Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

Pazi, u ovom trenutku dam oko 200-250 eur za gorivo mesečno, per kombi. Npr. da se ta razlika u gorivu pretoči hehe u veću ratu kredita, jer je ev skuplji, pa da posle ostane samo benefit. Ovde i benefiti troškova registracije i nemanja servisa što kod ev štedi npr. oko 600 eur godišnje. Takođe, za moj posao ne može kinez bex ev kombi, mora dual motor varijanta zbog nosivosti. Nisam našao koliko košta neki e-Ducato, doduše nisam se dovoljno iscimao... Video sam recimo da je Tojotin Hiace ev vrlo malo skuplji u odnosu na sus, u njemačku

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

de si našao električni hiace? 😄

ako misliš na proace se vidi da si čovek dobrog ukusa, onako kažem 😛

imaš 5 identičnih kola kod različitih proizvođača ( citroen jumpy, fiat escudo, opel vivaro, peugeot expert, toyota proace ), tako da bih bukvalno gledao kod koga je najjeftinije trenutno i ko zapravo ima na lageru nešto. dual motor mislim da samo tesla and above fura, ostatak ima jedan i to ti je to, tako da definitivno overi neku testnu vožnju, što zbog vuče, što zbog dometa u praksi.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, dovlagsi said:

Pazi, u ovom trenutku dam oko 200-250 eur za gorivo mesečno, per kombi. Npr. da se ta razlika u gorivu pretoči hehe u veću ratu kredita, jer je ev skuplji, pa da posle ostane samo benefit. Ovde i benefiti troškova registracije i nemanja servisa što kod ev štedi npr. oko 600 eur godišnje. Takođe, za moj posao ne može kinez bex ev kombi, mora dual motor varijanta zbog nosivosti. Nisam našao koliko košta neki e-Ducato, doduše nisam se dovoljno iscimao... Video sam recimo da je Tojotin Hiace ev vrlo malo skuplji u odnosu na sus, u njemačku

pa ono, na tu cifru goriva mesečno kapiram da razlika u ceni koja bi se ispeglala u 4-5 godina može da ima smisla. možda tu čak može da se ubaci i trošak te potrošene struje u kalkulaciju pa da i dalje bude validna. nije to toliko strašno ali definitivno bi morao da uradiš ovo što kaže džanki, natovariš lepo pun kombi pločica pa vidiš koji mu je range u tom slučaju 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Junkie said:

Sa 500/600 kila u gepeku gubi 10% dometa, što je zanemarljivo.

dopada mi se ova tojota što je na fazon - "elektro vozilo nije razlog da unapredimo našu multimediju iz 2004 godine, jer to korisnici EV vozila sigurno ne žele" 🙂

Link to comment
Share on other sites

Mislim da su 50/50 proizvođači oko toga... realno kad svi koriste carplay ti je ekran samo ekran, i nema poente da ulažeš u to.. imaš na drugoj strani ove koji bi svoj neki sistem stavljali, što je super bez telefona, al bezveze jer najčešće ne možeš da "integrišeš" svoje stvari kao kod prvog.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Junkie said:

Mislim da su 50/50 proizvođači oko toga... realno kad svi koriste carplay ti je ekran samo ekran, i nema poente da ulažeš u to.. imaš na drugoj strani ove koji bi svoj neki sistem stavljali, što je super bez telefona, al bezveze jer najčešće ne možeš da "integrišeš" svoje stvari kao kod prvog.

pa kul je carplay za dosta toga, ali i tu imaš pitanje kakav je originalni ekran (rezolucija/dijagonala) ali opet za ovaj deo "automobilskih funkcija" ti ne znači, tu opet moraš da imaš nešto od samog proizvođača ako se ne varam.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Junkie said:

de si našao električni hiace? 😄

ako misliš na proace se vidi da si čovek dobrog ukusa, onako kažem 😛

hahahaha e jesam debil, proace naravno iliti u prevodu Profi As! 

Jedino što meni ta klasa ne radi poso, dakle mora e-Ducato (i ekipa). Gledao sam specifikacije, biče u ponudi dual motor model koji nosi 1300 kg, to mi je okej u nekoj L2H2 varijanti 👍

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

It will likely be another few years before e-Corner modules start showing up in production vehicles. In 2021, Hyundai Mobis said it was planning to begin rolling out the technology in 2025. That said, it wouldn’t be surprising to see other automakers incorporate the technology into their cars since the division produces parts for other companies, not just Hyundai.

Screenshot 2023-01-11 at 10.16.51.png

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkie said:

Pa verovatno ne može kao opcija da se uzme, a ovih 99% što znaju da parkiraju baš i ne bi još koju hiljadarku preko dali za nešto što im realno ne treba. 🙂

mislim da sam pisao ovde, ja sam ono automatsko parkiranje koristio tipa 5 puta u životu, od čega prvi put da vidim kako je, drugi put kao "ajd' još jednom" i onda naredna tri puta samo zato što su drugi hteli da vide kako izgleda.

Link to comment
Share on other sites

Ja koristim samo automatsko isparkiravanje jer tu baš ne moram da razmišljam ništa. I to naravno samo kad je tight i treba izmanevrisati. Uparkiravanje mi često omaši nešto i onda svakako moram sam dovršiti manevar, pa sam odustao od toga. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Može to da bude korisno kod nekoga ko ima problem sa tim kako da započne parkiranje (ili isparkiravanje). I onda tu auto uradi taj prvi korak i posle je lakše tom nekom da ga manuelno izvrti levo desno i parkira, šta ga znam. Iz nekog razgovora sa X ljudi taj početni manevar suštinski svima pravi problem.

Link to comment
Share on other sites

ima za vas "napredne korisnike" koji grejete i hladite bulju i neka među fora - uključiš "record" dugme, sam uparkiraš u neki zajeban uzak prostor (recimo takvo ti je dvorište), on skenira okoliš i tvoje pokrete i sve to sačuva. Sledeći put samo staneš ispred kapije, stineš "play" i on ti ga parkira po toj memorisanoj putanji. Nisam siguran koji review sam gledao pa je to bilo kao opcija, mislim da je bio neki BMW najnoviji.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, togFU said:

Sledeći put samo staneš ispred kapije, stineš "play" i on ti ga parkira po toj memorisanoj putanji. Nisam siguran koji review sam gledao pa je to bilo kao opcija, mislim da je bio neki BMW najnoviji.

ali za samo 29.99e mesečno!

  • Haha (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

 

Prema rečima izvršnog direktora Citroena Vincenta Cobeea, nestanak SUV-a je već u toku zbog nekompatibilnosti tipa vozila sa električnom budućnošću.

Propast SUV-a je neizbežna, insistira glavni izvršni direktor Citroena Vincent Cobee. „Svet SUV-ova je gotov“, tvrdi on, iako priznaje da trenutno „brojevi ne govore da je u pravu“.

Takva vozila su činila 50 odsto svih novih registracija automobila u Evropi u poslednjih nekoliko godina, ali govoreći za Auto Express, Cobee ukazuje na pojavu vozila „zvanih SUV samo zato što su malo viši“ kao dokaz za njegov stav.

Jedan od glavnih razloga zašto se industrija okreće sa SUV-a na automobile poput novog C4 X je aerodinamika, kaže on. „Na EV-u, ako je vaša aerodinamika pogrešna, kazna u smislu dometa je ogromna. Možete izgubiti 50 kilometara između dobre i loše aerodinamike, a između SUV-a i limuzine vrlo lako razgovarate o 60/70/80 kilometara.”

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nisam bas našao cene u Evropi tj koliko je jeftinije:

After steadily increasing prices over the past couple of years, Tesla has cut them drastically across its lineup in the US and Europe, in an apparent bid to boost sales. The least expensive EV, the Model 3 RWD, has dropped from $46,990 to $43,990, while the 5-seat Model Y Long Range fell 20 percent from $65,990 to $52,990. That means the latter model now qualifies for the $7,500 US Federal Tax credit, so the final price drop will be $20,500 — over 30 percent. 

Aha evo:

In Germany, Model 3 and Y prices were cut by one to 17 percent, and also dropped in Austria, Switzerland and France

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, dovlagsi said:

zamis magarca koji je kupio za 66k i nije iskoristio federal, pa bukv da im dođeš u hq i pobijes sve exec-e! 

...sto i nije isključeno da će se dogoditi u amerikama

bukvalno me ne bi čudilo da ima takvih, imajući u vidu šta sam sve viđao po amerikama 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dule_smor said:
Quote

Ponajprije zabrinutost da mnogi pojedinci koji posjeduju plug-in hibride to čine zbog poreznih olakšica ili drugih poticaja i gotovo nikada ne koriste ugrađenu električnu energiju, već samo motor s unutarnjim izgaranjem.

pa ko kupi plugin da bi ga ovako vozio i ne treba da vozi 🙂

Quote

"Geofencing" bi prisilio korištenje električne energije u gradskim središtima gdje vlade žele smanjiti emisije u interesu javnog zdravlja. Predlaže se da, ako automobil nije imao dovoljno snage za ulazak ili održavanje potpuno električnog načina rada, vozilo bi imalo pet kilometara da izađe iz zone prije nego što se automobil prisilno zaustavi. Nejasno je što se događa nakon toga.

ahaha, znači uskoro kad odeš na tunnelbear pa ideš na download imaš padajući meni

  • windows
  • ios
  • macos
  • android
  • car

🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...