Jump to content

Koji auto da kupim


Neptune

Recommended Posts

1 minute ago, FATA said:

Videh taj i zanimljiv mi je generalno, ali me malo odbija automatski menjac... Pise i polu automatski mada ni ne znam sta je to. Jos jedna cudna stvar koja vristi je tih 45k za 5g sto deluje previse dobro da bi bilo istinito. Fazon cale sa kracom nogom ga vozio samo vikendom da uplati tiket po BG pa zato nije preso puno..

AT na mazdi je srednjeg kvaliteta (kao manje vise i sve ostalo) a MT je jedan od boljih koje sam probao tako da se tu slazem.

Polu automatski je samo zajednicka kategorija sa pravim AT, koji mazda ima, sa sajta:

image.png.c8fb14193170f20d25003d0b64d99e8d.png

Za kilometrazu - evo ja imam 23k na satu posle 2 godine 🙂

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, FATA said:

Pise i polu automatski mada ni ne znam sta je to.

verovatno se misli da možeš da pređeš na onaj manuelni mod da na "gore-dole" menjaš brzine to već pričasmo ovde pre neki dan, ako to ima na mazdi a mislim da ima na svakom automatiku.

21 minutes ago, FATA said:

Jos jedna cudna stvar koja vristi je tih 45k za 5g

pazi, može da bude ne mora da znači. to je skoro 10k godišnje, nije to baš tako malo, ako neko živi blizu posla ili šta god, ima dva automobila u kući. Ja sam svoj Renegade prodao sa mislim 20k za 2,5g ili tako nešto, a išao sam i na more njime.

22 minutes ago, manson said:

I vodi računa, bar je tako bilo kada sam se ja raspitivao, ako uzimaš auto kredit na preko 15k EUR, u tom slučaju banke traže da kasko glasi na njih 🙂 

i ne samo kasko već se stavlja zaloga na vozilo u korist banke. nisam siguran šta to tačno u praksi znači, treba pogledati "mala slova" jer ako je kasko na banku u slučaju krađe, ne verujem da banka kaže e super sad su ovo naše pare soriška, moguće da je fora da se banka tu namiri za kredit, tebi da nazad ono što si otplatio kao rate do tad, mada mi je i to malo sumnjivo jer kod kredita si ti vlasnik vozila a ne banka kao kod lizinga.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, killYg0r said:

AT na mazdi je srednjeg kvaliteta (kao manje vise i sve ostalo) a MT je jedan od boljih koje sam probao tako da se tu slazem.

Polu automatski je samo zajednicka kategorija sa pravim AT, koji mazda ima, sa sajta:

image.png.c8fb14193170f20d25003d0b64d99e8d.png

Za kilometrazu - evo ja imam 23k na satu posle 2 godine 🙂

Aham, nisam ni gledao te opcije. Sta ja znam, ne bih sa AT jer volim da ga saltam mada sam video da ima i AT sa papucicama iza volana ako nesto nisam zabagovao. 

27 minutes ago, manson said:

I vodi računa, bar je tako bilo kada sam se ja raspitivao, ako uzimaš auto kredit na preko 15k EUR, u tom slučaju banke traže da kasko glasi na njih 🙂 

 

2 minutes ago, Lucky said:

i ne samo kasko već se stavlja zaloga na vozilo u korist banke. nisam siguran šta to tačno u praksi znači, treba pogledati "mala slova" jer ako je kasko na banku u slučaju krađe, ne verujem da banka kaže e super sad su ovo naše pare soriška, moguće da je fora da se banka tu namiri za kredit, tebi da nazad ono što si otplatio kao rate do tad, mada mi je i to malo sumnjivo jer kod kredita si ti vlasnik vozila a ne banka kao kod lizinga.

I dalje je to uslov za kasko samo bih ja gledao da budem ispod tog limita. I ovo sto kaze Lakindo, ide i zaloge gde ne mozes da prodaz vozilo sve dok ne otplatis kredit. Mada ovo se ne bi ni desilo jer bih uzeo na 3g ako bih uzimao a i biko bi ispod limita. 

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

Razlika izmedju ovog sto sam linkovao i ta 2 hechbeka je:

- Ovaj AT je treca generacija mazde 3
- Ova 2 HB-a su cetvrta generacija

3:

image.png.7b832c17bf7f9c03988fdbdff4fb43d7.png

4:

image.thumb.png.457639ddccf0b393e410f2349905e86a.png

Razlika je skoro u svemu kao sto se vidi. A ista je cena jer ovi imaju duplo vecu kilometrazu i manje opreme.

Ali u svakom slucaju ne ubedjujem te ni ni u jednu ni u drugu opciju, samo sve treba sagledati.

Samo smatram da autoplac ne moze da drzi postena osoba.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, killYg0r said:

Razlika je skoro u svemu kao sto se vidi. A ista je cena jer ovi imaju duplo vecu kilometrazu i manje opreme.

Ali u svakom slucaju ne ubedjujem te ni ni u jednu ni u drugu opciju, samo sve treba sagledati.

Samo smatram da autoplac ne moze da drzi postena osoba.

I treba da me ubedjujes kad bi mi ovo promaklo xD. 

Meni se brutalno svira 4gen linija pa sam to ciljano i gadjao ali nisam primetio da ima dosta vise opreme. 

Za plac se slazem da ne moze biti postena osoba, ali bi mi znacilo zbog kredita. Da li je moguce da plac bude posrednik i da li se to isplati razmatrati? 

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FATA said:

Ovaj je osnovna oprema, vidiš po manuelnoj klimi https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/23355432/mazda-3-20-skyactiv to bih preskočio. Pogotovu što nema kameru za rikverc, samo senzore. Znači kamera, baš je nepregledan auto, vrlo su ti bitna sva moguća pomagala, pogotovu za parkiranje ako nema mnogo mesta. Može bez njih naravno, ali preporuka da ima.

Ovaj je jači paket, moguće čak i najjači tada koji je bio https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/22692902/mazda-3-20-style jedino ova boja se meni baš ne svidja na trojci.

Idi provozaj oba.

Gen4 jeste lepši, i spolja i unutra. Ali možda nije loše ni uzeti onaj Gen3, pa ga čipuješ posle na ~180ks 🙂 

 

edit: ako se odlučiš za Gen4, uz oba ključa, traži i da odveže auto sa svog Mazda naloga i telefona https://play.google.com/store/apps/details?id=com.interrait.mymazda&hl=en_US. Pošto može da ti otključa auto daljinski recimo 🙂 Ovaj deo ne znam tačno kako se radi, proveri u Dipemu na NBG.

 

Edited by manson
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FATA said:

Zanimljivo mada sam skeptican da ce neki lik da se vucara po bankama da bi nekome prodao na kredit umesto kes na ruke.

 

2 hours ago, killYg0r said:

ima to i šljaka, samo su iznosi manji i period otplate manji.

i mislim da nema taj lik šta da se vucara, manje više ti završavaš sve, on samo dobije pare.

problem može da bude dal' hoće da uzima od banke etc

ono što je meni tu "problem" je što ti kupovina polovnjaka makar sa nekog auto placa zvučnijeg imena daje neki vid sigurnosti - neće sutra da prestane da postoji delta, british, kompresor itd, pa u tom smislu si malo sigurniji nego Đura Auto Ripanj a svakako od rendom lika od kog si kupio preko oglasa.

Link to comment
Share on other sites

Zar ne bi sada po zakonu i placevi trebalo da daju garanciju na automobile, i te polovne? Ali baš ako ti auto proda autoplac d.o.o, ne da je auto samo kod njih, pa kada hoćeš da kupiš dodje fizičko lice vlasnik da ti proda auto? Mada opet, da li je neko uspeo da uradi nešto sa tom garancijom? 🙂

Ovde mislim na što kaže Lucky, ove ozbiljnije, ako su ozbiljniji, placeve, koji su ćerke firme zvaničnih prodavaca, pa prodaju relativno OK automobile, kupljene nove kod nas pa vraćene sa lizinga, zamene i tako to

Edited by manson
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, manson said:

Zar ne bi sada po zakonu i placevi trebalo da daju garanciju na automobile, i te polovne? Ali baš ako ti auto proda autoplac d.o.o, ne da je auto samo kod njih, pa kada hoćeš da kupiš dodje fizičko lice vlasnik da ti proda auto? Mada opet, da li je neko uspeo da uradi nešto sa tom garancijom? 🙂

 

tako je, moraju po zakonu svi za polovnjake da daju 12 meseci garancije.

ali kažem, brm brm đura vlasotince proda tebi auto i za nedelju dana posle toga ugasi firmu pa ga ti nađi 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Tako sam ja kupio kombi pre par god za koji su greškom ostavili papire sa francuske licitacije u nekom šteku, ali sam kasno to našao. 50k km vratili. Bili su u fazonu da ih bole đoko. Ne postoje više. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, dovlagsi said:

Tako sam ja kupio kombi pre par god za koji su greškom ostavili papire sa francuske licitacije u nekom šteku, ali sam kasno to našao. 50k km vratili. Bili su u fazonu da ih bole đoko. Ne postoje više. 

to ti kažem, ne znam koje vozilo od preko nije vraćana KM osim ako sam nešto ne kupuješ i šta god. 

tako da sve mu dođe neka mačka u džaku.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, killYg0r said:

 

9 hours ago, Zwerko said:

Samo imaj u vidu da je taj tekst iz 2014. godine i da tri od pet od tih banaka više i ne postoje 🙂 mislim da i dalje postoje opcije ali bi se trebalo dodatno raspitati. 

image.thumb.png.24ce7078dbcf965be6523cfdea21de00.png

Kredit za polovne automobile – detaljni vodič Raiffeisen banke - Raiffeisen banka a.d. Beograd

Moze ovo ste je pomenuo kili ali pod uslovom da plac posreduje. Bas cu da okrenem par placeva cisto da vidim koliko lesinari uzimaju za tu uslugu.

9 hours ago, manson said:

Ovaj je osnovna oprema, vidiš po manuelnoj klimi https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/23355432/mazda-3-20-skyactiv to bih preskočio. Pogotovu što nema kameru za rikverc, samo senzore. Znači kamera, baš je nepregledan auto, vrlo su ti bitna sva moguća pomagala, pogotovu za parkiranje ako nema mnogo mesta. Može bez njih naravno, ali preporuka da ima.

Ovaj je jači paket, moguće čak i najjači tada koji je bio https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/22692902/mazda-3-20-style jedino ova boja se meni baš ne svidja na trojci.

Idi provozaj oba.

Gen4 jeste lepši, i spolja i unutra. Ali možda nije loše ni uzeti onaj Gen3, pa ga čipuješ posle na ~180ks 🙂 

 

edit: ako se odlučiš za Gen4, uz oba ključa, traži i da odveže auto sa svog Mazda naloga i telefona https://play.google.com/store/apps/details?id=com.interrait.mymazda&hl=en_US. Pošto može da ti otključa auto daljinski recimo 🙂 Ovaj deo ne znam tačno kako se radi, proveri u Dipemu na NBG.

 

Hvala za savete! Totalno sam prevideo da je osnovna oprema u pitanju gledajuci sa telefona gde se nista ne vidi tako da ovaj prvi necu ni gledati. Za ovaj drugi sam uzeo malo bolje da ga pogledam i pale mi se neki alarmi. Ljubicasta boja, puna oprema i na slici vidim da je izgreban rub karoserije kod zadnje desne gume, pa mi se prividja neki batica lozana sa tetovazama koji je dinamicno vozio auto dok se nije smorio. I ova govno boja sedista mi je nekako odbojna. Slike su isto lose pa je pitanje sta su sve pokusali da sakriju. Bilo je vise opcija prosle godine pa cu sacekati da se pojavi nesto povoljnije.

Inace, sta bi rekao da je najveci plus i minus kod 3, je li samo nepregledan nazad ili pati jos od necega? Kili je pomenuo da je trom odnosno da nema trika da se vozi dinamicno mada kapiram da to vise vazi za cx3. Sto se tice cipa vec je u planu 😄

8 hours ago, Lucky said:

tako je, moraju po zakonu svi za polovnjake da daju 12 meseci garancije.

Na skoro svim oglasima sa placeva stoji 12m garancije ili 10.000 km pa sta nastupi prvo, ali samo na unutrasnje delove motora. A za autoe od 200.000 koji su odrzavani, tih 10.000 je nista osim ako nije prethodno vracen 200.000.

 

8 hours ago, Lucky said:

ali kažem, brm brm đura vlasotince proda tebi auto i za nedelju dana posle toga ugasi firmu pa ga ti nađi 🙂

Jbg svaka kupovina autoa je macka u dzaku pa je cist skil kupiti dobar. Realno i da brmbrm djura ne ugasi firmu sta bi radio? "De si djuro sabane, sto mi uvali ovog krsa koji mi je stao iza prvog coska? Saban ti cale, ko ti kriv kad si piglu! Izvini djuro brate ali ja hocu nazad svoje pare. Bez brige, javi se milunki tu na salteru i kazi joj da sam ti rekao da ces dobiti kurac. Ae nemoj da mi trosis vreme idi tegli toga krsa! Javi se ako si zainteresovan za jos neko vozilo sa mog placa!

 

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, killYg0r said:

Polu automatski je samo zajednicka kategorija sa pravim AT, koji mazda ima, sa sajta:

image.png.c8fb14193170f20d25003d0b64d99e8d.png

Ipak nije da samo deli kategoriju. Uzeo da gledam YT sa objasnjenjima i ocenama i izgleda da ima opcija AT+MT. Kad se menjac postavi u D, pomeranjem u levu stranu se prebacuje u M gde se dobija rucno upravljanje automatskim menjacem na gore/dole ili komandama na volanu gde racunar ne asistira sve dok se ne vrati u D.

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, FATA said:

...

Inace, sta bi rekao da je najveci plus i minus kod 3, je li samo nepregledan nazad ili pati jos od necega? Kili je pomenuo da je trom odnosno da nema trika da se vozi dinamicno mada kapiram da to vise vazi za cx3. Sto se tice cipa vec je u planu 😄

...

Preglednost prva i najveća mana. Zato rekoh sva sreća da ima dosta senzora standardno, pogotovu one za mrtav ugao. Druga bi bila gepek, jedan od manjih je u klasi, plus je i otvor relativno mali, pa može biti problem ubaciti neke stvari, koje čak i mogu da stanu. I treća bi bilo mesto nazad. Ima ga realno dovoljno, kao i kod ostalih u klasi, ali imaš neki osećaj skučenosti, klaustrofobičnosti, u HB pogotovu. Kod HB su prozori pozadi manji, malo se i više krov spušta, i za razliku od limuzine gde je unutrašnjost, gornja polovina svetla (neka siva boja) kod HB je crna, pa i to doprinosi da deluje manje. Jbg danak dizajnu. Tako da ako su ti baš bitni gepek i mesto pozadi, limuzina bi bila malo bolji izbor, ili neka druga marka 🙂

Prednosti, sve vezano za vozača. Počevši od radne pozicije, kako je sve prijatno i nekako napravljeno tačno tamo gde bi očekivao. I onda sam osećaj u vožnji. Menjač je super (manuelni), volan takodje, baš ima težinu koliko treba. Povratni osećaj je odličan, tačno znaš šta rade točkovi. Ako voziš nekada van grada, pa malo pojačaš tempo, možeš da se zabaviš malo.

Sad tromost, jebem li ga. 122ks, 200nm malo preko, do 100km/h za ~10s, maks brzina tu negde 200km/h. Ništa specijalno, ali solidno. Može da se vozi dinamično, ne kao hot hatch neki ako to očekuješ 🙂 Na onim od semafora do semafora natezanjima, bez problema stignem pre onih batica u #pungas alfama i golfićima, ako ti je to bitno 🙂 Realno, ništa lošije od ostalih sa sličnim motorima. Imam manuelni menjač, pa kada treba prebacim dole brzinu ili dve, ili više 🙂 i automatik u sport modu ga drži u malo višim obrtajima, tako da i tada zna da povuče.

Ako ti je 307 koji sada imaš 90ks, ići će malo bolje, ali će i (malo) više da troši. Nisam merio ono od čepa do čepa, ali po kompjuteru prosek mi je nekih 8,4l. Rezervoar je 50tak l, kada sipam pun kaže mi da, zavisi kako sam vozio pre toga, mogu da predjem nekih 550-600km. I primetio sam da kada vozi po tempomatu, troši malo manje nego kada ja držim gas da ide istom brzinom.

Edited by manson
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Lucky said:

verovatno se misli da možeš da pređeš na onaj manuelni mod da na "gore-dole" menjaš brzine to već pričasmo ovde pre neki dan, ako to ima na mazdi a mislim da ima na svakom automatiku.

 

8 hours ago, FATA said:

Ipak nije da samo deli kategoriju. Uzeo da gledam YT sa objasnjenjima i ocenama i izgleda da ima opcija AT+MT. Kad se menjac postavi u D, pomeranjem u levu stranu se prebacuje u M gde se dobija rucno upravljanje automatskim menjacem na gore/dole ili komandama na volanu gde racunar ne asistira sve dok se ne vrati u D.

Upravo iz ovog razloga su spojili kategorije jer ljudi ne znaju razliku i birali su pogresno kako u postavljanju oglasa, tako i ljudi u pretrazi : D

I pravi AT i Automated manual transmission mogu ili ne moraju da ima rucni rezim promena brzina (sem CVT-a ili elektricnih kola koji ima fizicki jednu brzinu pa su i tu nekima dali opciju da menjaju "brzine" da bi se osecali bolje valjda) a moze da bude i na samom menjacu ili kao sifterice iza volana, ali mu to ne odredjuje koji je od ta 2:

image.png.1ccd1736e90196d390badde0be90759a.png

image.jpeg.265905f865c2e70b95b568aab3cd045c.jpeg

Razlika je u mehanici samog menjaca gde su ovi sto su poluatomatski u stvari u pozadini i dalje obican menjac samo je cuveno "robotizovan" tako sto za vas pritisne kvacilo a vi ili samo vozite ili pritiskate sami kao na Smartu recimo i nemate pedalu kvacila.

Najlakse objasnjivo je kad vozite motor pa samo lupite shift up/down ali svakako primeri su svi ovde ispod applications https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_manual_transmission a ugradjuju se od Fiata do Ferarija.

Mazda ugradjuje pravi automatski menjac koji jednostvano ima opciju da sami pritiskate + i -.

I finalno objasnjenje je sam osecaj u voznji gde, mozda se Laki seca kod starog Smarta da ima to "naginjanje" kada se prebacuju brzine kao kod manuelnog menjaca kada pritisnete kvacilo ili kod Citroena C4 koji sam vozio gde se primecuju promene, dok pravi AT treba to da pegla ravno dok vi samo zadajete jacinu gasa tj broj obrtaja.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, killYg0r said:

I finalno objasnjenje je sam osecaj u voznji gde, mozda se Laki seca kod starog Smarta da ima to "naginjanje" kada se prebacuju brzine kao kod manuelnog menjaca kada pritisnete kvacilo ili kod Citroena C4 koji sam vozio gde se primecuju promene, dok pravi AT treba to da pegla ravno dok vi samo zadajete jacinu gasa tj broj obrtaja.

da, da, smart svakako nema pravi automatik već komp umesto tebe menja brzine na manuelnom, najlakše objašnjeno, i naravno primete se promene.

12 hours ago, FATA said:

Moze ovo ste je pomenuo kili ali pod uslovom da plac posreduje. Bas cu da okrenem par placeva cisto da vidim koliko lesinari uzimaju za tu uslugu.

22 hours ago, manson said:

ju kakva je ovo glupa gimnastika, pa baš ne isplati cimati se 🙂

12 hours ago, FATA said:

Na skoro svim oglasima sa placeva stoji 12m garancije ili 10.000 km pa sta nastupi prvo, ali samo na unutrasnje delove motora. A za autoe od 200.000 koji su odrzavani, tih 10.000 je nista osim ako nije prethodno vracen 200.000.

 

ovo ispitaj malo ima tu nekih stvari da prodavci izbegavaju svoje obaveze, npr ovaj članak - https://biznis.telegraf.rs/info-biz/3323189-prodavci-polovnih-automobila-duzni-da-daju-garanciju-ako-u-ugovoru-nije-naznaceno-vazi-dve-godine što je još jedan plus u korist prodavaca pravnih lica, jer za fizička ova garancija ne važi. tldr bi bio da ako kupiš od pravnog lica imaš garanciju od godinu dana na sve normalno kao da si kupio nov auto.

Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2024 at 9:45 AM, manson said:

Preglednost prva i najveća mana. Zato rekoh sva sreća da ima dosta senzora standardno, pogotovu one za mrtav ugao. Druga bi bila gepek, jedan od manjih je u klasi, plus je i otvor relativno mali, pa može biti problem ubaciti neke stvari, koje čak i mogu da stanu. I treća bi bilo mesto nazad. Ima ga realno dovoljno, kao i kod ostalih u klasi, ali imaš neki osećaj skučenosti, klaustrofobičnosti, u HB pogotovu. Kod HB su prozori pozadi manji, malo se i više krov spušta, i za razliku od limuzine gde je unutrašnjost, gornja polovina svetla (neka siva boja) kod HB je crna, pa i to doprinosi da deluje manje. Jbg danak dizajnu. Tako da ako su ti baš bitni gepek i mesto pozadi, limuzina bi bila malo bolji izbor, ili neka druga marka 🙂

Prednosti, sve vezano za vozača. Počevši od radne pozicije, kako je sve prijatno i nekako napravljeno tačno tamo gde bi očekivao. I onda sam osećaj u vožnji. Menjač je super (manuelni), volan takodje, baš ima težinu koliko treba. Povratni osećaj je odličan, tačno znaš šta rade točkovi. Ako voziš nekada van grada, pa malo pojačaš tempo, možeš da se zabaviš malo.

Vrh onda. Zalepio sam se za mazdu i konkretan model pa ne bih jurio druge marke! Sto se tice mana i nisu mi presudne bas. Imam crni pojas u parkiranju u nazad, a gepek i ne koristim toliko cesto te mi nije previse bitno. Sto se tice prednosti koji se vuzane za vozaca samo jedan veliki plus!

 

On 3/9/2024 at 9:45 AM, manson said:

Sad tromost, jebem li ga. 122ks, 200nm malo preko, do 100km/h za ~10s, maks brzina tu negde 200km/h. Ništa specijalno, ali solidno. Može da se vozi dinamično, ne kao hot hatch neki ako to očekuješ 🙂 Na onim od semafora do semafora natezanjima, bez problema stignem pre onih batica u #pungas alfama i golfićima, ako ti je to bitno 🙂 Realno, ništa lošije od ostalih sa sličnim motorima. Imam manuelni menjač, pa kada treba prebacim dole brzinu ili dve, ili više 🙂 i automatik u sport modu ga drži u malo višim obrtajima, tako da i tada zna da povuče.

Ako ti je 307 koji sada imaš 90ks, ići će malo bolje, ali će i (malo) više da troši. Nisam merio ono od čepa do čepa, ali po kompjuteru prosek mi je nekih 8,4l. Rezervoar je 50tak l, kada sipam pun kaže mi da, zavisi kako sam vozio pre toga, mogu da predjem nekih 550-600km. I primetio sam da kada vozi po tempomatu, troši malo manje nego kada ja držim gas da ide istom brzinom.

Ne jurim od semafora do semafora, to mi nije bitno, ali recimo kad krstarim kroz guzvu ili obilazim duza vozila bitno bi mi bilo da je startan i ima snage da povuce i obidje sa malo truda. Malo me bunis sa ovim da imas automatik pa prebacujes 1-2 nize, a onda pominjes automatik sport mod gde ga drzi u visim obrtajima... Jel to pricas o dva razlicita vozila koja si probao ili ima neka opcija kod manuelnog?

Moja 307 je 110ks + je cipovana na 128 😄 tako da je pitanje koliko bi bolje isla trojka! sad kako je krenula da me zajebava da li je do turbine ili do dizni, ali mi se redovno desava da dam pun gas i onda odlozeno 4-5s reaguje u nekim situacijama... tako da nece biti losiji sigurno! Ovo za potrosnju ce da boli ali je ocekivano.

On 3/9/2024 at 10:05 AM, killYg0r said:

Upravo iz ovog razloga su spojili kategorije jer ljudi ne znaju razliku i birali su pogresno kako u postavljanju oglasa, tako i ljudi u pretrazi : D

Ja sam iskreno i dalje zbunjen. Ako mozes da menjas na menjacu (gore/dole) ili na papucicama na volanu kako to nije manuelno? Zar nije jedina mana automatika to sto nema oci pa da zna kad da menja, vec ide gore/dole kako je programiran? Nisam probao ali mislim da mi je sve jedno da li menjao na menjacu ili papucicama sve dok me slusa i menja kad ja hocu ili gresim negde?

 

On 3/9/2024 at 12:40 PM, Lucky said:

ju kakva je ovo glupa gimnastika, pa baš ne isplati cimati se 🙂

Jeste retardirano ako nemas nekoga ko drzi plac da ti pomogne, mada ne bi trebalo da bude toliko komplikovano? Kapiram da postoji neki papir koji se potpisuje za usluznu prodaju sa izrazenom cenom i haracem, samo ne znam da li tekuci racun gde banka uplacuje moze da ide na fizicko lice... Deluje nerealno da banka uplacuje placu pa da plac posle prosledjuje fizickom licu jer ima mesta za zloupotrebu tipa djura brmbrm, ali me ne bi iznenadilo i da je tako.

On 3/9/2024 at 12:40 PM, Lucky said:

ovo ispitaj malo ima tu nekih stvari da prodavci izbegavaju svoje obaveze, npr ovaj članak - https://biznis.telegraf.rs/info-biz/3323189-prodavci-polovnih-automobila-duzni-da-daju-garanciju-ako-u-ugovoru-nije-naznaceno-vazi-dve-godine što je još jedan plus u korist prodavaca pravnih lica, jer za fizička ova garancija ne važi. tldr bi bio da ako kupiš od pravnog lica imaš garanciju od godinu dana na sve normalno kao da si kupio nov auto.

dobra stvar mada mi deluje na dugackom stapu, to je sve na papiru dok je u realnosti malo puno drugacije 🙂

prevelik ti avatar m8

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, FATA said:

Ne jurim od semafora do semafora, to mi nije bitno, ali recimo kad krstarim kroz guzvu ili obilazim duza vozila bitno bi mi bilo da je startan i ima snage da povuce i obidje sa malo truda. Malo me bunis sa ovim da imas automatik pa prebacujes 1-2 nize, a onda pominjes automatik sport mod gde ga drzi u visim obrtajima... Jel to pricas o dva razlicita vozila koja si probao ili ima neka opcija kod manuelnog?

Aha, nismo se razumeli onda, ja imam manuelni. Moraš nekada da spustiš stepen, dva, tri niže (kao i na svakom atmo benzincu), ako hoćeš neka bolja ubrzanja i generalno odziv motora. Najveći obrtni momenat ti je na 4k rpm, maks snaga na 6k.

A za automatik sam napisao, ako i njih gledaš, da kada ga ubaciš u sport mod, on drži auto u višim obrtajim, baš da bi mogao da povuče kada ti treba.

 

Za gen4, zovi Dipem, odradi test vožnju, ništa te ne uslovljava da kupiš 🙂 Ili vidi sa ovima od kojih bi kupio, i za gen3 i 4, da ti odradiš test vožnju dok idete do servisa gde ćeš pregledati auto.

 

edit: za tu dinamičniju vožnju, na gen4, ne znam da li je slično i na gen3, moraćeš malo da se igraš sa opcijama u meniji i gasiš one sigurnosne stvari. Recimo nećeš moći pri malo većim brzinama da voziš nekome u dupetu, auto će sam da počne da koči, obavestiće te naravno zašto. Ako malo ideš po liniji upozoriće te na napuštanje trake, ono što sam gore već rekao za prekoračnje brzine. To za prekoračenje moraš za svaku vožnju da gasiš, imaš dugme, ovo ostalo mislim da može da se u meniji ugasi ili konfiguriše koliko da bude osetljivo. Ja sam ostavio po defaultu, mislim da malo opuštenije vozim 🙂 nije da sam nešto divljao, ali vozio onako, dinamičnije malo.

Uputstvo ako ti je bitno 🙂 https://instructions.cdn.mazda.media/media/mazda/7d773_Mazda3_8LR5-EE-23D-SR_Edition1_web.pdf taman da vidiš i servisne intervale, šta se sve kada menja...

https://www.mazda.rs/servis-i-delovi/uputstva/

 

Edited by manson
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, FATA said:

Ja sam iskreno i dalje zbunjen. Ako mozes da menjas na menjacu (gore/dole) ili na papucicama na volanu kako to nije manuelno? Zar nije jedina mana automatika to sto nema oci pa da zna kad da menja, vec ide gore/dole kako je programiran? Nisam probao ali mislim da mi je sve jedno da li menjao na menjacu ili papucicama sve dok me slusa i menja kad ja hocu ili gresim negde?

Automatski i poluautomatski menjac su dve mehnicki razlicite komponente.

Mazda ima fizicki automatski menjac u pozadini ali imas opciju da manuelno menjas brzine na + i - ako bas zelis to da radis inace ide sam naravno.

Postoji softver tj kompjuter koji detektuje sa kojom lakocom ce se brzine menjati i radice po defaultu na ravnom dok ne dodjes recimo na uzbrdicu gde nece prebaciti prebaciti brzinu na visi step ako vidi da mu treba vise snage da bi odrzao istu/vecu brzinu.

Ima i sport mode u kome je razlika sto se obrtaju vrte vise i brzine menjaju kasnije.

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, FATA said:

Ne jurim od semafora do semafora, to mi nije bitno, ali recimo kad krstarim kroz guzvu ili obilazim duza vozila bitno bi mi bilo da je startan i ima snage da povuce i obidje sa malo truda. Malo me bunis sa ovim da imas automatik pa prebacujes 1-2 nize, a onda pominjes automatik sport mod gde ga drzi u visim obrtajima... Jel to pricas o dva razlicita vozila koja si probao ili ima neka opcija kod manuelnog?

Moja 307 je 110ks + je cipovana na 128 😄 tako da je pitanje koliko bi bolje isla trojka! sad kako je krenula da me zajebava da li je do turbine ili do dizni, ali mi se redovno desava da dam pun gas i onda odlozeno 4-5s reaguje u nekim situacijama... tako da nece biti losiji sigurno! Ovo za potrosnju ce da boli ali je ocekivano.

12 minutes ago, manson said:

Aha, nismo se razumeli onda, ja imam manuelni. Moraš nekada da spustiš stepen, dva, tri niže (kao i na svakom atmo benzincu), ako hoćeš neka bolja ubrzanja i generalno odziv motora. Najveći obrtni momenat ti je na 4k rpm, maks snaga na 6k.

Samo treba imati u vidu da ovo što ti pričaš o obilaženju vozila i sl je mnogo bitnija stavka obrtni moment nego sama snaga motora. Jer taj Pežo od 110KS dizel ima po defaultu obrtni moment od 240Nm, čipovan je to verovatno 260-270 ako ne i više. A Mazda ima 200Nm, u tim situacijama je atmosferski benzinac u odnosu na turbo dizelaša kao mrtav konj i tome mora da se prilagodi vožnja, pogotovu što se veiki obrtni moment dobije na 4k obrtaja, dok je kod dizela to na 2-2.2k maks. Prosto je različita koncepcija, pogotovu u tim slučajevima, vožnje turbo dizelaša i atmosferskog benzinca, nema toliko veze sa Mazdom ili bilo kojim brendom, ali da ne ispadne posle da se čovek razočarao kako je auto trom i "neće da povuče". 

  • Upvote (+1) 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...