Jump to content

Sid Meier's Civilization 5


Corey

Recommended Posts

  • Replies 366
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Ja, ali ne mnogo. Religija ima kul koncept, biras bonuse koje ti zelis, plus ako ti osnujes religiju imas dodatni bonus. Koliko sam video, ubacili su i spijuniranje, ali to jos uvek nisam stigao da overim. A da je zarazno, jeste:-)

Forum neprikladan za signaturu!

:)

Link to comment
Share on other sites

ja sam dl-ovao, i naravno tek oko 5h ujutro sam primetio koliko dugo mi traje onaj "samo jos jedan krug" :D

religija je skroz kul uradjena, nije nesto OP mada moze biti ako se odlucis da igras sa religioznim drustvom jer mozes kupovati jedinice za faith(uvek sam izbegavao jer se zna da science>>all xD )

spijunaza je interesantno uradjena, mozes da krades tehnologije i proveravas ko sta gradi u ostalim gradovima(spijun otkrije grad i polje oko grada, ne mozes slati spijuna u grad koji nije otkriven), mozes da namestis izbore u slobodnim gradovima ili da izvrsis puc pa da grad postane tvoj ally

u sustini odlican upgrejd za vec ionako zaraznu igru :)

mrf...

 

SigCustom.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update je zaista vrhunski. Bar tako deluje na prvu loptu. Nekako igra deluje glatko, ne znam zašto, to mi je prva asocijacija. Polise su promenjene sada malo, daju slične, pak drugačije bonuse. Špijune još nisam koristio, ali pravljenje svoje religije, proroci, inkvizitori i misionari su vrlo interesantni. Deluje mi da su varvari manje agresivni i da je sada kontakt sa gradovima državama mnogo značajniji nego ranije. Čak mislim da se sporije šire protivnici, što meni lično odgovara, mada su agresivni kao i ranije.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

Bolje je u svakom slučaju, ali nekako, šta ja znam... Mislim da je sada igranje na normal lakše. Faith ima smisla gotovo isključivo ako agresivno širite veru, a napravili ste takve atribute koji vam širenjem daju boljitak, inače nije neki preterani plus. To možda i jeste logično, ali opet... S druge strane misionare i prophete možete da šaljete na tuđe teritorije bez ulaska u rat, što je interesantno jer možete onda strateški da ih rasporedite tako da znate šta ovaj radi. Naravno mogu oni da ubiju njega, ali onda ulazite u rat. Isto tako vi i tuđeg misionara možete da ubijete i opet ulazite u rat.

Mislim da je igra sada dosta balansiranija. Spy-jevi su onako, verovatno su mnogo značajniji na težim nivoima od normal, mada su dobri sa polise, pošto, kao što rekoh, polisi sada imaju veći uticaj na ekonomiju i nisam primetio da međusobno ratuju, što je ranije bila osnova.

Vrlo je zanimljiva nacija sa Havaja (ne znam tačno kako se zovu u igri) jer odmah na početku imate embarking što je po meni veoma, veoma, veoma važan atribut.

-----------------

nema vise zezanja

A.B.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da nije pošto nije ništa menjano od starih nacija u smislu njihovih početnih prednosti.

Sad sam proverio, jesu samo Polinežani. Ali oni su bili u DLC za osnovni paket (mislim da su došli uz neki patch za narodnu verziju), nisu došli sa poslednjom ekspanzijom.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da znas da jeste, polinezani uredno shure ako se opredele za culture i diplomacy, zato sto upoznaju sve civilizacije 1000 godina pre svih ostalih.

ne znam kakvi su ako se opredele da napadaju, pretpostavljam da u tom slucaju i nije toliko imba, jer ionako nemaju prave brodove, samo im jedinice plivaju po ocean tileovima na onim katamaranima.

AI ne zna da exploituje kolonizaciju drugih kontinenata kako treba.

Edited by sindrom
Link to comment
Share on other sites

da znas da jeste, polinezani uredno shure ako se opredele za culture i diplomacy, zato sto upoznaju sve civilizacije 1000 godina pre svih ostalih.

ne znam kakvi su ako se opredele da napadaju, pretpostavljam da u tom slucaju i nije toliko imba, jer ionako nemaju prave brodove, samo im jedinice plivaju po ocean tileovima na onim katamaranima.

AI ne zna da exploituje kolonizaciju drugih kontinenata kako treba.

U odnosu na druge civilizacije Polinezanski "special" je djubre. To sto upoznas druge civilizacije pre ostalih nije apsolutno nikakva prednost za culture/diplomacy victory. Jedino sto potencijalno mozes pre svih drugih je da napadnes njihovo ostrvo/kontinent pre nego sto oni mogu tebe, a to je bullshit od "prednosti". Jedna od NAJGORIH civilizacija i za sp i za mp.

Link to comment
Share on other sites

ne, zaboravljas da mnogo rano pucaju od happinessa ako su imali cime da trguju. happiness je prilicno bitan u vreme oko katapulta pa do trebushea.

nije veliki problem, jer obicno imaju smesnu vojsku, ali opet defense na gradovima im se nakupi, posebno ako su bili na svom kontinentu.

mozda je tebe ukenjala losa pozicija sa malo resursa pa nisi uspeo da izvuces nagradu iz ovog abilityja? pretpostavljam da im je tako bilo i u testiranju...

Link to comment
Share on other sites

ne, zaboravljas da mnogo rano pucaju od happinessa ako su imali cime da trguju. happiness je prilicno bitan u vreme oko katapulta pa do trebushea.

nije veliki problem, jer obicno imaju smesnu vojsku, ali opet defense na gradovima im se nakupi, posebno ako su bili na svom kontinentu.

mozda je tebe ukenjala losa pozicija sa malo resursa pa nisi uspeo da izvuces nagradu iz ovog abilityja? pretpostavljam da im je tako bilo i u testiranju...

Daleko od toga da sam odigrao jednu partiju sa njima, pa da iz toga izvlacim zakljucke. Happiness je najbitnija stavka za razvitak gradova. Ako nemas happy resurse nemas mogucnost da se razvijas. Simple as that.

Medjutim, kakve veze ima ta "prednost" sto jedinice mogu da se krecu dva polja po moru/po potezu i to sto ces da otkrijes ranije neke civilizacije? Dobices potencijalne trgovinske partnere? Ma nije nego. Ako imas tu srecu/nesrecu da si sam na kontinentu bez mejdzr civilizacija, zasigurno ces imati bar 2-3 city state-a koja ce imati neki resurs koji ces uzeti milom ili silom bez problema. Drugo - pocetna lokacija uvek daje 2 (nekad cak i 3) happy resursa sto je dovoljno za capital city i jos jedan grad za proizvodnju early horse/iron. Ako igras sigurnije, onda drugi grad (i bilo koji naredni) ne pravis pre nego sto nadjes na mesto sa bar jednim happy resursem koji do tad nisi imao.

U odnosu na specialtije ostalih nacija - to je ubedljivo NAJGORI ability u igri. Najgori, jer je toliko situacionalan da je to strasno. U odnosu na sijamski, grcki, mongolski, spanski, nemacki.... brate - zaista treba da ti opisujem koliko je djubre? Dzabe branis Polinezane - najjadnija su nacija za igranje by far.

Link to comment
Share on other sites

Meni su uglavnom na automatic i rade ok osim u nekim specifičnim situacijama.

Uglavnom preuzmem po nekog kada mi zapravo treba put negde gde ga AI ne pravi ni pod razno.

Nisam još uvek igrao sa svim nacijama, tako da nemam još uvek favorita. Uvek počnem sa random, pa koja mi uleti.

Inače, imao sam blesavu situaciju u prošloj partiji, jer sam napravio glavni grad na mestu koje nije na obali, a u maloj udolini je između planina, tako da je za širenje dalje trebalo ići preko vode.

E sada, to ne bi bilo problem samo po sebi, ali ovako nikako nisam mogao da napravim trade rute jer su mi drugi gradovi bili preko vode, a glavni grad nije mogao da napravi luku jer nije na obali.

Onda sam negde na pola partije napravio pomoćni grad na jedinom hex-u koji je bio u toj udolini, a da je dovoljno udaljen od glavnog grada da mogu tu da osnujem novi grad, pa u njemu luku i vezu putem do glavnog grada. Tek onda je sistem trade ruta proradio.

Dandy [RUR]

Link to comment
Share on other sites

Spanci su posebno zanimljivi zbog duplog bonusa sa nature wonder polja. Ne daj boze da nadjes 10g planinu ili fountain of youth. Jbt 20g ili 20happinessa joj :D

Meni je posebno bila zanimljiva partija sa Persijom. U ratu sa Nemcima SW i Vikinzima SE koji su isto u ratu medjusobno. Skupe se i jedni i drugi ispod mojih granica a ja ih tamanim s 4 trebucheta preko reke na planini :D posle toga su se predala i dva drugara koji su igrali kao Engleska i India jerbo 4 trebucheta koja pucaju 2put i to 3 polja su dovoljna da skinem grad u potezu i zauzmem ga scout/horsemanom. Btw Marathon speed da ne bude zabune. Pogine ti jedna jedinica, k'o prvorodjeno da ti je umrlo. Obozavam Persiju sa+1 movementom i 10% str.

Ah da.

Workere drzim manuelno uvek, prio su mi irigacije na poljima uz vodu (prvo brda) i obavezno otimam ako mogu od city stateova ako nemam nameru da trgujem s njima. Mali trik ako jurite neki wonder posecite sve sume koje vamne trebaju do 1turn pre nego padnu i onda preracunajte bonus koliko vam seca daje (60 po polju u granicama valjda) i sabijte ih u turnu simultano tako da vam gradnja padne na 1turn tako maksujete brzinu jer ne gubite proizvodnju od 1 cekica po posecenoj sumi. A mnogo je jebano kad juris cudo na marathon speedu gde preporucujem samo GL i HG i eventualno Pyramids, i izgubis ga 2-3turna do kraja a gradio si ga 60-70.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...