Jump to content

Vesti iz sveta automobilizma


VELIKI KURAC

Recommended Posts

42 minutes ago, manson said:

https://www.b92.net/automobili/aktuelno/90096/najprodavaniji-automobil-u-2024/vest

Evo kako izgleda lista najprodavanijih automobila u Evropi u periodu januar-novembar 2024:

Dacia Sandero - 245.686 registracija
Volkswagen Golf - 198.886 registracija
Renault Clio - 195.930 registracija
Volkswagen T-Roc - 187.339 registracija
Peugeot 208 - 183.740 registracija
Tesla Model Y - 180.682 registracije
Toyota Yaris Cross - 178.922 registracije
Škoda Octavia - 167.175 registracija
Toyota Yaris - 164.496 registracija
Dacia Duster - 157.287 registracija

možda me samo malo iznenađuje ova tesla, nije ovo loš broj, verovatno tu ima i dalje nekih subvencija po kojekakvim zemljama, ovo drugo mi je manje više očekivano.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To nije baš adekvatno poređenje jer su dve grupacije. Ali on je uporedio dva modela, Dacia isto ima dva modela, u zbiru Sandero+Duster imaju više nego Golf+T-Roc, tako da mu definitivno ne ide sabiranje 😄 

1 hour ago, dovlagsi said:

ono što je zapravo pravi šou ovde jeste bruto prodaja. Više od 10% slabija na nivou Evrope, samo u jednoj godini.

Ček, ali podaci su za celu 2023. godinu u poređenju sa podacima za 11 meseci 2024? U smislu ovi sad nisu konačni? Jer kao u tekstu stoji:
 

Quote

U tom periodu na Starom kontinentu registrovano je oko 100.000 novih automobila više nego prošle godine.

 

  • Like +1 1
  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Zwerko said:

Jer kao u tekstu stoji:

my bad, gledao sam samo nemačko tržište iz nekog razloga.. EU kaže sve gotovo isto kao i prošle god (JATO, ACRA), sa manje EV registracija zbog manjka subvencija ali i velikim povećanjem klasičnih hibrida! Evo čartova:

Screenshot_20241230_232400_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.thumb.jpg.08c7379f2f62a8a1a2e7418600e45fdb.jpg

i 2023:

Screenshot_20241230_232325_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.thumb.jpg.6197c8eaf1789f34ff3babc1bcd49d4c.jpg

svakako je zanimljivost da se ovih godina prodaje oko 30% manje vozila nego pre 15 godina. 

9 hours ago, Zwerko said:

 

9 hours ago, Zwerko said:

 

 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dovlagsi said:

svakako je zanimljivost da se ovih godina prodaje oko 30% manje vozila nego pre 15 godina. 

18 hours ago, Zwerko said:

meni je to donekle logično, ne samo zbog manje novca ili krize u industriji, nego i zbog tog "osvešćivanja" (pravog ili nameštenog) oko ono nemojte da vozite kola, idite gradskim prevozom, vozite bajseve, pešačite itd. dodaj tome i sve te nove takse koje ubacuju u gradove upravo iz tih razloga i eto ga 🙂

Link to comment
Share on other sites

Не постоји ниједна одлука за ове две и по године коју смо донели која је лоша – постоје оне које смо успели боље да спроведемо и оне које нисмо, ни од једне нисмо одустали, рекао је за РТС градоначелник Београда Александар Шапић. Истакао је да је у току највећа реформа јавног превоза, као и да ће бити новца за бесплатан јавни превоз који би требало да мотивише грађане да не одлазе сопственим возилима у центар града.

Znači uskoro porez na dolazak kolima u centar, kao što smo i prognozirali 🙂

Link to comment
Share on other sites

možda ovde?

Odbornici Skupštine Grada Beograda su odlučili da se trolejbusi zamene električnim autobusima. U obrazloženju te odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali i velike probleme: zastarelost vozila i opreme, a mala efikasnost.

Ocenjeno je da su mnoge trolejbuske linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu menjane godinama, što često izaziva tehničke probleme i usporava i ometa prevoz, a vozni park je star i neefikasan.

GSP Beograd ima 92 trolejbusa prosečno starija od 15 godina, a najnoviji su kupljeni još pre 13 godina.

Ranije je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavljivao kupovinu novih 100 trolejbusa.

„Umesto kupovine trolejbusa za GSP, grad Beograd je zaključio ugovor u trajanju od 20 godina sa Strelom, kojoj će iz budžeta grad isplatiti 136,35 milijardi dinara za period važenja ugovora, kako bi ta firma angažovala elektroautobuse. Pored toga, privatni prevoznik je tražio i da grad ustupi trolejbuski depo GSP na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu“, ukazali su sindikati.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, voodoo_ said:

Elektricni autobusi se pune na terminalima (npr ima jedan kod garaže kod Vuka) preko tramvajske trole i to dosta brzo, tako da je tehnološki ovo ispravna i logična zamena za trolejbuse, kada u pozadini ne bi bila neka pljačkaška kombinacija.

u pravu si, ali nije samo to, ima i neki momenat "nostalgije" i "turizma" kad imaš trole na ulicama... slično kao tramvaji.

na kraju krajeva može biti logična zamena ali to onda podrazumeva i dodatni tender za neke što će da skidaju žice za trole po celom gradu i tako to, plus naravno te trole da neko rashoduje kad se već neće više koristiti itd.

A strela ub će da vozi po gradu, pošto su već uzeli od Laste sad će i od GSP da dobiju trole!

Link to comment
Share on other sites

Ja načelno mislim da je elektrifikacija gradskog prevoza super stvar jer neki busevi koji voze kod nas ispuštaju toliko crnog dima da bi verovatno trebalo da su zabranjeni još pre 15ak godina, a ne da voze i dalje 🙂 ali u tom smislu bi prvo trebalo rešavati problem dizel autobusa, a ne trolejbusa koji najmanje zagađuju. Čak je i Sićve imao relativno ok ideju pre par godina da se trolejbusi zamene novim koji bi mogli da idu neki period i bez napajanja što bi rešilo ako negde postoji problem na kontaktnoj mreži ili ako se neki pokvari i slično. Ali Gangula i Sićve se svakako ne vole, pa ono što je ovaj započeo Gangula će uraditi skorz suprotno, jbg. 

S druge strane mogu se pratiti drugi gradovi, sad je možda previše da kažemo da se ugledamo na Moskvu koja ima najviše elektičnih buseva u celoj Evropi, ali opet možda možemo neki baby steps. Jer su postojeći električni busevi uvedeni 2016. sa prvom linijom i 2022. sa drugom, sada je tehnologija ozbiljno zrelija pa se mogu planirati i duže linije, kraće vreme punjenja i sl. E sad jeste i Moskva ukinula i trole u korist elektrobuseva, ali meni nekako deluje da bi prioritet prvo trebale da budu linije u centru gde voze obični busevi pa tek onda trole. Jer prosto kao i u tu mrežu trola se ulagalo i ona radi... 

  • Like +1 2

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...