absolute Posted Saturday at 12:47 PM Report Share Posted Saturday at 12:47 PM 2 hours ago, Lucky said: Američka verzija Dacia Spring, makar u domenu cene: A company backed by Jeff Bezos, Slate Auto, just came out of stealth mode to unveil its first EV, and it's incredibly interesting. The Slate Pickup is a tiny and boxy, almost Kei-like truck that will be sold in a barebones configuration for as little as $27,500, or $20,000 with the Federal US tax credit. That would make it one of the cheapest EVs available, but there is a catch: it doesn't come with a stereo, touchscreen or even paint options, and the 150 mile range makes it more of an urban runner than a cross country machine. A good analogy to the Slate Pickup is a home-built PC that comes with the basics but can then be infinitely customized. For the entry-level model (the "Blank Slate"), you get two seats, a bed large enough to hold a sheet of plywood, plastic composite body panels and any paint color you like, as long as it's grey. Curb weight is 3,500 pounds and it's 25-inches shorter than a Ford Maverick. There's no infotainment system, just a universal phone mount and USB power. Power windows? Heck no, it comes standard with crank opening (it does have AC though). And with just a 52.7 kWh battery, range is limited to 150 miles, though it does support 150kW fast charging. @absoluteovi nešto za tebe napravili! Where most automakers try to max out a vehicle's features, Slate is banking on a subset of buyers that don't care about, say, self-driving but do enjoy DIY personalization. In its video, the company points out that it took out everything "that wasn't a car" like "a fancy screen, colored lighting, cooled seats, self driving, self parking and automated cup holders." Pa jes, malo zdravog razuma ponekad nije naodmet. Ko nije naucio da parkira sam, ne znam sta radi za volanom 🙂 1 Quote QUOTE (Kojot @ Apr 21 2009, 03:24)relnao pametna devojka se ili iskenaj pre sexa ili se izklistira tusem i namaze pomadom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternall Posted Saturday at 02:37 PM Report Share Posted Saturday at 02:37 PM (edited) Možda nekog bude zanimalo iskustvo oko kupovine Tesle, kopiram svoj post sa drugog foruma. edit: Linkovi sa fotkama nisu bili učitani, izmenio sam ih sad. Spoiler Pre nepunih dva meseca postao sam vlasnik novog Tesla Model 3 Performance 2025 modela. Auto o kojem sam maštao godinama unazad, još od prvih modela koji su doprineli rastućoj popularnosti Tesle, pratio sam taj rast sa velikim interesovanjem za električna vozila. Obećao sam sebi da čim budem u mogućnosti da priuštim sebi takvo zadovoljstvo, da ću iskoristiti priliku, i jesam zapravo. Mislim da sam u praksi uvek planirao da će to biti neki lizing, što mi se nikad ta ideja nije u potpunosti dopadala, tako da sam uz malo gimnastike nakon prodaje nekretnine u Srbiji i kupovine druge u inostranstvu odvojio budžet da uzmem nov auto za keš - tvoj je, nemaš mesečnih opterećenja, itd. Otac sam dvoje mlađe dece, 6 i 4 godine, nekako mi je uvek bilo logično da ću završiti sa Model Y modelom, najviše zbog prostora koji nudi. Sve do kraja 2024 godine, ozbiljno sam bio zagrejan za refresh, Juniper model, ali sam počeo malo dublje da razmišljam, rekoh - deca više nisu mala, ne vučem više kolica, ili neke druge kabaste predmete, da li mi zaista treba Y ili ne. Rekoh, ajde da lepo ja to provozam u praksi pa da vidim kako mi se čini Model 3, a kako u to vreme još uvek neosveženi Model Y. Prvo sam zakazao test vožnju trojke, pola sata, daju ti karticu, idi vozi gde oćeš, samo se vrati na vreme, seli supruga i ja, odvozali i prvi utisci Highlanda su bili vrlo pozitivni. Udoban, prepun raznih tehnologija, lepo drži krivine, super zaista u vožnji sveukupno. Dva dana kasnije sam seo u Y, isto pola sata odvozali, isto super iskustvo, viši položaj sedenja, ali mi se učinio nekako ne tako dobar u vožnji kao trojka, SUV je, logično, manje mi je zabavan u vožnji i nepregledniji, nezgrapniji nekako, ne možeš to da znaš šta ti više leži dok ne sedneš i ne provozaš lično. Ok, tu sam znao da sam mnogo više zagrejan za trojku, ali koju verziju uzeti. Entry level standard model je sasvim dobar auto, i zaista nema nekih većih nedostataka. Mada, sredinom 2024 je izašao Performance refresh i ozbiljno mi je zagolicao maštu dizajnom i ubrzanjem, a kriza srednjih godina nije daleko 😂 Elem, stavio sam sve na papir, rekoh mogu li da se protegnem toliko, i prelomio sam. Iskustvo naručivanja i isporuke Tesle je nešto drugačije - rekoh ajde da tempiram kad da ga naručim da uhvatim VIN 2025 primerak umesto 2024, i počeo sam da čitam TeslaMotorsClub forum. Teški entuzijasti tamo, neki španac prati brodove na kojima su Tesle, kad kreću iz Šangaja, kad dolaze u Evropu i gde, i na osnovu VIN-a čak je napravio i skriptu koja ti daje detaljne informacije o vremenu isporuke pa čak i koliko je auto prešao na satu od fabrike, čak se i updatuje kad ga parkiraju sa RORO broda na parking. Tako da sam i pre naručivanja znao koja tura stiže kad, i kao najveći geek sa tim informacijama otišao lično u Tesla predstavništvo i rekoh liku rezerviši mi taj primerak 😁 Lik se smeje i kaže mi ti imaš više informacija nego mi, ja imam datume kad brod stiže u Belgiju, a ti znaš i ime broda i gde je trenutno brod na moru haha. Lepo smo se ismejali, i poručio sam ga tad, sad gledam mejlove - beše 11 februar. U međuvremenu ti traže osnovne neke papire, lični dokument, potvrdu tvoje adrese, dozvolu, virman naravno da si platio auto u celosti i to je to, oni ti završavaju sve oko registracije, pošalju broj registracije par dana pre preuzimanja auta, obavezan si da ga osiguraš pre nego što ga pokupiš. Ja sam ga preuzeo u Tulonu u Francuskoj, na nekih 250km od mog mesta gde živim, i sveukupno sam čekao tri ipo nedelje od poručivanja do isporuke. Šta sam uzeo od dodataka za auto - prvo mi je bilo u planu kvalitetne all weather patosnice - uzeo sam popularne 3D Mats iz Švedske naručio, napred i nazad. Za gepek sam uzeo Spigen, nisam do tad imao pojma da prave akcesoare za Teslu, ali eto prave, i to rade baš dobar posao. Od njih sam uzeo i crne znakove napred i nazad, mat stakla za ekran (isto napred i pozadi). Neke sitnice kao što su umetci za cup holders, klizajuća kutija za centralnu konzolu, gumene pakove za kad ide na dizalicu i tako to. Od većih upgrejda sam uzeo popularne Enhance Auto dodatke, prva i najbitnija stvar, ručice pokazivača pravca (Sexy Stalks), dugmići na volanu su užas u kružnim tokovima, uzeo sam isto Sexy Knob, super je za prečice za klimu, svetla, glovebox, štagod, možeš da programiraš šta oćeš. Isto sam kupio i Sexy Buttons, četiri komada, bili su jeftiniji uz bundle, isto možeš da ih programiraš za svakakve funkcije. Šta mi je još falilo, jeste ekran ispred vozača, ne zbog nedostatka informacija o brzini, itd, već zbog prednje kamere koja ide uz njega. To i što ima Android auto, koristan mi je Waze zbog radara. Ekran se zove Teslasy T9 v2, i prilično je kvalitetan, uklapa se u enterijer, nije ogroman, itd. Šta planiram uskoro jeste da tintujem stakla kvalitetnom folijom, ubi me sunce na jugu Francuske, auto je bukvalno staklenik zbog krova gore, klima mora da radi stalno. Malo iskustva iz vožnje - šta da vam kažem, 585hp su merili na dyno testu za Performance trojku, garantuje ti da te puca endorfin kad malo jače stisneš gas - tih 0-100km/h za 3.1s upada u kategoriju sportskih automobila, a i ponaša se tako u krivinama, uživancija je voziti ga, još uvek ne skidam osmeh sa lica. Gume ima da me oderu kad ih budem menjao - Pirelli P Zero 275(235) R20, to odmah novac u kasicu prasicu već sad 😀 Šta još da vam kažem, ne znam, pitajte me ako vas nešto zanima, za sad sam prezadovoljan EV-om, drugačije je, treba se navići da više ne puniš na pumpi, malčice samo više planiranja za duža putovanja, da rasporediš pauze. Ušteda - kako god da okreneš, na gorivu, malim servisima, kočnicama (skoro pa ne trošim plakete i diskove), sipaš tečnost za stakla i vozi. Videćemo na duge staze kakvi će troškovi biti, ali još malo kad ugradim punjač kod sebe kad se preselim konačno, to će biti još jeftinije punjenje. Evo kako to izgleda, obožavam ovu crvenu boju i beli enterijer, za sad se ne prlja uopšte, čak ni sa dvoje dece. Snimao sam i neke klipove za YT, ništa ozbiljno, recite ako oćete i to da vam okačim. Edited Saturday at 02:45 PM by Eternall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
f4ts0 Posted Saturday at 04:24 PM Report Share Posted Saturday at 04:24 PM Ali kako je ruzna trojka i Y uzivo, a tek uzasni enterijer. 1 Quote You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago On 4/26/2025 at 4:37 PM, Eternall said: Šta sam uzeo od dodataka za auto - prvo mi je bilo u planu kvalitetne all weather patosnice - uzeo sam popularne 3D Mats iz Švedske naručio, napred i nazad. Za gepek sam uzeo Spigen, nisam do tad imao pojma da prave akcesoare za Teslu, ali eto prave, i to rade baš dobar posao. Od njih sam uzeo i crne znakove napred i nazad, mat stakla za ekran (isto napred i pozadi). Neke sitnice kao što su umetci za cup holders, klizajuća kutija za centralnu konzolu, gumene pakove za kad ide na dizalicu i tako to. Od većih upgrejda sam uzeo popularne Enhance Auto dodatke, prva i najbitnija stvar, ručice pokazivača pravca (Sexy Stalks), dugmići na volanu su užas u kružnim tokovima, uzeo sam isto Sexy Knob, super je za prečice za klimu, svetla, glovebox, štagod, možeš da programiraš šta oćeš. Isto sam kupio i Sexy Buttons, četiri komada, bili su jeftiniji uz bundle, isto možeš da ih programiraš za svakakve funkcije. Šta mi je još falilo, jeste ekran ispred vozača, ne zbog nedostatka informacija o brzini, itd, već zbog prednje kamere koja ide uz njega. To i što ima Android auto, koristan mi je Waze zbog radara. Ekran se zove Teslasy T9 v2, i prilično je kvalitetan, uklapa se u enterijer, nije ogroman, itd. laughs in normal car ono, što kaže igor, enterjer bare bones i onda uložiš još 5000 evra da ga dovedeš na nivo Fiat 500 :)) no nema veze, ok je iskustvo generalno ali sa poručivanjem, mislim da sve više zanima iskustvo kasnije eksploatacije i kako se u praksi pokazalo to planiranje punjenja za putovanja, na primer kao prva stvar. ne znam dal' sam pomenuo ali bio sam nešto u nekom hotelu u sred ničega u grčkoj, po sred kontinentalne grčke i sad imaju EV punjač sa dva konektora i dva lika pune tesle. Šta se dešava kad dođe treći, nemam pojma 🙂 dal onda kao recepcija ide juri vlasnike ova dva da se sklone kad se napune da bi ti mogao da staneš, a oni baš u tom trenutku otišli na jednodnevni izlet, a bukvalno ničega nema u radijusu od 50 kilometara, dal' ti baci sa recepcije produžni pa ga puniš na običan šteker 24h itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago On 4/26/2025 at 2:47 PM, absolute said: Ko nije naucio da parkira sam, ne znam sta radi za volanom 🙂 na Renegade sam imao taj auto parking kao foru, bilo je interesantno jednom a onda par puta da pokažem drugima, ali mimo toga baš beskorisno, osim doduše ako neko baš baš ne ume da se parkira pa da mu napravi onaj prvi makar deo da mu smota onaj početni ugao 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternall Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago 9 hours ago, Lucky said: laughs in normal car ono, što kaže igor, enterjer bare bones i onda uložiš još 5000 evra da ga dovedeš na nivo Fiat 500 :)) no nema veze, ok je iskustvo generalno ali sa poručivanjem, mislim da sve više zanima iskustvo kasnije eksploatacije i kako se u praksi pokazalo to planiranje punjenja za putovanja, na primer kao prva stvar. ne znam dal' sam pomenuo ali bio sam nešto u nekom hotelu u sred ničega u grčkoj, po sred kontinentalne grčke i sad imaju EV punjač sa dva konektora i dva lika pune tesle. Šta se dešava kad dođe treći, nemam pojma 🙂 dal onda kao recepcija ide juri vlasnike ova dva da se sklone kad se napune da bi ti mogao da staneš, a oni baš u tom trenutku otišli na jednodnevni izlet, a bukvalno ničega nema u radijusu od 50 kilometara, dal' ti baci sa recepcije produžni pa ga puniš na običan šteker 24h itd. Šta da se radi, nije 5 ali hiljadu evra moraš da računaš. Nisi u obavezi da uzmeš ništa od ovoga što sam naveo, nekome je dovoljno da fura kompletno stock, ne gubiš nikakvu ključnu funkcionalnost. Drugi se kunu u dugmiće na volanu umesto ručica za migavce i ubeđuju druge kako je to budućnost - ja im kažem niste vozili jedan dan u Francuskoj da vidite koliko ima kružnih tokova po kilometru puta 🙂 Probaj da ubodeš pravo dugme kad ti je volan okrenut naopako u krivini. Isto za ekran ispred, kažu nema potrebe - imaš veliki ekran odmah pored - meni je plus što imam Waze ispred sebe i prednju kameru nisko dole kao peace of mind kod sketchy parking mesta. Patosnice isto ne moraju da budu all weather, dobijaš čupave one uz auto, pa se cimaj da ih čistiš od peska i blata kad padne kiša - isto kao kod normalnog auta. Nije da ljudi ne kupuju dodatke za druga kola, u svakom slučaju sam znao šta mi fali pre nego što sam naručivao auto, nije da sam to otkrio tek posle, svesno ulaziš u to 🙂 Što se punjenja tiče, moraš malo da promeniš navike u odnosu na SUS, nikako nećeš doći u taj hotel sa praznom baterijom pa si u obavezi da ga puniš tu ili si zarobljen. Uvek gledaš da dođeš sa što većim procentom baterije tamo gde nisi okružen superchargerima, a ako baš nikako ne možeš drugačije da iskombinuješ onda ćeš napuniti na nekom javnom bržem punjaču blizu hotela. To punjenje na šteker je opcija kad si baš baš u nekoj zabiti, i bukvalno kad ti ostaje kao poslednja nada da ne ostaneš zarobljen - sa samo malo zdrave logike u planiranju nećeš se naći u toj situaciji. Mnoge baš ovo planiranje odbija od kupovine, ali u realnosti to su isti likovi koji čekaju da zagaze debelo u rezervu na SUS pre nego što napune rezervoar, čekaju poslednji trenutak i onda ih vidiš pored puta kako šetaju sa kanticom u ruci tražeći prvu pumpu da natoče 🙂 Auto put vožnja i dalje destinacije nisu više problem, sada ima toliko punjača usput da ćeš stati na svakih 200km da protegneš noge, šoraš i napuniš 15min recimo. Drugačija je filozofija - kod EV ne čekaš da padneš na 5% pa da puniš do 100%, u praksi nikad to nećeš raditi kao kod SUS vozila. Poenta je da ga dopunjavaš između 20 i 70% recimo, tad će punjenje biti najbrže (kao kod smartfona), i bolje je da staješ češće pa da dopuniš, 5, 10, 15 minuta, i nastaviš put nego da puniš preko 80% gde ćeš ostati na punjaču i više od 30 minuta bespotrebno. Uostalom - planifikator puta ti predloži gde da staješ i koliko, uvek znaš sa koliko ćeš procenata doći na sledeći punjač i sa koliko sa njega otići. Kao što rekoh, mora samo malkice neka logika da se primeni, i nema brige - neko ni toliko neće da se iscima pa ga uz sve ostalo i ne zanima EV. Moraš da budeš u materiji pre kupovine malo, nikom nije dunulo tek tako pa je prešao sa SUS - možda mali procenat, i onda se žale da nisu znali šta ih je snašlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dovlagsi Posted 3 hours ago Author Report Share Posted 3 hours ago dobro pošto ste svi dede i jebeni namćori, evo ja ću prvi reći: BRAAAAATE KOLKO JE DOBAR! 💗 boja, felne, enterijer, spec je savršen stvarno. pa još + i Performance model! Svaka čast zaista! da imamo rezona ovde da kupimo EV, verovatno bi bi moj izbor bio gotovo isti! Bravo 👍 sa srećom da te voza! koliki mu je rejndž kada ga voziš malo žustrije, mislim, onako kako bi i trebalo? 🙂 i kako ga uopšte voziš tu, sa sve kamerama, ograničenjima itd? Quote facebook.com/speed.rs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.