Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. na vračar historical ima i za 300 i 350 eur, ali da kažemo da je prosek dalje oko 100tinak eur, ima čak i za 80ak, pa ono 120-130 eur itd. ne znam nbgd, možda je gore nego na vračaru 🙂
  3. Kod mene u Bežaniji lik izdaje parking mesto za 170 evra, ali ok, lud je, realno je oko 100-120 najmanje, plus je dosta teško naći u tom delu Novog Beograda da nije ono nešto polu poplavljeno i sl.
  4. Today
  5. Pa ono, na dnevnom nivou nije tolika razlika, ali ako je neko 20 dana tu, sa 4000 na 8000 din već polako "klizi" ka kategoriji da mu se više isplati da uzme garažu tu negde blizu za slične pare i makar ima osigurano mesto 🙂 a i teorijski sigurnije i natrkiveno. ne znam baš cene na nbgd, kapiram da je 70-100eur moguće naći. ja s vremena na vreme idem na sastanke blizu sava centra, onaj parking ispod koji je plava zona nisam primetio da se razlikuje koliko je pun zbog te promene, već ako posle 10 dolaziš jako je velika šansa da je 100% popunjen.
  6. cali

    Vesti

    Probao, odlična je i ovako nedovršena. Prve dve misije relativno lagano prošao, i u poslednjoj odbrambenoj misiji (odbrani bazu 10 krugova) su me odvalili kao mladog majmuna.
  7. Još jedna anegdota: radim iz kanca kod Arene od pre 2 godine. Ima veliki parking (plava zona). Pre 1-2 godine se parking napuni između 9:00 i 9:30. Sada je parking poluprazan u 9h, a nalazim komotno parking u 10h. Jedina razlika je što su digli dnevnu kartu sa 200 na 400 RSD.
  8. Yesterday
  9. Ae ovde da nastavimo, posto jos uvek nemamo 1984 topic: https://www.instagram.com/reel/DPHjvZSDLpo/?igsh=MW8zOWN2dGd1ZW41cg==
  10. Sa rastom cena i opadanjem kvaliteta AAA igara, manje, svedenije i jeftinije igre zauzimaju glavno mesto na gejming bini. Najbolji primer za ovo bi bio Clair Obscure: Expedition 33, barem ove godine, i drago mi je da se AA igre guraju u mejnstrim sa inovacijama kako u priči, tako i u gejmplej mehanikama, ali i u pristupačnim cenama. Hell Is Us je još jedna, relativno kvalitetna AA igra koja pokušava nešto novo i divlje, ali ne uspeva baš da pogodi sve mete neophodne da bude u centru pažnje. Hell Is Us je akcija iz trećeg lica, (da ne kažem souls-like) gde ste spušteni u fiktivnu državu Hadea koja je u konstantnom civilnom ratu. Remi (glas mu pozajmljuje Elias Toufexis poznat po Deus Ex igrama i „nikada nije tražio ovo“), vaš lik, je rođen u Hadei ali ga je kao dete majka krijumčarila van države. Sada, Remi pokušava da se vrati nazad i pronađe svoju majku tako što se priključi i pobegne iz verzije vojske Ujedinjenih Nacija ovog sveta. Ubrzo se suočava sa hororima rata gde obe strane tvrde da su u pravu i na njemu je da nekako prođe kroz ratne zone sa glavom na ramenima. Već tokom prve misije, Remi saznaje da nije samo rat problem u Hadei, već i čudovišta, aparacije koje su se pojavile nedavno i ne biraju strane. Sticajem okolnosti, Remi završava sa mističnim oružjem, kabanicom koja mu iz nekog razloga daje vrlo vernu Death Stranding siluetu i time je opremljen za ono što ga čeka sve dublje u ovoj ratom razorenoj državi. Igra se od početka trudi da vam vrlo jasno stavi do znanja da apsolutno sve ide po zlu. Čim upoznate prvog NPC-a biće vam jasno da je životni standard izuzetno nizak, šansa za preživljavanje izuzetno mala i da treba da očekujete veliki izazov. Hell Is Us sa ovim radi nešto vrlo unikatno a to je da uopšte ne drži igrača za ruku. Morate da pratite šta vam likovi pričaju, da koristite kompas za navigaciju i da motrite koje usluge prihvatate ili ne i da li potencijalno mogu da imaju neko vremensko ograničenje. Svet je podeljen na nekoliko srednje-velikih lokacija tako da imate potpunu slobodnu da istražujete gde god želite i samim tim da pronalazite kako skrivene lokacije, tako i NPC-eve i kvestove. U početku će vam dizajn lokacija biti totalno čudan, klaustrofobičan i osećaćete se kao u lavirintu, ali već treći put kada napravite neki krug, samo će vam kliknuti gde se nalazite u datom momentu u odnosu na recimo glavni grad zone i gde biste trebalo dalje da idete. Ono što meni lično smeta je što, iako volim da me ne drže puno za ruku, nema samo neki marker koji bi mi rekao „e, ovde je za dalje, a ti slobodno istražuj okolo“. Da, većina NPC-eva će vam ponoviti na ovaj ili onaj način gde treba da idete, ali to je uglavnom u generalizovanim pravcima (istok, zapad, sever jug). Ove odrednice nisu od prevelike pomoći jer su lokacije ili baš široke, ili ima toliko račvanja da više puteva ide u tehnički istom smeru ali na potpuno drugačije lokacije. Istraživanje i naletanje na nasumične lokacije, događaje i NPC likove je generalno super, ali utisak kvare dva faktora – kombat i mehanika lečenja. Da bi svet bio dobar za istraživanje, pogotovo bez smernica, bitno je da postoje dobre gejmplej mehanike u vidu ili kombata ili pokrivanja distanci (vozila na primer). Nažalost, Hell Is Us nema ni jedno ni drugo. Vozilo postoji ali vam služi kao glavni HUB i da vas vozi iz zone u zonu, a u okviru svake zone se uvek krećete peške i ne postoji fast travel, sem nazad do vozila. Problem sa kombatom se deli na dva dela – neprijatelje (njihov dizajn i manjak raznovrsnosti) i na mehanike. Da krenemo prvo od neprijatelja. Čudovišta koja vas napadaju su jako apstraktnog dizajna i jako lepo ali i zastrašujuće izgledaju. Skoro svi su obojeni u kost belu boju i daju jak kontrast sumornoj, kišnoj, maglovitoj i dimom obavijenoj Hadei. Ono što je meni smetalo je da se većina njih kreće jako nepravilno. Neprijatelji „gličuju“ ka vama i u početku je jako teško da odredite kada će vas zapravo udariti kako biste uradili parry ili dodge. Pored malog broja standardnih neprijatelja, postoje i specijalne varijante istih iz kojih izlazi neka vrsta duše koju prvo treba da ubijete pre nego što možete da uradite štetu domaćinu iste. Ovo postaje jako komplikovano pogotovo ako ima više neprijatelja jer se i duše „gličuju“ i napadaju vas, pa mi je bilo potrebno dosta vremena da se naviknem na napade – kao u tipičnim souls igrama, gine se mnogo. Što se osnovnih napada tiče, imate samo jedan koji se spamuje i napad koji možete da „napunite“ koristeći posebnu energiju koju skupljate tokom borbe. Ovaj stil je jako bazičan i po mom mišljenju dosadan. Istina, u datom momentu možete da nosite dve vrste oružja kao na primer mač i dve sekire pa da kombinujete, ali i dalje ne dodaje dovoljnu dubinu da kombat bude zabavan. Pored ovoga, sa vama leti dron koji može da vam pripomogne sa posebnim sposobnostima koje otključavate istraživanjem igre. Prva osobina koju dobijete je da dron veže jednog neprijatelja što vama ostavlja prostora da se pozabavite sa ostatkom. Kasnije, dobijaćete sposobnosti za drona koje su vezane za kretanje i to mnogo više pomaže kako u kombatu tako i u samom istraživanju, ali ste vezani za cooldown tj. posebnu energiju koju koristi samo dron. Pored toga, postoji mehanika koja je na papiru vrlo inteligentna ali se meni nije nimalo dopala. Naime, vaš HP je vezan za staminu, što znači da što manje HP-a imate, to imate manje i stamine. To znači da, što vas više biju, manje mogućnosti imate za odbranu ili napad. Nije mi najjasnije zašto su imali ovaj pristup i izgleda mi da su samo hteli da se razlikuju od ostalih souls igara. U više navrata sam izabrao da umrem nego da se teturam sa jednom trećinom ili petinom ukupnog HP-a i stamine kako bi možda uspeo da uradim parry i povratim deo HP-a. Tu dolazimo do druge vrlo čudne mehanike – lečenja. Pored toga što možete da pronađete setove za prvu pomoć koji su veoma retki, igra od vas očekuje da se lečite tokom borbe. Ako ste dovoljno puta udarili, izbegli ili odbili napad, pojaviće se prsten oko Remijevog tela i tada morate brzo da pritisnete R1 da biste se izlečili za deo štete. Meni je ovo bilo izuzetno naporno jer sam se više fokusirao na neprijatelje i njihove gličovane napade nego što sam motrio kad će da se pojavi taj prsten, a tajming je preterano mali. Spamovanje R1 je pomoglo par puta ali ne uvek, i nije efikasno. Baš sam imao problema sa ovom mehanikom jer nisam mogao da razdvojim fokus sa bitke na vrlo suptilni QTE, koji je pritom od ogromnog značaja. Na kraju sam rešio da idem pristupom kao u svakoj drugoj souls igri – gini dok ne naučiš fajt toliko dobro da ne mogu ni da te udare. Zbog ovog vida kombata, istraživanje je bilo mučno i više sam gledao da izbegavam bitke nego da ulazim u njih kako bih istražio dalje. Često sam naletao na grupe elitnih neprijatelja iza kojih se jasno vidi neki novi podrum, da bih samo odustao i rekao sebi da ću doći kasnije – a nikada nisam. Mimo ovoga, sama atmosfera, zvuk kao i grafika su na skoro najvišem nivou i igra vas baš ubacuje u svoj univerzum. Zadaci koje prihvatate se takođe ogledaju u tome. Na primer, naleteo sam na baku koja čuva bebu u kanalizaciji i beži od vojske da bi mi rekla da joj je ponestalo mleka i ne zna koliko dugo će beba preživeti. Ja sam se u tom momentu setio da NPC koga sam sreo na početku igre ima kravu i brže bolje sam otrčao do njega sa praznim flašama da mi sipa malo. Ovo je zapravo uspelo i bio sam vrlo srećan što sam se na vreme setio nekog detalja koji bi bio samo pozadina u drugim igrama, dok je ovde vrlo bitan za rešavanje kvesta. Igra generalno odiše depresivnim vajbom i ne beži od toga. Štaviše, iza svakog ćoška pokušava da vam stavi do znanja koji horori rata postoje. Jako retko ćete naići na srećne momente, čak ni kad završavate kvestove, jer kada razmislite dovoljno, neka srećna razrešenja potencijalno vuku kobne posledice kasnije. Performanse, doduše, nisu na najvišem nivou na osnovnom modelu PS5. Igrao sam isključivo u performans modu i dosta puta je došlo do opadanja frejmova kao i mikro seckanja koja su često uticala na ishod borbi. Kao što sam spomenuo za Borderlands 4 u drugom tekstu, prošlo je dosta vremena od izlaska igre i ovi tehnički problemi još uvek nisu rešeni, što je šteta jer se od konzola očekuje da igre na njima rade dobro od prvog dana izlaska. Hell Is Us nije igra koja će se svima dopasti. Ja sam siguran da bi ovo meni bila igra na visokom mestu ove godine da je kombat i generalni gejmplej na višem nivou, tj. da bude komplementaran nevođenom istraživanju. Ovako, istraživanje mi je bilo više mučenje nego uživanje ali sam siguran da nekim ljudima ovo neće smetati. Cena je vrlo korektna i nadam se da će igra biti dovoljno uspešna da proizvede nastavak, jer sam siguran da će developeri uzeti u obzir sve kritike. Hell Is Us je dostupan za PC, PS5 i Xbox Series X/S Autor: Igor Totić Igru ustupio: Iris Mega Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu. Pretplatite se na Play! Newsletter * indicates required Email Address * The post Koliko depresivnu igru želite? – Hell Is Us recenzija appeared first on PLAY!. Pročitajte kompletan članak na PLAY! sajtu
  11. Last week
  12. ae moze i rapid. koji ti je nick na lc?
  13. ima li te na lichessu? da vidim mogu li da ti uzmem koju! mada bih ja radije rapid, ove blitz vradzbine su mi prebrze
  14. bas retko igram skandinavsku kao crni jer kad uzmu na d5 obicno dam i e6 pa razvijam lovce. ako uzimas damom samo qd6 i nema zime to je magnusova odbrana!
  15. a taman sam poceo da igram skandinavsku! sad imam i o tome da brinem
  16. imam citav repertoar vradzbina kada ode Qa5! takozvana skandinavska odbrana varijacija Mrtvi Sneg 2
  17. au fato, kakve su ovo zle vradzbine protiv skandinavske nije znao covek sta ga snaslo
  18. Evo jedna minijatura kao najava sta ih ceka! https://www.chess.com/live/game/143712745820
  19. OPA MOZE! CIMAJ ONE IZRAELSKE SPONZORE 😄 ne znam da li sam pominjao onog advokata sto je hteo da uleti u picerija pricu ali on mi je pominjao ovo nesto jos pre 3g... bio lik ispred vremena a nisam ga shvatao ozbiljno! jesi otvoren da budes trener, laki ce sponzor i treba neke sisate da nadjemo za motivaciju!
  20. Da poželiš da počne WW3 samo da to incestoidno ostrvo izgori.
  21. Igrao ja još malo ovo, uradio neke misije, bezveze. Extraction shooter. Nepotrebna igra. Da su napravili Battlefield u svemiru, igrao bih 🙂 pa da još ima i neke veze sa Eve, tipa neki mali bonusi da se dobijaju u Eve za to šta vojska uradi u Vanguard i neki mali bonusi u Vanguard za ono što se uradi u Eve. Sada ima neki kao event, uradiš 5 misija u Vanguard, pa dobiješ neke poene da otključaš par skinova za brodove, ali takve stvari uvek imaš kada je event za nešto. I pojave se random neki brodovi u svemiru koje treba da skeniraš i ubiješ. Ali sve to deluje nekako usiljeno, više da omasove ovaj Vaguard test, nego što će biti kasnije, ako bude launch 🙂 i samo napucavanje je bezveze nekako. Tako da ni kao FPS nije nešto, grafika i mape ništa specijalno, ubijaš botove, tu i tamo naleti neki mučenik kao i ti pa se ubijate i to je to 🙂
  22. Da ne zamre topic kad vec ima toliko materijala. Britansko ministarstvo zdravlja izdalo obajavu da "iako postoje opasnosti od genetskih deformiteta kod potomstva, postoje i bitne "drustvene prednosti" kod brakova izmedju 1st cousina tipa “stronger extended family support systems and economic advantages”...3I/Atlas pozuri pls!
  23. manson

    Vesti

    Izašao demo https://store.steampowered.com/app/2432870/MENACE_Demo/
  24. manson

    Battlefield 6?

    Ko ih j, nek propadnu, mada neće 🙂
  25. manson

    Vesti

    Prženje, valjda ću da izdržim da ne uradim preorder 🙂 ima neki prvi deo vajb, što je odlično.
  26. Zwerko

    Battlefield 6?

    Kapiram da može i ovde 😄 https://www.rockpapershotgun.com/ea-are-about-to-be-bought-for-50-billion-by-saudi-arabia-and-jared-kushners-investment-firms-claims-report
  1. Load more activity


×
×
  • Create New...