Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

U Srbiji sigurno ne... a i zašto bi kad 65% struje dobijamo iz termoelektrane na lignit (gde Mića malo ubaci blato po potrebi). Bukvalno manje zagađuješ da voziš Golfa dvojku dizel nego EV u Srbiji [:D]

Edit: Ali ozbiljne zemlje da - zato Kina ulaže više i u obnovljive izvore energije i u nuklearne elektrane nego ceo svet zajedno trenutno. 

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, manson said:

Ako nemaš kuću problem je za punjenje realno.

I planiraju li distribucije da rade neke apgrejde mreža? 🙂 

Zato kažem, problem je trenutno "spora" infrastruktura. Mada meni u praksi nije bio problem da sjurim u 10 minuta punjač da ostavim auto preko noći da se napuni ovde.
Najduže "u cugu" sam imao ID.3 za probu. U 7 dana sam provozao nekih 1000km i punjenje je bilo otprilike ovako:
1. dan , dobio nafilovan auto, vozikao uglavnom po gradu, skoknuo u shopping centar baš da vidim u praksi, od 7 punjača, 5 bilo fraj, priključio dok sam otišao čuku da pokupujem šta mi treba, nafilovao se sa 22kw punjačem nazad na 100% sa nekih 80%.
2. dan skoknuo do mora, 110km autoputa, 130km tempomat, stigao sa 65-70%, prikačio na 50kw punjač, otišao na fuka sa ortakom, prošetao, prebacio u međuvremenu auto na default parking, zapalio gajbi, stigao sa 65%.
3. dan išao sa društvom u vukojebinu 80km od ljubljane u kafanu, stigao sa 30% rangea, imaju punjač 11kw, dok smo obavili kafanu se napunio na 50%, došao gajbi sa 15%.
4. dan išao na posao, po gradu, ništa posebno, uveče bio na 5% , stavio preko noći na 11kw punjač.
5. dan rešio da probam 132kw punjač, šibao randomly po deželi, pao na 20%, nafilovao do 80% u nekih 20ak minuta.. ovo je jedini put da sam aktivno čekao da se auto napuni.
6. dan otišao na izlet 30km od ljubljane, vratio se gajbi.
7. dan vratio auto sa 10% baterije i cca 1000km prevoženih, zahvalio Porsche Slovenija za uslugu i to mu je to.

Sam auto ko auto mi se nije svideo, ali sam skapirao da je mreža sasvim ok za 99% mojih potreba. Jedino bi morao da razmišljam malo kad idem do srbije, gde u HR da zabodem 130kw charger i gde kad pičim iz srbije nazad. Ima realno nekih 250-300km dometa, vozio sam svo vreme kako bi i svoj benzinski. Neki sa 500km realnog dometa bi već rešio na 99.99% situacija, sem možda kad idemo za njemačku pa imam 1000km autobahna da prozujim i morao bi da stanem bar 2x između, 3x ako ciljna destinacija nema punjač svoj.

U praksi ja ne vidim problem da ću izvisiti za 130kw punjače negde na autoputu, nego da ću se vrteti po gradu 1h dok ne nađem neki spori fraj. Od ljudi koje znam da imaju EV kao prvi/jedini auto gajbi, 99% ima kuću. Ovaj jedan entuzijasta fura i3 sa range extenderom, baš za slučaj da ga mrzi da juri punjač uveče ili da planira na neki baš dalji put.. al kaže da se to desi u praksi možda 2x mesečno.

Link to comment
Share on other sites

Mali offtopic ali konačno vozilo za nas koji želimo EV ali ujedno i da se vrata zatvaraju kao na ladi a da to platimo pola miliona evra!

Back in 2022, Mercedes-Benz announced that it was going to release an electric G-Class by the end of 2024. Now, the automaker has formally introduced the electrified version of its iconic luxury vehicle that's known for its exclusivity. The Mercedes-Benz G 580 with EQ Technologycomes equipped with a 116 kWh lithium-ion battery that gives it enough energy to run for up to 473 kilometers (294 miles) on a single charge. It also has a maximum total output of 432 kW and a maximum torque of 1,164 Nm.

IMG_2655.jpeg

Link to comment
Share on other sites

koja asortimanska niša, jebote! 

Ko će hteti G klasu koja nema auspuhe sa strane, koja nema rezervni točak na mestu gde je inače (tu sad turaju držač kabla, da), koja će u rl-u moći da pređe 350 km, koja je superteški SUV sa otporom vazduha poput omanje zgrade, koja ima 1100 Nm sa ograničenom max brzinom od 180 kmh, nema prednji gepek? 

Ovo je proizvod koji najbolje ukazuje na problem čovečanstva sa nivoom opšteg obrazovanja i gubitkom zdravog razuma ljudi. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

I verovatno će se prodavati više od svih ostalih Mercedes EV zajedno 😄 

Kad pogledam po Beogradu se masovno voze oni BMW iX što je ogroman EV suv, pri čemu valjda ima neka ružna verzija sa nekim zlatnim detaljima koja ima fejk auspuhe pozadi, ili makar mislim da su fejk 😄 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, dovlagsi said:

Da ali da ne možeš da povezeš petoro muških i prtljag 😁

meni to, šalu na stranu, nije ni jasno - koji vid ograničenja ima ovo vozilo (težina šasije + baterije?) pa je nosivost 400kg što stvarno znači da ne mogu četiri "normalna" muškarca da se voze kolima 🙂 bukvalno je za porodicu fit ljudi pa na ženu "izvlačiš prosek".

Link to comment
Share on other sites

Niste baš dobro to preneli - on zaista ima ograničenje na 410kg ali ne zato što ne može da povuče više nego zato što je sam auto težak 3.090kg pa ako bi ga deklarisali sa većim kapacitetom bi prešao 3.5t težine, što podrazumeva već laka komercijalna vozila. Dakle problem je administrativne prirode 😄


the G 580 does weigh 3,085kg. This does limit the maximum payload to 415kg to avoid the G 580 from wandering into commercial vehicle territory. No towing weight has been given. 

https://www.parkers.co.uk/mercedes-benz/g580-eq/suv/review/

Btw - kako sad u editoru ne postoji quote dugme bez išta drugo, ima samo spoiler?

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Zwerko said:

Btw - kako sad u editoru ne postoji quote dugme bez išta drugo, ima samo spoiler?

ne razumem pitanje stvarno :))

5 hours ago, Zwerko said:

Niste baš dobro to preneli - on zaista ima ograničenje na 410kg ali ne zato što ne može da povuče više nego zato što je sam auto težak 3.090kg pa ako bi ga deklarisali sa većim kapacitetom bi prešao 3.5t težine, što podrazumeva već laka komercijalna vozila. Dakle problem je administrativne prirode 😄

 

aaaa, ok, onda je jasno, možeš da povezeš četiri jača balkanca, samo ne sme niko da kaže koliko je stvarno težak!

3 hours ago, dovlagsi said:

3 tone vozila za (realnih) 350 km rejndža? jako smo svi glupi! 

mislim da će i dalje ipak više prodavati običnih nego EV jer taj "zvuk" iz auspuha je ono što prodaje taj auto između ostalog, ovo će kupovati mahom direktori firmi što moraju da kupe EV 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...