Jump to content

Zamena diskova/pločica na kolima


Lucky

Recommended Posts

12 god, nisam menjao diskove, vise puta isao kod mehanicara, pitao jel treba, cvile pri blagom kontaktu sa papucicom, svaki put dobijem isti odgovor da im nista ne fali, tehnicki prolazio svaki put bez problema, ako sam dobro razumeo, skine se taj mesing ili sta vec i onda pravi tu buku cviljenja ali dok god koce kako treba, ne menjati ih...bukvalno jedina stvar koju nisam promenio na autu ali isforsiracu i to definitivno.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Jose Jimenez said:

Ako je grebanje umesto cviljenja, to može da znači da su ti pločice već otišle i da kočioni sistem direktno pritiska disk i sjebava sve.

Idi odmah kod majstora.

Hocu definitivno. Realno postoje dve opcije: ili su se sjebale odavno jer se cuje vec neki period jer je smece materijal ili "to tako radi" jer je smece materijal.

Na Corsi su mi recimo skripale kocnice, i definitivno mi je 2 servisa potvrdilo da nisu potrosene/ostecene vec da je to jednostavno opel : D

Link to comment
Share on other sites

On 11/25/2022 at 7:47 PM, manson said:

Šta uradi za kočnice Kili, morao da menjaš diskove?

Bio. Nije nista za zamenu i njihova iskustva sa CX-3 recimo su da se menjaju plocice na 30-40k km a ja sam na 11 sad.

Objasnjenje sta se desava je sledece: zima je pa im je hladno : D, kod AT se vise koriste kocnice jer se cesce drze da ne bi krenuo auto i finalno da je uzrok prasina od kocnica pa se zato cuje sad.

Po njima ne treba nista da se dira a jedini nacin da se resi zvuka je da se vise puta zakoci naglo na AP kako bi se sastrugalo to : ) i da se ne koriste sprejevi protiv toga.

  • Like +1 1
Link to comment
Share on other sites

Pa majku mu, svejedno kad stojiš se ne stružu, a isto i sa ručnim menjačem držiš u većini slučajeva. Ako vidiš kroz felnu braonkasto po disku, ti se rđe uhvatilo od manje nasilnije upotrebe i obično par malo konkretnijih kočenja to skine (ne sa 120 na 0 ko što lupa nego samo malo jače da prikočiš).

Ako ti se čuje krčanje kad stisneš do kraja/pustiš je klip čeljusti problem.. svaki auto sa diskovima ima klip koji izađe i time pritisne pločicu na disk... ako on zarđa/zariba se čuje kad je u krajnjem položaju.

Ako cvili dok kočiš, ne nasedaju lepo pločice na diskove ili su takve pločice.

Ne nasedaju uglavnom kada su prošle već prešišale vreme za zamenu i praktično pod uglom kopale u disk.. kad zameniš za nove koje su ravne, više ne leže jedno na drugo kako treba.

Druga opcija je da su "takve" pločice.. znam da večina "trkačkih" cvili konkretno jer je takav materijal.. za običnu vožnju je zapravo preporučljivo da se troše što više, jer onda nema ovih opisanih problema.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Junkie said:

od manje nasilnije upotrebe

Realno nisam zakocio 2x naglo od kad vozim ovaj auto, stvarno laganije vozim.

Zvuk se cuje povremeno pri stajanju na nulu i pri pustanju kod kretanja, tako da nije nista od ovoga sto si naveo, sva sreca.

Svaskako mi je bilo bitno da potvrdim da se nije istrosilo nesto i da nije za zamenu, posto bi se bas smorio da je trajalo manje od 10 meseci.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sad me nešto podseti da napišem moj "problem" - tehnički odnosno registraciju radim u avgustu, dok redovan servis krajem septembra-oktobar... naravno jasno je da ih voleo da je to obrnutno, al nešto mi glupo da tako odjednom krenem da radim servis ranije 🙂

Edited by togFU
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, togFU said:

Sad me nešto podseti da napišem moj "problem" - tehnički odnosno registraciju radim u avgustu, dok redovan servis krajem septembra-oktobar... naravno jasno je da ih voleo da je to obrnutno, al nešto mi glupo da tako odjednom krenem da radim servis ranije 🙂

pa nemoj da registruješ kola u avgustu nego krajem septembra? 🙂

imaš onaj limit od mesec dana (možda i dva) između isticanja registracije i toga da moraš da menjaš saobraćajnu/registraciju šta beše - ja sam tako malo po malo pomerao (nenamerno ofc) jer uvek nešto se kasno setim pa prođe nedelju-dve tako da mi je registracija originalno sa juna otišla na novembar 🙂 tako da i ti možeš već za dve godine da dođeš do toga da ti registracija bude krajem septembra :))

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Lucky said:

pa nemoj da registruješ kola u avgustu nego krajem septembra? 🙂

imaš onaj limit od mesec dana (možda i dva) između isticanja registracije i toga da moraš da menjaš saobraćajnu/registraciju šta beše - ja sam tako malo po malo pomerao (nenamerno ofc) jer uvek nešto se kasno setim pa prođe nedelju-dve tako da mi je registracija originalno sa juna otišla na novembar 🙂 tako da i ti možeš već za dve godine da dođeš do toga da ti registracija bude krajem septembra :))

haha, thinking out of the box!

Da, ali to bi značilo da u tom periodu ne mogu da vozim auto... mada nije nerealno, uzmem od ćaleta auto tih par nedelja i to je to, razmislim

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

Sad me nešto podseti da napišem moj "problem" - tehnički odnosno registraciju radim u avgustu, dok redovan servis krajem septembra-oktobar... naravno jasno je da ih voleo da je to obrnutno, al nešto mi glupo da tako odjednom krenem da radim servis ranije 🙂

Ili prosto vozis vise pa ti servisni interval dodje ranije? 🙂

Link to comment
Share on other sites

hvala svima na predlozima!

znači to je to, krečem da vozim trke + drift takmičenja sa golfom, da sjebem sve što pre i da pređem što više kilometara, sve sa ciljem da se veliki servis radi u julu, ali onda ipak čekam da mi isteknu tablice pa kupujem custom tablice "NS * J4D4R4"

  • Haha (+1) 1
  • Thanks (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, togFU said:

haha, thinking out of the box!

Da, ali to bi značilo da u tom periodu ne mogu da vozim auto... mada nije nerealno, uzmem od ćaleta auto tih par nedelja i to je to, razmislim

znaš kako, iako je to naravno prekršaj, uvek možeš da se provučeš ako si baš par dana posle isticanja zaustavljen od strane pandura. 

a nekako uvek se pogodi i da par dana ne moraš da voziš ili si na odmoru ili ne ideš nigde dalje itd. 

ili u krajnjoj liniji baš to - uzmeš neki drugi auto tih dve nedelje. nije to puno vremena!

27 minutes ago, togFU said:

hvala svima na predlozima!

znači to je to, krečem da vozim trke + drift takmičenja sa golfom, da sjebem sve što pre i da pređem što više kilometara, sve sa ciljem da se veliki servis radi u julu, ali onda ipak čekam da mi isteknu tablice pa kupujem custom tablice "NS * J4D4R4"

Ja sad videh ali nisam bio brz na obaraču telefonu da uslikam kao i prethodnih puteva, Golf šerpa plava metalik boja, Akrapovič nalepnica, registracija -  BG * KING tako da, uklopio bi se!

23 minutes ago, Praso said:

"British motors" u krupnom planu. Instant sam prestao da gledam simpaticnog Alvira

ako je neko obrnuo igricu prodaje stvari u emisiji to su oni.

znači prvi minut ti imaš već globos osiguranje brending na izlasku i onda ovaj suptilni kadar british motorsa. ne mogu dalje da gledam ali siguran sam da samo pršti sve vreme tako nešto 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2023&mm=04&nav_id=2320773

Quote

Stižu nam nove promene za tehnički pregled, vozače čekaju ozbiljni problemi?

Tri problema

Ovalnost kočnica

Priključci za pneumatske kočne sisteme

Sistemi za izduvne gasove pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila

 

Ovo za ovalnost kočnica mislim da je preterivanje, ni u toj EU na koju se pozivamo ne proveravaju to ako je kočiona sila u propisanim vrednostima.

 

Ovo za izduvne gasove je i OK, previše ima dizela kojima su poskidani svi oni filteri, ventili, šta već sve, neki dime kao na ugalj da rade.

 

Link to comment
Share on other sites

Ma brate mislim da će ovo da bude kao i sve drugo, jao jao ne možeš da prođeš tehnički ako ti je ogreban branik jao i sad opet vidiš na ulici uredno registrovan Yugo 45 koji se raspada i naravno pozadi ima zalepljenu kesu GLOVO i piše "Vraćam se za 2 minuta".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Još malo o ovoj ovalnosti diskova

https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2023&mm=05&nav_id=2332905

ali ovaj deo ja najbolji

Quote

Inače, na valjcima se meri tako što se prvo izmeri maksimalna sila kočenja, pa se zatim ovalnost meri na polovini maksimalne postignute sile kočenja. Znači, kontrolori su u obavezi da na toj osovini na kojoj rade prvo provere maksimalnu silu, a ovalnost mere tako što zadržavaju nogu na polovini maksimalne postignute kočione sile.

Šta reći. Šta nam rade 😞 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, manson said:

Još malo o ovoj ovalnosti diskova

https://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2023&mm=05&nav_id=2332905

ali ovaj deo ja najbolji

Šta reći. Šta nam rade 😞 

haha, u teoriji zvuči zanimljivo u praksi verujem u brojne mogućnosti nameštanja.

Quote

Možete da proverite ovalnost diskova u servisu pre tehničkog pregleda. Provera košta od 1.500 do 2.000 dinara (možda i više), što može da zavisi od dimenzija točkova.

haha evo sad će odmah neko da ide - treba i diplomu da mu daju da je lud :))

Link to comment
Share on other sites

Ajd ovo mu dodje i neki servis topik.
 
Opet ja sa Alvirovićem  ali baš rekoše da je Agencija za bezbednost saobraćaja objavila Priručnik za kontrolore na tehničkim pregledima
sken qr koda
image.png.fa1fb896fa0c7d31608c743106668fe5.png
 
pa možemo da vidimo šta tačno treba da gledaju, i za šta obaraju, a za šta ne

Edit. I link https://abs.gov.rs/admin/upload/documents/tehnicki-pregled/Prirucnik_TP_QR_verizja.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...