Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Aha, samo su ih pomerili, i dalje je besplatno - najs. Jasno, pogotovo je nezgodno za strance koji prolaze kroz Srbiju, jer nije da imaju neku ogromnu alternativu što se brzih punjača tiče - vidim da ima tu u Ava Parku i posle u Aleksincu i to je to.

 

Screenshot_20250502-1743202.thumb.png.7051a64f8e948ad7525cf2b7548071b9.png

 

Mada, informacije o superchargerima su dosta ažurne, neće da te rutira do punjača ako nisu u funkciji, verovatno im je u tom periodu preračunao da se pune duže negde u Mađarskoj ili Hrvatskoj, itd. Da je smor, jeste, nezgodna je situacija, mnogo je manje verovatno da ne radi pumpa na autoputu ili da nema goriva, to je opet poen za pouzdanost natankavanja SUS vozila kad su duga putovanja u pitanju.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Eternall said:

Aha, samo su ih pomerili, i dalje je besplatno - najs. Jasno, pogotovo je nezgodno za strance koji prolaze kroz Srbiju, jer nije da imaju neku ogromnu alternativu što se brzih punjača tiče - vidim da ima tu u Ava Parku i posle u Aleksincu i to je to.

 

ma da, sad rade i ima ih više, možda i tri puta više nego pre kod ikee, ako se ne varam tamo je bilo 2 (4) ovde ima jedno 6 komada lagano.

3 hours ago, Eternall said:

Mada, informacije o superchargerima su dosta ažurne, neće da te rutira do punjača ako nisu u funkciji, verovatno im je u tom periodu preračunao da se pune duže negde u Mađarskoj ili Hrvatskoj, itd. Da je smor, jeste, nezgodna je situacija, mnogo je manje verovatno da ne radi pumpa na autoputu ili da nema goriva, to je opet poen za pouzdanost natankavanja SUS vozila kad su duga putovanja u pitanju.

po meni je ovo "jedini" plus SUS vozila trenutno, pisao sam već ovde svoje "snove" - nekih 800km da ne kažem "idealno" 1000km autonomije mi je neka brojka da kažem da bih mogao da se opredelim da idem na put sa EV vozilom i "ne brinem" oko toga gde ima punjač, tj. da mi bude dovoljan bafer da prespojim ako IKEA odluči da prebaci svoje punjače na drugo mesto 🙂 to bi verovatno samim tim dovelo i do malo manje gužve na punjačima jer bi svi imali veći kapacitet i manju potrebu za chargeovanjem.

Link to comment
Share on other sites

To ti je ekvivalent džaka cementa u gepeku u Mercedesu kad padne sneg u Beogradu 😄 

Inače bio sam u Temišvaru sad za praznike i prijatno sam iznenađen koliko se Dacia Spring vozi - tipa ima ih više nego Sandera. Očigledno postoji neka ozbiljna subvencija ili nešto jer im se isplati da ga voze toliko. Ne bi možda bilo loše kad bi se slično radilo za Pandu kod nas. Doduše vidim danas na ulici SBB oni monteri voze isto Daciu Spring! 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Шведски произвођач батерија Ново Енерџи најавио је да ће преполовити своју радну снагу како би смањио трошкове, након знакова смањене потражње за електричним аутомобилима од стране власника Волво Карса.

Компанија „Ново Енерџи“ је у власништву компаније „Волво Карс“, која је у фебруару преузела половину власничког удела у посрнулој компанији „Нортволт“, укључујући планове за изградњу фабрике батеријских ћелија у Гетеборгу, за симболичан износ.

Нортволт је у марту поднео захтев за банкрот у својој матичној Шведској, а стечајни управник је најавио да ће наставити са радом, али у смањеном обиму.

Наставак пословања биће кључан за продају предузећа у целини или његових појединачних делова, рекао је тим поводом стечајни управник Микаел Кубу из Акордсцентралена.

У међувремену, компанија Волво Карс је у понедељак објавила да је продаја њених аутомобила у априлу пала за 11 одсто у поређењу са истим периодом прошле године. Продаја електричних аутомобила на батерије пала је за 32 процента, након пада од 29 процената у периоду јануар-март, према подацима објављеним пре месец дана.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Eternall said:

Oh no! Anyway - izbacio sam novi video na svom minijaturnom YT kanalu, lepo vreme bilo danas pa snimio POV vožnju.

znaš šta me još zanima, ne mogu da provalim dal' ima ful stakleni krov ili ne, ali kako se to ponaša kad je vrućina, koji tu level dim-ovanja sunca on ima da to može da ti bude prijatno?

Link to comment
Share on other sites

Baš sam nedavno pisao o tome na bench forumu - da, ima full stakleni krov iz dva dela, nije iz jednog dela kao kod Model Y. Ukratko, krovno staklo koje Tesla ima je fabrički tintovano, mada faktički, to je više smoked glass nego tint. Bije sunce kroz njega svejedno, ne zaustavlja toplotu dovoljno. Baš zbog toga moraš klimu da držiš stalno upaljenu da ne krepaš od vrućine - u stakleniku si bukvalno.

Za sada mi je rešenje da pre nego što krenem ka autu pustim klimu iz aplikacije, i dok dođem već je unutra 19,20 stepeni, tako da uđeš u prijatnu kabinu. Dobra stvar je što hladi instant čim upališ klimu, nije kao SUS gde moraš malo da voziš da bi počela lepo da hladi, tako da ti dovede kabinu na prijatnu temperaturu vrlo brzo.

Problem je što trošiš određen procenat baterije na klimu, baš dobrim delom zbog tog staklenog krova, fensi je, ali je užas zbog vrućine. Pravo rešenje je kvalitetna tint folija, tipa Xpel, lepo zatamniš ceo krov i druga stakla (u legalnom procentu) i rešiš vrućinu, plus klima će mnogo manje da se muči da ohladi kabinu i tako znatno uštediš na rasipanju energije. Mislim da ću uskoro da uradim full tint, mislim da će da me izađe oko 800 evra za sva stakla, variraju cene, treba da se raspitam na više mesta - ali mora da se uradi, jug francuske je katastrofa leti, investicija je, ali isplatiće se.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Eternall said:

Baš sam nedavno pisao o tome na bench forumu - da, ima full stakleni krov iz dva dela, nije iz jednog dela kao kod Model Y. Ukratko, krovno staklo koje Tesla ima je fabrički tintovano, mada faktički, to je više smoked glass nego tint. Bije sunce kroz njega svejedno, ne zaustavlja toplotu dovoljno. Baš zbog toga moraš klimu da držiš stalno upaljenu da ne krepaš od vrućine - u stakleniku si bukvalno.

da, imam isti utisak, vozio sam se više puta i imao sam takav osećaj svaki put, kao da sam u stakleniku 🙂

i svaki put zaboravim da pitam dal je "nebo" tako kako je ili ima nekih opcija izmena, jer nije meni samo zbog vrućine koju kao možeš da rešiš klimom donekle, nego i do prosto udaranja sunca u glavu, bez obzira koliko se ti rashladiš prosto nije prijatno kad te biju sunčevi zraci, bez ozbira što su malo smoked.

neće tu pomoći (u mom slučaju) ni da uradiš full tint, ok on će da donekle smanji ali i dalje neće biti 100% kao da imaš ful normalan krov.

shvatio sam da mi to baš ne odgovara, pitam se kako oni ljudi mogu da voze kabriolet u dva popodne u julu i kao kul im je.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lucky said:

neće tu pomoći (u mom slučaju) ni da uradiš full tint, ok on će da donekle smanji ali i dalje neće biti 100% kao da imaš ful normalan krov.

Naravno, neće 100% jer ipak pričamo o foliji, ali će drastično da smanji toplotu i zračenje, to mi je najbitnije, da bude baš osetna razlika. Tu je ceramic tint najbolji, odbija baš veliki procenat IR zračenja baš iz kojeg dolazi toplota. Random primer:

 

3 hours ago, dovlagsi said:

kako jebeno nemaju onaj kao cover da se izrola ispod stakla?? mene to spasava leti

Tesla je u fazonu damo vam ništa, ko vas jebe, snađite se. Naravno da postoji third party rešenje, kao i za sve kod Tesle... Braća kinezi dolaze u spas, imaš pun kurac rešenja, fiksna platna, ručno da rolaš, motorizovana...
 


 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, dovlagsi said:

kako jebeno nemaju onaj kao cover da se izrola ispod stakla?? mene to spasava leti

nema :)) sećam se prvi put kad sam se vozio u tesli pre x godina u taksiju i ono neki maj je bio i mislim da je bio neki Hamburg i sad to pominjem jer maj tamo je onako prohladnjikav ali je bio sunčan dan i napolju to kao neka jakna nešto, ulazim u kola i kreće pakao :)) nema vazduha spolja a piči sunce i ubija ... i gledam sve vreme dal uopšte postoji fizički neka pregrada / rupa nešto odakle bi teorijski mogla da izađe ta mrežica ili cover međutim sve klot "streamline-ovano".

 

9 hours ago, Eternall said:

Naravno, neće 100% jer ipak pričamo o foliji, ali će drastično da smanji toplotu i zračenje, to mi je najbitnije, da bude baš osetna razlika. Tu je ceramic tint najbolji, odbija baš veliki procenat IR zračenja baš iz kojeg dolazi toplota. Random primer:

 

dva su tu segmenta priče

prvi je naravno zračenje i treba da uradiš sve šta možeš, kao ono dobre naočare za sunce itd, a drugi je osećaj toplote. ako su napravili tako dobru zaštitu koja umanuje i jedno i drugo dovoljno a opet ti ostavlja svetlost u solidnom procentu, to je onda win-win situacija. 

Link to comment
Share on other sites

 

11 hours ago, Lucky said:

ako su napravili tako dobru zaštitu koja umanuje i jedno i drugo dovoljno a opet ti ostavlja svetlost u solidnom procentu, to je onda win-win situacija. 

Zavisi od tebe, koliko staviš gore i nazad, ne treba preterivati. Postoji čak i prozirna nano ceramic folija, što je kul ako nećeš da gubiš uopšte svetlo, samo da ti smanji toplotu od sunca.
 

 

4 hours ago, dovlagsi said:

napredovale su te folije baš ozbiljno, ima u black glass-u da se uzmu dobre te... ali su i skupe, još plus atest što plaćaš za prozore sa strane...

Mamu im lopovsku, 100 evra za atest. Ovde ne postoji atest, ne plaćaš ništa, ali ako te uhvate sa većim procentom zatamnjenja od dozvoljenog, 3 poena sa dozvole i 135 evra kazna. 

Vetrobran, vozačevo i suvozačevo smeju do 30% tinte (70% transmisija vidljivog svetla), ostala stakla možeš koliko hoćeš. 

Moraš da paziš inače na fabričku zatamnjenost stakla, recimo moja Tesla konkretno već ima 24% tinte na prednjim staklima (76% transmisija), tako da mogu da dodam 8%, ne 6%, jer se ne sabira već deli (ili množi ako dodaješ tint na transmisiju) - po transmisiji 0,7(dozvoljeno)/0,76(fabrički)=0.92 (smem 8% tinte) iliti 0.24(fabrički)/0.8(tinta)=0.3 (30% tinte max ukupno), ili ako oćeš da računaš 0.76 (fabrički) x 0.92 (8% tinta)= 0.699 (0.7) 70% propustljivost dozvoljena, malo je i mene bunilo dok nisam skapirao kako se računa . Zadnja stakla su 27%, ali kao što rekoh, mogu koliko oću, mislim da je isto i u Srbiji.

U recimo USA su mnogo blaži zakoni za dozvoljen procenat tintovanja, ovde je malo glupo jer će da izgleda neujednačeno ako preteraš na zadnjim staklima i krovu recimo. 

Da mogu, uradio bih ovako nešto:

2024-model-3-tint-percentage-v0-9uwvu0g8zznd1.thumb.webp.f2c0492152d4c27553992556388691c6.webp

Edited by Eternall
dodao sliku tintovanog M3P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...