Jump to content

TESLA Model 3


dovlagsi

Recommended Posts

Norveska je drugo najvece trziste za Tesline automobile, posle SAD. Vlast daje subvencije na kupovinu elektromobila, jer im je plan da do 2030. nemaju niti jedan automobil na unutrasnje sagorevanje (a nafta im je jedan od glavnih izvoznih proizvoda). Mislim da su subvencije u vidu izuzimanja od naplate registracije i putarina. Imaju posebna parking mesta, kao ova kod nas za invalide, sa punjacima. U trznim centrima se parking placa, a za elektricna vozila je dzabe, plus imaju ta rezervisana mesta, plus je punjenje baterija besplatno. Svi punjaci rade brzo: za otprilike 15 minuta je baterija skoro totalno puna.A prodaju konvencionalnih automobila su opteretili svakakvim dazbinama, pa su cene tu negde.

Slično je što sam video i po Danskoj, dobro poznatoj da deru na cenama vozila - ne samo da su elektro jeftinija, već imaju i ta specijalna parking mesta koja i dalje jesu više prazna nego puna, ali svakako će se i to promeniti.

Mislim da nemaju beneficije za elektricne automobile, nedavno su bas nesto mitingovali na tu temu.

There are 2 rules in a successful life: 1. Don't tell people everything you know

zolaeveo3reqjl4_zps6bce0689.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Ako sam dobro video onaj post na prethodnoj strani, kosta te kod nas oko 180 dinara u nocnoj tarifi da "napunish" ovu novu Teslu do chepa? i prelazis garantovano 200 milja sa tim punjenjem ???
tih 30k eur odjednom ne deluju tako mnogo ako je ovo istina..... za 2 soma dinara infinitex gradske voznje svakog meseca plus nema milion malih srednjih velikih redovnih i vanrednih servisa za kojekakve kurce....

Edited by fatboy

Унутра је сигурно читава експлозија радости и магије!

Link to comment
Share on other sites

jedino što ćeš imati za 3-4-5 godina zamenu baterija, čiji će se kapacitet ipak vremenom smanjivati… tako da kapiram da za 2-3 godine taj auto neće prelaziti 200 milja već 150 ili možda i manje… pitanje tipa baterija još uvek predstavlja najveći problem, kad se to reši imaćemo nove standarde kako za vožnju tako i za gomilu drugih stvari.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

To sam ja izracunao na brzaka prema dostupnim informacijima. imas 60 i 85kw baterije .. u USA je puna baterija 6-8$ odnosno 700-900din za "pun"

Uzeo sam kao reper cenu Kwh posle ponoci, u plavoj zoni jer nema sanse da uz normalnu potrosnju ostalih aparata u kuci sa Teslom ostanes u zelenoj zoni.

Kapiram da se isplati in the long run, visestruko

Edited by Demian
Link to comment
Share on other sites

joj živote koliko smo mi a i region uopšte eonima iza svega toga…. 'naš kad će uopšte prva Tesla da se pojavi sa domaćim tablama u Srbiji? U narednih 5 godina verujem nijedna!

A auto je po mnogo čemu jednostavno bolji od svih automobila današnjice…. a sve je to "ispod haube" tooooliko jednostavno i logično. Pa evo i Rimac u Hrvatskoj, ne mogu da propustim priliku da ga opet ne pomenem, dečko je prvo u garaži napravio BMW E30 ("kockicu") full na struju, a sada ima jedan od najboljih supersportskih elektromobila na svetu…. sve in-house. 

Rimac je neprofitabilni bubble, i dečko je vukao neverovatno loše poteze u celoj priči. Oni rade sa solidnim minusima, a naravno znamo iz čijeg džepa se to pokriva (za one sa jeftinijim ulaznicama, proguglajte malo o ćaletu Rimca). Takodje, automobil je daleko od funkcionalnog, i nije ni da ga voziš svaki treći dan po dva-tri sata, a kamoli svakog dana.

  • Upvote (+1) 2

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Rimac je neprofitabilni bubble, i dečko je vukao neverovatno loše poteze u celoj priči. Oni rade sa solidnim minusima, a naravno znamo iz čijeg džepa se to pokriva (za one sa jeftinijim ulaznicama, proguglajte malo o ćaletu Rimca). Takodje, automobil je daleko od funkcionalnog, i nije ni da ga voziš svaki treći dan po dva-tri sata, a kamoli svakog dana.

Prodali su 3 concept_one i ove godine rade valjda još 6 prave, po ceni od oko 700-800k dolara, plus imaju Greyp elektro bicikle; firma i broj zaposlenih je eksponencijalno rastao, imaju zavidan R&D članci o njima izlaze u najrenomiranijim medijima, bili su u Ženevi, vozili su Pikes Peak sa Tajimom, radili su pogonski sklop i transmisiju za Koeniggsegg Regeru... jebemumisha, deluje mi da su dobro proračunati. :)

A za Teslu i baterije, ja ne znam pa nek neko izgugla - kada se menjaju baterije, sigurno ima u planu održavanja i ta stavka?

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Ovo je kao od jednog vlasnika modela S uzeto s neke njihove prezentacije:

"Tesla Tech Talk (06/13) - Speaker's main points:
1) battery degrades everyday
2) battery degradation is non-linear over time; meaning it starts very very slow, but after 4-5 years, it gets faster
3) after the first 5 years, degradation may be as low as 5%. But by the 8th year, they expect about 30% degradation.
4) every evening, performance statistics are collected from all the cars and battery performance is assessed. If a few cars are degrading substantially faster than the cohort, TM will proactively call the customer and ask him/her to come over for a battery inspection/replacement.
5) there is an average rate of battery degradation that they expect (their models predict), but they are not publicizing that. The actual rate of degradation will be determined by the average performance of all the cars.
6) last, but not least, because TM really cares about its reputation and credibility, if they feel degradation on a car is normal, but the customer is very unsatisfied, for reputation's sake, TM will most likely provide a replacement.

I ono sto zvanicno stoji u uputstvu:

Your vehicle’s Battery is covered under this Battery Limited Warranty for a period of 8 years or for the number of miles/km specified below for your Battery configuration,
whichever comes first:

• 60 kWh - 125,000 miles (200,000 km)
• 85 kWh - unlimited miles/km

Po mojoj logici je garancija od 8 godina i više nego dovoljna. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

65kw - 8 godina garnacije ili 125 000 milja (200 000 km)

85kw - 8 godina garnacije, neogranicna kilometraža

Cena zamene baterije je 40K, ali niko ne zna sta ce biti za 8 godina (Tesla predviđa cenu zamene od 12$). Neka generalna iskustva vlasnika pokazuju u prvih godinu dana pad od 90-95%, nekima se posle toga zadrzalo i sledece godine na tom nivou, nekima kojima je palo za 12-15% se povecalo sa updejtom softwera, tesko je reci sta ce biti, osim da je sigurno da ce cena ici samo dole kako se tehnologija baterija bude razvijala.

Link to comment
Share on other sites

 

Po mojoj logici je garancija od 8 godina i više nego dovoljna. 

Nije dovoljna iz prostog razloga sto ti taj auto moras da prodas u nekom trenutku. Ako ne ti, onda svakako neko mora da ga proda kasnije kada bude frka zbog baterije... Ako Tesla ima neku kul pricu zamene staro za novo, onda kul, ali kome ces ti posle prodati polovnu Teslu ako je zamena baterija skuplja od vrednosti kola?

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Никоме?
Има ли неко искуства каква је Тесла у свакодневној употреби? Може ли четверочланана породица из рецимо БГ да оде на море у Грчку? Или Шпанију? Или сличан пут а да не траје 4 дана.Осим ако се не пуни за чуку времена, онда пардон. Какво је одржавање: ко може да га сервисира и колико то кошта? Да ли је Тесла одличан други или трећи аутомобил у кући, или може да буде први и једини? Колико би вас овде дало $30К за Теслу?

Једног дана, за 50 год?, када технологија буде зрела, одржавање буде лако и јефтино а прикључци за пуњење обезбеђени посвуда електрични аутомобили ће да буду одлични. Али данас, нисам сигуран. У том светлу кажем не треба ми ел. аутомобил.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Kao sto gore rekoh, nama ovde je to veoma daleka priča, ali u Nemackoj, Austriji, Skandinaviji itd. imas stanice za punjenje gde god da se uputis. Pola sata ga čardžuješ i ideš dalje. U Ženevi sam na sajmu pre 2 godine gledao plan stanica za Evropu, planirali su za Srbiju po jednu u Beogradu i Nišu do 2020. god. Videćemo dal će biti nešto, kapiram da dosta zavisi sad i od ovog Modela 3. Imaju oko 250.000 narudžbina već sad, po nekim procenama sa sadašnjim kapacitetima, ne mogu napraviti sva ta kola sa već postojećim porudžbinama svih drugih modela u 2-3 naredne godine! Sigurno to povlači gradnju novih postrojenja, a čuo sam da su Hrvati (HDZ) već ponudili neke uslove da prave u Hrvatskoj...

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Direktno ne, posredno pratim ovog tipa https://www.youtube.com/user/bjornnyland , gde imas dosta te daily tematike, ne samo ludacris ubrzanje.

Ovo bi tebe najpre zanimalo https://www.youtube.com/watch?v=3pQe5DLuaq0 - Tesla Model S P85 review after 2 years 210k km/130k mi - user experience

Sa druge strani ih vidjam po gradu i dezeli , tako da se voze bogami.

Za grcku tesko, posto nema bas nijedan supercharger na tu stranu, trenuttno je za takva putovanja obavezan u planiranju. Za 30min napuni za 250-300km, tj skoro 80% baterije. posle toga puni dosta sporije, sto treba imati u vidu za dalja putovanja. (75min za 100% kapaciteta)

https://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger - mreza superchargera njihovih

Moze da servisira samo Tesla, za cene ne znam tacno, kapiram da je vecina ako ne sve pod garancijom.

Ja bi sutra dao 30k za model S :) .. za trojku ne znam bez uzivo da vidim koliko je prostorna.. za moje/nase(4 komada so far) potrebe je 300km sasvim kul

-po gradu mogu cele nedelje da vozim, pa kad odem vikendom u shopping da prikacim da se nafiluje

-vikendom obicno odemo negde na izlet.. ili je 100-150km (poz mala drzava), pa bi mogao i tamo i nazad u chargu.. ili odemo ujutru negde 200-300km, pa uvece-sutra nazad u kom slucaju bi moga da ga nafilujem.

-za more je slicna spika, pauza pola sata na 300km je ionako sa 2 klinca default, tako da mi nije to neki ugh trenutak.

godisnje bi imao oko 3k vise u dzepu na konto goriva, plus drzava daje 5-7.5k subvenciju na elektricna kola, plus ne bi placao 200e registracije, itd itd.. jako brzo bi se trojka isplatila

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ako Tesla ima neku kul pricu zamene staro za novo, onda kul, ali kome ces ti posle prodati polovnu Teslu ako je zamena baterija skuplja od vrednosti kola?

Mislim da je neka njihova prica bila da ce cena baterija toliko da padne u narednih 8 godina da bi te izaslo nesto relativno jeftino, tipa par hiljada, sto nije strasno ako uzmemo u obzir ustedu na gorivu sveukupnu. I realno jos uvek nije Tesla auto za one koji razmisljaju kako ce da ga uvale kao polovnjaka :)

a čuo sam da su Hrvati (HDZ) već ponudili neke uslove da prave u Hrvatskoj...

Zapravo su oni tu jos mnogo jadniji od nas, jer su ga bukvalno cimali na Twitteru sa HDZ Masku: Dovedite Tesla motors kući u Hrvatsku tako da je mislim to pre njihova jadna lepa zelja nego zaista realna opcija. Kao eto Tesla je tu rodjen pa tu da bude fabrika, sigurno ce se on voditi time... 

Sto se tice isplativosti auta ja i dalje mislim da to narednih 10 godina nece biti varijanta za jedini auto u kuci, bar na ovim nasim prostorima. S druge strane bih ga vrlo rado vozio kao "drugi auto", a pod drugi zapravo podrazumevam onaj koji bih svaki dan arcio po gradu a prvi bi mi bio neki koji mi treba kad ocu da otputujem negde, moze da bude i neki mali polovnjak... 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Џанки нисам знао све ово, очигледно. Онда јако лепо звучи ова прича. Направили су ел. аутомобил који заиста ради. Одлично.
Радозналости ради, колико је чиста, зелена, технологија производње батерија, и рециклирања истих кад се потроше?

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Ne znam tacno , al bih rekao na skali 1-10 , da je -20 :)

sa giga fabrikom je pokusaj da obori cenu, posto se ne salje za delove preko pola sveta, i sl, al je akcenat vise na tome da se puni iz obnovljivih izvora, i da nema gasove, nego da je proizvodnja baterija cveticu leptiricu.

jedina koska, meni barem za nabavku je da tesla nema opciju kreditiranja.. imaju operativni lizing i kesh i to je to.. plus ovih 300k koji su vec narucili ce dobiti do 2017-2018, tako da su verovatno vec bukirani do neke 2020.

Edited by Junkie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...