska na EV to kao idem sad ovamo, napuniću se u tržnom centru, ti u tržni centar a ono svi punjači zauzeti. Ti sad nemaš ni neki sistem da kad se napuni on ode, nego ono lik se nakači na punjenje i ode u kupovinu na ručak itd, stoji mu auto 4h na punjaču. A sa trenutnim stanjem punjača kod nas nije lako naći drugi ako si "na rezervi". Zato je imperativno da možeš da ga puniš (dizvineš) kod kuće.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ja kapiram urbanu uoptrebu više kao mobilni telefon a ne kao benzinski auto. Znači ne čekaš nikad da ti skoro crkne pa staviš da se puni, nego gde god imaš opciju ga "po malo" nafiluješ.

Po gradovima ne treba uopšte brzih punjača, treba više "sporih" iz neke moje prakse. Ja ostavim auto na minimum 8h, ergo mi treba punjač koji u najboljem slučaju napuni 100% auta u 8h, ništa brže od toga. Sa manjom brzinom je jeftinija implementacija jer mogu da se prikače na bilo koju postojeću instalaciju kapiram.

Opet oko quick chargera na putu. Ja sam probao teslu i id3 na malo dalje relacije. 55KW punjač napuni većinu baterije u 1h vremena a to je "najsporiji" od tih brzih. 350KW nabaci 80% u par minuta, što je meni apsolutno "u rangu" trenutnoh punjenja automobila.

Možda neko još nije "skapirao" al ono .. 50KW punjač , 50KWh baterija, ergo 1h da se napuni cela (ofc u praksi je sporije, prvih i zadnjih 10% uspori).

Tako da za dalja putovanja nije više situacija kod do pre 5 godina kada si morao bar pola sata- sat da čekaš svakih 300km. Sad bukvalno nabaciš 400km dometa u 5-10 minuta i pičiš dalje.

Meni je i dalje glavni problem cena, jer sem low-end i high-end varijante, ne postoji na trgu neka sredina (čitaj ekvivalent oktaviji recimo). Plus nijedan od ovih "većih" nema prostora unutra nešto posebno da se pohvali, pogotovo što se gepeka tiče.

Link to comment
Share on other sites

Nisam siguran koliko mi se sviđa ta ideja da svako malo jurim neki priključak da uštekam auto :) mislim ok je recimo ako imam priključak i na poslu i kod kuće, to ima smisla, ali da bi bilo primenjivo ovako moralo bi da bude ono na svakoj drugoj banderi da bih ga tako lako dopunjavao. 

U drugim vestima što ne javiste da ovaj Tonale ima NFT tehnologiju?!! Kaže sadržaće servisne informacija o kolima. Koliku li su memoriju predvideli za Alfu? :tf:

Šalu na stranu ovo je zapravo prvi put da čujem da se taj NFT koristi za nešto što bih mogao iole da skapiram kao korisno :)

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...