Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

1 hour ago, Jose Jimenez said:

Izraelci su davno eksperimentisali sa izmenjivim baterijama, ali očigledno nije zaživelo.

Koncept je bio jednostavan - dođeš na pumpu, za 5min se zameni stara baterija novom, a stara ide na punjač. U tom slučaju je pumpa vlasnik baterije, a ti korisnik.

 

ovo zvuci kao prakticna ideja, zna li se zasto nije zazivela?

 

1 hour ago, Junkie said:

Možeš na prste da nabrojiš koliko trenutnih kola može da preže 1000km u cugu, o čemu pričaš 😄

 

Mogu i Passat i A7!

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Dule_smor said:

 

ovo zvuci kao prakticna ideja, zna li se zasto nije zazivela?

 

Imao i je Reno sličnu ideju. Verovatno zato što su baterije i dalje velike.

Verovatno je potrebna neka nova tehnologija baterija, da tipa budu veličine 1,5-2L flaše koce, izvadiš staru, staviš je punjač, iz punjača izvadiš novu i ubodeš je u kola i odvezeš se 🙂 ne moraš ni ruke da prljaš. A kapiram da će Kili i ti moderni muškarci da sačekaju malog sa "pumpe" da im zameni baterije 😄 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Dule_smor said:

A i cena je prava sitnica heh...sta znam, o full elektro autu cu razmisljati mozda kad budu napravili bateriju koja drzi za celodnevnu voznju, znaci minimum 1000km...i kad bude punjaca na svakoj pumpi/motelu...mada ako se za pola sata napuni tipa na 80% to je vec super realno

kad sam ja to tražio ovde meni su rekli da sam lud, tako da pazi se ... oh wait!

25 minutes ago, Dule_smor said:

ovo zvuci kao prakticna ideja, zna li se zasto nije zazivela?

 

ogromne su baterije i teške.

imaju ovo i kinezi ali za skutere.

donekle je primenjivo i za elektro bicikle - parkiraš bicikl i skineš bateriju. možeš da kupiš dve, pa menjaš. tako se proširilo na skutere koji donekle imaju male baterije, ali kola imaju baš prevelike.

Link to comment
Share on other sites

Slažem se, samo ne kapiram "dok nema 1000km range, ne kupujem" kao da to ima svaki benzinac/dizel trenutno na trgu, ili da vozi cannonball neki, pa da je problem dal je 3,5 ili 10 minuta. Kod većine novih EVova, a i iz prakse, 80% baterije se napuni za 20ak minuta. Što jeste problem ako si šta znam krenuo na ručak pa kasniš.. al onda staneš 10 minuta i imaš 40% baterije već napunjeno. I dalje mislim da je većina vozača poprilično nerealistična oko svojih navika i potreba. Ono što jeste i biće problem još neko vreme je dostupnost punjača ako nemaš kuću.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Junkie said:

Slažem se, samo ne kapiram "dok nema 1000km range, ne kupujem" kao da to ima svaki benzinac/dizel trenutno na trgu, ili da vozi cannonball neki, pa da je problem dal je 3,5 ili 10 minuta. Kod većine novih EVova, a i iz prakse, 80% baterije se napuni za 20ak minuta. Što jeste problem ako si šta znam krenuo na ručak pa kasniš.. al onda staneš 10 minuta i imaš 40% baterije već napunjeno. I dalje mislim da je većina vozača poprilično nerealistična oko svojih navika i potreba. Ono što jeste i biće problem još neko vreme je dostupnost punjača ako nemaš kuću.

Moj problem u ovom slučaju nije koliko treba bateriji da se napuni nego koliko će čovek da zauzme taj punjač. Ne znam da li postoje neki penali i ograničenja ako "jašeš" punjač više nego što treba, ali bio sam baš letos u Ikei i sedim gore i snimim ovo:

IMG_3263.JPG

nisu sve došle u isto vreme, ali samo ovaj levo što ima otvoren gepek i vrata je blejao tu pored kola, onda su došla i ova trojica ostalih (svi različite tablice - amer, švajcarac, nemac i mislim da je ovaj četvrti naš) i otišli. I ja sam tu bio jedno čuku vremena oni su stajali tu i dalje. Znači ja kad bih došao svojom petom teslom morao bih da blejim pored i čekam da se neko od njih smiluje da se vrati nazad 🙂 Mislim da taj problem nije toliko izražen kada naravno imaš deset puta više punjača, ali za put na primer u Grčku na more, u narednih cirka 10 godina verovatno si u "ruski rulet" fazonu gde ćeš da se napuniš 🙂 

Čak i da imaš neki overage charge što držiš tu kola a ona su puna, osim ako nije hiljadu evra, verovatno neće niko da prekida svoj ugodan obilazak Ikee zato što ja tu blejim i čekam 🙂 Prednost sipanja benzina trenutno je što ti znaš koliko će to da traje - sipanje minut i ako treba da ode da plati i vrati se još 5 max, znači sipaću benzin za 6 minuta po kolima. Ovako bajko puni, nemam pojma dal bi on da napuni do 40% za 10 minuta ili baš hoće da zableji 2h i napuni na 100% i taman odrema malo jer vozi do Holandije 🙂 Naravno, sve se to rešava sa dovoljnim brojem punjača ali to je baš velika investicija u ovom trenutku.

Ja zato razumem Duleta (jer je to i moj stav) da kad imaš 1000km to ti daje izvesnu "rezervu" da čak i ako kreneš na duži put možeš da priuštiš sebi da propustiš par lokacija za punjenje ako vidiš da su krcate i ideš na sledeću ili dođeš do cilja pa jbg tamo zoveš tesla pomoć na putu da te šlepaju ili ti u hotelu doture produžni kabl ako nemaju punjač za kola i šta god 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ko što rekoh, infrastrukture još nema u dovoljnoj meri, kao što je nije bilo ni za OTO motore kad su krenuli da upotrebom 🙂

Imaš kod velike većine penale ako auto ostaviš da bleji a pun je već, reda veličine max struje koje bi mogao punjač da isporuči da nije ništa prikačeno. Opet da povučem paralelu, kad krene letnja sezona ovde je na autoputu ka moru isto poduže čekanje na pumpama, i isto možeš da imaš baticu koji je sipao, otišao da plati, otišao da piša, pojede nešto, a auto ostavio na točilici to vreme.

Al ta varijanta da će ti trebati 1000km jer će baš svaka na putu biti puna mislim da u praksi nije problem, evo recimo spisak punjača u ovom delu jevrope: https://polnilnice.gremonaelektriko.si/ , nije baš da ih ima na svakih 300km pa moraš da merkaš šta gde kako.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Dule_smor said:

Pa to, da bude ounjac na svakoj pumpi/motelu...a nisam znao da novi mogu da se napune vec za pola sata, to je ok za duza putovanja taman dok lravis pauzu za rucak recimo.

Ceka da se napuni baterija 30 min

Napije se

4 hours ago, Lucky said:

Moj problem u ovom slučaju nije koliko treba bateriji da se napuni nego koliko će čovek da zauzme taj punjač. Ne znam da li postoje neki penali i ograničenja ako "jašeš" punjač više nego što treba, ali bio sam baš letos u Ikei i sedim gore i snimim ovo:

IMG_3263.JPG

nisu sve došle u isto vreme, ali samo ovaj levo što ima otvoren gepek i vrata je blejao tu pored kola, onda su došla i ova trojica ostalih (svi različite tablice - amer, švajcarac, nemac i mislim da je ovaj četvrti naš) i otišli. I ja sam tu bio jedno čuku vremena oni su stajali tu i dalje. Znači ja kad bih došao svojom petom teslom morao bih da blejim pored i čekam da se neko od njih smiluje da se vrati nazad 🙂 Mislim da taj problem nije toliko izražen kada naravno imaš deset puta više punjača, ali za put na primer u Grčku na more, u narednih cirka 10 godina verovatno si u "ruski rulet" fazonu gde ćeš da se napuniš 🙂 

Čak i da imaš neki overage charge što držiš tu kola a ona su puna, osim ako nije hiljadu evra, verovatno neće niko da prekida svoj ugodan obilazak Ikee zato što ja tu blejim i čekam 🙂 Prednost sipanja benzina trenutno je što ti znaš koliko će to da traje - sipanje minut i ako treba da ode da plati i vrati se još 5 max, znači sipaću benzin za 6 minuta po kolima. Ovako bajko puni, nemam pojma dal bi on da napuni do 40% za 10 minuta ili baš hoće da zableji 2h i napuni na 100% i taman odrema malo jer vozi do Holandije 🙂 Naravno, sve se to rešava sa dovoljnim brojem punjača ali to je baš velika investicija u ovom trenutku.

Ja zato razumem Duleta (jer je to i moj stav) da kad imaš 1000km to ti daje izvesnu "rezervu" da čak i ako kreneš na duži put možeš da priuštiš sebi da propustiš par lokacija za punjenje ako vidiš da su krcate i ideš na sledeću ili dođeš do cilja pa jbg tamo zoveš tesla pomoć na putu da te šlepaju ili ti u hotelu doture produžni kabl ako nemaju punjač za kola i šta god 🙂

cim se napuni auto, krece penalty time. Mozes da ga ostavis ali ce ti oljustiti balans na kartici pa se ti posle zali i kukaj. Mislim mozda neko i moze da plati penalty radi komfora neodlaska po auto ...

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, f4ts0 said:

cim se napuni auto, krece penalty time. Mozes da ga ostavis ali ce ti oljustiti balans na kartici pa se ti posle zali i kukaj. Mislim mozda neko i moze da plati penalty radi komfora neodlaska po auto ...

a 'de se plaća taj penalty tj. kome? nisam zagledao ovaj teslin punjač, ali ove po tržnim centrima koji ti daju free punjenje nisam video da imaš neku opciju da negde vezuješ karticu itd.

video sam da to ima na onim gasprom punjačima kod nas, pošto se sve radi preko onog nekog appa koji naplaćuje charge i to je ok.

samo je onda pitanje ovo baš što si rekao a što i mene zanima - koji je to penal za taj komfor? ako je 5 evra neki batica će da iskulira ofc, ali ako ima neki progresivni fazon da tipa ako ga ostaviš duže od 15 minuta nego što treba rebne te 100 evrića, onda je jasno da neće ljudi to raditi.

Link to comment
Share on other sites

ne znam za teslu, ovde se puni tako sto se punjacu "prezentuje" kartica - i onda punis. Kad napunis, ako ne sklonis auto za par minuta, krece da skida sa kartice progresivno.

Ima dzaba punjaca ofc po trznim centrima, i tako, tu moze da stoji/bleji auto.

48 minutes ago, Lucky said:

koji je to penal za taj komfor?

ovi se jebu za 1 euro, tako da mislim da im je i 10 centi kazne no-no

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, f4ts0 said:

ovi se jebu za 1 euro, tako da mislim da im je i 10 centi kazne no-no

hahaha, jasno.

ok, u tom smislu razumem, onda mi to delimično odgovara na pitanje.

nisam video na ovim tesla punjačima deo za karticu, mada ih nisam ni zagledao, ali pošto je to tesla ne bi me čudilo da sistem detektuje tvoj "nalog" tj. tvoju teslu a ti si već karticu tamo negde uvezao online pa ti prosto tako skida.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, f4ts0 said:

mislim da je za vlasnike tesle besplatno punjenje na standardnim chargerima (teslinim), a placa se samo punjenje na superchargerima

onda smo opet na koraku 1 - ova četiri lika mogu da zableje u ikei 3 sata dok ja pored cupkam da se smisle i odu.

naravno, rešenje je više chargera i u tom smislu je ikea odmah pored u retail park (ovde u bgd) zabola još 10 tesla punjača, ali kad nagrne elektrifikovana konjica iz Nemačke za Tursku u julu, tražiće se šteker više!

Link to comment
Share on other sites

Iako malo vuče ovim linijama na Hyundai ovaj EV, nije loš, šta ga znam. nema puno slika i deluje kao render pa ne može da oceni čovek, ali vidim ima i ovaj Z4X pa gledajući njegov render i kako izgleda uživo, šta ga znam, i ovaj će biti malo drugačiji. Ili ako nije render, onda makar realne slike a ne ove fotošopovane na maks.

9 hours ago, dovlagsi said:

jel mu ovo neka fontanica oko menjača? 

nažalost nije, mada bi to bila vrh fora! pa taman kao opereš prste kad jedeš čokoladu dok voziš na primer! ovako deluje samo kao skupljač prašine i eventualno da tu zabodeš hemijsku, parking kartu, telefon itd.

Link to comment
Share on other sites

haha, neće ići otkaz, to je stav čitave kompanije i mnogih drugih koje moraju da posluju po EU pravilima. 

To je kao kada bi Tim Kuk sad izašao i kukao da je neosnovano da teraju apple da ubaci USB-C.

Ali realno priča tačne stvari o kojima smo i mi ovde pričali i zapravo je genijalno što je obuhvatio svaku od naših diskusija na temu EV vozila - i range i stanice i trajanje punjenja i težina i cene itd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Quote

 

Компанија „Тесла“ планира да почне са масовном производњом „сајбертрака“ крајем 2023. године, сазнаје „Ројтерс“. Електрични пик-ап први пут је представљен 2019. а производња је првобитно требало да почне крајем 2021. године.

Упркос томе што се и даље не зна цена финалне верзије возила нити се прецизно знају његове карактеристике, стотине хиљада потенцијалних купаца већ је платило 100 долара да резервише свој „сајбертрак“.

Пре три године, иницијална цена требало је да буде испод 40.000 долара, али је компанија „Тесла“ од тада подигла цене свих својих модела.

Тачан број резервисаних возила није познат, али ако је веровати извршном директору Илону Маску – компанија је „добила више поруџбина сајбертракова него што може да испуни три године након почетка производње“. У складу са том тврдњом је и чињеница да је „Тесла“ у мају прекинула да прима поруџбине ван САД-а.


 

haha, 40.000$ koliko to deluje kao smešna cena sa ove distance skoka cena :)) mislim da bi bio najprodavaniji automobil na planeti, UNATOČ (ćao stano) tome što izgleda grdno (sori hajli 🙂 

meni i dalje samo nije jasno kako je ovo prošlo ili će proći safety testove, deluje da i kad je parkiran predstavlja opasnost za decu da se nabodu na neki deo :)) a kamoli u vožnji ako udari nekoga ima da ga prepolovi iste sekunde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...