Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

https://www.roadandtrack.com/news/a64826394/2026-lexus-rz-550e-f-sport-simulated-paddle-shift-gearbox/

može neko da objasni šta će im ovo?

Quote

Just like Road & Track's 2025 Performance EV of the Year Under $100,000, the Hyundai Ioniq 5 N, the RZ 550e F Sport features a simulated manual transmission, which can be manipulated via paddle shifters. Lexus simply calls it “M Mode.”

The carmaker says using this feature while driving “helps to deliver a sportier, more responsive driving feel.” Details about how M Mode behaves are still thin, but this sort of simulated transmission would generally require features like fake engine noise and a simulated torque curve in order to truly give the impression that you’re driving a car with a multi-speed transmission.

 

Link to comment
Share on other sites

dakle sad imaš fejk zvuk SUS motora, imaš fejk manuelni menjač, imaš fejk cajgere, imaš fejk auspuhe... mislim da je već svima jasno šta zapravo ljudi/tržište želi u većini

  • Like +1 2

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Problem je to šta ljudi žele i šta će kupiti nisu uvek iste stvari. Ovo su "sportski" EV modeli i njih pokušavaju da približe kupcima sportskih SUS motora. Međutim ako taj koji bi inače voleo sportski SUS motor kaže ženi da ce morati da na to plaćaju fazon 100k eur godišnje porez i da ne može njime da se ide u centar grada ima da kupi EV sa fejk zvukom i "manuelnim" menjačem 😄 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Zwerko said:

plaćaju fazon 100k eur godišnje porez i da ne može njime da se ide u centar grada ima da kupi EV sa fejk zvukom i "manuelnim" menjačem 😄 

pa nismo valja dotle došli majku mu? :)))

takav će da uzme golf gti sedmicu za 15k i da se voza ko čovek

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2025 at 9:56 PM, manson said:


Ovo je žestoka glupost. Sportski EV nikada neće biti kao sportski SUS, nema razloga za fejkovanjem i nekim premošćavanjem dva sveta, zna se šta hoćeš od automobila. Dodavanje ovakvih fičera me više odbija od ovog modela nego što me privlači.
 

8 hours ago, dovlagsi said:

 


Zanimljivo, Albanija, ko bi rekao.

Anyway, pre nekih nedelju dana sam snimio dva klipa, bez smarajuće muzike, sirovi zvuk, čisto kome je zanimljivo da čuje/vidi kako izgleda vožnja EV-a danju i noću. Ostavljam direktan link, hostovao sam klipove kroz svoj QNAP NAS, radi direktan pregled bez downloada, što mi bilo zanimljivo za ovakav tip share-a, ne cimaš se cloudom tipa google drive, onedrive, ili procesiranjem na youtube, itd. 

https://tinyurl.com/M3P-Day-Ride

https://tinyurl.com/M3P-Night-Ride

Par fotki isto:

M3P-1.thumb.png.12e3bc61362672457351d1ec3fb22614.png

M3P-2.thumb.png.29471296717ca2b3fe396aece10e22ef.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ok, ali treba imati u vidu da ovde pričamo o preplaćenom top modelu u tom momentu. Tipa uzeo si 2020. godine GeForce RTX 3090 za 3.000 evra kod preprodavaca jer ih nije bilo i sad kukaš što za nju možeš da dobiješ 600 evra 😄 

Tesla Plaid i Porsche Taycan i slično su realno izdrkavanja od sportskih EV koja su se em pokazala kao besmislena, em si ih kupovao kad su se tek pojavila i bila "vrhunac tehnologije", naravno da ćeš na njima da izgubiš 70% vrednosti. AI kaže da ako si uzeo pre tri godine običan Tesla Model 3 za $50k, sada verovatno možeš da dobiješ $30-32k što je naravno pad vrednosti, ali ne tako katastrofalan.

Drugi je problem što su cene svih vozila u međuvremenu otišle nagore, pa realno auto star 3 godine danas prodaješ maltene po istoj ceni po kojoj si ga i kupio, ili se eventualno izgubio 10-20%, ali to je bila trenutna anomalija SUS vozila. Konačno sa EV i dalje plaćaš taj "premium" na novu tehnologiju. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

Ja sam uzeo Audi Q5 3.0 tdi 2018. godiste u decembru 2022. sa 33k km na satu. Sada ima oko 90k na satu. Nikad nikakav kvar, samo manje sitnice kao sto su krckanje u B stubu (fabricka greska gde neka fabricka lajsna lose nalaze na karoseriju) i crknuti mid zvucnik. Tada sam ga platio 42k, otprilike pola je bio kredit na 3 godine sa godisnjom kamatom od 0.90% (ukupno 2.70% kamate na ceo kredit). Oko 300 konja, prosecna potrosnja autoput 7L/grad 8.5L. Stalno garaziran, odmah sam stavio keramiku i odrzavam ga kao da mi je trece dete. Plan je bio da ga vozim 3 godine, ocuvam i prodam. Prezadovoljan sam opremom (adaptivni tempomat, s-line, trozonska klima, driver's assist package, keyless entry, itd.).

Secam se tada da mi je diler govorio da uzmem dizela a ne benzinca. Hteo sam SQ5 ali me je on nagovorio da uzmem ovaj. Tada je to bila kranje cudna odluka jer se po DE pricalo da ce zabraniti dizele za par godina. Sa ove vremenske distance, bio je u pravu. Sad mi istice kredit u novembru i gledam da li da uzimam neki noviji.

E sad, na mobile.de takav slican u tom stanju sada je oko 35k EUR. Ja sam mislio da cu ga posle 3 godine prodati za upola manje para. Nov je kostao 87k EUR. Deprecijacija ga je tek zagrebala od kada sam ga ja kupio. Malo sam poceo da pratim mobile.de i kako se neki dobar dizelas pojavi, za par dana ga nema. Ljudi su se izgleda vratili isprobanim i sigurnim stvarima.

Bilo kakav EV ne dolazi u obzir jer nema subvencija, mreza punjaca u DE je katastrofalna, preskupi su i prerizicni. Za EV-jeve je trziste polovnjaka po meni ogroman rizik. To su auta koja se kupuju nova, a onda te deprecijacija usere. Mnogo mi se doduse svidja Xiaomi YU-7 ali to kad ce doci u DE, koliko ce kostati, i kakva ce servisna mreza biti, pitanje je. Range mu je navodno od 760km do 835km, a puni se od 10% do 80% za 12 minuta. Da su ove broje i upola od ovoga sto tvrde, to je vec solidno. No, zivotni problem je kad dodjes na pumpu i svi punjaci su zauzeti a obicno je tako. Onda sedis u kolima, gledas kako procenti padaju, deca vriste a baja ispred puni 15 godina staru Teslu i gleda film na tabletu.

Realno najbolja opcija su plug-in hibridi. Gledao sam sta ima da valja i Nemci su katastrofalni u tom pogledu. Audi Q7, BMW X5, Volvo XC90 su ocajni u tim verzijama. Treba samo da se pogledaju strucni forumi pa da se sagledaju problemi. Jedini auto koji pruza nekakav standard auta iz ranih 2000ih je Porse Kajen, i oni imaju odlicnog hibrida sa V6 benzinskim motorom. Cudi mi de vise proizvodjaca ne nudi hibride sa V6 benzinskim motorom. Kada se dobro osmisli zivot, moze da bude vrlo ekonomican kao daily driver i da se vozi skoro iskljucivo na elektro pogon. Jedan kolega mi je rekao da mu traje rezervoar goriva po 2-3 meseca. Vozio sam jednog ovde cisto da vidim kakav je i odusevio se. Mnogo bolji handling u krivinama i pri vecim brzinama od Q5. Ubrzanje iz mesta i od 120ish je skoro pa momentalno. Polovan star do 3-4 godine krece od oko 50k pa na vise. Po meni je to nemerljivo bolja opcija nego bilo koji EV na trzistu.
No, ceo zivot mi je bio san da kupim Audi RS6. Gledajuci tako te vece terence, izvalim da je dobar RS6 oko 2019.-2020. godista oko 70k. Tako da cu verovatno u jedan od dva ekstrema - hibrid Kajen ili RS6. 

Vozio sam i RAV 4 i jos neke terence (193cm sam visok, preferirao bih terenca) i ne daje mi se 50-60k za novog RAV 4. Mozda je to mehanicki odlican auto, ali iznutra i spolja nemam osecaj da toliko vredi.

Za ove 2 i po godine se mnogo promenio trend sa EV-jevima. Nije to zazivelo koliko bi trebalo niti je doslo vreme za potpuni switch.

Link to comment
Share on other sites

I ja sam prilicno zadovoljan i prilicno povoljno uzeh onog A7, samo je malo stariji i solidno je vise presao, ali zato je i bio dosta jeftiniji. Tako da mi se uopste ne menja za sad, iako ce dogodine biti vec 10 godina star. Jedino me nervira sto su nabili eko teksu i sto registracija i osiguranje divljaju sa cenama, ali ovo drugo nema veze sa dizelasima, vec sa retardiranom nemackom ekonomskom politikom. Plug in hibrid je i meni teoretski zvucao zanimljivo, ali koliko sam razumeo oni su najgori za popravke i odrzavanje, tako da neka hvala. Bukvalno ne znam koji bi sledeci auto uzeo, em je izbor sve slabiji, em su poludeli sa cenama.

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Dule_smor said:

I ja sam prilicno zadovoljan i prilicno povoljno uzeh onog A7, samo je malo stariji i solidno je vise presao, ali zato je i bio dosta jeftiniji. Tako da mi se uopste ne menja za sad, iako ce dogodine biti vec 10 godina star. Jedino me nervira sto su nabili eko teksu i sto registracija i osiguranje divljaju sa cenama, ali ovo drugo nema veze sa dizelasima, vec sa retardiranom nemackom ekonomskom politikom. Plug in hibrid je i meni teoretski zvucao zanimljivo, ali koliko sam razumeo oni su najgori za popravke i odrzavanje, tako da neka hvala. Bukvalno ne znam koji bi sledeci auto uzeo, em je izbor sve slabiji, em su poludeli sa cenama.

E da, to sam zaboravio.

Na moj slucaj, full casco mi je bio 1250, 1550, 1700 EUR po godinama. Moze da se promeni osiguranje da bude fazon 50 EUR jeftiniji i to cu uraditi ove godine. No, to ne menja cinjenicu da je straobalno poskupelo. Za Kajena je jos vise. Za RS6 tu negde kao za Q5. Logike bez.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Zwerko said:

prodaješ maltene po istoj ceni po kojoj si ga i kupio

10 minutes ago, Dende said:

Ja sam mislio da cu ga posle 3 godine prodati za upola manje para

To i jeste uppla manje para, jer ono sto je, pre 2020/21, kostalo 10k evra, danas kosta 16k evra. 

Iznos za koji sada prodas je samo nominalno blizu onom koji si platio pri kupovini, ali stvarno je auto (ili bilo sta drugo) mnogo izgubio na vrednosti.

Ili prostim jezikom receno: 1 novcana jedinica sada manje vredi nego pre 5 godina.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Dende said:

E da, to sam zaboravio.

Na moj slucaj, full casco mi je bio 1250, 1550, 1700 EUR po godinama. Moze da se promeni osiguranje da bude fazon 50 EUR jeftiniji i to cu uraditi ove godine. No, to ne menja cinjenicu da je straobalno poskupelo. Za Kajena je jos vise. Za RS6 tu negde kao za Q5. Logike bez.

Ja sam otkazao full kasko i uzeo teil kasko...naravno cim sam to uradio posle 3 meseca ogrebem auto:D Al bmk bas, makar su mi soferku zamenili i to 2 puta...jebena soferka i radovi 1800 evra, 10% od vrednosti automobila lol

3 minutes ago, Dick Warlock said:

To i jeste uppla manje para, jer ono sto je, pre 2020/21, kostalo 10k evra, danas kosta 16k evra. 

Iznos za koji sada prodas je samo nominalno blizu onom koji si platio pri kupovini, ali stvarno je auto (ili bilo sta drugo) mnogo izgubio na vrednosti.

Ili prostim jezikom receno: 1 novcana jedinica sada manje vredi nego pre 5 godina.

ovo stoji, nije sve poskuelo, nego je evro i dolar devalvirao

srpskivojnik-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Dick Warlock said:

To i jeste uppla manje para, jer ono sto je, pre 2020/21, kostalo 10k evra, danas kosta 16k evra. 

Iznos za koji sada prodas je samo nominalno blizu onom koji si platio pri kupovini, ali stvarno je auto (ili bilo sta drugo) mnogo izgubio na vrednosti.

Ili prostim jezikom receno: 1 novcana jedinica sada manje vredi nego pre 5 godina.

Radim za banku, znam kako inflacija funkcionise 🙂 za DE, prosecna inflacija u poslednje 3 cele godine je oko ~5% na godisnjem nivou.

2022. je trzite polovnih automobila bilo u bubble-u posle korone jer je bila nestasica. Ljudi nisu kupovali toliko nove automobile tokom korone. Tako da je cena vec tada bila naduvana i taj auto je tada preplacen 4-5k.

Ako pogledas sa druge strane, kakav Audi Q5 danas moze da se kupi za 42k? Pa, solidno slican po opremi i motoru, samo noviji.

9 minutes ago, Dule_smor said:

Ja sam otkazao full kasko i uzeo teil kasko...naravno cim sam to uradio posle 3 meseca ogrebem auto:D Al bmk bas, makar su mi soferku zamenili i to 2 puta...jebena soferka i radovi 1800 evra, 10% od vrednosti automobila lol

Ja sam nekako skapirao da se osiguranje aktivira kada je totalna steta na autu. Ovo za sitne stvari kad aktiviras, samo ti spuste SF klasu. Ako hoces da ti ne spuste SF klasu, onda moras da platis vecu premiju 😄

Inace, soferka je valjda obavezno osiguranje i ucesce je 150 EUR. Ja sam, Bogu hvala, imao to u prvih 6 meseci vlasnistva i zamenili su mi za 2 dana. Soferka za Q5 sa senzorima za kisu i head-up display je skoro 2k EUR, ali sam platio samo ucesce 150 EUR i ne utice na SF klasu. Ne znam kako su te toliko odrali.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dende said:

No, ceo zivot mi je bio san da kupim Audi RS6.

svi polovni rs6 imaju probleme iz nekoliko prostih razloga (1) pogon, menjač i točkovi su od super-sportskog auta stavljeni na postojeću šasiju od A6, ekstremno su zapravo malo promenili sve te veze sa šasijom a šasija je naravno ostala ista kao i u A6 TDI sa 150 ks. (2) to zahteva ekstremno dobro i precizno održavanje, ZNAČAJNO češće nego na običnom autu. Na kraju (3), nema šanse da očekuješ da bilo koji polovan rs6 nije vožen ko na trkačkoj stazi. Zapadnjaci su postali poznati po tome da akaju auto u garanciji pa ga prodaju i idu dalje, često ne rade ni servise redovno. Naravno uvek možeš da calneš nešto više para za neki kao održavaniji rs6, ali zbog onog gore što sam pomenuo može da ima gomile mačaka u džaku. Na primer, kad sam vozio Alpinu kod Borka u Kruševac imao je tri RS6 ice na čekanju i jednu na dizalici, i priča tad sa tim čovekom. Slušam priču, primerak iz Nemačke, malo prešao, izgleda održavano i sve to al cvrc, svi silen blokovi stradali. Prednje ćeš i da središ, za zadnje mora ceo jebeni novi most. Samo to je bilo 14 hiljada evra. Sileni su vrlo slični kao oni iz TDI običnog A6 i jednostavno tu silu ubrzanja ne mogu da prate. Posle mi je Borko pričao još horora o njima, al i ovo je sasvim dovoljno. Ja iskr ne bih sme da uzmem polovno tako nešto.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dovlagsi said:

svi polovni rs6 imaju probleme iz nekoliko prostih razloga (1) pogon, menjač i točkovi su od super-sportskog auta stavljeni na postojeću šasiju od A6, ekstremno su zapravo malo promenili sve te veze sa šasijom a šasija je naravno ostala ista kao i u A6 TDI sa 150 ks. (2) to zahteva ekstremno dobro i precizno održavanje, ZNAČAJNO češće nego na običnom autu. Na kraju (3), nema šanse da očekuješ da bilo koji polovan rs6 nije vožen ko na trkačkoj stazi. Zapadnjaci su postali poznati po tome da akaju auto u garanciji pa ga prodaju i idu dalje, često ne rade ni servise redovno. Naravno uvek možeš da calneš nešto više para za neki kao održavaniji rs6, ali zbog onog gore što sam pomenuo može da ima gomile mačaka u džaku. Na primer, kad sam vozio Alpinu kod Borka u Kruševac imao je tri RS6 ice na čekanju i jednu na dizalici, i priča tad sa tim čovekom. Slušam priču, primerak iz Nemačke, malo prešao, izgleda održavano i sve to al cvrc, svi silen blokovi stradali. Prednje ćeš i da središ, za zadnje mora ceo jebeni novi most. Samo to je bilo 14 hiljada evra. Sileni su vrlo slični kao oni iz TDI običnog A6 i jednostavno tu silu ubrzanja ne mogu da prate. Posle mi je Borko pričao još horora o njima, al i ovo je sasvim dovoljno. Ja iskr ne bih sme da uzmem polovno tako nešto.

Ne znam da li mislis na Borka iz Buducih Klasika u Kraljevu, ali on je imao na kanalu jedan beli RS6 od nekog lokalnog budze. Taj auto je bio katasatrofalno odrzavan a imao je oko 90k na satu. U Nemackoj i Svajcarskoj je to dosta drugacije, a i ja nikad nisam kupio auto sa preko 50k na satu i stariji od 3-4 godine. Bitno je isto da nije modifikovan, sto pametni ljudi ovde ne rade. Isto tako, mozda voze 250-300 km/h na autoputu ali ne divljaju po gradu kao kod nas. Track car se lako prepozna jer je uglavnom modifikovan a i uvek vodim mehanicara sa sobom kad idem da gledam auto.

Silen blokovi, ramena i vesanje su common problem, tim pre jer je RS6 skoro pola tone tezi od A6 Avant. Kao sto si dobro rekao, bitan je i stil voznje koji utice na wear & tear. To sto deli platformu sa A6 znaci da je i dosta delova kompatabilno. 

Presao sam dobar deo Audi foruma i svestan sam mana. Zapravo, stvari koje bi me najvise nervirale su iste kao i na mom Q5 - prosto ne osecam da je kvalitet enterijera podesan za tu cenu, ali to je boljka svih novijih kola. Isto tako, nerviraju me digitalne kontrole za klimu ali jbg. Kajen mi deluje da je ipak klasa iznad sto se tice kvaliteta, ali i on ima svoj set mana i zajebancija. Tako je sa svakim autom. Moj bivsi kolega/drug je kupio 2022. novi Porsche 992 Carrera 4S i crko mu je motor u prvoj godini vlasnistva. Desava se.

Kod RS6 bi me najvise plasili nenadani kvarovi i ostecenja, npr. pucanje keramickih diskova od kamencica i slicno.

U svakom slucaju, pre bih pare dao na RS6 ili Kajena hibrida nego na bilo koji EV.

Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2025 at 7:30 PM, Dende said:

Moj bivsi kolega/drug je kupio 2022. novi Porsche 992 Carrera 4S i crko mu je motor u prvoj godini vlasnistva. Desava se.

ali je super kad se desi dok si u garanciji, zar ne? 🙂

On 6/25/2025 at 7:30 PM, Dende said:

U svakom slucaju, pre bih pare dao na RS6 ili Kajena hibrida nego na bilo koji EV.

svakako, to se podrazumeva. dal ćeš baš ta dva ili nešto drugo, stvar ličnih motiva, ali EV svakako ne.

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Brod tri nedelje goreo zbog požara za koji se sumnja da je od EV vozila. 3000 kola završilo na dnu okeana, znači uskoro "top malo prešao kao čaša" na našim oglasima! 

Požar je 3. juna izbio na brodu Morning Midas, dugom 183 metra i teškom 46.800 tona, ali niko od posade nije povređen, saopštila je ranije američka obalska straža.

I kompanija i obalska straža ističu da je prerano za zaključke o tome da li su električna vozila izazvala požar.

Požari povezani sa električnim automobilima često su teže ugasivi i opasniji, a na teretnim brodovima automobili su smešteni tako da nema dovoljno ventilacije, što može ubrzati širenje vatre, podseća Blumberg.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...