Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

1 hour ago, Highl1 said:

a jel ima i dalje manja registracija ko ima hibrida ili ne?

koliko sam nešto čitao nema, tj. ima samo ako potpadaš karakteristikama tog hibridnog vozila u kategoriju za jeftiniju registraciju tj. da kažemo "loophole" - nema onoga "e voziš hibrida imaš 30% nižu registraciju" itd.

9 hours ago, Dule_smor said:

Fala kurcu

Sa druge strane, korak bliže ka univerzalnim punjačima:

Tesla has won the EV charging wars
Stellantis, the last major automaker not already on board, has added support for the NACS connector.

According to a press release, electric vehicles from Stellantis brands (which include Dodge, Chrysler, Fiat, Ram, Jeep and Alfa Romeo) will start using the NACS connector in select models next year. The automaker will also offer an adaptor for existing vehicles, meaning drivers will be able to charge using either NACS or Combined Charging System (CCS) ports.

The automaker has joined the likes of Volkswagen, GM, Volvo, Polestar, Mercedes, Honda, BMW and Lucid in supporting the NACS. EV charging network operators ChargePoint and Electrify America also pledged to adopt the NACS after Tesla open sourced the connector in late 2022.

Tako da makar u tom smislu se ide ka tome da ide jedan punjač.

A ovo za smanjenje prodaje uopšte ne čudi, pa dok se ne reši sve ovo o čemu pričamo ovde nikada EV neće da "poleti", zato i moraju da daju subvencije.

Link to comment
Share on other sites

a jel ima i dalje manja registracija ko ima hibrida ili ne?
Jeste https://www.super-registracija-vozila.rs/registracija-elektro-hibridnih-vozila


Registracija vozila na električni pogon, odnosno hibrida - vozila čiji je jedan od pogona električni, je ista kao i kod ostalih vozila sa jednom razlikom: za njih se ne plaća porez na upotrebu motornih vozila, dok se za ostala vozila plaća i to svake godine prilikom produženja registracije.


Dakle ne plaća se porez koji je i najveća stavka, pogotovu na vozilima preko 2000 kubika. Što znači da na primer za Toyota RAV4 hibrid sa 2.5 benzincem izadje registracija i obavezno osiguranje i sve to oko 30.000 godišnje. Da nije hibrid bilo bi i do 100k dinara.
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

zahvaljujem, to mi je trebalo, i upravo u toj kategoriji mi je zanimljiv, preko 3000 kubika i sl, da ozbiljno smanji registraciju

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
16 hours ago, f4ts0 said:

hyundai bas odise aurom proizvodjaca sportskih autoa

iskreno nikad nisam razumeo taj momenat hjundaija (?) koji je imao onaj svoj kao kupe kako se zvao, nemam pojma, GT, što je isto bio sa troja vrata, kao neki brzi sportski auto, razmišljam, ko će ovo da kupi ako želi sportski auto :))

slično kao Pežo kad je plasirao onaj RZ ili kako se zvao... sad kad vrtim, verovatno je to sve bilo pre 2009 godine i prve veće krize pa su se još zezali sa milijardama budžeta koje su imali 🙂

On 2/24/2024 at 3:11 PM, dovlagsi said:

troškovi jbg, ostalo im 15000 bravica od Logana koje nisu prodali

ali još nije ni centrirana :)) ne znam jel ovo render ili ne, deluje kao render, ali i na renderu izgleda grozno :))

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Lucky said:

iskreno nikad nisam razumeo taj momenat hjundaija (?) koji je imao onaj svoj kao kupe kako se zvao, nemam pojma, GT, što je isto bio sa troja vrata, kao neki brzi sportski auto, razmišljam, ko će ovo da kupi ako želi sportski auto :))

slično kao Pežo kad je plasirao onaj RZ ili kako se zvao... sad kad vrtim, verovatno je to sve bilo pre 2009 godine i prve veće krize pa su se još zezali sa milijardama budžeta koje su imali 🙂

 

Verovatno je subjektivno, ali ja bi vozio rz sa velikim zadovoljstvom jer je lep, ne zanima me spprtski momenat 😄

hjundaji, skoda, seat, vw sportske ne bih jer pored toga sto nisu sportski, oni su ruzni.

U stvari je nikad ne bih vozio "sportski" auto jer su mi generalno ruzni plus bih se slupao

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, f4ts0 said:

Verovatno je subjektivno, ali ja bi vozio rz sa velikim zadovoljstvom jer je lep, ne zanima me spprtski momenat 😄

 

nemam pojma, meni se nikada nije dopadao.

Sviđa mi se ta linija što je Pežo izmislio sa 206 i onda gurao narednih 10 godina na automobilima i ona ima neku svoju privlačnost, ali onda pozadi kao da su nakalemili prvo što im je palo napamet kad su napravili taj RZ. 

Meni ti svi automobili odaju neki vajb kante koja se raspada posle 5 godina jer su probali da budu "inovatori" u nečemu u čemu nisu i nemaju pojma ništa o tome 🙂

51 minutes ago, f4ts0 said:

hjundaji, skoda, seat, vw sportske ne bih jer pored toga sto nisu sportski, oni su ruzni.

 

ima istine, zato je SEAT sad sve prebacio na Cupru koja jbg, nekome može da bude lepa nekome ružna ali ima taj sportski momenat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nije da je trenutno lokalno relevantan, ali Rivian predstavio par zanimljivih modela:

Sama kola kreću tamo negde od 14. minuta.

As previously suspected, the R2 is a compact SUV that looks quite fetching. All versions of the five-seat electric vehicle get at least 300 miles per charge, thanks to newly-designed 4695 cell and a much larger battery pack that makes up a large portion of the bottom floor. Owners will also get plenty of refueling options. It comes with a NACS chargeport, so it'll work with Tesla Superchargers. The company's also building its own charging network, called the Rivian Adventure Network, with plans for 600 locations within a few years.

The R3, on the other hand, looks to be even more compact than its newly-announced sibling. It features a shorter wheelbase than the R2 and an overall tighter design. It'll also be available in three models, including single-motor, dual-motor and tri-motor versions. There's no range data available, but it does feature the same battery pack as the R2.

The R3 also includes some of the same open-air design features as the R2, with an automatic rear lift and a rear-facing glass window that pops open for storage. This window can adjust to multiple heights to accommodate oddly-shaped items. There's a pair of gloveboxes up front and an interior design that prioritizes sustainable materials.

Finally, there's the dune buggy-esque R3X. This is a high-performance vehicle, with only a tri-motor design available. It boasts a wider stance and more ground clearance than the R3. As a matter of fact, it doesn't really look like the R3 at all, with its "rugged and playful" interior made from cork and anodized metal, among other materials.

Link to comment
Share on other sites

Evo malo povoljnih modela za sajam od VW! 🙂

 

D.4 Pure 52kWh

125 kW/170 KS

Kombinovana potrošnja goriva: 16,29 kWh/100km ; Emisija CO2 0 g/km

Cena sa dodatnom opremom iz paketa podrške: 50.350€

Paket podrške: 3.491€

Cena sa paketom podrške: 46.860€

ID.4 Pro 77kWh

210 kW/286 KS

Kombinovana potrošnja goriva: 16,05 kWh/100km ; Emisija CO2 0 g/km

Cena sa dodatnom opremom iz paketa podrške: 60.930€

Paket podrške: 7.540€

Cena sa paketom podrške: 53.390€

ID.5 Pro 77kWh

210 kW/286 KS

Kombinovana potrošnja goriva: 15.85 kWh/100km ; Emisija CO2 0 g/km

Cena sa dodatnom opremom iz paketa podrške: 63.743€

Paket podrške: 6.393 €

Cena sa paketom podrške: 57.350€

ID.7 Pro 77 kWh

210 kW/286 KS

Kombinovana potrošnja goriva: 14.1 kWh/100km ; Emisija CO2 0 g/km

Cena sa dodatnom opremom iz paketa podrške: 65.135€

Paket podrške: 6.485€

Cena sa paketom podrške: 58.650€

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, manson said:

Šta je paket podrške? Neka pretplata na nešto od godinu dana?

mislim da oni tako zovu popust.

Recimo imaš kod T-Roc koji nije EV:

Volkswagen T-Roc Life 1.0 TSI 85 kW/115 KS

Cena vozila po cenovniku 30.380* €

Paket podrške: 4.390 €

Specijalna cena vozila  25.990* €

E sad, dal' su samo zamenili ime da ne bi rekli da je popust (imaš brendove koji "ne vole" termin popust i onda se dovijaju na raznorazne načine da ne kažu da je popust - mada VW nije baš taj tip brenda imho) ili je tu neka kvaka u fazonu "to vam je podrška tj. popust ako uradite to i to ili se pretplatite na to i to". Ne vidim nikakvu zvezdicu ni na sajtu, tako da ne znam šta je.

 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Lucky said:

mislim da oni tako zovu popust.

Recimo imaš kod T-Roc koji nije EV:

Volkswagen T-Roc Life 1.0 TSI 85 kW/115 KS

Cena vozila po cenovniku 30.380* €

Paket podrške: 4.390 €

Specijalna cena vozila  25.990* €

E sad, dal' su samo zamenili ime da ne bi rekli da je popust (imaš brendove koji "ne vole" termin popust i onda se dovijaju na raznorazne načine da ne kažu da je popust - mada VW nije baš taj tip brenda imho) ili je tu neka kvaka u fazonu "to vam je podrška tj. popust ako uradite to i to ili se pretplatite na to i to". Ne vidim nikakvu zvezdicu ni na sajtu, tako da ne znam šta je.

 

Evo sta ukljucuje bas za ovaj T-Roc

PAKET PODRŠKE uključuje sledeće:

        "Johannesburg" aluminijumske felne 7J x 17" ili "Grange Hill" aluminijumske felne 7J x 18"

        Zadnja bočna I zadnje staklo zatamnjeni

        Kamera za vožnju unazad

        Otključavanje / zaključavanje vozila I startovanje / gašenje motora bez upotrebe ključa bez SAFELOCK funkcije

Link to comment
Share on other sites

aha čekaj, možda ustvari je cena samo sa popustom, paket podrške nema veze sa tim, nego ga ističu kao dodatni benefit na sniženu cenu. onda može da ima smisla. termin je i dalje glup 🙂

Link to comment
Share on other sites

Meni sad tek ništa nije jasno :)) @Lucky teško da paket podrške nema veze sa tim, jer je iznos tog paketa jednak razlici između redovne i snižene cene... a teško da je slučajnost.

Možda je fora da kao dobijaš taj paket podrške free ako platiš punu cenu, ali onda su tek retardirano napisali...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, togFU said:

Meni sad tek ništa nije jasno :)) @Lucky teško da paket podrške nema veze sa tim, jer je iznos tog paketa jednak razlici između redovne i snižene cene... a teško da je slučajnost.

Možda je fora da kao dobijaš taj paket podrške free ako platiš punu cenu, ali onda su tek retardirano napisali...

tako je, to je ta razlika u ceni, ali kao imaš cenu uz koju dobijaš neku dodatnu opremu koja ima neku svoju vrednost ali ta vrednost čini da tu opremu dobijaš besplatno tj. oni ti oduzmu od cene vozila to što su te "podržali" sa tom dodatnom opremom 🙂

kao ono šiber košta 2000e na kolima i onda su ta kola 30.000 sa šiberom pa ti oni kažu "paket podrške šiber" i taj paket košta 2000e i onda je to 28.000 🙂

Link to comment
Share on other sites

po EU su takve "mućke" jako popularne u zadnjih godinu dana, od kako je stupio na snagu zakon o zaštiti potrošača zadnji, gde kod popusta moraš da napišeš najnižu cenu u zadnjih 30 dana. Pa svi koji imaju stalno "na popustu, još malo pa nestalo" sad mute sa takvim akcijama. Verovatno ko što reče manson imaju centralu u EU negde pa šta kažu tamo da sme od akcija sprovode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...