killYg0r Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 dobro je da nisam jedini i ja sam tu recenicu vec svatio kao da sam ja kriv sto se na prethodnim caletovim kolima sjebala lamela dok vec na sledecim radim i dalje isto ... ja mislim da sam cak u auto skoli vec poceo da koristim takav nacin usporavanja i da mi niko nista nije rekao da tako ne treba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa1Nt Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 pa ako brzo pustish kvachilo, auto ce da se cimne i ugasi tako da sam totalno zbunjen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 moj post se odnosi na doziranje. zasta dovla kaze da nije dobro ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
f4ts0 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 (edited) Motorno kocenje je kocenje jel jelte cim smo u brzini, postoji trenje izmedju zupcastih parova i gubitak snage pa brze auto usporava nego da je u leru. :P Elem ajde da rezimiramo jer je meni ovo interesantno, a na faksu nisam bio na motornim vozilima, a u rakovici dok sam radio, jedino sto sam mogao nauciti je da ishlapim kilo rakije za strugom. Dakle, moja navika da cesto vozim pod lerom (ne pravim shock, ono po gradu dam mu do 50-60-70 na ~ 2500 rpm - 1400ccm benzinac i onda u ler) ne doprinosi nista stednji goriva? Ja bas imam naviku da vozim pod lerom jako cesto, i pored toga sto sam upozoren da to ne prija lameli (habanje)? Edited September 1, 2010 by f4ts0 Quote You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 pa ako brzo pustish kvachilo, auto ce da se cimne i ugasi tako da sam totalno zbunjen :) Kako bre ugasi se auto? :) možda hoće malo da se cimne, ali ne može da se ugasi ako pustiš kvačilo a on se kreće... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zexon Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Kad je spomenuo "doziranje kvacilom", verujem da je mislio da u nekoliko navrata dok auto usporava, gazis i pustas kvacilo, jer ima ljudi koji i tako praktikuju. Ali naravno kocenje motorom podrazumeva, da sa blago pritisnutom kocnicom, saltas u nizi stepen prenosa, da bi auto usporio prevashodno motornim kocenjem. Naravno ako vozilo nije u velikom zaletu moze i bez kocnice. Mada, uvek na kraju ti je potrebna kocnica da bi stao :D Nemojte se opterecivati, uglavnom svi vozimo putnicke automobile. Kamiondzije su tu ozbiljnije sto se tice tih radnji, kod njih to ipak nije za igru, narocito ako je pod teretom :D Quote Kad se rodimo, tad placemo, jer smo na veliku pozornicu budala stupili. - W. Shakespeare Link to comment Share on other sites More sharing options...
mohican Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Kako bre ugasi se auto? :) možda hoće malo da se cimne, ali ne može da se ugasi ako pustiš kvačilo a on se kreće... Ja sam odma znao da je nesto cudno sa njegovim autom cim je rekao da stize za 5 minuta do centra iz visnjice :DElem da trosi se lamela vise ali ne nesto extremno vise jer se trosi samo u tom trenutku dok spustas u nizu, a tako se trosi i kad ides u visu brzinu. Samo kocenje motorom tj deo posle menjanja brzine ne trosi lamelu. I nije lamela nesto skuplja od prednjih diskova. Quote OPTIMISED FOR HUMAN OPTICAL NERVEBEST VIEWED WITH A MONITOR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 a u rakovici dok sam radio, jedino sto sam mogao nauciti je da ishlapim kilo rakije za strugom. i jel si strugao posle nesto matori! pa naravno da ce da cimne malo kad naglo pustis kvacilo, al neces ti da vozis 80 pa da ga prebacis u drugu odmah...cetvrta, pa treca dok lagano usporava...tako da je to doziranje kvacilom nepotrebno i stetno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 bolje da nisam čitao temu, sad mi ništa nije jasno i imam osećaj da ne znam da vozim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killYg0r Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 taj fazan 90% ljudi nema predstavu ni o svojim kolima nista a kamoli drugim a neki se vec gube da prelaze na kola na struju/vodu/vazduh ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 http://static.howstuffworks.com/flash/clutch-fig5.swf slika govori vise no hiljadu reci :) "clutch plate" vam je lamela "flywheel" je zamajac "throw-out bearing" je druk lager Dakle, ovde imamo jednu jednostavnu korpu kvacila ispred manuelnog menjaca. Ovo je veza motora i menjaca. Kada stisnete kvacilo, lamela se odvaja od zamajca i tako se rad motora odvaja od menjaca i dalje tockova. Suprotno tome je kad pustite kvacilo, jel. Kapirate da se lamela trosi jer mora da se "priljubi" uz zamajac svaki put kada se ubacuje u brzinu, ali se ne trosi kada je sklop u pogonu, tj. kada se vozi auto u odredjenoj brzini. "Doziranje kvacilom" jeste bukvalno/namerno kocenje motorom, gde se jebava lamela jer se stalno druka i trosi trenjem o zamajac! Kapiram da vam je sada jasno zasto lamela smrdi kada se parkirate iz vise puta (mnogo rada kvacila i gasa), kada vozite u koloni uzbrdo (veliki rpm pri kretanju i cest rad kvacila i gasa)... Velika kolicina trenja lamele i zamajca usled njihovog cestog odvajanja i spajanja, posebno ako se daje vise gasa. Inace, tips and tricks, ako vam kvacilo "hvata" visoko prilkom pritiskanja, onda je lamela istrosena i lagano je vec vreme za novu. Njena debljina se smanjila, potrosena je, te se brze odvoji od zamajca. Ako vam nesto nije jasno, pitajte, trebalo bi ovo da se zna. Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 a kako tachno 'jednostavno' kochish motorom? :) ja uglavnom to radim kad ne vozim brzo, i onda prebacim u nizhu brzinu i lagano pushtam kvachilo, a u isto vreme lagano stiskam kochnicu (kao neka vrsta klackalice).. to sto ti radis je ''kocenje kvacilom'' i tako se vise trosi lamela,odnosno sklopovi u menjacu... ja isto kocim nekad tako,kad ocu jace da zakocim a tripujem se da ne nabadam kocnice previse. :) mada,to nije dobro. jeftinije je zameniti disk plocice nego bilo koji deo na menjacu. dok je kocenje motorom kad npr ides nizbrdo,prebacis u drugu i pustis ga da ide tako. bukvalno da se spustas nizbrdo i da ne koristis kocnice a odrzavas brzinu... tada je i potrosnja goriva 0. valjda sam objasnio kako treba. Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilauda Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 zato kupis automatika i nemas tih problema :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 automatik je za zene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUBE Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 bolje da nisam čitao temu, sad mi ništa nije jasno i imam osećaj da ne znam da vozim. +100000 jel stetno ako vozim normalno i koristim kocnicu kad treba da usporim i to je to? :D Quote There are no miracles, there is no such thing as fate. Nothing is meant to be. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 ja neam osecaj da ne znam da vozim posto znam da uradim sve sto se ovde preporucuje i ne preporucuje (a i radim sve to, zavisi od raspolozenja lol), nego meni jedino nije jasno kako to naglo pustite kvacilo kod kocenja motorom i auto se ne cima? evo, sad cu da izadjem napolje i da idem cetvrtom pedeset i da ubacim u trecu i dignem nogu ko magare sa kvacila i auto ce da se iscima. mislim, ne vidim kako da se ne iscima fizicki kad ga prebacujes iz jednog rezima u drugi naglo. moras da uradis neki medju-kurac bar malo (nemam sad predstavu kolko mu dodje neki minimum)... Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 pa dobro, naravno da se icima, cim ide sa 700-800 obrtaja na 2-3k, ali manje ce se iscimati ako je stepen prenosa veci, posto ce ga dici na manji broj obrtaja jelte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 okej, uzmi najbezazleniji prelaz koji mozes da zamislis, pa opet... ne znam, morace neko da mi pokaze ocigledno. iz nizeg u visi mozes i za stotinku da promenis brzinu, obrnuto tesko, niti sam nekog video da to radi, a da ne skoci auto bar malo. a vec sam rekao da negujem seamless prelaze i da me hvale bake kad ih vozim ako je poenta u tome da ce auto "malkice da skokne" onda jebiga, odlucujem se da ga habam. to mi ko oni likovi sto idu u maksi na drugi kraj grada jer je luk dinar jeftiniji... Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjela Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Izgleda da cu morati da kupim neki polovni DSG menjac i da ga ubacim u punta, ovako vise ne moze... Hm a sta se desava na DSGu kad prebacis u nizi stepen, jel koci, trosi gorivo, ili se samo lepo cuje? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted September 1, 2010 Author Report Share Posted September 1, 2010 ja neam osecaj da ne znam da vozim posto znam da uradim sve sto se ovde preporucuje i ne preporucuje (a i radim sve to, zavisi od raspolozenja lol), nego meni jedino nije jasno kako to naglo pustite kvacilo kod kocenja motorom i auto se ne cima? evo, sad cu da izadjem napolje i da idem cetvrtom pedeset i da ubacim u trecu i dignem nogu ko magare sa kvacila i auto ce da se iscima. mislim, ne vidim kako da se ne iscima fizicki kad ga prebacujes iz jednog rezima u drugi naglo. moras da uradis neki medju-kurac bar malo (nemam sad predstavu kolko mu dodje neki minimum)... Probaj do 40-45 da spustiš pa probaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitch Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 okej, uzmi najbezazleniji prelaz koji mozes da zamislis, pa opet... ne znam, morace neko da mi pokaze ocigledno. iz nizeg u visi mozes i za stotinku da promenis brzinu, obrnuto tesko, niti sam nekog video da to radi, a da ne skoci auto bar malo. a vec sam rekao da negujem seamless prelaze i da me hvale bake kad ih vozim ako je poenta u tome da ce auto "malkice da skokne" onda jebiga, odlucujem se da ga habam. to mi ko oni likovi sto idu u maksi na drugi kraj grada jer je luk dinar jeftiniji... pa i ne mora da skokne auto,ako das dovoljno gasa prilikom saltanja u nizu... znas one fore,heal and toe :) http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4&feature=related naravno,neces ovako saltati u svakodnevnom saobracaju,niti je potrebno,ali poenta je ista. samo sto neces kociti i davati medjugas u isto vreme,vec samo kvacilo + gas,da se nameste obrtaju da tako kazem. mislim,ja iskreno prvi put cujem da neko kad salta u nizu samo pusti kvacilo. Quote Bjukenon Mitch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doolio Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 meni to spansko selo, mislim, znam za taj heel to toe, ali nikad nisam to radio. eto ja samo pustam kvacilo kad ocu da kocim brzinama na semaforu, mislio sam da to svi rade (?) ne pustim ga odjednom zato sto bi auto skakao, ali promenim u nizu brzinu, onda polako pustim kvacilo, onda on usporava do neke granice, onda promenim u jos nizu i opet tako dizem nogu s kvacila itd. a sad ovde kazu kako je to najgore:) ja sam mislio da je to kocenje motorom lol:) kali: al sta ce mi cetvrta u 40 na sat, onda ce auto da se ponasa ko u leru...onda bi u trecu usao sa 25 i tako dalje, to meni deluje ko da auto nece nista sam da koci, nego cu morati full kocnicom. Quote brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dule_smor Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 pa mora i kocnicom da se koci malo, cemu bi sluzila inace:)...ne znam, meni je to cimanje, ubacivati iz 4>3>2>1 da bi jebeno stao...radije cu ga pustiti u ler i kociti jebenom kocnicom pa makar menjao diskove svake 2 godine:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 juče sam prelistavao dokumentaciju za plin što je ortak ugradio i tu se pominje da se sa plinom ne vozi u leru ako je brzina 60kmh i veća. Da li ima nečeg u ovome, i kakav problem može nastati? ovo je zato što se motor manje zagreva kada radi na gas nego kada radi na benzin, pa bi se na leru pri tolikoj brzini suviše rashladio. naravno, rad na preniskoj temperaturi je štetan, i eto stavke u uputstvu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine. Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 ja uvek svucem do 3ce brzine(neretko i do 2ge skolski),lagano kocim i na 20m od npr. semafora ubacujem u ler i nadam se da ce se upaliti zuto da mogu da ubacim oma u drugu i krenem prvi od sve dece!!!...inace to sa 5tom brzinom pa lerom i kocnicom Dule mi zvuci totalno nebezbedno,izbegavaj :P Quote UM CARUJE DOK SNAGA NE POPIZDI !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.