Jump to content

Vožnja u leru?


cali

Recommended Posts

Video sam negde nedavno kako neko priča da vožnja u leru uništava motor, možda čak i na ruru. A juče sam prelistavao dokumentaciju za plin što je ortak ugradio i tu se pominje da se sa plinom ne vozi u leru ako je brzina 60kmh i veća.

Da li ima nečeg u ovome, i kakav problem može nastati?

BTW pod vožnjom u leru podrazumevam da npr. digneš na 60kmh i pošto vidiš da te hvata crveno svetlo na semaforu udaljenom 500m, izbaciš iz brzine i pustiš da te inercija vuče.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kapiram da to piše čisto iz bezbednosnih razloga ... jer ako se nađeš u situacija da ti zatreba gas da izbegneš nešto teško da ćeš to uraditi u leru.

Mehanički mislim da je isti kurac.

Ako je poenta tog prebacivanja u ler ušteda goriva, ona je toliko minimalna da je jednaka toj malo većoj potrošnji kočnica kada se ne koristi motor za kočenje ... s tim što je kočnice mnogo teže zameniti nego sipati gorivo! ;)

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

Ja se isto secam da svi savetuju da se ne izbacuje iz brzine dok auto ne uspori skoro potpuno. Na zalost meni je ostala navika da kao i ti cim vidim crveno i pocnem da usporavam, izbacim iz brzine. Doduse nekad kocim motorom ali obicno nema potrebe jer ima dovoljno razdaljine da sam auto uspori kotrljajuci se, uz minimalnu kocnicu.

A da li steti, ne znam :)

@spu: tesko da je iz bezbednosnih da bi dao gas, jer si obicno u 4toj brzini a auto uspori na 20-30 na sat pa je nemoguce ubrzati na taj nacin :)

Link to comment
Share on other sites

Mislim da ostavlja auto samo sa kocnicama bez mogucnosti kocenja motorom. Ako vozis nizbrdo u leru ides brze nego da ga drzis u prvoj ili drugoj, na primer. Sigurnije se usporava ako je u brzini. Koliko ja znam.

...Од рођења спремна стоји, мене чека моја рака,
Да однесе све што имам у дубину у дубоку.

 

Link to comment
Share on other sites

Ako je poenta tog prebacivanja u ler ušteda goriva, ona je toliko minimalna da je jednaka toj malo većoj potrošnji kočnica kada se ne koristi motor za kočenje ... s tim što je kočnice mnogo teže zameniti nego sipati gorivo! ;)

Pa nije mala, onboard kompjuter mi obračunao 10-15%

Trenutno sam u procesu ručnog testiranja da vidim da li je ta cifra istinita.

BTW malo sam guglao, i evo odgovor:

The radiator fan speed is dependent on the engine rpm

Ako se vozi u većim brzinama, motor dostigne visoku temperaturu, ali ubacivanjem u ler gubi sposobnost da se normalno hladi

@spu: tesko da je iz bezbednosnih da bi dao gas, jer si obicno u 4toj brzini a auto uspori na 20-30 na sat pa je nemoguce ubrzati na taj nacin :)

Pa nećeš spuštati u 4. do 30kmh, to ti je već još malo pa druga :P

A pade mi na pamet da ako nagaziš kočnicu u udesu motor će se ugasiti, i transmisija će blokirati auto, dok ako si bio u leru i nega ti ode sa kočnice, nastavićeš da se kotrljaš.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da ostavlja auto samo sa kocnicama bez mogucnosti kocenja motorom. Ako vozis nizbrdo u leru ides brze nego da ga drzis u prvoj ili drugoj, na primer. Sigurnije se usporava ako je u brzini. Koliko ja znam.

lol, pa znam to, ja pitam zasto ler ne valja za motor, a ne zasto nije dobar zbog safety stvari...naravno da ga necu zaletati u spicu niz vojvode stepe u leru, al kad vozim negde van grada gde nema saobracaja dosta ustedi goriva...tako da jedino ovo sa ventilatorom sto kaze kali, mada se meni na suzukiju ventilator ukljucuje nezavisno od toga da li je motor u brzini, vec samo od temperature

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

@spu: tesko da je iz bezbednosnih da bi dao gas, jer si obicno u 4toj brzini a auto uspori na 20-30 na sat pa je nemoguce ubrzati na taj nacin :)

Zasto bi sa 30 kmh bio u 4-toj uopste?

Pa nije mala, onboard kompjuter mi obračunao 10-15%

Trenutno sam u procesu ručnog testiranja da vidim da li je ta cifra istinita.

BTW malo sam guglao, i evo odgovor:

The radiator fan speed is dependent on the engine rpm

Ako se vozi u većim brzinama, motor dostigne visoku temperaturu, ali ubacivanjem u ler gubi sposobnost da se normalno hladi.

E pa to sto ustedis na gorivu ces da puknes na kocnice jer ne koristis motor za kocenje! Koliko se secam neke price sa diskaverija, trebalo bi da je to ta cifra, ali to mozda vazi za US i zemlje gde je jeftinije gorivo, tako da kod nas verovatno bolje voziti u leru :D

Neka me neko ispravi, ali mislim da ne postoji vozilo koji ima direktnu vezu ventilatora radijatora i osovine motora. Ventilator na radijatoru radi na struju!

Jedina veza koja postoji je da veci rpm pravi vise struje za akumulator preko alternatora, a to na kraju pokrece ventilator, kao i ostatak elektricnog dela automobila, ali to je zanemarljivo ...

P.S. Vece brzine = bolje hladjenje, dok god se ne preteruje sa obrtajima!

A pade mi na pamet da ako nagaziš kočnicu u udesu motor će se ugasiti, i transmisija će blokirati auto, dok ako si bio u leru i nega ti ode sa kočnice, nastavićeš da se kotrljaš.

Kako mislis u udesu? Ako pokusavas da izbegnes udes najbolje je da kocis sa kocnicom i kvacilom, pa ako ne moze tako da se izbegne, gas i manevar! :D

A ako si se vec udesio onda jebiga :D

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

agregat se ostecuje naglim promenama brzine rada motora, kao i cestom i dugotrajnom voznjom na velikim obrtajima. zato ne treba kupovati polovan motocikl, bar ne ovde (kako je u drugim zemljama ne znam) buduci da ih pojedinci prze i preko 10k. a posle se pitaju sta nije u redu sa masinama koje su stare jedva 6 meseci. jednostavno, motor se vise haba na taj nacin. isto tako se ne sme naglo prebacivati u nizi stepen prenosa pri odredjenim brzinama (vecim od predvidjenih maksimalnih za taj stepen prenosa). ne bi trebalo imati nikakvog uticaja na motor to sto se auto krece u leru, naprotiv, tada radi ujednaceno na minimalnom broju obrtaja. bezbednost je druga prica. na svakom automobilu postoje tri kociona sistema: tzv "nozne" kocnice, rucna kocnica tj parkirna i motor. moja preporuka, ako vozite opusteno postujuci (u okvirima +- 10-15%) ogranicenja brzine, nije guzva i sirok put mozete i lerom se dogegati do mesta zaustavljanja. medjutim, ako idete kroz naseljeno mesto i saobracaj je intenzivniji ipak koristite i kocenje motorom. bolje i litar goriva vise nego neka steta na kolima ili kao sto se meni desilo da klinja pretrcava kolovoz kod Narodnog ne gledajuci da li neko ili nesto nailazi. onda se taj "litar" goriva isplati jer ako zveknete pesaka krivi ste u svakom slucaju.

postoje samo dve istine na ovom svetu:

1). djape je najbolji frajer

2). zemlja je plocha

Link to comment
Share on other sites

E pa to sto ustedis na gorivu ces da puknes na kocnice jer ne koristis motor za kocenje! Koliko se secam neke price sa diskaverija, trebalo bi da je to ta cifra, ali to mozda vazi za US i zemlje gde je jeftinije gorivo, tako da kod nas verovatno bolje voziti u leru :D

Spu, gari, druže, kakve veze ima vožnja u leru sa pritiskanjem kočnice? Kad treba da zakočim ubacim u odgovarajući stepen i kočim motorom. Kočnicu praktično samo stiskam da se upale stop svetla.

Link to comment
Share on other sites

Spu, gari, druže, kakve veze ima vožnja u leru sa pritiskanjem kočnice? Kad treba da zakočim ubacim u odgovarajući stepen i kočim motorom. Kočnicu praktično samo stiskam da se upale stop svetla.

Ne znam, nešto sam istripovao da se radi o kočenju, i da li se isplati više kočiti motorom ili kočnicama :D Zbog 500m i semafora :)))

Bottom line, osim iz bezbednosnih razloga (delimičnog gubitka kontrole), ne verujem da postoji bilo kakav loš efekat po sam motor!

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

кад ме заломи црвено на дугачком правцу, избацим из брзине и једрим на инерцији, но НИКАД не кочим без мотора, већ кад се приближим семафору, ако се није упалили већ зелено, убацим у другу и тек онда крећем да кочим.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

dve stvari:

1) rpm shock - kada se auto izbaci u ler on obicno bude u visokom rezimu obrtaja i onda se naglo vrati sve na nekih 500-800 u leru. To ne valja za motor, koliko god bezazleno delovalo.

2) potrosnja goriva - u leru se trosi izmedju 1 i 2 lit/h a kada se koci motorom ne trosi se nista, jer se unutrasnji delovi motora pokrecu u obratnom procesu - kineticka enegrija rotiranja tockova rotira i sam motor, pa ECU gasi dovod goriva (kod vozila koja imaju komp, jel).

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

dve stvari:

1) rpm shock - kada se auto izbaci u ler on obicno bude u visokom rezimu obrtaja i onda se naglo vrati sve na nekih 500-800 u leru. To ne valja za motor, koliko god bezazleno delovalo.

2) potrosnja goriva - u leru se trosi izmedju 1 i 2 lit/h a kada se koci motorom ne trosi se nista, jer se unutrasnji delovi motora pokrecu u obratnom procesu - kineticka enegrija rotiranja tockova rotira i sam motor, pa ECU gasi dovod goriva (kod vozila koja imaju komp, jel).

Imam ja par pitanja!

1)rpm shock - ovo mi nema smisla iz prostog razloga sto se isto dešava svaki put kada stisneš kvačilo ... rpm opadne dok opet ne pustiš kvačilo, zar ne? Sve se ponaša isto, i zamajac i motor ...

2)Ok je ECU koji gasi dovod, ali unutrasnji delovi motora se nikako ne okreću u suprotnom smeru! Poenta je da se smanji dotok goriva motoru i da on zbog toga teži da se okreće sporije nego što mu točkovi diktiraju i tako ih koči - drugim rečima svojim nedostatkom snage koči automobil.

Everytime I cross the line

I push the boundaries out a little...

Link to comment
Share on other sites

joj, kiptim od neizvesnosti!:)

ne zajebavam se, ocekujem razresenje debate, posto i ja volim da lerujem kad me mrzi da motornjam, pa da znam dal vredi il ne vredi. svejedno mi je, samo da se informisem:)

mada ponekad mi je prosto zao sto me mrzi da kocim motorom i ubrzavam bez seckanja posto ljudi hvale moju necimljivu voznju:)

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

Imam ja par pitanja!

1)rpm shock - ovo mi nema smisla iz prostog razloga sto se isto dešava svaki put kada stisneš kvačilo ... rpm opadne dok opet ne pustiš kvačilo, zar ne? Sve se ponaša isto, i zamajac i motor ...

2)Ok je ECU koji gasi dovod, ali unutrasnji delovi motora se nikako ne okreću u suprotnom smeru! Poenta je da se smanji dotok goriva motoru i da on zbog toga teži da se okreće sporije nego što mu točkovi diktiraju i tako ih koči - drugim rečima svojim nedostatkom snage koči automobil.

de si spu, brate!

1) da bi se obrtaji vratili na ler-rezim, potrebno je realno 5-6 sekundi (pusti to sta ti obrtaljka pokazuje, ona je uglavnom vezana za alternator). Tebi ne treba vise od 2 sek da promenis brzinu. Sto brze promenis brzinu to bolje/efikasnije, kontinuitet je bitan. ;)

2) nikako se ne okrecu u suprotnom smeru, ko ti to rek'o? :) sve ovo sto si ti rekao je tacno, s tim da se dotok goriva u novijim kolima zaista u potpunosti obustavlja, pri voznji "u brzini" i bez pritiska na gas.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

znaci kocenje motorom ne steti motor ?:) meni uvek deluje kao da ga mucim tada :D

ako mene pitas, pogotovo kod benzinca, kad ti se cini da ga mucis, pomuci ga jos malo, e, tada mu je u stvari do jaja!:)

a sto se kocenja tice, pa on onda prirodno smanjuje brzinu/obrtaje/kurce palce i onda mu je kul, nema sta da ga mucis. osim ako ne kocis iz 80 u drugu lol

brate sto ti ne smuvas miu? realno 5 min da provede sa tobom bila bi ready za guraj-vadi. :)

Link to comment
Share on other sites

konto ustede goriva: najveca usteda goriva je pri motornom kocenju. svaki auto proizveden valjda od '89 pa na ovamo ima elektronsko ubrizgavanje goriva. sa takvim motorima pri motornom kocenju totalno se iskljuciuje dovod goriva u motor. Na ortakovom puntu, doduse, na kompjuteru pise da je potrosnja 2.0l/100km kada motorno kocimo - ali to je zato sto kompjuter na puntu ne moze da prikaze nista ispod te cifre :)

ortak jedan iz nemacke koji se razume u motore mi je to objasnio. shvabe cak i imaju izraz za taj efekat - kao i dojche vikipedija stranu.

tldr: ne izbacujte u ler, nego masinski kochite ako hocete da stedite gorivo i kocnice. - motor necete habati nista posebno.

edit:

lik misli da zato sto MISLI da se razume treba to na blogu da pishe. Procitajte comment.

http://www.dailyfueleconomytip.com/driving-habits/fuel-economy-tip-avoid-engine-braking/

Edited by Kaurin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...