Jump to content

EV i Plug-in automobili - pričajte


dovlagsi

Recommended Posts

jedno ozbiljno pitanje, da li se kod mild hibrida ocekuju svi problemi koje ocekujemo da ce udariti i EVove posle npr 5-7 godina koriscenja - zamena baterija najvise i ogromne cene servisiranja? I da li se moze ocekivati da se npr danas kupi kompletno nov mild hibrid, i da se vozi 10, 20 godina uz naravno ozbiljno servisiranje?

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Baterija je baterija, mislim da se može očekivati slična degradacija kapaciteta kao i kod čisto EV automobila, gomila Tesla S koji su sad već desetak godina u upotrebi su i dalje na 70-80% kapaciteta baterije, a potpuno otkazivanje baterije je baš retka situacija. Recimo ako pogledaš ovaj članak baterije koje su pravljene oko 2011. godine su imale 7.5% faliure rate, dok su one posle 2016. između 0.1% do 0.3%, dakle poprilično se povećala pouzdanost. 

E sad što se mild hibrida tiče tu i da ti rikne skroz baterija je diskutabilno šta gubiš jer ga i dalje voziš na benzin, eventualno dobiješ veću potrošnju. S druge strane bilo kakav hibrid je komplikovaniji i od čisto EV i od SUS motora pa onom starom logikom što više delova ima više ima stvari da nešto rikne imaš taj problem. 

A da li će auto moći da traje 10 godina mislim da niko ne može da ti odgovori s obzirom da su se mild hibridi pojavili tek u poslednjih nekoliko godina. Priusi iz prve generacije se i dalje voze ako je to neki parametar... Mada iskreno da me pitaš za bilo koji auto trenutno na tržištu da li će da traje 20 godina nisam siguran da bih smeo tako nešto da tvrdim, prosto se i ne prave da traju toliko.  

12 hours ago, killYg0r said:

Da bi iko normalan kupio EV potrebno je sledece:

- da se poveca range
- ubrza punjenje visestruko 
- smanje kretenske cene 

Do tad POY

Sve ovo stoji, ali ne uzima u obzir neke specifične prednosti. Na primer u Srbiji je struja jeftina, ako imaš gde da puniš u smislu svog dvorišta ili garaže auto može da ti se isplati. Recimo ID.4 je neka srednja verzija oko 50k evra, Tiguan (valjda je to slično kod njih sa veličinom?) je 40k, ako uzmeš još subvenciju 5k evra od države razlika dođe na oko 5k evra. Ako ćeš ga voziti po gradu to može da ti se izjednači u 3-4 godine uzimajući u obzir cene servisa i goriva. I zato možeš da vidiš nekoliko ID.4 koje voze taksisti po Beogradu, ja sam prvo bio zapanjen, ali kad svedeš računicu nije besmisleno. 

Druga stvar je što u nekim drugim državama imaš i druge pogodnosti poput toga da ne plaćaš taksu za ulazak u centar grada, negde postoji besplatan parking, negde je dozvoljena vožnja žutom trakom. I naravno sve te pogodnosti nisu tu po nekom random principu nego treba da izbalansiraju ove negativne strane koje si već naveo. 

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Highl1 said:

jedno ozbiljno pitanje, da li se kod mild hibrida ocekuju svi problemi koje ocekujemo da ce udariti i EVove posle npr 5-7 godina koriscenja - zamena baterija najvise i ogromne cene servisiranja? I da li se moze ocekivati da se npr danas kupi kompletno nov mild hibrid, i da se vozi 10, 20 godina uz naravno ozbiljno servisiranje?

Bas su o tome pricali u nedelju

Koliko vidim generalna procena za sve baterije je da ce trajati do 8 godina i 150-200k km pa onda vlasnici imaju izbor da li da plate milion evra zamenu cele baterije ili popravku kod njih za par hiljada evra. 

Ono sto je novitet je da tvrdi da za sve hibride nema pomoci jer ces jednostavno morati da je zamenis celu i da nema popravke kao na full EV-u, pa ti sva ta usteda goriva i zagadjenja na kraju dodje na naplatu naravno kao kupcu.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, dovlagsi said:

meni se ne sviđa ovaj dizajn što furaju sad, ali mi je i dalje bolji od Riviana. usudio bi se da kažem da mi je ristajl ID.3 lepši. malo je i citroenesque, jelda?

 

imajući u vidu na šta liče KIA modeli trenutno, ovo je lepotan!

pozadi ripofovali bmw x2 ili koji beše sad da ne guglam 🙂 možda malo i onaj ružni iX 🙂

18 hours ago, dovlagsi said:

sigurno će biti među jeftinijim na tržištu, malo da je lepši i već lagano može čovek da razmišlja i o kupovini! 🙂

 

dok se ne desi ovo što kaže kili, možda ne sve, makar ponešto, nema razmišljanja o tome 🙂 osim smarta ofc!

12 hours ago, killYg0r said:

- da se poveca range
- ubrza punjenje visestruko 
- smanje kretenske cene 

možda bih bio u fazonu da se izaberu dve ili makar jedna stvar pa da može da se razmisli. jer

  • - ako je range značajnije veći, možda sporije punjenje ne bude problem.
  • - ako je punjenje mega brzo, range može biti u drugom planu
  • - ako je povećan range, možeš da probaš da ga ukalkulišeš u cenu i da vidiš onda koje uštede imaš i da li se to isplati na 2-3 godine koliko imaš auto.

itd.

 

 

1 hour ago, Highl1 said:

jedno ozbiljno pitanje, da li se kod mild hibrida ocekuju svi problemi koje ocekujemo da ce udariti i EVove posle npr 5-7 godina koriscenja - zamena baterija najvise i ogromne cene servisiranja? I da li se moze ocekivati da se npr danas kupi kompletno nov mild hibrid, i da se vozi 10, 20 godina uz naravno ozbiljno servisiranje?

svi smo ovde iz neke tehnologije, ne vidim da se automobil ponaša bilo kako drugačije u odnosu na sve drugo od tehnike i tehnologije što nas okružuje... ja verujem da ne možeš da voziš mild hibrid 20 godina kao i da baterija pre ili kasnije krene da pokazuje standardne znake trošenja, bez obzira šta sistem prijavljuje.

sa druge strane, cene baterija stvarno padaju dosta brzo iz godine u godinu, pa mislim da ako danas kupiš mild hibrid nije nerealan scenario da za 5 godina ako treba ful baterija da se zameni to ne bude više od 2-3k eur.

Link to comment
Share on other sites

niste mi baš nimalo pomogli, doduše, nisam ni ja najbolje postavio pitanje, te ajde da ga proširim. Moram da otvaram karte, jer mi je jako bitno i aktuelno pitanje 🙂

u utorak je predstavljanje 992.2, koja će imati hibrid verziju. Koji model će tačno biti hibrid, ne znamo, nagađanja su da će hibridi ići od S pa nadalje (S, GTS, Turbo, etc), a negde pročitah i da to ide od GTSa. Forumi kažu, baterije mu dodaju nekih 50 kila, iz tog mild hibrida će izvući još nekih 100ks. Pošto sam manje više prelomio da kupovina ide sad (jer sledeće godine kad bih dobio auto bih imao 40 i drma me midlife crisis), normalno ide razmišljanje da li hibrid ili ne:

Prednosti hibrida:
- kažu da izuva, i valjda taj hibrid GTS je ošurio prethodni 992.1 GTS za nekih 8 sec na Nirburgringu
- manja registracija, manja potrošnja (da, neko gleda potrošnju i registraciju kad kupi Carreru), ali to je 150k godišnje uštede na registraciji i fazon polovina benzina (a ja sad sa Macanom trošim 16 po gradu, i bio bih srećan da mi 911 ostane na tih 15, 16 litara sa hibridom jer non-hibridi troše 25-30). Znači u totalu, kako ja sad vozim Macana, to je nekih 250 evra uštede mesečno benzin i 150k registracija, znači 4.5k evra godišnje. Jer, ja planiram da mi 911 bude daily, Macan će ostati ali vrlo moguće ako budem kompletno zadovoljan sa 911 kao daily da Macan ide na doboš

Mane:
- pa ta dugovečnost, ne planiram nikad da menjam Carreru, jer je jebena Carrera. Da sam kupio nov 992.1, ne bih ga menjao, isto važi i za obe varijante 991, 996, 997, i ono, voziću ga dok ne umrem, jer mislim to je isti auto i uvek će biti. Nemam drugi flex, nemam drugi auto koji bih vozio pre, jedino što može da se desi da taj auto ode nekom od sestrića, a to sigurno neće još jedno 15 godina. I ako ga budem prodavao, to sigurno neće biti sledeći neki model (kako god se bude zvao, 993.1 ne može valjda :tf: ), ni prva ni druga verzija, nego jedino-dve posle, što opet dođe na tih nekih 12-15 godina. A onda ću imati 55, možda će me baš boleti kurac da menjam auto

Zato me zanima, da li ići na hibrid, ili jednostavno ostati na običnoj četvorci, ako sve ostalo budu hibridi. Sa druge strane, svaki porše se servisira, to je jebena 911ica, ne verujem ja da će posle 10 godina ove nove 992.2 biti za djubre

3, 2, 1 daćeš tolike pare za auto (naslušah se toga puno u zadnjih par meseci i godina)

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Dule_smor said:

Opa Pero, pisaj po sirotilji! Za koliko mi prodas Macana onda :tf:

koliko bude tržišna cena, minus 10%, popust za drugare, dosta ti je :tf: 

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

glava za glavu i moja doplata, ipak je doktor vozio :tf: 

  • Haha (+1) 1

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Mislim da su šanse da ti neko da smislen odgovor na tvoje pitanje ovde skoro pa jednake nuli jer je previše specifično. 

Jedan problem je svakako što ne vredi svaki Porsche isto nakon kupovine. 911 načelno skače sa cenom, Taycan posle godinu dana ako izvučeš pola para da se šutiraš u dupe. E sad da li će se i kako pokazati 911 hibrid u praksi verovatno zavisi u kom smeru će to otići svakako je nepoznanica i to će zavisiti od toga kako ga primi publika. I sad jasno mi je da ti nećeš da ga kupiš kao investiciju ali dolazimo do drugog problema koji je povezan sa ovim.

A drugi problem za 911 je svakako availability - koliko je meni poznato trenutno skoro nijednu verziju ne možeš da kupiš kod dilera (pri čemu mislim na Nemačku i sl, ne naravno Srbiju), možeš samo kod preprodavaca koji naplaćuju više naravno. I sad ako novi hibrid bude narodski rečeno sranje moći ćeš da ga kupiš bilo gde, kao Taycana sada. Ako bude carski biće i ogromna potražnja i moraćeš da platiš ozbiljno iznad cene da bi ga dobio u nekom relativno skorom roku. I tu onda u kalkulaciju ne ulazi koliko troši i koliko je registracija... A mogući su i svi scenariji između ta dva ekstrema koje sad ne možemo da pretpostavimo.

Jer kao što rekoh ovde je u pitanju specifična stvar, nije da kupuješ Alfu Tonale pa razmišljaš da li će manje da troši i biti manja registracija ukoliko je mild-hibrid. Inače fun fact, trenutno baš za tu Alfu Tonale mild hibrid iz nekog razloga vlasnik prilikom registracije mora da ide u MUP jer ne mogu na tehničkom da registruju iz "nekog, nekog, hibrid" razloga 🙂

  • Downvote (-1) 1

Heghlu'meH QaQ jajvam

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Zwerko said:

Mislim da su šanse da ti neko da smislen odgovor na tvoje pitanje ovde skoro pa jednake nuli jer je previše specifično. 

Jedan problem je svakako što ne vredi svaki Porsche isto nakon kupovine. 911 načelno skače sa cenom, Taycan posle godinu dana ako izvučeš pola para da se šutiraš u dupe. E sad da li će se i kako pokazati 911 hibrid u praksi verovatno zavisi u kom smeru će to otići svakako je nepoznanica i to će zavisiti od toga kako ga primi publika. I sad jasno mi je da ti nećeš da ga kupiš kao investiciju ali dolazimo do drugog problema koji je povezan sa ovim.

A drugi problem za 911 je svakako availability - koliko je meni poznato trenutno skoro nijednu verziju ne možeš da kupiš kod dilera (pri čemu mislim na Nemačku i sl, ne naravno Srbiju), možeš samo kod preprodavaca koji naplaćuju više naravno. I sad ako novi hibrid bude narodski rečeno sranje moći ćeš da ga kupiš bilo gde, kao Taycana sada. Ako bude carski biće i ogromna potražnja i moraćeš da platiš ozbiljno iznad cene da bi ga dobio u nekom relativno skorom roku. I tu onda u kalkulaciju ne ulazi koliko troši i koliko je registracija... A mogući su i svi scenariji između ta dva ekstrema koje sad ne možemo da pretpostavimo.

Jer kao što rekoh ovde je u pitanju specifična stvar, nije da kupuješ Alfu Tonale pa razmišljaš da li će manje da troši i biti manja registracija ukoliko je mild-hibrid. Inače fun fact, trenutno baš za tu Alfu Tonale mild hibrid iz nekog razloga vlasnik prilikom registracije mora da ide u MUP jer ne mogu na tehničkom da registruju iz "nekog, nekog, hibrid" razloga 🙂

nisam mislio da će neko da mi da sad tačan odgovor šta da radim, nego me zanima razmišljanje ljudi sa foruma, tj onih čije mišljenje cenim i poštujem, i kako bi oni postupili u sličnoj situaciji

Ovo za dilere važi ako nemaš Porše, ako imaš, ideš skroz drugom zaobilaznom linijom, i to je jedna od stvari koju su mi savetovali kod kupovine Macana pre godinu i po dana, uzmi sada nešto, da kad bude nova 911, da je lakše dobiješ. Taycan se isto tako teško dobija, iako im pada cena, zbog proizvodnih kapaciteta, ali nije da se ne prodaje. Naravno, 911 je kompletno druga priča. I nema šanse da će da bude sranje, kad delje trenutni model iz iste kategorije toliko, plus sve iznad tog S / GTS će biti hibrid, znači Turbo i Turbo S su hibridi (i ubijaju trenutne 992.1 counterpartove samo tako). A ko baš ima pare bira između Turbo S i GT3, ne gleda 4, 4S i sl. I kad oni iz Poršea smeju da stave mild hibrid u Turbo / Turbo S, onda itekako znaju šta su uradili sa tim hibridom

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Tad mi kasno 🙂

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

911 je drugi svet. Dakle ne postoji varijanta da neko kupi novi 911 i da ne bude zadovoljan i da mu ne drži vrednost. Ja da se pitam, kako se slažem da bi kupio jedan 911 i taj držao zauvek, pre bi uzeo neki vrlo lep polovan primerak koji je već u uzlaznoj putanji sa cenom. Ali svakako, osim ako ne uzimaš neki razdrndani 996 ili 997, jednostavno ne može da se pogreši sa kupovinom bilo koje 911! Apsolutno podržavam! 👍

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Nisi mi pomogao Dovla, a najviše sam se uzdao u tebe

  • Haha (+1) 1

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Nemci stavljaju te mild hybrid varijante, jer se većina testova radi na 100km, tako da im snižava deklarisan co2, potrošnju itd.

Ako te libo dal ti auto troši litar više ili litar manje, ti je nepotrebna priča, sem ako imaš neke direktne benefite ti sam, tipa nižu registraciju, itd kao što si spomenuo.

Sama baterija je tipa 1-2k nova, pošto je mala 48v, sve i da crkne za fazon 5-10 godina nije neka boli glava cifra. Nema to za moje pojme veze sa "pravim" hibridima a kamoli sa EV vozilima.

  • Upvote (+1) 1
Link to comment
Share on other sites

Ovo je već ozbiljan odgovor, zahvaljujem 🙂

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

40 ove godine, sve se razumemo 😄

oko performansi ne znam u praksi, ti MHEV praktično nemaju motor koji može sam da pomera auto, nego "jači" starter na većini, pa može da pripomogne kad ubrzavaš. Neki, a mislim da i porsche - električni turbo/supercharger na 48v koji ga pogura iz niskih obrtaja.

Pošto po samoj prirodi ne radi nonstop kao hibrid ili EV, bi trebala baterija da traje dosta duže jer ima puno manje ciklusa u upotrebi. Mislim da BMW ima godinama već i ne vidim da je neka pobuna po netu oko pouzdanosti.

Link to comment
Share on other sites

joj bože, pa dijametralno su različiti hibridni sistemi u običnim kolima za smrtnike i u performance varijantama. ne može se gledati na isti način, mnogo je komplikovanije i ne, ne služi da snizi CO2, možda i to radi, ali ako hibridne mule voze ring 10 sek brže od ekvivalentne nehibridne, ono, razumemo se sta je tu sve ispod.

lično ne bih išao na hibrid kod nove 911 iz dva razloga 1) nije mi neophodna brza/brža karera i 2) može da se desi sudbina 996, koja je i dalje važi za generaciju koja je uvela najviše novina u karere. 

facebook.com/speed.rs

Link to comment
Share on other sites

Pa ima električni supercharger. Onaj dodatni starter važi samo za kretanje iz mirovanja, koliko sam ja pohvatao te 48V varijante.
Sumnjam ja da će bilo kome od nas biti u praksi neka razlika, sem ako se baš potrefi da stane na semafor sa običnim pa se potežu 🙂

Moj mid life crysis ide u EV smeru, čekam MB da mi javi kad bi mogao da uzmem EQV na par dana.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dovlagsi said:

joj bože, pa dijametralno su različiti hibridni sistemi u običnim kolima za smrtnike i u performance varijantama. ne može se gledati na isti način, mnogo je komplikovanije i ne, ne služi da snizi CO2, možda i to radi, ali ako hibridne mule voze ring 10 sek brže od ekvivalentne nehibridne, ono, razumemo se sta je tu sve ispod.

lično ne bih išao na hibrid kod nove 911 iz dva razloga 1) nije mi neophodna brza/brža karera i 2) može da se desi sudbina 996, koja je i dalje važi za generaciju koja je uvela najviše novina u karere. 

Slažem se, zato i moja bojazan oko izbora, ali stoji da ja taj auto neću menjati nikada, ili barem 10 godina, a za taj period ušteda je trećina cene tog auta, što nije malo, plus performanse koje su ludačke

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dovlagsi said:

koliko daš banci para kroz kredite na kamate i troškove u 10 god? 😁 al ajd da sačekamo koja će konkretno biti ponuda. Uzimaš preko Porsche SCG?

Da, i ko je spominjao kredite i troškove, pa u ITju smo :tf: 

03:34 ( MiGsa ) da budem iskren

03:35 ( MiGsa ) nagledao sam se ovde vishe kurcheva nego pichki

 

22:05 (Ivan_tm) Ozbiljno, tvoj i Cokin sam upamtio odmah

 

13:43 ( darko ) ja sam puco iz njegove vazdushare

 

[16:42:19] Miša says: pojavio mi se patrijarh pavle u ppl u may know

 

[21:00] <vudu> jebacemo svi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...